Aptauja: Teju piektā daļa autovadītāju uz vasaras riepām pāriet jau martā 19

 

Foto: Publicitātes attēls

Miltton Latvia | 1.marts 2024 13:55

Laikapstākļi martā mēdz būt mainīgi - brīžiem spīd saule, bet jau pēc mirkļa var sākties spēcīgs putenis, taču, neraugoties uz to, 17% autovadītāju steidz mainīt ziemas riepas uz vasaras riepām tiklīdz tas ir oficiāli atļauts - jau martā.

59% vadītāju riepas maina aprīlī, bet 15% - maijā. 8% autovadītāju atzīst, ka visu gadu brauc ar ziemas riepām, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Salīdzinot datus ar pērno gadu, ir iespējams secināt, ka to autovadītāju skaits, kuri maina riepas jau martā, saglabājies gandrīz nemainīgs. Par 2% ir pieaudzis to šoferu skaits, kuri no ziemas uz vasaras riepām pāriet tikai maijā (šogad 15%). Lai gan pāreja uz vasaras riepām ir oficiāli atļauta no 1. marta, daudzus autovadītājus tas var pakļaut dažādiem riskiem. Martā vēljoprojām mēdz saglabāties mainīgi laikapstākļi un atrasties uz ceļa ar vasaras riepām bieži vien var būt bīstami.

Izvēloties pareizo datumu riepu maiņai, ir svarīgi sekot līdzi ne tikai kalendāram, bet arī laikapstākļiem, un dažas siltākas un saulainas dienas vēl nenozīmē, ka tāds būs viss marts un pat aprīlis. Nereti martā ceļus var klāt bieza sniega kārta vai apledojums, tāpēc ar riepu maiņu nav jāsteidzas.

“Izvēloties piemērotāko brīdi, kad pāriet no ziemas uz vasaras riepām, es sekoju līdzi laikapstākļiem. Mainu riepas tikai tad, ja vidējā gaida temperatūra diennaktī jau salīdzinoši ilgstoši ir aptuveni +10 C. Lai samazinātu riskus uz ceļiem, jāizvēlas laikapstākļiem atbilstošas riepas, kā arī rūpīgi jāizvērtē esošo riepu kvalitāte un to atbilstība braukšanai,” stāsta Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks.

“Vasaras riepas atšķiras ar gumijas sastāvu un to, kā šī gumija reaģē uz temperatūras maiņu. Izvēloties braukt ar ziemas riepām vasarā, var rasties papildus riski – šīs riepas pastiprināti dilst, ir sliktāka saķere ar ceļa segumu, kas arī attiecīgi veicina nedrošu braukšanu. Turklāt, ir sliktāka vadāmība un ekstremālās situācijās arī nepietiekams bremzēšanas ceļš. Daudzi autovadītāji izvēlas braukt ar vissezonas riepām visu gadu, domājot, ka sanāks ieekonomēt, taču patiesībā viņi neapzinās, ka nākošajā gadā šīs riepas jau var būt nodilušas un tāpat nāksies tās mainīt. Izvēloties mainīt riepas un iegādājoties divus komplektus, tas sniedz iespēju braukt ilgāk un saglabāt riepu kvalitāti un stāvokli atbilstošu braukšanai,” piebilst J.Vanks.

Analizējot autovadītāju atbildes, secināms, ka riepu maiņu jau martā biežāk izvēlas autovadītājas sievietes (21%), nekā vīrieši (14%). Savukārt, vīrieši daudz biežāk (19%) atliek riepu maiņu līdz maijam. Tikai 11% sieviešu atzīst, ka pāreju uz vasaras riepām atliek līdz maijam.

Arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati liecina, ka martā saglabājas salīdzinoši augsti riski uz ceļiem, piemēram, 2023. gadā martā ceļu satiksmes negadījumos gāja bojā 10 cilvēki, kas ir divreiz vairāk nekā 2022.gadā, bet smagi ievainoti – 25. Kopumā pērn martā bijuši 3871 ceļu satiksmes negadījumi, bet 2022. gadā – 3414. Šie rādītāji vēlreiz mudina pārdomāt, vai tiešām pāreja uz vasaras riepām jāveic jau martā.

 
Visi komentāri
 
imzz 1.marts 2024 15:02
1 0 Atbildēt

Kam ir vissezonas ( ar visu kalnu un sniegpārslu ) ir jau pārgājuši, to nemaz nepamanot :-/

sviesc 1.marts 2024 16:37
2 4 Atbildēt

Vai var kāds atbildēt: Cik mikronus gumijas ieekonomē tie, kuri maina riepas uz ziemas pēdējā brīdī? UN uz vasaras, tikko kā drīkst?

