BMW ilgtspējīgās attīstības nodaļas vadītāja Monika Dernai nākusi klajā ar paziņojumu, kā samazināt autobūves ietekmi uz vidi.
Vienā no nesen notikušajām konferencēm menedžere ieteikusi klientiem saglabāt iegādātos transportlīdzekļus ilgāk savā īpašumā nevis mainīt tos pret jauniem ik pēc pāris gadiem.
Tas varētu šķiet neparasts paziņojums no kompānijas, kas gūst lielu peļņu, tostarp arī no lietoto transportlīdzekļu pārdošanas, tomēr laiki mainās un uzņēmums aug tam līdzi.
"Mums patiešām ir jādomā par automašīnu kalpošanas laika pagarināšanu, nevis lietotu automašīnu tirgu, kurā jūs pārdodat transportlīdzekļus cits citam”, uzsvēra Dernai, norādot, ka jārada iespējas, kā pagarināt tās dzīves ciklu.
Šādu risinājumu skaitā varētu būt, piemēram, iespēja atsvaidzināt automobiļa interjeru vai nomainīt sēdekļus. Tad arī lietota automašīna izskatītos kā jauna un īpašnieks nesteigtos no tās šķirties, ieguvējs būtu gan ražotājs, kam saglabātos biznesa projekts, gan sabiedrība.
Vienlaikus ar aicinājumu ieturēt videi atbildīgāku politiku, BMW menedžere uzsvēra, ka ideja par klienta pilnīgu pārcelšanos uz sabiedrisko vai koplietošanas transportu ir utopiska. Personīgo automašīnu tirgus ir bijis un arī turpmāk būs milzīgs, jo uz planētas ir pietiekami daudz vietu, kur sabiedriskā transporta un auto nomas iespējas ir vāji attīstītas.
Kā atbrīvot Rīgu no atkritumiem un samazināt apkures tarifu
ltv.lsm.lv/lv/raksts/26....fakti.id278619
20.30 min 23.15