Tiesa piespriedusi Dienvidkorejas autobūves kompānijai Hyundai izmaksāt avārijā cietušajam Amerikas Savienoto Valstu pilsonim 14 miljonus dolāru lielu naudas kompensāciju.
2010.gadā notikušajā avārijā Hyundai Tiburon vadītājs guva smagu galvas smadzeņu traumu tādēļ, ka nenostrādāja kupejas drošības spilveni – lai gan automašīna saņēma sānu triecienu, iebraucot kokā, drošības sensori nereaģēja un sānu gaisa spilveni neatvērās.
Cietušais vadītājs un viņa vecāki vērsās tiesā, kas pēc izmeklēšanas secināja, ka 2003.-2008.gada Hyundai Tiburon sensori izvietoti nepareizā vietā, kas paaugstina traumu risku avārijas gadījumā.
Tiesa piesprieda Hyundai izmaksāt cietušajam autovadītājam augstāk minēto summu, bet viņa advokāts spriedumu komentēja sekojoši: „Cerēsim, ka tas piespiedīs autoražotājus rūpīgi pārbaudīt savas produkcijas drošību, pirms laist to tirdzniecībā.”
Tas ir iespējams tikai ASV - pie mums cietušie līdzīgā situacijā vairāk par 10 000 ls nesaņemtu.
Šādi spriedumi un summas tiešām pārsteidz, būs jāpajautā juristiem, kāpēc Latvijā un Eiropā nav šādas prakses. Ieliksim šo viedokli iAuto.
Tāpēc, ka Eiropā ir jāpierāda prasības summa. Vēl jau lomu nospēlēja, ka tā ir nevis ASV firma, bet gan ārzemju. Ja tas būtu Ford, tad šāda kompensācija nav iedomājama.
Vēl jau nekas nav piedzīts, jo šis tiesas lēmums tiks pārsūdzēts. Tiesas lēmums savā ziņā ir absurds. Autoražotājs negarantē/nevar garantēt, ka jebkurā situācijā pasažieri avārijā necietīs, tāpat arī airbag nenozīmē, ka var droši braukt kokā. Var jau autoražotāji uzlikt, ka airbag izšaujas pie katra mazākā piesitiena, bet tad jau atkal pircēji nebūs apmierināti.