Ķirsis cer, ka metrobusu līnijas projektu varēs īstenot par nākamā ES plānošanas perioda līdzekļiem - iAuto

Ķirsis cer, ka metrobusu līnijas projektu varēs īstenot par nākamā ES plānošanas perioda līdzekļiem 14

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 22.marts 2024 15:21

Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV) cer, ka metrobusu līnijas izveides projektu Rīgā varēs īstenot no nākamā Eiropas Savienības (ES) plānošanas perioda 2028. - 2030.gadam līdzekļiem.

Viņš norādīja, ka Satiksmes ministrijai (SM) ir liels izaicinājums atrast finansējumu "Rail Baltica" projekta īstenošanai. Līdz ar to ministrija mēģināja pārdalīt līdzekļus gan no plānotās metrobusu līnijas projekta, gan Dienvidu tilta ceturtās kārtas īstenošanas projekta.

Valdības koalīcijā notikušas sarežģītas sarunas, kuru rezultātā panākta vienošanās par metrobusu līnijas projekta finansējuma pārdali, bet Dienvidu tilta ceturtās kārtas projektam finansējums aptuveni 70 miljonu eiro apmērā tikšot saglabāts.

Ja neizdosies metrobusu līnijas projektam piesaistīt ES naudu, tad pašvaldībai, sliktākajā gadījumā nākšoties pašai meklēt finansējumu šī projekta īstenošanai, atzina mērs, uzsverot, ka pašvaldība no šī projekta īstenošanas nav atteikusies.

Kā ziņots, metrobusu līnijas būvniecību Rīgā, Dzelzavas ielā, bija plānots sākt šogad. Pēc sākotnējām aplēsēm, metrobusa līnijas izmaksas tika lēstas aptuveni 40 miljoni eiro.

Metrobuss ir no autosatiksmes atdalīta, neatkarīga autobusu vai trolejbusu līnija, to mēdz dēvēt arī par ātrgaitas autobusu vai trolejbusu. Tā mērķis ir nodrošināt ātrgaitas tramvajam pielīdzināmu pakalpojumu par ievērojami zemākām ieviešanas izmaksām.

Projekts bija iecerēts kā daļa no Eiropas Aveseļošanas un noturības mehānisma plānā iekļautās Rīgas metropoles transporta sistēmas zaļināšanas reformas, kuras mērķis ir veicināt paradumu maiņu, ieviešot satiksmes plūsmu pārstrukturizāciju.
 

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pisējs 22.marts 2024 19:05
3 2 Atbildēt

Kas tie par murgiem. Ir jābeidz murgot un jāsāk remontēt ielas pa kuram brauc nodokļu maksātāji, nevis jālien dirsā bomigajam elektorātam jābīda savs lohovozu bizness.

0pis 22.marts 2024 15:33
1 2 Atbildēt

Ak ta re kāda ir metrobusa brauktuve! Un kur tad tur ir domāts braukt velo, ko viņi ir piesaistījuši metrojoslai - pa vidu, pa to zāli, vai?

0pis 22.marts 2024 20:05
1 1 Atbildēt

Tu gribi teikt, ka lielākā daļaautobusu passažieri nemaksā nodokļus? Vai ka tu samaksā vairāk kā vidējais busa pasažieris?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti