Vējstikli miljona vērtībā: ceļu remontdarbu apstākļos tiek bojāti tūkstošiem vējstiklu - iAuto

Vējstikli miljona vērtībā: ceļu remontdarbu apstākļos tiek bojāti tūkstošiem vējstiklu 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Balta | 4.jūnijs 2024 14:21

Kā ierasts, vasarā visā Latvijā notiek intensīvi remontdarbi uz ceļiem, kas nozīmē nekvalitatīvu ceļa segumu, daudz sīku šķembu un olīšu – un arī daudz sasistu automašīnu vējstiklu. Apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa) šogad atlīdzībās izmaksājusi jau 1,1 miljonu eiro, bet īstā “vējstiklu sezona” vēl tikai sākas.

Pietiek ar sīka olīša trāpījumu auto vējstiklā, lai radītu nopietnus bojājumus, jo pat vismazākā plaisa gaisa temperatūras izmaiņu, auto vibrācijas un deformācijas ietekmē var izplesties. Gadu no gada vasaras sezonā, sākoties ceļu remontiem, strauji aug par sasistiem vējstikliem pieteikto atlīdzību skaits; tāpat vasarā daudzi regulāri mēro ceļu uz lauku mājām, nereti braucot pa grants segumu, kur “noķert” vējstiklā kādu olīti ir pavisam vienkārši.

BALTA šogad atlīdzībās par vējstiklu bojājumiem izmaksājusi jau 1,1 miljonu eiro, vidējai atlīdzībai sasniedzot 544 eiro, bet, ja mašīna ir jaunāka par trim gadiem, – pat 735 eiro.

“Vējstiklu bojājumiem ir izteikti sezonāls raksturs – tiklīdz sākas vasara un remontdarbi, tā arī pieteikumu skaits strauji pieaug. Šogad maijā BALTA izmaksājusi 550 atlīdzību, un tas ir apmēram tikpat daudz kā pērn šajā laikā. Tātad varam secināt, ka tā ir problēma, ar kuru saskaramies katru gadu, un nav paredzams, ka nākotnē kaut kas varētu mainīties. Vienīgais veids, kā autobraucēji var pasargāt savu auto, ir maksimāli izvairīties no ceļiem, uz kuriem notiek remontdarbi, izvēlēties atbilstošu distanci un braukšanas ātrumu, kā arī parūpēties par finansiālu drošības vairogu – apdrošināšanu,” saka BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks.

Ar bojātu vējstiklu piedalīties satiksmē ir bīstami, jo pat šķietami kosmētiski bojājumi var ietekmēt redzamību un liegt iespēju iziet ikgadējo tehnisko apskati. Vējstiklus var veiksmīgi remontēt, tomēr būtiska ietekme uz kvalitatīvu rezultātu ir tam, cik drīz pēc negadījuma tiek veikts remonts – tas jāpaspēj uzreiz pēc bojājuma rašanās. Tādējādi tiek samazināta iespēja, ka bojājums izpletīsies vai piepildīsies ar netīrumiem, kas traucē veikt remonta procesu: pirms īpaša polimēra iepildīšanas bojājuma vietā tā ir rūpīgi jāattīra no smiltīm, gružiem un sīkām stikla lauskām; jo senāks bojājums, jo sarežģītāk šo procesu īstenot.

Kā rīkoties, lai pasargātu sava auto vējstiklu?

Lai pasargātu savu auto no nepatīkama bojājuma, BALTA iesaka rūpīgi izvēlēties braukšanas ātrumu ceļu posmos, kur notiek remontdarbi, – ātruma ierobežojumi paredzēti tam, lai pasargātu auto no šķembu radītiem bojājumiem. Braucot pa grants un zemes ceļiem, kā arī ceļa posmos, kur notiek remontdarbi, auto būs labāk pasargāts, ja:

-       izvēlēsies ceļa segumam un laika apstākļiem atbilstošu distanci ar priekšā braucošajiem auto;

-       samazināsi braukšanas ātrumu, īpaši brīdī, kad tuvojas pretimbraucoša automašīna;

-       zinot, ka noteiktā ceļa posmā notiek remontdarbi, iespēju robežās pārplānosi braucienu, lai izvairītos no nonākšanas sīku akmeņu un šķembu krustugunīs.

 

 
Visi komentāri
 
anonimikis 4.jūnijs 2024 21:21
0 0 Atbildēt

Ja pretī brauc piderass, Tavs samazinātais ātrums neko nedod. Šiem uz tam ātruma zīmēm pajāt.

650 4.jūnijs 2024 22:59
0 0 Atbildēt

Vajag varbūt drusku pagriezt pa kreisi. Citreiz tas palīdz, pirerasi parassti ir tādi samērā acīgi.. Vienīgi ka viņu ir samērā daudz,zin kā, visiem jau nepagriezīsi ;p

Ābols 6.jūnijs 2024 14:19
0 0 Atbildēt

Bet cik miljonus ik gadu iztērē lai tās šķembas savestu un uzklātu... Lai viņas pa visurieni izmētātu un tad daļu savāktu? 😂

Normāls bizness ne no kā.

 Nevis taisa ceļus, bet vasarai sakoties saber šķembas ar mazu piķa piejaukumu, IK GADU, mazliet līdzenāks ceļš(uz laiku) paliek un lai jau tie parastie čakarē autiņus.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti