Pirmajā pusgadā OCTA atlīdzībās apdrošinātāji izmaksājuši gandrīz 40 miljonus EUR - iAuto

Pirmajā pusgadā OCTA atlīdzībās apdrošinātāji izmaksājuši gandrīz 40 miljonus EUR 8

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

LTAB | 29.augusts 2025 12:35

2025.gada pirmajos sešos mēnešos apdrošināšanas sabiedrības un Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk- LTAB) kopā pieņēmuši lēmumus par OCTA atlīdzību izmaksu 39,49 miljonu EUR apmērā, kas ir par gandrīz 4% vairāk nekā attiecīgā periodā pērn. Tāpat, jau desmit gadus pēc kārtas, turpina pieaugt arī vidējās OCTA atlīdzības lielums.

LTAB apkopotā statistika par 2025.gada pirmajiem sešiem mēnešiem liecina, ka vidējā OCTA atlīdzība sasniegusi 1553 EUR. “OCTA vidējās atlīdzības apmērs pieaug kopš 2014.gada, kas galvenokārt saistīts ar nemainīgi pieaugošo inflāciju, auto remonta, būvniecības, medicīnas un rehabilitācijas pakalpojumu cenu kāpumu,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka īpaši strauji vidējā OCTA atlīdzība kāpusi tieši pēdējos gados – par gandrīz 24% kopš 2021.gada.

2025.gada pirmajā pusgadā kopējais apdrošinātājiem pieteikto ceļu satiksmes negadījumu (turpmāk – CSNg) skaits bija 16353, kas ir par 2% vairāk nekā pērnā gada 6 mēnešos. 70,1% negadījumu fiksēti ar saskaņoto paziņojumu, bet 29,9% CSNg ar ceļu policijas protokolu. No visiem reģistrētajiem CSNg 93 % notikuši Latvijā, bet 7 % - ārvalstīs (visvairāk Vācijā, Lietuvā un Igaunijā).

Apdrošināšanas sabiedrības un LTAB kopā pieņēmuši lēmumus par OCTA atlīdzību izmaksu 39,49 miljonu EUR apmērā. Visvairāk apdrošinātāji atlīdzinājuši nodarītos zaudējumus transportlīdzeklim (72,3%), cietušajām personām (13,5%) un valsts, pašvaldību iestādēm par CSNg cietušo ārstēšanu, uzturēšanu ārstniecības iestādēs, kā arī izmaksātajiem pabalstiem (6,3%).

OCTA likums nosaka, ka apdrošinātāji un LTAB atlīdzina zaudējumus ne tikai par CSNg rezultātā transportlīdzeklim nodarītajiem bojājumiem, bet arī kompensē zaudējumus cietušajām personām, valstij un pašvaldībām par CSNg cietušo ārstēšanu un rehabilitāciju, piemēram, par ātrās neatliekamās palīdzības izsaukumu un cietušā nogādāšanu uz ārstniecības iestādi, ārstēšanu un uzturēšanu slimnīcā, veselības atjaunošanu rehabilitācijas centros, ja to nozīmējis ārsts saistībā ar CSNg gūtajām traumām un citus ar veselības uzlabošanu saistītus izdevumus. Tāpat tiek atlīdzināti valsts un pašvaldību izdevumi, kuri saistīti ar CSNg cietušo slimības lapu apmaksu, pensijām un pabalstiem invalīdiem un apgādājamiem, apbedīšanas pabalstiem, tehnisko palīglīdzekļu īri vai iegādi, ceļu, ēku un videi nodarītajiem bojājumiem.

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
robchix 30.augusts 2025 14:05
2 0 Atbildēt

Šādi teksti parasti uzrodās pirms kārtējās oktas cenu paaugstināšanas. 

Abāšins vispār ir teiksmains personāžs, vispirms klāstīt cik Latvijas BM sistēma ir super duper progresīva un advancēta kā nekur pasaulē, pēc tam tikpat nopietni paziņot ka BM sistēma ir atceļama jo to visā pasaulē nesaprotot un nepieņemot. Un nevarot mūsus BM klases pielīdzināt visas pasaules apdrošinātāju pieņemtajai klasifikācijai.

30.augusts 2025 18:40
2 0 Atbildēt

BM klases atcelšana bija klasisks tautas uzmetiens. Un mūsu konkurences padome un citu "kontolētāji", pat neiepīkstējās. Kādēļ atcēla  ? Visdrīzāk, dēļ tā,  ka bija pārāk caurskatāma, loģiska un klientam saprotama.  Tagad apdrošinātāji var likt prēmiju kādu vien grib, vadoties tikai pēc sev zināmiem "kritērijiem"

VIN 29.augusts 2025 13:28
1 0 Atbildēt

ai ai kādi labi cilvēki atļāvās izpildīt savas saistības bet cik nopelnīja uz tajām piespiedu- brīvprātīgām polisēm to gan neraksta.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 29

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Līdz 2027. gadam - Ķīnas Changan Eiropas tirgū ar elektroauto zīmoliem Avatr un Nevo 1

Ķīnas autoražotājs Changan nākamo divu gadu laikā plāno uzsākt savu elektroauto zīmolu Avatr un Nevo tirdzniecību Eiropā. Lasīt vairāk

 

Jau no rītdienas: Valsts policija uzsāk automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem 32

No rītdienas, 11. decembra, Valsts policija uzsāks automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, tādiem kā – pārvietojamie un stacionārie fotoradari, 360 grādu kameru sistēmas un vidējā ātruma kontroles radari. Lasīt vairāk

 

Great Wall Motor piedāvā Haval 6 5

Ķīnas autobūves uzņēmums Great Wall Motor papildina Eiropas tirgū pieejamo modeļu klāstu ar Haval H6. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti