ASV pērn pārdoti 17,3 miljoni jaunu automobiļu, tādējādi tirdzniecības apjoms salīdzinājumā ar 2017.gadu saglabājies nemainīgs, liecina tirgus izpētes kompānijas "Autodata" apkopotā informācija.
Taču vairākiem lieliem autobūves uzņēmumiem pagājušajā gadā bijušas grūtības palielināt tirdzniecības apjomu, kas liecina par iedzīvotāju pieprasījuma kritumu, ņemot vērā procentu likmju un cenu pieaugumu.
Turklāt amerikāņu mīlestība pret vieglajiem apvidus automobiļiem un pikapiem nav bijusi pietiekama, lai kompensētu sedanu un mazo automašīnu tirdzniecības kritumu.
ASV lielākā autoražotāja "General Motors" (GM) tirdzniecības apjoms pērn ceturtajā ceturksnī sarucis par 2,7%, bet pagājušajā gadā kopumā - par 1,6%.
"Ford" automobiļu pārdošanas apjoms 2018.gadā sarucis par 3,5%, bet Japānas "Toyota" reģistrējis 0,3% kritumu. Arī Japānas "Honda" un "Nissan" tirdzniecības apjoms ASV pērn samazinājies attiecīgi par 2,2% un 6,2%.
Izpētes kompānija "Edmunds" prognozē, ka jaunu automobiļu tirdzniecība ASV šogad samazināsies līdz 16,9 miljoniem vienību.