Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Brauciet ilgāk ar vienu auto - BMW izdomā, ka atbrīvot pasauli no atkritumiem 45

 

Foto: BMW

iAuto | 28.novembris 2022 5:29

BMW ilgtspējīgās attīstības nodaļas vadītāja Monika Dernai nākusi klajā ar paziņojumu, kā samazināt autobūves ietekmi uz vidi.

Vienā no nesen notikušajām konferencēm menedžere ieteikusi klientiem saglabāt iegādātos transportlīdzekļus ilgāk savā īpašumā nevis mainīt tos pret jauniem ik pēc pāris gadiem.

Tas varētu šķiet neparasts paziņojums no kompānijas, kas gūst lielu peļņu, tostarp arī no lietoto transportlīdzekļu pārdošanas, tomēr laiki mainās un uzņēmums aug tam līdzi.

"Mums patiešām ir jādomā par automašīnu kalpošanas laika pagarināšanu, nevis lietotu automašīnu tirgu, kurā jūs pārdodat transportlīdzekļus cits citam”, uzsvēra Dernai, norādot, ka jārada iespējas, kā pagarināt tās dzīves ciklu.

Šādu risinājumu skaitā varētu būt, piemēram,  iespēja atsvaidzināt automobiļa interjeru vai nomainīt sēdekļus. Tad arī lietota automašīna izskatītos kā jauna un īpašnieks nesteigtos no tās šķirties, ieguvējs būtu gan ražotājs, kam saglabātos biznesa projekts, gan sabiedrība.

Vienlaikus ar aicinājumu ieturēt videi atbildīgāku politiku, BMW menedžere uzsvēra, ka ideja par klienta pilnīgu pārcelšanos uz sabiedrisko vai koplietošanas transportu ir utopiska. Personīgo automašīnu tirgus ir bijis un arī turpmāk būs milzīgs, jo uz planētas ir pietiekami daudz vietu, kur sabiedriskā transporta un auto nomas iespējas ir vāji attīstītas.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 28.novembris 2022 7:38
1 1 Atbildēt

Kā atbrīvot Rīgu no atkritumiem un samazināt apkures tarifu

ltv.lsm.lv/lv/raksts/26....fakti.id278619

20.30 min 23.15

srt 28.novembris 2022 7:58
9 1 Atbildēt

Pilnīgi atbalstu! Lielākais ienākums autoražotājiem nav no auto pārdošanas, bet gan no uzturēšanas. Ilgāk brauksiet, vairāk piķi pelnīsim - tāds ir slēptais virsraksts!

BMW 28.novembris 2022 8:52
12 0 Atbildēt

Jo vairāk lūzīs tava mašīna, jo vairāk pelnīs ražotājs uz detaļām!

MMX 28.novembris 2022 8:53
22 0 Atbildēt

Pag, tad tagad es ar savu padsmit gadus veco opeli tomēr atkal esmu vides draugs? Tikko tak vēl vecāku auto braucēji tika uzskatīti par lielākajiem kaitniekiem uz zemes, kur nu vēl tādi kā msh, kas savu golfu uztur jau gadiem. Sanāk ka tagad vairs neesam lohi?

Bet ja nopietni - izskatās, ka doma tiek virzīta uz to, ka auto varētu kļūt modulāri, uz to norāda arī fakts ar pēdējā laika idejām par dažādu fnkciju abonēšanu. Principā šādā nākotnē auto braucējs pirks virsbūvi ar bāzes aprīkojumu un tad pēc vajadzības varēs piekabināt (piemēram velkošu pakaļējo tiltu) vai pieabonēt klāt dažādas ekstras.

Ābols 28.novembris 2022 10:07
7 0 Atbildēt

Jā.. ar savu auto braucu jau 15 gadus, bet kaut ka nejūtu ka mani kads atbalstītu, tieši visi brauc augumā, ik gadu palielinot nodokli, jo redz ''sliktais dīzelis.''

Tak ir 'ZAĻI' ražot un mainīt ik pēc 4 vai 5 gadiem mašīnu, īpaši elektro!!! Tas noteikti nerada vairak izmešu ne kā es ar dīzeli kuram visi filtri un katalizatori ir vietā(atgāzes ik gadu 0.5.% robežās)

Slobā 28.novembris 2022 10:22
0 0 Atbildēt

Tak, kā tu nesaproti - LV ar mikroskopisko noieta tirgu un 20 gadu veco autoparku neviens nopietni neizskata - menedžere to teikdama, domā Vāciju, kur mainīt auto un mēbeļu iekārtas ik pa pāris gadiem, vēl nesen bija norma (nezinu, varb;ut tagad tā nav).

Opel 28.novembris 2022 10:42
0 0 Atbildēt

Tu būsi vides draugs, ja nopirks savam vecajam Opelim jaunu motoru, jaunu kārbu un jaunu salonu! Tikai šodien un tikai priekš tevis tas viss par Jauna Opel Mokka cenu!

MMX 28.novembris 2022 11:04
0 0 Atbildēt

Principā, ja piedāvājums būtu pa kaut kādu sakarīgu summu, es šādu piedāvājumu arī izskatītu. Ja ražotājs pa kādiem 5-8k Eur varētu piedāvāt dzinēju (ar visu apsaisti un blokiem)+kārbu, es šādu pirkumu izskatītu. Ja man piekare ir pārlasīta, kaste nav rūsējusi un visādas Android fīčas nav vajadzīgas, tad es neredzu problēmu braukt ar šo auto arī tālāk, ja vien dzinējs un kārba ir jauni. Varbūt arī priekšējos sēdekļus būtu forši nomainīt, bet praksē tas cik es ilgi braukšu ar šo auto ir tiešā veidā atkarīgs no tā cik ilgi izturēs dzinējs/kārba un kurā brīdī tiks sasniegts līmenis kad neatmaksājas remontēt.

SAAB 28.novembris 2022 12:01
0 0 Atbildēt

Es savam vecajam SAAB dabūju motoru pilnā sborā no rūpnīcas noliktavas izpārdošanas par 3k euro. Ņemot vērā, ka mainīt ķēdi un pie reizes pārlasīt motoru, kamēr tas uz galda būtu sanācis ap 2k, tad jauns motors likās vilinošs par tādu ciparu.

Ja varētu dabūt arī Android multimedija sistēmu ar aktuālu navigāciju būtu bomba! Man vēl gadus 10 neko citu nevajadzētu. Aliexpress priekš VAG ražojumiem var pat spidometru ar kosmosa kuģa funkcijām nopirkt.

Nuja 28.novembris 2022 12:40
1 0 Atbildēt

Aliexprsī VAG īpašniekiem ir arī pārējie seksa piederumi, lai drātēšanās būtu lustīgāka.

DSG 7 28.novembris 2022 13:15
0 0 Atbildēt

Es arī savam 2012.gada Golf būtu paņēmis kārbu sborā, bet neko tādu nepiedāvā, tādēļ nācās vest uz Rīgu un pārlasīt par 1800 EUR.

progress 28.novembris 2022 9:09
33 3 Atbildēt

3-cilindru auto tas muuzjs ir iis! Razjojiet normaalus auto, un tad arii buus iespeeja tos retaak mainiit!!!

! 28.novembris 2022 9:23
3 0 Atbildēt

Paņem divus, kopā sanāks V6

Opel 28.novembris 2022 10:44
0 0 Atbildēt

Tu neko nesaproti. 3 cilindri ir lai tu mainītu motorus, nevis mašīnas!

Laaciz 28.novembris 2022 14:38
0 0 Atbildēt

Cik īss ir tas mužs?

Garlībs 29.novembris 2022 8:20
0 0 Atbildēt

Man ir 2001. Gada 3 cilindru turbodīzelis. Nav nekāda vaina

Mnde 28.novembris 2022 9:22
1 5 Atbildēt

BMW menedžere ir tupa bāba, kas domā ka pers. auto ir domāts lai ar to dotos uz planētas nostūriem kuros nav sab. transporta. Pers. auto ir domāts kam citam - lai ikdiena kratītos savās darīšanās paralēli sab. transporta maršrutiem, tikai elpojot vien savus pirdienus un sev ērtā laikā (ciktāl tas vispār var būt ērts, jo vienalga atkatīgs no kolēģiem, partneriem u.c. cilvēkiem).

Izskatās 28.novembris 2022 9:25
18 2 Atbildēt

Pēc tā, ka bmw salonu tagad taisīs tik knapu ka nodils pāris gados un būs jāmaina. Pieskaitiet katra sūda abonēšanu, un skaidrs kā šie tur grasās pelnīt.

MMX 28.novembris 2022 10:03
0 0 Atbildēt

Bet doma jau samērā prātīga, domāju, ka paši autoražotāji ir sapratuši, ka no ekoloģiskiem materiāliem ražots salons attiecīgi ātri nolietojas, līdz ar to prātīgs solis ir piedāvāt pircējam to salonu ik pa pāris gadiem nomainīt. Uzsēdināt pircēju uz pastāvīgas apkalpošanas maksas ir vieglāk un izdevīgāk nekā cerēt, ka viņš pērkot jaunu auto atkal paņems tieši BMW.

Tirgus modelim skatīt tās pašas vidospēļu konsoles vai videospēļu industriju vispār. Tur visi sen jau ir pārgājuši uz to, ka pircējs principā nopērk nepilnīgu produktu, ko tad tālāk pa pircēja naudu izstrādātājs nokonfigurē pēc spēlētāja vēlmēm un iespējām. Nopērc Xbox, nopērc FIFA 2022, nopērc Season pass, piesakies vēl kaut kādos pakalpojumos un spēlē. Gribi uzvarēt - še vēl maksas pakalpojumi. Spēļu ražotāji uz šī taisa lielu naudu un bija tikai laika jautājums līdz šāds biznesa modelis izplatīsies tālāk.

Opis 28.novembris 2022 10:51
0 0 Atbildēt

Ekoloģisks salons ir no īstas ādas, kas pienācīgi kalpo kalpo gadu desmitiem un nonākot atkritumu poligonā sadalās. Jaunajos salonos, ko taisa no pet pudelēm nav nekā ekoloģiska, un auto saloniem nav Depozīta sistēmas, tos pārstrādei nenodosi!

MMX 28.novembris 2022 11:07
0 0 Atbildēt

Bet pircējam pārstrādātu PET pudeļu salonu tomēr ir vieglāk ieskepēt, nekā īstas ādas salonu. Ādas salona ražošanas procesā tomēr tiek izmantoti dzīvnieku produkti un pompozajiem zaļajiem tas neder. Salonam vispār būtu jābūt ražotam no pārstrādātiem salmiem, lai atbilstu visām prasībām.

Ontūns 28.novembris 2022 11:33
0 0 Atbildēt

Tak ieliktu salonā priekšējās vietās kartupelu kstes sēdēšanai, bet aizmugurējiem paleti lai var ērti izlaisties - i dabīgi, i akakaloģiski, ik pēc pāris gadiem var pārkrāsot !

MMX 28.novembris 2022 12:05
0 0 Atbildēt

Ja autoražotāji pietiekami naudas ieguldītu šādā reklāmas kampaņā, tad domāju, ka arī tāds variants aizietu. Paskaidrotu klientam cik palete ir ekoloģiska un ergonomiska, un aiziet. Par laimi vidējā populācija vēl nav tik stulba lai uz to uzķertos, bet papētot dažu autoražotāju piedāvājumu rodas iespaids, ka kaut kur tajā virzienā jau taustās.

Opis 28.novembris 2022 12:05
0 0 Atbildēt

Nu ja, tagad mož audzē ģenētiski modificētas govis, lai pēc to pārstrādes burgeros, nebūtu āda jāizmet! Kamēr ražo dasas un cīsiņus, tikmēr ir un būs pieejama āda.

Ome-Opim 28.novembris 2022 12:42
0 1 Atbildēt

Vecais, tev prātiņš jau atkal šķobās! Cīsiņos nav nekādas gaļas! Desās ir, bet tu negribi zināt kas tā par "gaļu"! Atkal jau esi ostījis benzīnu ar kaimiņu Fredi....

MMX 28.novembris 2022 12:19
1 0 Atbildēt

Zaļie taču vispār grib no govju audzēšanas atteikties, attiecīgi nebūs ne cīsiņu ne ādas salonu (vismaz nabagiem un lohiem). Biezajiem būs gan steiki gan ādas saloni, bet tas ir savādāk, kad esi milionārs uz tevi zaļie kursi neattiecas

Biezais 28.novembris 2022 12:44
0 0 Atbildēt

Beņķiem labi der ādas, ko bankas nodīrā no lohiem kas grib dzīvot pāri saviem līdzekļiem!

Original Nja 28.novembris 2022 10:38
0 2 Atbildēt

Tā nebūtu problēma, ja vien mūsdienu auto netiktu ražoti lietošanai līzinga termiņā (max 7 gadi). Neticu, ka pēc gadiem 15 apkārt vēl brauks kalni ar 2020.gada VW Golfiem un Passatiem, kā tas bija ar deviņdesmitajos ražotajiem auto...

GTD2 28.novembris 2022 14:16
0 0 Atbildēt

Kapēc domā ka 2020 gada passati un golfi neies, man pazinjam darba 2020 gada passats ar 1.6tdi motoru, nobraukums 200tuks. auto, bez vizulaliem un tehniskiem defektiem. Drizak varetu buut problematiski japanju auto, jo tiem diezgan traki rūsē virsbūve

WALA 28.novembris 2022 14:23
1 0 Atbildēt

VAG lielākai daļai ar nemaz tik labi nesokas ar to krāsas "pieturēšanos" pie rūsas, un ne jau nobrauktie KM tik ļoti iespaido to tavu rūsēšanu, cik tas cik "sālītas ziemas" tas auto ir pārziemojis.

Bet kopsummā Honda man pirmo "caurumu" slieksnī dabūja apmēram pie 13 gadu vecuma un 300Kkm - tgaad sametināta visa apakša un braucu tālāk ( izmantojas ja var tā teikt kā kabluks, lai neskatoties ko var mest iekšā un vest).

GTD2 28.novembris 2022 14:43
0 0 Atbildēt

tur piekrītu ka zaļo eko iespaidā uz ūdens bāzes krāsas kas uzklātas plānā kārtā ir zināma problēma. Bet tas parsvarā neskar nesošās konstrukcijas bet detaļas ,kuras iespējams pārkrāsot vai vienkārši nomainīt Par nobrauktiem km rakstīju jo cilvēks domā ,ka jauniem auto ressurss būs mazāk kā vecajiem, domāju ka tā nav un gan arī minētais 2020 gada passats nobrauks vismaz 700tukst bez lielam probreblam tapat ka ieprieksejais 2013 gada passats kuru pardeva ar 700tukst nobraukumu. Tas ir tas ko saku ,ka japanišiem kaut kas ar metalu pavisam svaki, traki ja jau 13gadus veca masina jasak metinaat, un honda tomer nav rūsesanas čempions ,kā piemēram mazda, redzeju 5 gadus vecu mazdu 3 kam grida sapuvusi tā ka pat nav vairs normāli piemetināt, Pēc manām domām ja auto jau jasāk metināt , tad nav vairs psrs laiki, tadi jadod uz tolmetu naglās.

WALA 28.novembris 2022 14:56
0 0 Atbildēt

Katram ražotājam ir savas melnās avis, Honda FR-V ir H-dām negaidīti "liels" rūseklis , tiesa varbūt ka pats arī vainīgs daļēji, jo pie ~ 10 gadu robežas, auto netika sevisķi žēlots tik tehniski uzturēts, bet virsbūve tika laista "pašplūsmā".

GTD2 28.novembris 2022 15:31
0 0 Atbildēt

tā tachu mums visiem , tada cilveka daba ,ka nedarit neko lieku, bez kā uz doto brīdi var iztikt, un viena lieta ir pretrūsas apstrade. Nopērkot auto Tu taču nedomā ,ka viņš Tev rūsēs, bet domā,ka kalpos ilgi un laimīgi. ,nesen pie pazinjas metinajas arii cr-v diezgan patigi izrusejis laikam 8 gada razojuma

Original Nja 28.novembris 2022 14:48
0 0 Atbildēt

Ir motori, kas varbūt arī ripos ilgi, bet te vairāk ir runa par konservu bundžas bleķiem (īpaši Japāņiem) un miljons elektroniskām funkcijām, kas jau garantijas laikā tiem jaunajiem auto iet pa pieskari. Pats darbā ar jaunu Škodu braucu, pirmajos 30k km uz garantijas remontiem biju reizes četras - tad elektronika, tad ritošā, tad random gļuks dzinēja vadībā utt. Salikšanas kvalitāte tiem auto ir traki skarba, viss krakšķ un grab jau pie maziem nobraukumiem, pat ja brauc lielākoties tikai pa asfaltu.

Un neaizmirsti, tam 200k noskrējušajam 2020 Passatam tagad ir nepilni 3 gadi. Un es tiešām neticu, ka šie 2020.gada Passati vel būs pilnas ielas 2035.gadā, kā tas bija 2005.gadā tepat Rīgā ar 90.gadu sākuma pasātiem... Patiesībā pat 2010.gada auto šobrīd jau mēdz izskatīties ļoti švaki, ja vien saimnieks nav bijis patiess automīlis

GTD2 28.novembris 2022 15:19
0 0 Atbildēt

ja izvelas wag tad labaak izveleties dizeli,tie mazāk problemātiski, Ar japāņiem atkal otrādi tiem labāk bendzīnieku. Mums darbā atkal octavijas kalpo praktiski bez nekādām problēmām, ar toyotam lielākas problēmas ar kārbām un un viņu dizeļu galvām un eļļas patēriņu. Es personiski nupatās izmēģināju jauno superb nevarētu teikt ka salona kvalitāte būtu slikta protams nav tādfa kā audi vai bmw, betr jasaprot,ka tas auto arī ir lētāks, domāju ,ka sakaraa ar musu nabadzibu nekur neliksies bus mums arii 35 gadaa pilnas ielas ar 20 gada passatiem, bet runajot par 10 gada kad saka nakt b7 pasāts domāju ,ka viņu zemāk par 5tukst tadu nedabusi un stavoklis bus diezgan sakarigs ,lai gan janem veraa ka nobraukums ar bus ne mazaks ka 300tukst. šādi passati vēl diezgan daudz nāk no vācijas tā kā ar tiem mūsējie vēl brauks diezgan ilgi

msh 29.novembris 2022 1:28
0 0 Atbildēt

Škoda ir ražotājs kas ražo mašīnas izmantojot fofāgena dzelžus, platformas un lielāko daļu elektronikas, bet uzražotās mašīnas ir lētākas nekā fofāgeni - attiecīgi kapeika uz tām mašīnām ir jāiepiš pa pilnu programmu, un tu te tagad sūdzies par rezultātu.

GTD2 29.novembris 2022 9:16
2 0 Atbildēt

vairs sen nav lētāks piemēram ja salīdzina vienas klases passat ar superb letakais passats basic-1.5tsi 7dsg 30176eur superb- ambition 1.5tsi 7dsg 31460eur dargakaa versija passat Executive 2.0tdi 4x4 7dsg 46810euro superb L & K 2.0tdi 4x4 7dsg 46980euro superbs sakaraa ar to ka pagarinajis virsbuvi vismaz aizmuguree ir daudz ertaks, parejais stipri lidzvertigs, nevaretu teikt ka passats kaut kur paraaks, zinataji saka ka salona gridas segums passatam krutaaka materiala. intresejos par so auto iegadui tapec papetiju smalkaak. tapat nevaretu teikt ,ka golfs kvalitates zinjaa ir paraks par octaviju, vai fabija par polo, varbutas tas bija veciem modeliem. tavs apgalvojums attiecas ja salidzina audi ar vw vai skodu, jo salidzinot a6 ar passatu un superb ir stipri kvalitativaks, bet tam uzreiz cita cena no 55tukst lidz 65tukst

JanJan 28.novembris 2022 11:42
0 0 Atbildēt

Kāds izskaidrojiet menedžerei, ka jauni pirktos bmw sāk ātri pēc dažiem gadiem tirgot nost ne jau tāpēc, ka salons apnicis (ok, ir jau arī tādi), bet gan vairāk tāpēc, ka apkopes un remontu izmaksas aiziet kosmosā, it īpaši ap to laiku, kad beigusies garantija. Ja elektronika sāk iet pakaļā, tad vispār pizģets... Cilvēks, kas var atļauties nopērk samērā bezrūpīgus 3-5 gadus, pēc tam potenciālās problēmas atdod nākamajam rindā.

msh 28.novembris 2022 12:37
0 0 Atbildēt

Palasi uzmanīgāk - viņa ir "ilgtspējīgās attīstības" menedžere, tātad cilvēks kas runā zaļas muļķības.

Attiecībā par tevis nosauktajām lietām - pie tā ka jaunie BMW ir nenormāli pārmudrīti [salīdzinot, teiksim, ar audī] dēļ BMW centieniem izgudrot velosipēdu no jauna + šādas tādas problēmas no dīlera diagnostiķa tiek apzināti slēptas,šaušana uz mašīnu no detaļu lielgabala ir likumsakarīga.

Zaļais 28.novembris 2022 19:05
0 0 Atbildēt

Tiešām nav skaidrs kāpēc joprojām gatavo auto no rūsējoša metāla?

650 28.novembris 2022 22:07
0 0 Atbildēt

Varbūt savējam varēs izraut ārā motoru un vienkārši noabonēt uzsēšanos/uz kaimiņa fārKopfa?

Liekulība pārspļauj visas pat pārdrošākās cerības.Tā Monika noteikti ir kādā saistībā ar to uz/Vag aizrotēto Hildu.Iespējams,ir slepeni nodibināta kaut kāda tāda Optimizētāju partnerbiedrība.Lohiem noteikti būs jāmaksā/Par ;p

Mīzeļi 28.novembris 2022 23:17
0 0 Atbildēt

Auto rūpniecība ir pirms nāves priekšā tāpat kā vadu telefoni.

Latvietis 29.novembris 2022 6:50
0 0 Atbildēt

Kapeiku Pisēju nedienas!

Lancelots 29.novembris 2022 9:40
1 0 Atbildēt

Ražojiet auto kas nerūsē. Personīgi mans 25 gadus vecais opelis izskatās labāk kā daža laba 10 un 15 gadīga automašīna, kurai visos stūros nāk ārā rūsa.

Nu 29.novembris 2022 12:15
0 0 Atbildēt

Tad sāksim ar to ka auto virsbūvi vajag ražot no materiāla kas nerūsē, jo biežākais iemesls kāpēc auto nodod Tolmetā ir izrūsējis "kuzavs"

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 13

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 9

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti