Valdība otrdien atbalstīja Klimata un enerģētikas ministrijas (KEM) izstrādātos noteikumus, kas paredz piecu miljonu eiro finansējumu uzņēmējiem, pašvaldībām, kā arī valsts iestādēm elektromobiļu un to uzlādes infrastruktūras iegādei un izbūvei.
Tostarp noteikumi paredz arī iespēju aprīkot uzlādes infrastruktūru ar saules paneļiem vai vēja ģeneratoriem elektroenerģijas ražošanai pašpatēriņa nodrošināšanai.
Maksimāli pieejamais atbalsts vienam projektam pašvaldībām un valsts iestādēm ir 100 000 eiro, bet komersantiem - 300 000 eiro.
Uz finansējumu atklātā projektu konkursā varēs pretendēt uzņēmēji, tostarp pašvaldību kapitālsabiedrības, pašvaldības un valsts iestādes. Uzņēmumu gadījumā uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu īpašumā ir jābūt vismaz pieciem ar fosilo degvielu darbināmiem transportlīdzekļiem un uzņēmums plāno iegādāties vismaz trīs elektromobiļus.
KEM norāda, ka, iegādājoties elektromobiļus, uzlādes infrastruktūra un atjaunojamo energoresursu iekārtu iegāde tiek piedāvāta kā papildus atbalstāma aktivitāte, ļaujot projekta iesniedzējam savu projektu pielāgot pēc nepieciešamības.
Savukārt uzlādes infrastruktūras ieviešana un atjaunojamo energoresursu iekārtu iegāde un uzstādīšana bez elektromobiļu iegādes netiks atbalstīta.
Projekta iesniedzējam būs jāizvērtē uzlādes infrastruktūras iegādes un uzstādīšanas nepieciešamība, raugoties no esošās infrastruktūras pieejamības un lietošanas viedokļa, kā arī ekonomiskajiem aspektiem, ņemot vērā valstī esošo uzlādes infrastruktūras tīklu.
Plānots, ka jauna vieglā pasažieru auto (M1) iegādei būs 5000 eiro, jauna vieglā komercauto (N1) iegādei - 7500 eiro, bet mikroautobusiem - 15 000 eiro.
Elektromobiļu uzlādes infrastruktūras izveidei pieejamais finansējuma ir no 500 eiro līdz 25 000 eiro, atkarībā no uzlādes punkta jaudas un pieejamības.
Savukārt saules paneļu iegādei, izbūvei, uzstādīšanai un pieslēguma izveidei - līdz 400 eiro par kilovatu (kW), savukārt vēja ģeneratoru un bateriju iekārtu gadījumā - līdz 1000 eiro par kW.
Projektu būs jāīsteno 18 mēnešu laikā pēc līguma spēkā stāšanās. Projekta iesniedzējs konkursa ietvaros varēs realizēt tikai vienu projektu.
Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis (ZZS) norāda, ka tiek sperti nākamie soļi transporta nozares zaļināšanai, papildinot populāro mājsaimniecību atbalsta programmu zaļā transporta iegādei, ar atbalsta programmu uzņēmējiem, kā arī valsts un pašvaldību iestādēm, lai veicinātu emisiju samazināšanu transporta sektorā.
Un/vai cik diez MILjoni ira (Būūs..) piejajājāmi tiem Valstiski/Vidējajājājiem Nabagiem, kuri savā "sektorā"(apstākļu spiesti) "brauc" ar tiem 16gv/Vid vecajiem hlamiem?
Kā šo risināsim- vai turpinot Augstās Morāles brīnumstāstus par to, kā "es" te veiksmīgi kādam Loham ieārstēju savu to veco/smerdīgo hlamu un pats tagad pēkšņi kļuvu Zaļš ar visām panckām?
Kas reāli tie darīts, lai tos vecos 16g/Vid hlamus reāli IZŅEMTU no aprites? Cik ilgi turpipināsies šie ciniskie meli un naudas tēriņi pa apburto loku tieši atsevišķu Vippperson grupu (un gruppējumu) labklājības celšanai?
No diskusijas šodien TV24 - KEM ierēdņa atbilde uz tavu jautājumu (tiem, kas nevar nopirkt e-mobili) - vajag palielināt savus ienākumus!!!