Janka 4.marts 2024 9:01
1 0 Atbildēt

Vismaz man uz 225 platuma, riepas vasara vai ziema maksā  +/- vienādi, nesaprotu kā var patikt uz drošības reiķina mēģināt ko ekonomēt.

Tā laikam atrauga no padomju laikiem, kad agresīvāka ''ziemas'' riepa bija luksusa prece, jeb viegli un kurs katrs dabūt nevareja, tātad ja tev bija tad tai vajadzeja vismaz 10 gadus izvilkt!

 

 Tad arī šādas riepas montēja super vēlu- tikai kad uz celiem bija sniegs un agrā pavasarī arī kā asfalts sauss, tā visi skrēja likt vasaras lai nedeldētu šo super luksusa preci...

650 1.marts 2024 16:57
5 1 Atbildēt

Tas tikai debilīķu Karaļvalstī ir iespējams- likumiski noteikt 1.martu, taču katru gadu (ikkatru!) 1.martā visiem korī kladzināt šhito te suudu un appipelēt tagad pie katra Loha sirdsapziņas.

Tā arī nav noskaidrots- kurš diez (profesionanāli/diplohmētais) dablaēbs pieņēma šo te "1.martu" (1.decembri). Kāds diez ir viņa Uzvārds un/vai vadoši zinaonanātniskais Grāds.

sviesc 1.marts 2024 17:17
0 2 Atbildēt

Vajadzēja tad likumiski pieņemt ,ka ziemas riepas obligāti ir no 01.11-20.04. i nebūtu katru gadu jāapelē pie sirdsapziņām.

650 1.marts 2024 18:59
5 0 Atbildēt

Nukāpēc ta uzreiz tik krassi ;p 

Bet 1.marts ir nu galīgi TRULS datums, pilnīgi LOHi to ir "zinātniski pētījuši" un šādi bezatbildīgi glumi izsludinājuši.

Reālāk būtu nu vismaz 15.tais marts vai 15.tais nov.

Vai vel reālak no 1.nov, ar oficilalu piebildi ka lidz 15.nov būs Brīdinājums,15-20.nov pienāksies pus/sods un no 20.nov tad jaasim pa pillu spoli.

Tāda sajūta, ka visur visas "specĀlistu" vietas ir reāli kretīni aizņēmuši.Turklāt viņiem liekas, ka tas varbūt gan "uz mūžu", gan "mantojumā", gan "pārtijas piederībā", gan visādi citādi permanenti un neatgriezeniski.

uu 4.marts 2024 9:44
0 0 Atbildēt

gribi kā obligātu 1 maiju un tad siltā gadā škrobēties, ka riepas pa velti jāplēš?

sviesc 4.marts 2024 13:08
0 0 Atbildēt

Kas tur baigi plīst? Es parasti mainu novembra vidū vai ātrāk, atkarībā no laika prognozēm. Uz vasaras parasti tas ir aprīļa vidus, un ar skatoties kādas prognozes. Riepu komplekts kalpo 3-4 gadi darba vāģīm, Privātajam stabili 4tri gadi. Manuprāt normāls kalpošanas laiks.

uu 5.marts 2024 9:38
0 0 Atbildēt

iet runa par OBLIGĀTU, un tad tev nav opciju, pat ja ārā plus 30

Kanibaals 4.marts 2024 13:19
0 0 Atbildēt

Jāpieņem ir 29.februāris. Tad tikai katru 4. vasaru vajadzēs vasarenes.

topinamburs 1.marts 2024 22:26
2 1 Atbildēt

Vienkārši. Ieraksta likumā, atbilstoši laika apstākļiem. Bez datumiem. Viss. 

Liepājā nav kā Alūksnē.

Padomā 2.marts 2024 13:15
3 1 Atbildēt

Idiotisks piedāvājums. Vadāsi visu rudeni līdzi ripuļus bagāžniekā?

Piemēram - tavs piemērs ar Alūknsi un Liepāju. Dzīvoju Liepājā, viss silti, jābrauc pie tantes uz Alūksni. Izbraucot silts, sauss, braucu mierīgs nonāku Alūksnē, a tur tieši pirmais sniegs un pirmais slidenais? Pec laikapstākļiem var štrāfēt nost.

Tas X datums, kas nolikts kā no šī līdz šim obligāti jābūt ziemas riepām strādā kā atgādinājums tiem, kas vispār nedomā vai neatcerās + vienai daļai, kas braukt itkā māk, bet tehniskās zināšanas tuvu 0. Tad, vismaz tie paziņojumi 1. dec. obligāti jābūt ziemas riepām vismaz palīdz atcerēties. Kas attiecas uz 1. martu - tā jau  ir brīva izvēle vai 2. martā mainīt. Brauc, kaut visu vasaru ar ziemenēm.

imzz 2.marts 2024 19:55
1 0 Atbildēt

Nu, vairākās valstīs, sevišķi kalnu, saprotams ir gan datumi, gan pēc laika apstākļiem.

Norvēģija: "Transportlīdzeklim jābūt ziemas riepām (radžotām vai bezradzēm), ķēdēm vai tamlīdzīgām arī ārpus iepriekšminētajiem periodiem, ja tas ir nepieciešams, lai nodrošinātu pietiekamu saķeri ar ceļu." 

Tātad, ja esi paredzējis apciemot tanti, kuras dzīvesvietā var būt sniegs, tev jau no "Liepājas jāizbrauc ar ziemas riepām, nevis jānodarbojas ar numeroloģiju.

Nja 3.marts 2024 10:02
1 0 Atbildēt

Vidējā vadītāja IQ līmenis nepiedāvā opciju sagatavot auto pirms izbraukšanas.

0pis 2.marts 2024 10:49
2 1 Atbildēt

Kāpēc nevar likumā būt "riepu maiņa veicama ne ātrāk, kā pēc 2(3,4) nedēļām kad vidējā gaisa temp. turās tāda vai šitāda, vai ir sācis snigt"

Padomā 2.marts 2024 13:17
1 0 Atbildēt

Un, kā to nokontrolēsi?

Vidējā valstī, vai apkaimē, kur dzīvo? D-pilī un Ventspilī tās temperatūras var atšķirties tīri labi. Un X nedēļas pēc pēdējā sniega? Nu pēc tādas loģikas var sanākt aprīlī un pat maijā, skriet mainīt atkal un līdz jāņiem braukāt ar ziemenēm.

Kanibaals 4.marts 2024 13:21
0 0 Atbildēt

Tāpēc, ka likums nebrauc pie stūres, tā jebkurā gadījumā ir vadītāja atbildība. Uzliki jau vasaras riepas un iebrauci grāvī, pats vainīgs.

650 2.marts 2024 22:20
0 1 Atbildēt

Prottams, ka "izdomāt" reāli iedarbīgus noteikumus šim te gadiem ilgi apzelētajam suuda jautājumam ir nesalīdzināmi Grūtāk, nekā iekassēt sodanaudas simtus vai pat tūkstošus par vienu un to pašu pārkāpumu vienas diennakts laikā pie katra staba (vai pat par vienkāršu aizmāršibu).

Visi visu lieliski saprot, taču katrs lohs ir gatavs (pārējos lohius) piekāst un/vai vienalga kādā veidā ka tik pamēģināt apmānīt. Glumajam cssd kantorim nav nedz tehnisko speciālistu,ne divusteikumus/vienā sakombinēt spējīgu jūristu, ne kur nu vēl kāda pārcilvēciski Morālā spēka.Nee.

Viss dižais spēka p-irdiens ir izsprucis, sagatavojot izcilo māksla$$darbu- to jauno lohu "logo", pa 17,000.00 eur/gab.

boliks 4.marts 2024 11:10
0 0 Atbildēt

Vispār jau pašiem galvai uz pleciem jābūt. Pirmie mēneši datumi normatīvajā bāzē ieviešas, jo tos vienkārši vieglāk administrēt un atcerēties. Ja vēl atceraties, tad nesenajā pagātnē uz lieldienām izkrita "normāls" sniega daudzums un daudzi jau bija ripuļus nomainījuši, toreiz uz ielām tranportlīdzekļu bija stipri mazāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW X4 kļuvis lieks

Savu trešo paaudzi BMW X4 nepiedzīvos. Lasīt vairāk

 

Ko es nopirku Amazon PRIME 2024 dienās? Cik kas maksāja? 1.daļa (+ VIDEO) 10

iAuto iegādājas preces no Amazon par izdevīgām cenām. Atveda pie durvīm 7-8 dienu laikā - šodien būs jau nākošā piegāde. Lasīt vairāk

 

Apjomīgs saules parks dažās minūtēs (+ VIDEO) 4

Tehnoloģija ar konteineros uzglabājamiem, salokāmiem saules paneļiem, ļauj jaunu un apjomīgu enerģijas parku izvērst īsā laikā. Lasīt vairāk

 

Bentley izlaidis pēdējās automašīnas ar W12 dzinēju (+ FOTO) 4

Pēdējie ar divpadsmit cilindru motoriem komplektētie Bentayga, Continental GT un Flying Spur eksemplāri nobraukuši no konveijera zīmola rūpnīcā Krū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti