ES dalībvalstis atbalsta Vācijas un EK vienošanos par atteikšanos no iekšdedzes dzinējiem - iAuto

ES dalībvalstis atbalsta Vācijas un EK vienošanos par atteikšanos no iekšdedzes dzinējiem 9

 

Foto: Volkswagen

Nozare.lv | 27.marts 2023 16:36

Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis pirmdien apstiprinājušas vienošanos starp Eiropas Komisiju (EK) un Vāciju, ar kuru atcelts Berlīnes noteiktais veto ES lēmumam no 2035.gada aizliegt ar iekšdedzes dzinējiem darbināmu jaunu automobiļu pārdošanu.

Bloka prezidējošās valsts Zviedrijas preses pārstāvis norāda, ka vienošanos atbalstījuši ES dalībvalstu vēstnieki.

Sagaidāms, ka ES valstu enerģētikas ministri galīgo apstiprinājumu tai dos otrdien Briselē paredzētā sanāksmē.

Strīds starp Berlīni un Briseli par pakāpenisku atteikšanos no iekšdedzes dzinējiem automašīnās bija par to, vai ražotāji pēc 2035.gada drīkstēs ražot spēkratus, kuru dzinējos izmanto sintētisko degvielu.

Vācijas satiksmes ministrs Folkers Visings sestdien informēja, ka arī pēc 2035.gada varēs veikt pirmreizējo reģistrāciju automašīnām ar iekšdedzes dzinēju, ja tās izmanto "tikai ogļskābās gāzes neitrālu degvielu".

ES valstu balsojums par lēmumu no 2035.gada aizliegt jaunu automobiļu ar iekšdedzes dzinējiem pārdošanu marta sākumā tika atlikts, jo Vācija pieprasīja izņēmumu automašīnām, kuru dzinēji darbināmi ar sintētisko degvielu, kuras ražošanā var izmantot atjaunīgos energoresursus, tādējādi neradot papildu izmešus.

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Krotow 27.marts 2023 21:12
3 0 Atbildēt

Brazīlijā "milzīgās neizmantotās platības" uztaisa, prasti izcērtot lietusmežus. Kur pēc tam sākas ugunsgrēki un augsnes erozija ar noplicināšanos. Rezultātā ciešam mēs visi. Uz lauka speciāli audzētā "biodegviela" vispār jāaizliedz ar likumu ka tirgus un zemnieku galvas kropļojošs subjekts. Āfrikas bērni varētu mazāk spēlēt kariņus un vairāk pievērsties izglītībai un pārtikas iegūšanai.

Spraudnis 28.marts 2023 18:13
2 0 Atbildēt

Šaubos, vai viņi domā par bankrotu EV jautājumos. Galvenais noturēt inženierus. Gan jau viss vel tikai priekšā, tie paši poršinieki kuri ir “pro” teslas cenā ir labāki par teslu, tātad “uzražot” var, ja grib.

imzz 27.marts 2023 19:03
1 0 Atbildēt

Tikai klimatneitralitātes ziņā e- vai sintētiskās ir tikpat labas, kā uz lauka izaudzētas, neviens zaļais nevar pierādīt pretējo. Tikai tad tiek ieslēgts cits aspekts, proti, ka ir grēks audzēt degvielu uz lauka, kamēr "Āfrikā bērni mirst badā".

Tomēr, ir valstis, kurās ir piemērots klimats un milzīgas, neizmantotas platības, Brazīlija , piemēram, un kuras būtu visai priecīgas, ja Eiropa tām pasūtītu biodegvielas ražošanu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nissan parāda attēlus un pastāsta par jauno Leaf (+ FOTO)

Japānas autobūves uzņēmums Nissan iepazīstinājis ar jaunās paaudzes elektromobili Leaf, kas pasūtīšanai kļūs pieejams šoruden. Lasīt vairāk

 

No 2025. gada jūlija elektroskrejriteņu īpašniekiem būs jāiegādājas OCTA (+ VIDEO) 2

No 2025. gada jūlija elektroskrejriteņu īpašniekiem būs jāiegādājas obligātā transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas polise jeb OCTA. Izmaiņas ir ieviestas, lai nodrošinātu lielāku drošību ceļu satiksmē un aizsargātu cietušos ceļu satiksmes negadījumos. Lasīt vairāk

 

Vācija: likums visiem viens - ātruma ierobežojumi vides zonās attiecas arī uz elektroautomobiļiem 20

Vācijas reģionālā tiesa noraidījusi kāda elektroautomobiļa īpašnieka sūdzību, kurš vēlējās attiesāt sodu, ko viņam piesprieda par ātruma pārsniegšanu gaisa kvalitātes uzturēšanas zonā. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv redaktors Māris Ozoliņš nepiekrīt CSDD ekspertam Oskaram Irbītim par ceļu infrastruktūras (ne)ietekmi uz drošību (+ VIDEO) 93

Māris Ozoliņš skaidro, kāpēc nepiekrīt CSDD ekspertam Oskaram Irbītim, kurš uzskata, ka negadījumu statistiku vairo nevis ceļu infrastruktūra, bet braukšanas stils.. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti