"Škoda Vagonka" atlikušo jauno elektrovilcienu piegāde jāveic līdz jūlija beigām - iAuto

"Škoda Vagonka" atlikušo jauno elektrovilcienu piegāde jāveic līdz jūlija beigām 6

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 1.aprīlis 2024 9:19

Čehijas uzņēmumam "Škoda Vagonka" atlikušo jauno elektrovilcienu piegāde jāveic līdz šī gada 2024.gada 31.jūlijam, aģentūrai LETA apstiprināja AS "Pasažieru vilciens" pārstāvji, komentējot paziņojumu Iepirkumu uzraudzības birojā par izmaiņām noslēgtajā līgumā.

Iepriekš PV ziņoja, ka starp uzņēmumiem ir parakstīta savstarpēja vienošanās par jauno elektrovilcienu piegāžu termiņu pagarināšanu līdz vasaras beigām, tādējādi patlaban ir noteikts konkrēts datums.

PV piebilda, ka vienlaikus nedrīkst aizmirst, ka Krievijas iebrukuma Ukrainā ietekme joprojām nav zudusi.

Jau ziņots, ka "Škoda Vagonka" patlaban ir nodevis kopumā 19 jaunos elektrovilcienus PV no paredzētajiem 32 vilcieniem. Līdz ar to "Škoda Vagonka" līdz jūlija beigām jāpiegādā vēl 13 jaunie elektrovilcieni.

Abu uzņēmumu pārstāvji iepriekš skaidroja, ka vienošanās par piegāžu termiņu pagarināšanu noslēgta, pamatojoties uz neatkarīgu ekspertu sniegto analīzi par Krievijas iebrukuma Ukrainā radīto ietekmi uz līguma saistību izpildi.

Lai noteiktu kara radīto ietekmi uz līguma izpildi, "Škoda Vagonka" iesniedza eksperta "Deloitte Advisory" sagatavotu atzinumu, savukārt atzinuma izvērtēšanai PV nolīga juridisko konsultantu "PricewaterhouseCoopers Legal", kas vērtēja norādītos līguma izpildes ietekmējošos apstākļus.

Juridiskais konsultants secināja, ka apstākļi, kas norādīti atzinumā, ir uzskatāmi par objektīviem un ir pamatoti līgumā noteikto elektrovilcienu piegādes termiņu pagarināšanai, jo šos apstākļus neviena no pusēm līguma slēgšanas brīdī nevarēja paredzēt.

LETA jau rakstīja, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Ābols 2.aprīlis 2024 12:22
1 0 Atbildēt

Lai piesaistītu klientus! 😍

Bet ja pa nopietno, kur tu domā turēties, kad vilciens bremzē vai uzsāk kustību, ja tas stienis nebūtu, bet būtu tukšs durvju zonas laukums, lidosi sienā sitot stiklus ārā?

Nav jau tev raiļ baltika starpvalstu vilciens, kur mierīgi sēdi stundām ilgi un piecelies kājā, kad vilciens jau stacijā apstajies un atvēris durvis. 😉

650 2.aprīlis 2024 23:07
1 0 Atbildēt

Nu pag, mēs tak mācējām arī braucošā iekāpt/izkāpt un zem preču vagoniem izlīst.Pat ja sāka kustēties, galvenaiss laikus sadzirdēt un uztraukumā pauri neapdauzīt.Tas vivi kopā ar to škodu varēja vismaz kādus kursus noorgānizēt.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti