Vācijas autobūves kompānija Audi prezentējusi jaunās paaudzes A1, kas turpmāk būs pieejams tikai kā piecdurvju modelis.
Jaunais A1 pieaudzis izmēros – garumā tas pielicis 80 mm, riteņu bāzei 90 mm, plecu un elkoņu zonā – attiecīgi 43 un 28 mm. Arī bagāžas nodalījumā varēs ievietot par 65 litriem vairāk (tagad 335 l), ar nolaistām sēdekļu atzveltnēm sasniedzot 1090 litrus. Tas ir ievērojams pieaugums, tomēr, ne tik daudz kā, piemēram, VW Polo (351 – 1125).
A1 būs pieejams trīs aprīkojuma versijās: bāzes, advanced un S line. Cita no citas tās atšķiras ar dažādām vizuālām detaļām, piemēram, radiatora režģa izskatu. Klients varēs izvēlēties kādu no 11 virsbūves krāsām, vairākus riteņu disku variantus 15-18 collu formātā utt. Ražotājs sola, ka jaunās paaudzes modelim visas vizuālo uzlabojumu paketes interjeram un eksterjeram varēs savstarpēji brīvi konfigurēt un kombinēt vienu ar otru.
Sagatavots arī īpašais A1 modelis, kas veltīts jaunās paaudzes startam. Tas būs pieejams bronzas, baltā un melnā krāsā un izcelsies ar 18 collu riteņiem, tonētiem lukturiem un melnu kompānijas logotipu.
Par piemaksu jauno A1 varēs aprīkot ar sporta piekari un elektroniski regulējamiem amortizatoriem. Pieejamas divas Dynamik paketes, kurās iekļauti, tostarp, lielāki bremžu diski, sarkanas bremžu skavas, izplūdes sistēma ar regulējamu tembru. Protams, pieejami arī sporta sēdekļi, kas tāpat kā standarta sēdekļi var būt apsildāmi.
Braukšanas režīmi ar izvēli starp komfortu un izteikti sportisku pārvietošanos ir veseli četri, bet elektronisko palīgu skaitā būs joslas uzturēšanas, sadursmes brīdinājuma, automātiskās bremzēšanas un kruīzkontroles sistēmas. Papildaprīkojuma sarakstā arī parkošanās palīgs Plus ar atpakaļskata kameru (pirmoreiz šim modelim) un parkošanās asistents, kas mašīnu stāvvietā noliks pats (vadītājam atliks spiest gāzi un bremzes).
Visi A1 jau no rūpnīcas tiks piegādāti ar 10,25 collu digitālo mērinstrumentu paneli. Bāzes versijai būs iebūvēts vienkāršs radio ar Bluetooth, bet funkciju pārvaldīšana notiks ar stūres taustiņiem.
MMI Radio Plus būs komplektēts ar 8,8 collu ekrānu, kas tāpat kā A6 un A8 modeļos, klausa komandām, kas “rakstītas” ar pirkstu galiem. Funkciju pārvaldi var realizēt arī ar stūres taustiņiem un skārienjutīgo ekrānu.
Visdārgākā multimediju iekārta MMI Navigation plus būs aprīkota ar 10,1 collu ekrānu, bet funkciju pārvalde tāda pati, kā MMI Radio Plus. Pateicoties Cloud mākoņservisam un dažādiem citiem dienestiem, navigācija piedāvās arī citu noderīgu informāciju, piemēram, aktuālās degvielas cenas, laika ziņas, tuvākās stāvvietas vai restorāna atrašanās vietu.
Lai varētu izmantot sava viedtālruņa saturu un savienotu to ar automašīnas multimedijiem, nāksies iegādāties Connectivity paketi.
Motoru izvēlē turpmāk tika benzīnnieki. Bāzes versijai 25 TFSI būs iebūvēts vienlitrīgs trīscilindru motors ar 95 Zs jaudu un 175 Nm griezes momentu. Versija 30 TFSI saņem šī paša motora jaudīgāko variantu ar 116 Zs un 200 Nm, bet versija 35 TFSI – četru cilindru motoru ar 1,5 litru tilpumu un 150 Zs (250 Nm) jaudu. Jaudīgākais A1 agregāts paredzēts versijai 40 TFSI, kas iegūs 2,0 litru dzinēju ar 200 Zs (320 Nm) jaudu. Šo variantu Audi aprīkojis ar sešu pakāpju divsajūgu automātisko pārnesumkārbu, visas pārejās versijas varēs kombinēt ar manuālo pārnesumkārbu vai septiņu pakāpju divsajūgu kārbu.
Dīleru centros jaunais A1 ieradīsies šā gada oktobrī un pēc AutoBild.de speciālistu aplēsēm maksās 17 000 – 30 000 eiro robežās atkarībā no versijas.
bāzītē laikam pilnīgi pliks