Kā ietaupīt, iegādājoties motociklu? 12

 

Foto: Publicitātes attēls

Emilija Bertašiute | 28.septembris 2022 15:07

Ikviens labprāt iegādātos sapņu motociklu, bet bieži tirgū novērojamas augstas cenas un izvēļu daudzveidības trūkums. Kā efektīvāk tērēt iekrāto naudu, meklējot lietotu motociklu? Kurā gadalaikā vislabāk pirkt motociklu? Padalīsimies ar dažiem ieteikumiem, kuri varētu noderēt.

Pērciet nesezonas periodā
Automašīnas iespējams izmantot cauru gadu, īpaši neuztraucoties par to brauktspēju dažādos laikapstākļos. Taču to pašu nevarētu teikt arī par motocikliem. Skarbas ziemas apstākļos motocikli parasti “atpūšas” garāžā. Tādēļ pircējiem šis motociklu dīkstāves brīdis finansiālā ziņā ir pats izdevīgākais brīdis – motocikli pēc aktīvās sezonas ir krietni lētāki.

 “Visplašākais lietoto motociklu piedāvājums parasti ir pavasarī. Taču līdz ar aktīvo sezonu seko arī ievērojams cenu pieaugums. Tādēļ pircējiem, kas vēlas ietaupīt, ieteicams meklēt lietotu motociklu rudens beigās vai ziemas sākumā,” saka Mats Buzelis (Matas Buzelis), motociklu un citu transportlīdzekļu vēstures pārbaudes uzņēmuma “carVertical” komunikācijas vadītājs.

M. Buzelis norāda, ka lietota motocikla cena ir viszemākā sākot no oktobra līdz pat februārim. Toties motociklu cenas strauji pieaug marta sākumā un maijā sasniedz to zenītu.

Pērciet lietotu, nevis jaunu
Motociklu ražotāji pēdējo gadu laikā saskaras ar tādām pašām problēmām, kā automašīnu ražotāji. Traucētu piegādes ķēžu un izejmateriālu trūkuma dēļ ir krietni paaugstinājušās motociklu pārdošanas cenas un to piegāžu laiks. Pērkot lietotu motociklu, arī izvairāties no strauja braucamrīka tirgus vērtības samazinājuma.

Vidējais motocikla vecums, kas ir pārbaudīts transportlīdzekļu vēstures izveides platformā, ir 10,7 gadi. Attiecīgi jaunie motociklisti biežāk izvēlas iegādāties lietotu motociklu, nevis jaunu.

Balstoties uz dažādiem pētījumiem, motociklu vērtība visstraujāk krīt pēc dažiem satiksmē pavadītiem gadiem. Pēc šī perioda vērtības kritums vairs nav tik straujš. Kā rezultātā, pērkot lietotu motociklu, pēc vairākiem gadiem varēsiet to pārdot ar krietni mazākiem zaudējumiem.

Jauniem motocikliem ir lielāka iespējamība ciest no ražošanas un dizaina defektiem, kuri vecākiem motocikliem parasti ir salaboti, vai vismaz labi zināmi.

Lai arī iegādājoties lietotu motociklu ir iespējams ietaupīt, pastāv arī zināmi riski.

Pārbaudiet bojājumus un nobraukuma manipulācijas, lai samazinātu cenu
Gluži kā lietotiem auto, arī lietotiem motocikliem ir būtiskas atklātības problēmas. Pārdevēji bieži vien cenšas pēc iespējas vairāk nopelnīt, pārdodot motociklus ar slēptiem defektiem, bojājumiem vai “attītu” odometra rādījumu.

Balstoties uz motociklu vēstures atskaišu datiem, 50.38% platformā pārbaudīto motociklu ir reģistrēti bojājumi, kas norāda uz avārijas faktu. Yamaha markas motocikliem ir visvairāk ierakstu par bojājumiem, kamēr Triumph markas motocikliem ir visaugstākās remonta izmaksas – vidēji 9315 eiro.

16.7% pārbaudītu motociklu ir viltots nobraukums. Ja ieskatīsieties lietotu motociklu sludinājumus internetā, lasīsiet, ka visbiežāk tiem ir 10 000 līdz 20 000 km nobraukums. Taču patiesais nobraukums var būt līdz pat 10 reižu lielāks. Piedalīties satiksmē ar motociklu, kuram ir liels nobraukums, ir bīstami.

No vienas puses pircējiem būtu ieteicams izvairīties no bojātiem motocikliem drošības apsvērumu dēļ. Pat vienkāršs mehānisks bojājums vai kļūme var novest pie nopietniem savainojumiem. Taču no otras puses, norādot pārdevējam uz bojājumiem, ir iespējams iegūt izdevīgāku cenu.

“Pierādījumi par grozītiem odometra rādījumiem vai bojājumiem ir ļoti svarīgi iegādājoties motociklu. Vēstures atskaites izveide ir lielisks pirmais solis. Ar tās palīdzību uzzināsiet par apdrošinātāju un citu uzņēmumu rīcībā esošo informāciju, kas norāda no bojājumiem, “attītu” nobraukumu un citu noderīgu informāciju,” paskaidro Mats Buzelis.

Vēl ir svarīgi pārbaudīt, vai motocikls ir bijis zagts. “carVertical” rīcībā esošā informācija norāda, ka visvairāk zagtu motociklu atrodams Ukrainā, Apvienotajā Karalistē, Polijā un Rumānijā.

Taču neapstājieties pie vēstures atskaites izveides vien. Pirms pirkuma veikšanas ir vērtīgi paviesoties arī pie mehāniķa pēc profesionāla transportlīdzekļa novērtējuma.

 

 
Visi komentāri
 
Archivs 28.septembris 2022 18:48
1 2 Atbildēt

Vislielākais ietaupījums būs nepērkot lietotu moci. Vispirms nebūs jāmaina lisā pakaļriepa, jāremontē bremzes, motors un jādomā, ko darīt ar iepr. īpašnieka noklusēto avārijā liekto rāmi. Un visbeidzot, liels ietaupījums uz neveiktās ārstēšanās rēķina, kas agrāk vai vēlāk gaida katru motociklistu.

vietējais 28.septembris 2022 20:07
1 1 Atbildēt

Pareizi ir pirmo nopirkt ekipējumu un tad par atlikušo naudu moci.

Slinkais 29.septembris 2022 13:23
0 0 Atbildēt

Pa pusgadu kamēr var braukt, var ietaupīt lērumu laika un naudas, nestāvot sastrēgumos, nemaksājot stāvvietas, tērējot mazāk degvielas un braucot ar baudu.

Pļurkt 29.septembris 2022 13:59
1 1 Atbildēt

Te ir nospiedošais vairākums tādu kas ir sev iegalvojuši, ka braukšanas josla pieder visā tās platumā tikai un vienīgi viņiem! Līdz ar to kad tu apbrauc šos baurus, kas stāv sastrēgumā ~viņu tukšajos paurīšos sākas totāla histērija!

Jo 29.septembris 2022 1:08
2 3 Atbildēt

Skumji, bet ietaupīt pa īstam var tikai nenopērkot to moci.

Var vēl pamēģināt moci piereģistrēt kā mopēdu. Bet nu octa maksa paliks šā vai tā...

Blawa 29.septembris 2022 18:32
1 1 Atbildēt

Skumjais stulbeni neredzi par ko ir raksts?

Slinkais 29.septembris 2022 7:59
0 1 Atbildēt

Vērtība krīt tieši jauniem. Vai arī nošķiltiem. visiem pārējiem tā stāv vai pieaug.

nomiks 29.septembris 2022 8:56
0 1 Atbildēt

Savu pirmo (pagaidām arī vienīgo) moci pirku jaunu. Vērtības kritums nesatrauc, tā kā mocis visdrīzāk nav pirkums pāris gadiem, bet gan ilgāk, ņemot vērā tā niecīgo nobraukumu.

Šobrī pēc 2 gadiem gan tā vērtība ir +/- tāda pati kā tad, kad to jaunu pirku pirms gandrīz 2,5 gadiem.

Vērtība 29.septembris 2022 9:03
0 0 Atbildēt

Absolūtajos ciparos vai ņemot vērā inflāciju?

nomiks 29.septembris 2022 10:17
0 0 Atbildēt

Absolūtajos ciparos.

Pļurkt 29.septembris 2022 9:41
1 2 Atbildēt

Vērtības kritums satrauc tikai perekupus vai dundukus, kuri ik katru 3. gadu pērk CITU tehniku!

vietējais 29.septembris 2022 20:27
0 0 Atbildēt

Kas tur slikt, ja cilvēks var atļauties? Man kaimiņš padlaikos kā sāka katru gadu pirkt jaunu žiguli, tā tagad katru gadu JAUNS mersedes.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 5

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti