Nākamās paaudzes Mazda2 - ar jaunu tīro dīzeļdzinēju 4

Foto: Publicitātes foto

P.R.A.E. | 13.jūnijs 2014 10:00

Mazda apstiprina, ka nākamās paaudzes B klases jaunajā Mazda2 modelī debitēs SKYACTIV-D 1,5 l dzinējs — pilnīgi jauns 1,5 litru tīrais dīzeļdzinējs. Modeļa tirdzniecība vispirms tiks uzsākta Japānā, bet Latvijā tas būs pieejams nākamā gada 2.ceturksnī.

Pirmo reizi kopā ar Mazda Hazumi prototipu, uz kura pamata radīta jaunā Mazda2, Ženēvas auto izstādē izrādītajam SKYACTIV-D 1,5 l dzinējam ir daudz kopīga ar tā godalgoto brāli – SKYACTIV-D 2,2 l dīzeļdzinēju, kas pieejams Mazda CX-5, Mazda6 un Mazda3 modeļos. SKYACTIV‑D 1,5 l dzinējs ir izstrādāts ar mērķi panākt ideālu degvielas sadedzināšanu par spīti zemai kompresijas pakāpei. Rezultātā dzinējs var lepoties ar izcili dinamisku veiktspēju no nekustīga stāvokļa līdz pat neierasti augstajiem dzinēja apgriezieniem.

SKYACTIV dzinēju sērijas jaunākā modeļa inovācijas ietver ilgāku un viendabīgu sadegšanu, izmantojot mazāku degvielas daudzumu, vēl mazāku mehānisko pretestību un jaunu izolācijas tehnoloģiju, kas palīdz samazināt nelieliem dzinējiem raksturīgo dzesēšanas ietekmi uz dzinēja darbību. Tas nozīmē, ka dzinējs ir ārkārtīgi efektīvs un tīrs, kā arī nodrošina nepārspējamu degvielas ekonomiju un izmešu daudzumu, kas atbilst Euro 6 standartam pat bez dārgās izplūdes sistēmas uzlabošanas.

Papildus SKYACTIV-D 1,5 l dzinējam jaunā Mazda2 tiks aprīkota arī ar citiem SKYACTIV tehnoloģijas risinājumiem, tostarp efektīvo sešu pakāpju SKYACTIV-Drive automātisko transmisiju un SKYACTIV-MT manuālo transmisiju. Modelī būs pieejama arī degvielas taupīšanas sistēma i-stop un bremžu enerģijas rekuperācijas sistēma i-ELOOP. Mazda paredz, ka ar jauno dīzeļdzinēju aprīkotais kompaktās klases modelis būs ekonomiskākais no visiem ar iekšdedzes dzinēju aprīkotajiem Japānā pieejamajiem automobiļiem. Pieprasījumam pēc SKYACTIV-D 1,5 l dzinēja būtu jābūt augstam arī Eiropā. Uzņēmums uzskata, ka Mazda2 ies jau esošo SKYACTIV Mazda modeļu pēdās, nodrošinot izcilu degvielas ekonomiju un Mazda modeļiem raksturīgo braukšanas baudījumu.

SKYACTIV-D 1,5 l dzinējs: jauninājumi

*Sadegšanas režīma pārejas vadības sistēma un augstas izkliedes solenoīda iesmidzinātāji, kas samazina dzesēšanas rezultātā radušos zaudējumus.
*Augsta un zema spiediena izplūdes gāzu recirkulācija, kas paildzina vienmērīgu sadegšanas laiku, uzlabojot degvielas ekonomiju un veiktspēju.
*Ūdens dzesēšanas kontrolvārsti un ūdens apvalka starplikas, kas uzlabo sadegšanas efektivitāti un samazina mehānisko pretestību.
*Turbokompresors ar mainīgu ģeometriju un rotācijas sensoru, kas nodrošina pietiekamu papilduzlādi visā dzinēja apgriezienu diapazonā.
*Ieplūdes kolektorā integrēts starpdzesētājs, kas uzlabo paātrinājuma reakciju un turbokompresora efektivitāti.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Conqueror 13.jūnijs 2014 14:33
5 0 Atbildēt

nu tad cik litru uz 100 km patērē? neatradu nekur....

zirgs 13.jūnijs 2014 21:56
1 1 Atbildēt

Un zs?

KillerMiller 18.jūnijs 2014 13:56
1 0 Atbildēt

Ceru, ka tam tīrajam motoram kvēpu filtrs nav nepieciešams, citādi tas viss ir mārketinga triks.

*Ieplūdes kolektorā integrēts starpdzesētājs - labais jauninājums. Vai daudz dīzeļu bez tā var atrast?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaguar uzlabojis krosoveru E-Pace (+ FOTO)

2021.modeļu gadam Jaguar sagatavojis uzlabotu E-Pace, kas līdztekus svaigākam izskatam tiek pie jaudīgākiem dīzeļdzinējiem un jaunas multimediju sistēmas. Lasīt vairāk

 

Piederēja Boney M dibinātājam - pārdos reti sastopamu BMW M1 (+ FOTO)

Silverstone izsolē tiks pārdots unikāls 80.gadu BMW M1 varenauto, kas savulaik piederējis pazīstamajam producentam un grupas Boney M dibinātājam Frenkam Farianam. Lasīt vairāk

 

"Meistara padoms". Kas jāņem vērā, mainot vējstikla slotiņas (+VIDEO) 14

Vējstikla slotiņas tika izgudrotas pirms vairāk kā simts gadiem, un pēdējos piecdesmit gados to konstrukcija nav kardināli mainījusies. Tomēr sava jaunrade vērojama arī šeit. Lasīt vairāk

 

Puse autovadītāju nevadā līdzi saskaņoto paziņojumu 5

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) oktobrī veiktā autovadītāju aptauja liecina, ka 48% autovadītāju savos spēkratos nevadā līdzi saskaņotā paziņojuma veidlapas, savukārt vēl 8,4% nav par to pārliecināti. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti