Visi komentāri - ES plāno izmaiņas arī vadītāja tiesībām? – vairums vēlas pārbaudes no 60 gadu vecuma

ES plāno izmaiņas arī vadītāja tiesībām? – vairums vēlas pārbaudes no 60 gadu vecuma 46

 

Ilustratīvs attēls Foto: Pexels.com

iAuto | 4.oktobris 2023 4:55

Eiropas Savienības instancēs rit karstas diskusijas attiecībā uz vadītāja tiesībām, skarot ne parlamentārietes Delli ieteikto B+ kategoriju, bet arī gados vecākus autovadītājus.

Pašlaik tiek apspriesta jauna ES Vadītāju apliecību direktīvas versija, kuras mērķis ir vēl vairāk uzlabot ceļu satiksmes drošību Eiropas dalībvalstīs. Priekšlikumu skaitā jau pieminētā B+ kategorija, kas būtu nepieciešama, lai vadītu vieglo transportlīdzekli, kas sver vairāk par 1,8 tonnām, kā arī braukšanas prasmju pārbaudes senioriem.

Saskaņā ar Vācijas Federālā statistikas biroja datiem, gados vecāki cilvēki ir vainojami vairāk nekā divās trešdaļās satiksmes negadījumu (68%) pilsētās, tādēļ būtu nepieciešami pasākumi, kas šos riskus mazina. Šāda statistika gan nonāk pretrunā ar ADAC, kas atzīst vadītāja veiktspēju samazināšanos līdz ar vecumu, tomēr nav novērojis „augstu negadījumu risku gados vecāku autovadītāju vidū”. ADAC noraida piespiedu braukšanas spēju pārbaudes noteiktām vecuma grupām, taču atbalsta brīvprātīgus atbalsta elementus, piemēram, braukšanas fitnesa pārbaudi. Tas varētu dot pozitīvu ieguldījumu jūsu braukšanas prasmju saglabāšanā un ceļu satiksmes drošības uzlabošanā.

Interesanti, ka AutoScout24 veiktā 1000 cilvēku aptauja 2021.gadā par šo jautājumu noskaidroja, ka daļa atbalsta atbilstošas ​​vecuma pārbaudes ieviešanu. 89 procenti aptaujāto transportlīdzekļu īpašnieku atbalsta braukšanas piemērotības pārbaužu ieviešanu vecumdienās. Pat 50 līdz 65 gadu vecuma grupā to atbalstīja 78 procenti. Lielākā daļa no viņiem bija par testu ieviešanu vecumā no 60 līdz 70 gadiem. 70 gadu vecuma ierobežojums ir vispopulārākais, jo gandrīz ceturtā daļa aptaujāto autovadītāju (23 procenti) no šī brīža vēlētos kārtot regulāras braukšanas eksāmenu pārbaudes.

Tikmēr ES Komisijas Vadītāja apliecību direktīvas projekta apspriešana turpinās, un tiek ziņots, ka dokumenta galīgā versija būs gatava ne ātrāk par 2024.gadu.

Dažās ES valstīs līdzīgas pārbaudes jau notiek. Lūk, daži piemēri:

 Dānija: autovadītājiem, kas ir 80 gadus veci un vecāki, eksāmens ir jākārto katru gadu.

Itālija: personām, kas jaunākas par 50 gadiem, ir jāveic pārbaude ik pēc desmit gadiem. Sākot no 50 gadu vecuma, starplaiki kļūst īsāki un vadītāja apliecība jāatjauno ik pēc pieciem gadiem. Tas ir nepieciešams reizi trijos gados no 70 gadu vecuma un reizi divos gados no 80 gadu vecuma.

Nīderlande: ir prasība pēc medicīniskās izziņas, kas nosaka, ka transportlīdzekļa vadīšanas spējas jāpārbauda reizi piecos gados, sākot no 75 gadu vecuma.

Portugāle: eksāmens ir obligāts no 50 gadu vecuma, sākotnēji ik pēc pieciem gadiem, bet no 70 gadu vecuma intervāls ir divi gadi.

Šveice: 75 gadus veciem un vecākiem autovadītājiem reizi divos gados ir jāiziet medicīniskā pārbaude (transportlīdzekļa vadīšanas spēju pārbaude).

Spānija: obligāta veselības pārbaude ir jāveic reizi piecos gados, sākot no 65 gadu vecuma.

 
Visi komentāri
 
lauciniece 4.oktobris 2023 7:46
22 0 Atbildēt

Vai ir statistika par avāriju izraisījušo un noteikumu pārkāpušo vecumu?

LV 4.oktobris 2023 8:03
5 2 Atbildēt

Pie mums, baidos, ka nē. Ja palasām policijas ikdienas atskaites par CSNeg, diži daudz skaidrāks par konkrētu avāriju nekļūst. Parasti tas ir apmēram tā: tur un tur brauca, nobrauca no ceļa, cieta tik un tik - viss.

LV 4.oktobris 2023 17:10
0 0 Atbildēt

Nu lūk, ilgi nebija jāgaida, šodienas CP atskaite par bojāgājušu cilvēku ceļu satiksmē: "Pagājušajā diennaktī ceļu satiksmes negadījumos cietuši deviņi cilvēki, bet viena persona gājusi bojā, aģentūru LETA informēja Valsts policijā".

ezis 4.oktobris 2023 8:35
92 1 Atbildēt

Lielāko daļu avārijas izraisa jaunieši, kam nav vēl pieredze , kā arī bieži mēdz braukt alkohola reibumā. Ārkārtīgi reti ir gadījumi, kad avāriju ir izraisījuši seniori. Gluži otrādi, seniori brauc prātīgi un ar atbildības sajūtu

Sergejs 4.oktobris 2023 10:25
3 1 Atbildēt

Pārsvarā tā arī ir ka prāta trūkums raksturīgāgs 20 gadiem nevis 60, ir pat teiciens ka cilvēks uzskatams par pieaugušu parādoties apziņai ka viņš nav nemirsīgs.

 Ir protams opcijas ka ar vecumu parādās dezorientācija laikā un telpā, bet tam jau arī ir tās med pārbaudes

msh 5.oktobris 2023 22:42
0 1 Atbildēt

" Gluži otrādi, seniori brauc prātīgi un ar atbildības sajūtu" - mnjā, tikai lielai daļai tas prātīgums ir tādā līmenī, ka viņi aiz prātīguma izraisa avārijas situācijas sev apkārt - piemēram, velkoties un tādējādi radot apdzīšanas manevrus. Vai arī situācija vienam čalim - šis brauc, tuvojas kaut kādam krustam ar zīmi "dodiet ceļu", priekšā kaut kāds jauns, ja nemaldos, franču sūds [izrādījās, tikko nopirkts] - čalis skatās, abās pusēs neviena nav, tātad priekšā braucošais bez kavēšanās izbrauks - un kaut kur citur paskatījās [neatceros, kur] - bet priekšā braucošais, "prātīgi un ar atbildības sajūtu" apstājās un čalis viņam ielika pakaļā - klasisks piemērs prātīgajai braukšanai bez avārijām, kādas rezultātā sūdi sanāk apkārtējajiem.

Rīgas Satikseme 4.oktobris 2023 8:37
101 1 Atbildēt

Vidējai sautobusa šofera vecums ir 60+, kas tad strādās. Pensijas vecumu cels drīz līdz 80+, bet tiesības jau grib 60 gados ņemt nost! Kaut kas ar kopējo plānu neiet kopā!

0pis 4.oktobris 2023 11:01
1 2 Atbildēt

Tu lasīt māki vai jau vairs nesaproti lasītā jēgu? Nevis ņems nost tiesības, bet biežākas vesselības pārbaudes. Dzesē galvu un skrien pārbaudīties!

Rīgas Satiksme 4.oktobris 2023 12:30
2 1 Atbildēt

Nu ja, un darba devējam jāmaksā par ārstu komisijām!  Labs biznesa modelis!

Andris 4.oktobris 2023 8:52
106 1 Atbildēt

Piesējās večukiem,ķeksīša pēc,bet patiesībā vairāk sitās ,pārkāpj noteikumus, tieši jaunieši.

šoferis 4.oktobris 2023 8:54
9 1 Atbildēt

Sliktajā krievu laikā lai iegūtu prof.šof. apliecību bija jānobrauc autoskolā 100 st. dienā un 20 st.nakts apstākļos ! Šodien tās ir muļķības,visi dzimst ar aukstu braukšanas praksi !

uupis 4.oktobris 2023 9:32
1 1 Atbildēt

Kas tie par murgiem?

Spararats 4.oktobris 2023 15:00
0 0 Atbildēt

Tā bija. Vismaz padomju armijas vajadzībām vēl 1990. gadā ДОСААФ (var saguglēt, kas tas ir) tā gatavoja vadītājus. C+B kategoriju apmācība. Jā-jā, tieši šādā secībā - vispirms C un tikai pēc tam B (ja kursants vispār gribeja to B-kat. - armijai nebija obligāti, un bija čaļi, kas B nemaz nekārtoja).

Mācību ilgums 7 mēn. Ja atmiņa neviļ, oficiāli bija paredzētas 176 ak. st. braukšana uz ЗИЛ-131 un 24 ak. st. uz УАЗ-469.

uupis 4.oktobris 2023 16:45
3 2 Atbildēt

Nu ko tu man tagad stāsti pasakas!

Man ir kā reiz tādas DOSAF tiesības - tikko tu kārtoji C tā tev automātiski iespieda B un pēc pus gada varēji iet likt D un pie reizes E! Un tad kad man izsniedza vākus tad tajos RAZREŠENO vietā bija PSRS ĢĒRBONIS! Jā un 2 gadus bija obligāts 70 ierobežojums un pajāt vai B vai C vai D!!!

P.S. Un tu aizmirsi vēl 2 DOSAF auto pieminēt, kuri bija obligāti!

imzz 4.oktobris 2023 9:53
6 0 Atbildēt

Nu, nevar vienas valsts idejas uzspiest visai ES. Ja seniori Vācijas pilsētās taisa avārijas, tas nav par iemeslu čakarēt lauku večus, teiksim Rumānijā.

WALA 4.oktobris 2023 9:59
22 0 Atbildēt

Tas vispār ir kaut kāds sviests - piesaistīt kaut ko pilsoņa vecumam, pa lielam tiko kā to pieņem es teiktu ka jāvēršas tiesā un jāsaka ka tā ir nepamatota diskriminācija.

Tad zin tiem kas pieķerti dzērumā ir mazāk 'ierobežojumu'. ;)

0pis 4.oktobris 2023 11:03
0 4 Atbildēt

Diskriminācija būtu atņemt bez jebkādām runām AV apliecību pēc noteikta vecuma.

Pārbaude nav nekāda diskriminācija.

WALA 4.oktobris 2023 11:59
0 1 Atbildēt

Slikti būsi infromēts par to kas īsti ir diskriminācija !

Dažs savos 80 ir spraunāks kā dažs savos 50 !

0pis 4.oktobris 2023 13:18
1 0 Atbildēt

Hm. Vadoties pēc šādas loģikas, AV apliecība būtu jāizsniedz visiem 15gadniekiem bez pārbaudēm, lai nediskrimētu pusaudžus, kuri jau sētā apguvuši auto vadīšanu.

WALA 4.oktobris 2023 13:30
0 0 Atbildēt

Pēc loģikas piem. ASV to jau dara no 16 gadu vecuma ...

0pis 4.oktobris 2023 13:59
1 0 Atbildēt

Nu, es tak saku. Atļaut un lai tie pabeidz to, ko neizdarīja fašisti un rašisti.

Dana 4.oktobris 2023 10:45
18 1 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu,skatoties kā brauc jaunieši ,(protams ne visi) nelabi paliek,tiek ignorēti noteikumi,tiek pārsniegts ātrums,un tas viss  vēl maigi izsakoties,par braukšanas kultūru vispār nerunāsim,tādiem būtu jāveic parbaudes!

Krotow 4.oktobris 2023 10:49
23 6 Atbildēt

Piekrītu ka vecajiem reāli jāpārbauda veselības stāvoklis un CP jāsāk pamazām no trases noņemt tos, kas 90 zonās konstanti velkas ar 60-70 lai gan auto stāvoklis atļauj braukt normāli. Taču pārējais ir pilnīgs sviests, domāts Vācijas senilajiem pilsētu dudinātājiem un pārziedējušām cacām. Izskatās ka tā p**a, kura izdomāja B+, vnk cer ka tie kam 60+, atmetīs ar roku un nenāks nemaz.

0pis 4.oktobris 2023 11:05
0 2 Atbildēt

Tad jau policijai būtu jāsoda arī meža zvēri, kas traucē braukt ar konstantu ātrumu tiem, kas nejēdz samazināt ātrumu, panākot lēnāk braucošu TL (un tas var būt arī ceļa remonta līdzeklis, pajūgs vai  velosipēdists)

Krotow 4.oktobris 2023 17:16
18 1 Atbildēt

Būtu interesanti uzzināt mīnusotāju argumentus. Jeb jums pele uz mīnusa spiežas tikai nika dēļ un runāt mīžas :P

Krotowskim 4.oktobris 2023 22:58
11 1 Atbildēt

Tak paskaties uz komentāriem, tagad skaidir saprotams, ka iauto personāžš 90% ir 60+ onkas.

Kurš tad sunim asti cels, ja ne pats. Skaidrs, ka veselības pārbaudēm 60 gadniekiem jābūt biežāk, ne jau velti viņi te tagad komentāros kauc un svīst…

hartijs 4.oktobris 2023 10:59
0 2 Atbildēt

Vajadzētu pie CSDD organizēt reālas veselības pārbaudes. Liela daļa atsijātos neveselīgo auto braucēju. Nopirkt medicīnisko izziņu nav problēma. Pērku pēdējo reizi un apzinos, ka jāmaina transports. Pēc trijiem gadiem ja būšu vēl dzīvs, skaitīšos kājāmgājējs.

imzz 4.oktobris 2023 11:38
2 0 Atbildēt

Nu, ko tad tu īsti pirki ? Esi akls kā kurmis, rokas un kājas kratās pusmetru intervālā un sirds izlaiž katru trešo sitienu ?

0pis 4.oktobris 2023 11:06
1 1 Atbildēt

AV apliecība mūsdienās ir pārāk viegli iegūstama un zaudēt to arī nav viegli. Būtu jābūt tā, lai brauktu kā pa diegu baidoties zaudēt AV dēļ pārkāpumiem.

uupis 4.oktobris 2023 11:10
11 0 Atbildēt

Viss ir forši esmu par! Kārtot CSDD eksāmenu katrus 5 gadus! Tikai ir viena nianse - kas par to maksās? Pensionāri no 500 eur pensijas varēs samaksāt 100 eur par CSDD eksāmeniem?

Vidzeme 4.oktobris 2023 14:45
3 0 Atbildēt

Kam tu esi redzējis 500 eiro pensiju? - Vidzemes pusē tādu nav - droši vari 100 eur nomest, tas būs objektīvāk.

uupis 4.oktobris 2023 16:47
0 1 Atbildēt

Nu tad tu esi MELIS parastais!

imzz 4.oktobris 2023 11:44
37 0 Atbildēt

Attiecībā uz medicīnas pārbaudēm, Latvija ar saviem 3 gadiem pēc 60 gadu vecuma jau pārspēj daudzas valstis. 

Spānija: obligāta veselības pārbaude ir jāveic reizi piecos gados, sākot no 65 gadu vecuma; Nīderlande: ir prasība pēc medicīniskās izziņas, kas nosaka, ka transportlīdzekļa vadīšanas spējas jāpārbauda reizi piecos gados, sākot no 75 gadu vecuma.

Ņemot 4.oktobris 2023 13:12
11 0 Atbildēt

LV ierēdņu centību, tikko būs pirmā EU rekomendācija vai regula,  pie mums pensionāriem būs pilnīgs piii.

Mīce 4.oktobris 2023 13:49
85 0 Atbildēt

Kaut kā jocīgi, jāstrādā līdz 65, n eviens nejautā vari, vai nē. Kā vadīt auto, tad 60 gadi. Cik zinu lielākā dala avārijā cietušo ir tieši jaunieši.Par ko maksājam nodokļus, par stulbiem lēmumiem, vai tiešām nav ko darīt. Tā jau esam pilnīgā pakaļā ar valdības lēmumiem.

650 4.oktobris 2023 13:56
34 0 Atbildēt

Pareiz būtu šitā te: esi apslimis (saaukstējies)- vad apl nost vismaz uz 3mēn.Jeb kuram (t.sk visādiem puņķainiem Lohiem "no 18 līdz 25") .

Ja nu gadijumā gripa un/vai Rahīts- boonusā pusgads mājas arests un aizliegums balotēties dažādās loh Padomēs,Associciācijās un/vai Parvaldēs.

es 4.oktobris 2023 14:30
24 1 Atbildēt

Es teiktu, ka veselības pārbaužu biežumu vajag noteikt arī pēc slimības lapu skaita gadā! Ja cilvēks bieži slimo un vēl apmeklē visādus ar kardio- un psiho- sākušos ārstu, tad tas ir nopietns drauds satiksmes drošībai.

0pis 4.oktobris 2023 14:40
2 2 Atbildēt

Tas, ka cilvēks gadiem ilgi neiet pie ārstiem, nenozīmē ka jamais ir vesels...

650 4.oktobris 2023 15:31
0 0 Atbildēt

Tas (iespējams) nozīmē to, ka viņš (tas cilvēks) ir Lohs. 

Taču nav neviena konkrēta csdd pantpunkta, sasskaņā ar kuru Lohiem būtu noteikti kadi ierobežojumi ceļu (un/vai dzimumu) satiksmē.

doma 4.oktobris 2023 15:39
0 0 Atbildēt

Manuprāt tiesības vajadzētu izsniegt tikai no 22 gadiem. Tad cilvēks  jau sāk domāt, nevis puišeļiem no 18.

0pis 4.oktobris 2023 15:48
17 0 Atbildēt

Vecums neko nenozīmē. Varbūt kad ir apprecējies, uztaisījis vismaz 2 kinderus un nodrošinājis ģimeni 5 gadus. Tad cilvēks varētu būt nobriedis un gattavs sēsties pie auto stūres bez riska pirmajā dienā izraisīt 2 CSNg.

es 4.oktobris 2023 16:25
13 0 Atbildēt

Adrenalīnam nav ne vecuma ierobežojumu, ne ģimenes stāvokļa. Ja viņš ir, tad uz mūžu! Vai arī jāiet pie psihiatra pēc trankvilizatoriem.

650 5.oktobris 2023 1:20
0 0 Atbildēt

Es visu vakakaru Domāju.Un tagd nupat izdomāju.Tiesības (jebkādas,ikkatram Loham..) vajg izsniegt 25 gados un max uz 2,5 mēnešiem.Ka nav,ta lai nav.Nuihanuj.

Andrejs 4.oktobris 2023 16:35
13 0 Atbildēt

Tagad 60 gados par pensiju vēl nevar domāt,bet pārbaudes jāveic.Jaunie braucēji daudzas reizes neievēro pat autovadītāju savstarpējo pieklājību.😳

Jānis šoferis ar stāžu 55. gadi. 5.oktobris 2023 3:34
7 1 Atbildēt

Es domāju, ka ģimenes ārsts to varētu noteik kurš var turpināt braukt.Pensonāram nevajadzētu lieku stresu sagādāt, jo tā jau nevajadzīga kontrole to dara! Visu laiku jāskatās spidometrā, kas novērš uzmanību  no ceļa.😢

uupis 5.oktobris 2023 9:36
7 0 Atbildēt

Un kur liksim pārvietošanās brīvību?

Tavs komentārs
 
 
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Analogu nav – Krievijā zīmīgā datumā uzsāk jaunās Lada Niva Sport pārdošanu (+ FOTO) 1

AvtoVAZ uzsācis jaunā modeļa Lada Niva Sport pārdošanu. Ar 122 Zs motou apgādātajam sportiskajam modelim nav konkurentu savā segmentā, apgalvo rūpncas vadība. Lasīt vairāk

 

Aprites ekonomika: Audi nodrošina stratēģisku un ekonomiski izdevīgu pārstrādātu izejmateriālu piegādi 1

Audi sasniedzis vēsturisku brīdi un turpina attīstīt aprites ekonomikas stratēģiju autobūves nozarē. Uzņēmums vēlas palielināt otrreizējo materiālu izmantošanas intensitāti automobiļu ražošanā gadījumos, kad tas ir tehniski iespējams, kā arī ekoloģiski un ekonomiski pamatoti. Mērķis – arvien vairāk izmantot izejmateriālus jauniem nolūkiem, kad to sākotnējais kalpošanas laiks ir beidzies. Lasīt vairāk

 

Zaļi arī bez elektromobiļiem. No dīzeļa uz lādējamo hibrīdu. (+ VIDEO) 9

Lādējamie jeb spraudņa hibrīdi kļuvuši par pieejamu pārejas metodi no iekšdedzes automašīnām uz elektromobiļiem, kā arī atrisina obligātos autoparka zaļināšas uzdevumus. Tā tas ir arī vācu uzņēmumā Jungheinrich Lift Truck, kur pirms diviem gadiem pieņemts lēmums pāriet uz elektriskiem auto vai vismaz hibrīdiem. Lasīt vairāk

 

Kundziņsalas pārvadam uzbīda laiduma konstrukcijas; projekts kavēsies (+ VIDEO) 7

Savienots satiksmes pārvads, kas nodrošinās jaunu ceļu, kā no Sarkandaugavas nokļūt Kundziņsalā. Tas atbrīvos daļu Sarkandaugavas ielu no intensīvās kravas auto plūsmas. Pārvads ir noslēguma posms Austrumu maģistrālei jeb Rīgas centra apvedceļam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti