Mobilitātes pakotnes I noteikumi paredz izmešu daudzuma pieaugumu par 3,3 miljoniem tonnu gadā 5

Foto: iAuto.lv

Autotransporta Direkcija | 2.marts 2021 9:00

Mobilitātes pakotnes I noteikumi paredz izmešu daudzuma pieaugumu par 3,3 miljoniem tonnu gadā; Eiropas Komisija plāno vērsties Eiropas Parlamentā, lai izvērtētu nākamos soļus problēmas risināšanā

Eiropas Komisijas publicētais pētījums par vairākiem pērn pieņemtajiem Mobilitātes pakotnes I noteikumiem liecina, ka izmešu daudzums gadā varētu pieaugt pat par 3,3 miljoniem tonnu, ko var salīdzināt ar gada kopējo transporta izmešu apjomu Igaunijā. Šādu noteikumu ieviešana ir pretrunā ar Eiropas Komisijas stratēģiju par transporta emisijas samazināšanu par 90% līdz 2050. gadam. Balstoties uz veikto ietekmes vērtējumu, Eiropas Komisija plāno vērsties Eiropas Parlamentā un citās iesaistītajās institūcijās, lai novērstu potenciālās problēmas, ko varētu radīt jauno noteikumu ieviešana.

Eiropas Komisijas pētījuma rezultāti liecina, ka prasība par transportlīdzekļa atgriešanu reģistrācijas dalībvalstī ik pēc astoņām nedēļām, kas stāsies spēkā 2022. gada 21. februārī, jau gadu vēlāk – 2023. gadā – varētu radīt papildu 1,9 miljonus braucienu un aptuveni 2,9 miljonus tonnu CO2 emisiju, tādējādi starptautisko autopārvadājumu emisiju daudzums varētu pieaugt līdz 4,6%. Savukārt kabotāžas nosacījumu attiecināšana uz kombinētajiem pārvadājumiem varētu radīt papildu 397 tūkstošus tonnu CO2 emisiju, kā arī ir iespējama negatīva ilgtermiņa ietekme uz dzelzceļa un cita veida kravu pārvadājumiem.

“Latvija, piedaloties šajā pētījumā un daloties ar savu viedokli, ir uzsvērusi, ka, ņemot vērā mūsu valsts ģeogrāfisko atrašanās vietu, prasība ik pēc astoņām nedēļām atgriezt kravas transportlīdzekli reģistrācijas valstī autopārvadājumu nozarei būs trieciens dubultā, jo šis nosacījums ne tikai atstās negatīvu ietekmi uz vidi un klimatu, bet arī kropļos reģionālo autopārvadājumu tirgu. Latvijas autopārvadātāju konkurētspēja samazināsies, jo pārvadātāju galvenais darba instruments – kravas transportlīdzeklis – gada laikā būs daudz ilgāk ārpus aprites, salīdzinot ar citām valstīm Centrāleiropā,” stāsta Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Eiropas Komisijas publicētajā pētījumā tika vērtēta ietekme uz klimatu, vidi un vienoto tirgu, ko varētu radīt transportlīdzekļa, ar ko tiek veikti starptautiskie pārvadājumi, obligāta atgriešana reģistrācijas dalībvalstī ik pēc astoņām nedēļām, kā arī atsevišķi nosacījumi kombinēto pārvadājumu veikšanai. Pētījums tika veikts, jo, izvērtējot 2020. gada 15. jūlijā pieņemtos Mobilitātes pakotnes I noteikumus, vairākas Eiropas Savienības valstis, tai skaitā Latvija, norādīja, ka transportlīdzekļa obligāta atgriešana reģistrācijas dalībvalstī ik pēc astoņām nedēļām ir pretrunā ar Eiropas Savienības klimata politiku, šāda prasība nemaz nebija iekļauta Eiropas Komisijas sākotnējā priekšlikumā, kā arī līdz šim nebija veikts šīs prasības ietekmes izvērtējums. Pētījumu veica neatkarīgi konsultanti, kurus izvēlējās Eiropas Komisija.

Eiropas Komisija vērsīsies Eiropas Parlamentā, lai sarunu ceļā lemtu par tālākajiem soļiem risinājuma rašanā, lai autotransporta nozares darbiniekiem būtu pienācīgi darba apstākļi, vienlaikus nodrošinot videi draudzīgus pakalpojumus un veiksmīgu vienotā tirgus darbību.

 

 
Visi komentāri
 
Rexx 2.marts 2021 9:25
0 0 Atbildēt

Šī, tā dēvētā mobilitātes pakotne ( murgains vārdu savārstījums) ir nekas cits, kā "veco " Eiropas valstu komerciālo interešu aizsardzība pret jaunpienācējiem, mums, ex- austrumeiropu, utt. Mēs esam elastīgi, radoši, daži pat nav slinki. Tas nepatīk mesjē, foniem un vaniem

anonimikis 2.marts 2021 10:51
2 0 Atbildēt

Daļa austrumreiropas radošuma tur ir vairāk krāpniecība, kāpēc arī šī Mobilitātes pakotne radās. Bet citādi, protams, auto dzenāšanas ideja ir ļoti nepareiza.

Rexx 2.marts 2021 12:43
0 0 Atbildēt

Protams, arī krāpniecības faktoru nevar ignorēt . Bet pamatā iemesls ir minēts augstāk.

dubis 2.marts 2021 22:35
2 0 Atbildēt

Bet tirgus aizsardzība pret krāpniekiem ir loģiska lieta. Ja letiņi, leiši un poļi nemaksātu naļikā šoferiem, kas pat nav baigais noslēpums, nekādas tādas pakotnes netiktu ierosinātas, jo nemaksājot naļikā nebūtu iespējams, šitādu "attālināto" biznesu taisīt. Kursabiedra sencis vienu reizi šitā pusgadu bija spāņu un franču ceļos, jo vislaik tik jaunas kravs, nav kas cits brauc utt

WALA 3.marts 2021 14:43
1 1 Atbildēt

varfētu domāt ka Vācijā trūkst krievu, poļu utml. kam pieder pārvadāšanas kompānijas, pie kuriem strādā ukraiņu un krievi, un kuri dirš virsū visai Vācijas likumdošanai visur kur, un Autobahnpolizei un visas pārbaudošās institūcijas spēj tik ķert tādus. Un tiem joprojām pohuj. Pilns youtube ar Polizei reidiem kur ķer pārkrautus, ar pārsniegtu augstumu utml. kraviniekus ... ex-girlfriend brālis arī strādā Vācijā uz sedl-vilcēja, un arī atsevišķi vācieši nav ne par gramu labāki, šams nevarēja vairs izturēt iepriekšējo īpašnieku. nomainīja, tagad tip laimīgs.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford F-150 elektriskā modifikācija iegūs nosaukumu Lightning

Ford F-150 pikapa elektriskā modifikācija iegūs nosaukumu Lightning un debitēs 19.maijā, ziņo auto jaunumiem veltītie interneta resursi. Lasīt vairāk

 

Modernizētā BMW X3 attēli jau internetā 4

Vairāki auto jaunumiem veltītie interneta izdevumi publicējuši modernizētā BMW X3 attēlus apsteidzot ražotāju, kas sava jaunuma pirmizrādi bija iecerējis nedaudz vēlāk. Lasīt vairāk

 

Latvijā pārdoto jauno vieglo automašīnu skaits četros mēnešos palielinājies par 8%

Latvijā šogad pirmajos četros mēnešos pārdotas kopumā 5617 jaunas vieglās automašīnas, kas ir par 8% vairāk nekā 2020.gada attiecīgajā periodā, liecina Auto asociācijas apkopotā informācija. Lasīt vairāk

 

Rendā, atjaunojot tiltu pār Abavu, aizmirsts par gājēju pārejām un ietvi (+ VIDEO) 4

Rendā pirms diviem gadiem tika saremontēts tilts, taču gājēju dzīve vieglāka un drošāka nekļuva. Tas tādēļ, ka tālāk virzienā uz centru infrastruktūra nav sakārtota. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti