Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis pirmdien apstiprinājušas vienošanos starp Eiropas Komisiju (EK) un Vāciju, ar kuru atcelts Berlīnes noteiktais veto ES lēmumam no 2035.gada aizliegt ar iekšdedzes dzinējiem darbināmu jaunu automobiļu pārdošanu.
Bloka prezidējošās valsts Zviedrijas preses pārstāvis norāda, ka vienošanos atbalstījuši ES dalībvalstu vēstnieki.
Sagaidāms, ka ES valstu enerģētikas ministri galīgo apstiprinājumu tai dos otrdien Briselē paredzētā sanāksmē.
Strīds starp Berlīni un Briseli par pakāpenisku atteikšanos no iekšdedzes dzinējiem automašīnās bija par to, vai ražotāji pēc 2035.gada drīkstēs ražot spēkratus, kuru dzinējos izmanto sintētisko degvielu.
Vācijas satiksmes ministrs Folkers Visings sestdien informēja, ka arī pēc 2035.gada varēs veikt pirmreizējo reģistrāciju automašīnām ar iekšdedzes dzinēju, ja tās izmanto "tikai ogļskābās gāzes neitrālu degvielu".
ES valstu balsojums par lēmumu no 2035.gada aizliegt jaunu automobiļu ar iekšdedzes dzinējiem pārdošanu marta sākumā tika atlikts, jo Vācija pieprasīja izņēmumu automašīnām, kuru dzinēji darbināmi ar sintētisko degvielu, kuras ražošanā var izmantot atjaunīgos energoresursus, tādējādi neradot papildu izmešus.
Šim faktam ir divi "naratīvi" un attiecīgi divu tipu virsraksti, viens "ka iekšdedzes dzinējam gals klāt" no 2035.gada, un otrs: "Vācija atkal panāk savu". Iauto pieturas pie pirmā. Bet:
"Vācijas satiksmes ministrs Folkers Visings sestdien informēja, ka arī pēc 2035.gada varēs veikt pirmreizējo reģistrāciju automašīnām ar iekšdedzes dzinēju, ja tās izmanto "tikai ogļskābās gāzes neitrālu degvielu". Bioetanols un Biodīzelis arī ir klimatneitrālas degvielas, starp citu.
Tak ne tak. Tad jau visas problēmas jau šobrīd ir atrisinātas un neko pieņemt vairs nevajag. Gāžam tik biodīzelīti un dzīvojam tālāk?
Vaļa kungs šeit būtu ļoti dusmīgs un šito sauktu par Wisfull thinking.
Vācieši ir ieguldījušies sintētiskajā degvielā un tas ir viņu pēdējais salmiņš lai paliktu pie saviem motoriem.
Viņi tak saprot, ka EV konkurencē viņus gaida bankrots
Tikai klimatneitralitātes ziņā e- vai sintētiskās ir tikpat labas, kā uz lauka izaudzētas, neviens zaļais nevar pierādīt pretējo. Tikai tad tiek ieslēgts cits aspekts, proti, ka ir grēks audzēt degvielu uz lauka, kamēr "Āfrikā bērni mirst badā".
Tomēr, ir valstis, kurās ir piemērots klimats un milzīgas, neizmantotas platības, Brazīlija , piemēram, un kuras būtu visai priecīgas, ja Eiropa tām pasūtītu biodegvielas ražošanu.
Brazīlijā "milzīgās neizmantotās platības" uztaisa, prasti izcērtot lietusmežus. Kur pēc tam sākas ugunsgrēki un augsnes erozija ar noplicināšanos. Rezultātā ciešam mēs visi. Uz lauka speciāli audzētā "biodegviela" vispār jāaizliedz ar likumu ka tirgus un zemnieku galvas kropļojošs subjekts. Āfrikas bērni varētu mazāk spēlēt kariņus un vairāk pievērsties izglītībai un pārtikas iegūšanai.
Brazīlija nepavisam nav blīvi apaugusi ar "lietusmežu". Tas ir vairāk ekvatora rajonā. Brazīlija ir liela, ir teritorijas 2000 km no ekvatora un tā joprojām ir Brazīlija. Ļoti daudz ir prēriju tipa teritorijas arī.
goo.gl/maps/VrZbEApybnqAEqAu8
goo.gl/maps/RApXGYxLhWgYSvZk7
Un patlaban Brazīlija izmanto 11 miljonus hetāru biodegvielu ražošanai.
Šaubos, vai viņi domā par bankrotu EV jautājumos. Galvenais noturēt inženierus. Gan jau viss vel tikai priekšā, tie paši poršinieki kuri ir “pro” teslas cenā ir labāki par teslu, tātad “uzražot” var, ja grib.