Efektivitāte palielinās – COD tehnoloģija pieejama jau trīs dzinējos

 
Audi Latvia | 9.novembris 2013 11:24

2013. gads – Audi demonstrē savas zināšanas dzinēju būvniecībā ar COD (cylinder on demand) tehnoloģiju, kas samazina degvielas patēriņu par līdz pat 20 procentiem. Novatoriskā cilindru deaktivizēšanas sistēma tiek izmantota jau trīs benzīna dzinējos: 1,4 l TFSI COD dzinējā, 4,0 l TFSI COD dzinējā un tagad arī W12 COD dzinējā jaunajā Audi A8 L.

Audi A8 L Foto: Publicitātes foto

Audi COD tehnoloģija ir daudzpusīga un vienlīdz piemērota izmantošanai četru cilindru tiešās degvielas iesmidzināšanas dzinējos, kā arī V8 TFSI agregātā un 12 cilindru dabiskās vilkmes dzinējā. Visos šajos dzinējos tā pie zemas līdz vidējas slodzes un dzinēja ātruma augstākos pārnesumos deaktivizē pusi cilindru, līdz autovadītājs atkal spēcīgi nospiež gāzes pedāli. Efektivitāte aktīvajos cilindros palielinās, jo to darbība notiek ar lielāku noslodzi.

  • Cilindru deaktivizācijas sistēma samazina degvielas patēriņu par līdz pat 20 procentiem
  • Tā tiek izmantota 1,4 l TFSI COD dzinējā, 4,0 l TFSI COD dzinējā un W12 COD dzinējā
  • Audi RS 6 Avant ar 412 kW (560 ZS) jaudu, bet tikai 9,8 litru degvielas patēriņu uz 100 kilometriem

Cilindru aktivizēšana un deaktivizēšana notiek tik vienmērīgi, ka to tik tikko var pamanīt. Astoņu cilindru modeļos aktīvie dzinēja gultņi kompensē lielāko daļu vibrāciju, bet Audi ANC (Audi Noise Cancellation) sistēma izmanto precīzu antifāžu skaņu, lai samazinātu traucējošās frekvences, kad cilindri ir deaktivizēti. Šie risinājumi atkarībā no modeļa tiek izmantoti katrs atsevišķi vai kombinēti.

1,4 l TFSI COD dzinējā sistēma deaktivizē otro un trešo cilindru; 4,0 l TFSI dzinējā – otro, trešo, piekto un astoto cilindru. Cilindri tiek deaktivizēti, izslēdzot aizdedzi un degvielas iesmidzināšanu. Sadales vārpstas izcilņi, ko uz tās kustina elektromagnētiski aktivizētas tapiņas, aizver vārstus. Pirms tam degkameras tiek piepildītas ar svaigu gaisu, lai cilindros samazinātu iekšējo spiedienu.

368 kW (500 ZS) jaudas W12 dzinējā tiek izmantota īpaša COD tehnoloģijas versija, kurā vārsti paliek atvērti. Sistēma vispirms izslēdz visu kreisās puses cilindru degvielas iesmidzināšanu un aizdedzi, lai dzinējs darbotos tikai ar sešiem cilindriem. Pirms katalītiskā pārveidotāja temperatūra pārāk nokrītas, kreisās puses cilindri tiek atkal iedarbināti, bet labās puses cilindri – deaktivizēti. Garāku deaktivizācijas fāžu laikā abu pušu cilindri tiek uz maiņām aktivizēti un deaktivizēti.

COD tehnoloģija ievērojami samazina degvielas patēriņu. Piemēram, automobiļos RS 6 Avant un RS 7 Sportback, NEDC braukšanas ciklā var ietaupīt aptuveni piecus procentus degvielas. 4,0 l TFSI COD dzinējs, kas šajos modeļos attīsta iespaidīgu 412 kW (560 ZS) jaudu, patērē vien 9,8 litrus benzīna uz 100 kilometriem. Arī 1,4 l TFSI COD dzinējs ir jaudīgs, attīstot 103 kW (140 ZS) jaudu, tomēr modelī Audi A3 tas vidēji patērē vien 4,7 litrus degvielas uz 100 kilometriem. NEDC braukšanas ciklā cilindru deaktivizēšana ļauj ietaupīt aptuveni 0,4 litrus degvielas uz 100 kilometriem. Braucot vienmērīgi, var ietaupīt pat 20 procentus degvielas.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 8

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti