Svētki Hyundai nometnē! – dienvidkorejiešu Čehijas rūpnīcā Nošovicē no konveijera nobraucis miljonais Hyundai automobilis.
Nošovices rūpnīcā, kas tika uzcelta 2008.gadā Hyundai ieguldījis 1,2 miljardus eiro. Viss sākās ar vienu maiņu, kas izgatavoja 116 000 automašīnu gadā un modeli i30, kura pirmais eksemplārs pa rūpnīcas vārtiem izbrauca 2008.gada 3.novembrī.
Šodien Čehijas rūpnīcā strādā trīs maiņas, kas saražo 300 000 Hyundai gadā. Gada apgrozījums ir 3,2 miljardi eiro, rūpnīcā strādā gandrīz 3500 darbinieku, bet vēl 7000 iesaistīti uzņēmumos, kas piegādā detaļas galvenajai ražotnei.
Kopā ar kompakto i30 Hyundai Čehijas rūpnīcā top arī modeļi ix20 un ix35.
Latvijā Hyundai i30 cena sākas no 14 490 eiro, ko dīleri prasa par piecdurvju hečbeku, kas komplektēts ar 100 ZS 1,4 litru benzīna dzinēju un sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Līdzīgi aprīkots trīsdurvju modelis maksā par 700 eiro vairāk.
Krievijā arī ir autofabrika līdzīga čehijā esošajai - TAGAZ, kuru arī uzbūvējuši hyundai. Pēc aprakstiem un foto(skat. IT) var noprast, ka tehnoloģiski tas ir teju pats modernākais fabriķis Krievijā. Un ražo tur Korejā jau noņemtus no ražošanas auto - tādus kā jaguarlīdzīgā Sonata, pirmo Santa Fe, sākotnējos Accent modeļus. Krievijā pēc "jaguar" līdzīgās SONATAS (2001.g.modelis), joprojām ir liels pieprasījums, arī klasiskais santa Fe netiek smādēts, jo cenas ir sakarīgas. Cik saprotu, visas daļas tiek ražotas Korejā, bet tajā fabriķī tikai tiek salikts kopā. Čehijā aptuveni tas process ir līdzīgs.