Renault + Nissan = 2,69 miljardi eiro

 
1.jūlijs 2013 10:55

 

Šī gada 27. jūnijā, Parīze „Renault-Nissan” Alianse paziņoja par rekordlielajiem sinerģijas rezultātiem – 2,69 miljardi eiro 2012.gadā, savukārt pērn - 1,75 miljardi eiro.

  • Ieņēmumi, kas iepriekšējā gadā bija 1,75 miljardi eiro, sinerģijas rezultātā ir pieauguši par 54%
  • Izteiktais pieaugums norāda, ka partnerības darbība uzņem aizvien lielākus apgriezienus
  • Iepirkumi, spēka agregātu stratēģija (powertrain) un transportlīdzekļu inženierija joprojām ir lielākie pienesuma veidotāji
  • Sagaidāms, ka sinerģija strauji pieaugs ne-inženierijas jomās

54% lēciens norāda, ka partnerība uzņem aizvien lielākus apgriezienus. Kopš sadarbības izveidošanas 1999.gadā, Renault un Nissan nodrošina visilglaicīgāko un visproduktīvāko starpkultūru partnerību auto industrijā.  

Foto: iAuto

Sinerģijas rezultātus, galvenokārt, veido izmaksu samazināšana un izvairīšanās no izmaksām. Katru gadu vērā tiek ņemts tikai jauno sinerģiju, ne kumulatīvo sinerģiju, rezultāts. Renault un Nissan sadarbība ir pieaugusi visā pasaulē, jo īpaši jaunattīstības tirgos, kur industriālajā sfērā abas kompānijas kļūst aizvien nozīmīgākas. „Sinerģija un lielākās ekonomikas ļauj Renault un  Nissan pasaules autoražotāju vidū sacensties augstākajā līmenī. Domājam, ka izveidosim vēl vairākas strauji augošas sinerģijas, it īpaši jaunattīstības tirgos, piemēram,Brazīlijā, Krievijā, Indijā un Ķīnā.” apgalvo Kristians Mardrus, Renault-Nissan Alianse Loģistikas struktūrvienības direktors un galvenais izpilddirektors.

Iepirkumi, spēka agregātu stratēģija un inženierijas sinerģijas joprojām ir ar visaugstāko potenciālu

Tāpat kā iepriekšējos gados, arī 2012.gadā vislielākie sinerģijas pienesuma veidotāji attiecībā uz vienu biznesa vienību, bija iepirkumi (851 miljons eiro), spēka agregātu stratēģija (709 miljoni eiro) un transportlīdzekļu inženierija (546 miljoni eiro).

Aizvien vairāk sinerģiju nāk no Āzijas un tādiem jaunattīstības tirgiem kā Krievija, kur vienā rūpnīcā tiek ražoti gan transportlīdzekļi, gan spēka agregātu stratēģija. Alianses ražotne Čenā, Indijā, piemēram, ir mājvieta lielākajam Alianses platformu kopizmantošanas projektam. Ražotnē, kuras ikgadējā ražošanas jauda ir 400 000 vienības, tiek saražoti Renault un Nissan transportlīdzekļi, kas paredzēti gan eksportam, gan vietējam tirgum.

Krievijā Alianse partneris ir „AvtoVaz”, Krievijas lielākais automobiļu ražotājs, un automašīnu ražošana notiek Toljati ražotnē. Pagājušajā gadā Alianse ieguva LADA zīmola ražotāja akciju kontrolpaketi, veidojot kopuzņēmumu ar valstij piederošo uzņēmumu „Russian Technologies”.

Nākošajā gadā Nissan uzsāks jaunās paaudzes Rogue ražošanu, un tas notiks Dienvidkorejā – Renault Samsung Busanas rūpnīcā. Pagājušajā gadā, pirms sākt sporta auto ražošanu, Alianse veica ievērojamus uzlabojumus saistībā ar izdevumiem, kas attiecas uz ražošanas procesu. Uzlabojumi sekmēs Nissan Rogue ražošanu un vairos ražošanas efektivitāti rūpnīcā kopumā.

Kopš 2009.gada, visus Alianses iepirkumus koordinē Renault Nissan iepirkumu organizācija, kas ir lielākā Alianses kopējā organizācija. Pateicoties Alianses 8 miljonu vienību mērogam, Renault Nissan iepirkumu organizācija var panākt izdevīgākus izcenojumus, nekā tas būtu pa spēkam mazajām kompānijām, darbojoties individuāli.

Spēka agregātu stratēģijas sinerģijas veidojas no savstrapējās līdzattīstības un motoru, kā arī pārnesumu kārbu apmaiņas. Pateicoties abu kompāniju vēsturiskajiem izcilības centriem, Renault specializācija ir dīzeļdzinēji un samazināta izmēra benzīna dzinēji, kā arī manuālās pārnesumu kārbas, savukārt Nissan specializācija ir atmosfēriskie benzīna dzinēji un automātiskās pārnesumu kārbas.

Transportlīzdekļu inženierijas sinerģija, galvenokārt, veidojas no kopēji izmantotām platformām un detaļām.

 

Kopējā moduļa ģimene

2012.gadā Alianse sāka iegūt sinerģijas no jaunas pieejas – Kopējā moduļa ģimenes (Common Module Family), kas sevī ietver gan platformu, gan detaļu konsolidāciju. Šī pieeja ir vienota sistēma, kas ļauj Renault un Nissan sadarboties produktu jomā vēl vairāk. Turklāt tiek sagaidīts, ka tā būs galvenais ieguldītājs sinerģijās, kas attīstīsies nākotnē.

Sākot no 2013. līdz 2020.gadam KMĢ pakāpeniski tiks iekļauta Renault un Nissan modeļos. KMĢ vispirms tiks izmantota kompakto un lielo auto segementos, kam sekos modeļi citos segmentos.

Tiek sagaidīts, ka, izmantojot KMĢ, Alianse iegūs vidēji 30-40% samazinājumu uz katru modeli tā pirmajām izmaksām un 20-30% samazinājumu detaļu izmaksām.

Papildus augšpus funkcijām, tiek paredzēts, ka arī tādas jomas kā pārdošana un mārketings sniegs savu ieguldījumu sinerģiju izaugsmē.

 

„RENAULT- NISSAN” ALIANSE:

„Renault-Nissan” Alianse ir stratēģiska partnerība starp Parīzē bāzēto Renault un Jokohamā, Japānā bāzēto Nissan, kas visā pasaulē pārdod vienu no desmit automašīnām. Kompānijas, kas bijušas stratēģiskie partneri kopš 1999. gada, 2012. gadā ir pārdevušas 8,1 miljonu automašīnu gandrīz 200 valstīs.  Alliance veido stratēģisku sadarbību arī ar tādiem automašīnu ražotājiem kā Vācijas Daimler, Ķīnas Dong Feng un Indijas Ashok Leyland, kā arī nesen pārņēmusi lielāko daļu no Krievijas vadošā automašīnu ražotāja „AvtoVaz”.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 8

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 

Porsche Panamera sasniedz trešo paaudzi (+ FOTO)

Sportiskais modelis ir apritē jau 15 gadus, laiks jaunās paaudzes uznācienam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti