Vācijas autobūves kompānija Audi atjauninājusi elektriskās piedziņas hečbeku A1 e-tron un izgatavojusi 80 eksemplārus, kas sešu neatkarīgu projektu ietvaros tiks nosūtīti dažādām organizācijām testēšanai un izmēģināšanai. Paredzams, ka visi testa automobiļi kopumā nobrauks vairāk nekā miljonu kilometru.
Modernizētais Audi A1 e-tron komplektēts ar 115 ZS jaudīgu elektromotoru, kas enerģiju gūst no 13,3 kilovatstundu akumulatoru baterijas. Tikai ar elektrību A1 e-tron var nobraukt 50 kilometrus. Maksimālais ātrums šajā režīmā – 130 km/h, bet paātrinājums no vietas līdz simtam aizņem 9,8 sekundes.
Akumulatoru uzlādēšanu var veikt divējādi: pieslēdzoties pie mājas elektrotīkla (3 stundas) vai izmantojot hečbeka aizmugures daļā iemontētu benzīna rotora dzinēju ar 354 kubikcentimetru tilpumu, kas attīsta 34 ZS jaudu un palīdz palielināt distanci līdz 250 km.
Pirms modernizācijas A1 e-tron nebija tik jaudīgs - elektromotors attīstīja 61 ZS jaudu, ko īslaicīgi varēja palielināt līdz 102 ZS, benzīna motora tilpums bija 254 kubikcentimetri, bet bateriju kapacitāte bija 12 kilovatstundas.
Nu elektromotoram pētīt jaudu ir bezjēdzīgi, ne jau jauda tur inoteicošā, bet gan vienmērīgs griezes moments visā jaudas diapazonā - 300 Nm, tātad lielisks paātrinājums pie jebkura ātruma.