Renault Embleme - elektriska piedziņa ar divu veidu enerģijas avotiem (+ FOTO)

 

Foto: Renault

7.oktobris 2024 11:30

Emblème būs apskatāms Renault stendā 2024. gada Parīzes auto izstādē. Tuvākajā nākotnē Ampere šo konceptautomobili atklās pilnībā, parādot tehnoloģiskos atklājumus, kas padara šāda līmeņa dekarbonizāciju iespējamu.

Renault revolucionārā pieeja dekarbonizācijai

Cīņā pret klimata izmaiņām mobilitātes dekarbonizācija ir svarīgākais mērķis. Tādam autobūves uzņēmumam kā Renault Group tas nozīmē risināt daudzas problēmas, kas saistītas ar ražošanu, enerģiju, tehnoloģijām, piegādēm, ātrumu un tā tālāk. Lai saskaņā ar nospraustajiem mērķiem līdz 2040. gadam Eiropā un līdz 2050. gadam visā pasaulē panāktu oglekļa dioksīda izmešu nulles bilanci, uzņēmumam kardināli jāmaina veids, kā tas projektē un būvē savus automobiļus.

Šo pieeju no 14. līdz 20. oktobrim var redzēt izstādītajā Renault Emblème, kas apskatāms Parīzes auto izstādē zīmola stendā. Šī ģimenes automobiļa vīzija ir laboratorija, kurā izstādītas Renault, Ampere un to partneru izstrādātās inovācijas šo prasību apmierināšanai.

Šī nozīmīgā projekta galvenās grūtības ir mērogs, kādā panākta dekarbonizācija visā automobiļa dzīves ciklā – “no šūpuļa līdz kapam”. Pēc Scenic Vision H2-Tech konceptautomobiļa, kas tika atklāts 2022. gadā, Renault Emblème šo pieeju attīsta vēl tālāk, siltumnīcefekta gāzu (CO2 ekv.) izmešu daudzumu samazinot par 90 %, salīdzinot ar šodien ražotu līdzīgu automobili, un visā automobiļa dzīves ciklā radot tikai piecas tonnas CO2 ekv. (metodikas sadaļa lasāma šī paziņojuma presei beigās).

Lai to panāktu, šajā projektā tika izmantotas daudzas gudras, pamatotas un īstenojamas kombinācijas: atkārtoti pārstrādāti materiāli ar mazu oglekļa pēdas nospiedumu, dabiski materiāli, ražošanas procesi, kuros izmanto tikai enerģiju no atjaunīgiem resursiem, atkārtoti izmantotas detaļas un aprites ekonomikas vispārīga ieviešana utt. Tas pats attiecas uz tehniskajām izvēlēm, ieskaitot piedziņu.

Efektivitāte ir Renault jaunās dizaina valodas centrā

Renault Emblème simbolizē jaunu holistisku pieeju automobiļu izstrādē. Tā eksterjera dizainā, izmantojot jutekliskus izliekumus un grafiku, tehniskās raksturlīnijas, sapludināts sportiskums, elegance un emocijas, tādējādi radot ārkārtīgi iekārojamu rezultātu. Tā konstrukcija ir rūpīgas aerodinamikas optimizācijas rezultāts, lai panāktu efektivitāti un ilgtspēju, tomēr nezaudējot estētiskās īpašības. Piemēram, Emblème eksterjerā atpakaļskata spoguļus ir aizstājušas divas riteņu arkās iebūvētas kameras, logu tīrīšanas slotiņas ir paslēptas zem motora pārsega, savukārt durvju rokturi ar e-latch mehānismu iedziļināti virsbūvē. Divas spuras uz motora pārsega un divi gaisa vārsti buferī virza gaisa plūsmu attiecīgi uz vējstiklu un aiz riteņiem. Riteņiem ir pilni diski, lai virzītu gaisa plūsmu gar virsbūvi. No F1 aizgūtā plakanās apakšdaļas konstrukcija uzlabota ar aktīvo difuzoru, kas veidots slīpi uz leju un aizmuguri, lai līdzsvarotu gaisa plūsmu un mazinātu aerodinamisko pretestību.

Dizains ir precīzi noregulēts, izmantojot digitālā dvīņa tehnoloģiju un modernākās digitālās simulācijas iekārtas, ko nodrošina BWT Alpine F1 komanda auglīgā sadarbībā starp Renault un Alpine. Liekot kopā zināšanas un pieredzi, ar izdevās optimizēt pasīvo un aktīvo aerodinamiku, lai nodrošinātu efektīvu gaisa iespiešanos. Renault Emblème ir ļoti labs Cx rādītājs – 0,25.

Ģimenes shooting brake automobiļa elegance neliek atteikties no efektivitātes

Renault Emblème spēcīgos izliekumus un shooting brake stilu izceļ zaļās virsbūves bihromatiskajais krāsojums – šī krāsa izskatās atšķirīgi, atkarībā no skata leņķa. Šī ir eleganta estate tipa automobiļa platās 2,90 metru garenbāzes kombinācija ar kupejai raksturīgo mēreno 1,52 metru augstumu un nolaideno jumta līniju.

Automobilis ir 4,80 metrus garš, tādēļ ir izcili ērts ģimenes ceļojumiem, ietilpinot gan pasažierus, gan bagāžu. Turklāt tas simbolizē Renault no jauna apliecināto apņemšanos saskaņā ar tā vērtībās balstīto stratēģiju turpināt ieviest inovācijas C segmentā un augstākos segmentos. Iedvesmojoties no slavenā Renault logotipa, tiek pētīti jauni dizaina ceļi, un gaismas parakstā paredzēta gan augsto tehnoloģiju izmantošana, gan vieglas atpazīstamības nodrošināšana.

Automobiļa masa, kas ir daļēji saistīta ar izmēru, ietekmē tā CO2 ekv. izmešu daudzumu dažādās fāzēs – iegūstot materiālus, ražojot un transportējot, lietojot (ietekmē enerģijas patēriņu), kā arī tad, kad automobili pārstrādā atkārtoti. Izmantojot savu ekodizaina pieeju, dizaineri un inženieri izspieda ikvienu lieko kilogramu, lai sasniegtu 1750 kg masu kopā ar akumulatoriem. Līdz ar to Renault Emblème sver mazāk par lielāko daļu hibrīdo SUV vai līdzīga izmēra elektroautomobiļiem.

Piedziņa, kurā apvienots daudzpusīgums un maza oglekļa pēda

Renault Emblème ir elektriska piedziņa ar divu veidu enerģijas avotiem – to darbina divējādi: ar “parastu” uzlādējamu akumulatoru, ar kuru pietiek ikdienas lietošanai, un ar ūdeņraža kurināmā elementu – tālākiem braucieniem. Pamatā izmantota AmpR Medium platforma, un tās aizmugurējās piedziņas arhitektūra ietver dažādas piedziņas detaļas (elektromotoru, akumulatoru, kurināmā elementu un ūdeņraža tvertni), vienlaikus saglabājot zemu smaguma centru un ideālu svara sadalījumu, kas uzlabo veiktspēju un efektivitāti.

Emblème automobiļa 160 kW fāžu rotora elektromotorā nav izmantoti retzemju metāli. To darbina ar nelielu NMC akumulatoru (40 kWh), kurš ir vieglāks, lētāks, kompaktāks un videi draudzīgāks, salīdzinot ar tādu, kuru izmanto ģimenes elektroautomobilī ar tālu sniedzamību. Tā sniedzamība ir vairāki simti kilometru – vairāk nekā pietiekami ikdienas braucieniem. 30 kW PEMFC kurināmā elements darbojas ar ekoloģisku ūdeņradi no 2,8 kg tvertnes, kas nodrošina tāliem braucieniem nepieciešamo enerģiju, un tā maksimālā efektivitāte ir apmēram 60 %.

Šajā konfigurācijā maksimāli izmantots šāda tipa automobiļa daudzpusīgums – tas spēj nodrošināt sniedzamību līdz pat 1000 km tikpat ātri, kā ar iekšdedzes automobili, bez uzlādēšanas, tikai divas reizes piestājot, lai piepildītu ūdeņradi (katrā reizē mazāk par piecām minūtēm), tad varētu nobraukt 350 km. Tipiskā braucienā starp Parīzi un Marseļu 75 % no automobiļa patērētās elektroenerģijas saražo kurināmā elements, un nav citu izmešu, kā vien ūdens.

Inovatīva darba metode

Ņemot vērā ambiciozos dekarbonizācijas mērķus, Emblème izstāžu automobilim vajadzēja izmantot jaunas darba metodes. Pie šī projekta kopā ar Renault un Ampere strādāja 20 partneri – savas nozares eksperti. Katrs no tiem ielika savu tehnoloģiju vai prasmes, lai visā automobiļa dzīves ciklā samazinātu CO2 ekv. izmešu daudzumu par 90 %.

Šī kopīgā horizontāla pieeja dod iespējas inovācijām – bez šķēršļiem starp Grupu, tās zīmoliem, uzņēmumiem, partneriem un piegādātājiem. Šajā projektā šāda pieeja ļāva izmantot izcilu tehnoloģisko daudzveidību un sarežģītību, lai sasniegtu augstus dekarbonizācijas mērķus. Konceptautomobilis Emblème kārtējo reizi parāda, ka Renault Group ir inovāciju priekšgalā, rada progresu mobilitātē un autobūves nozarē kopumā, šajā procesā iesaistot visu savu ekosistēmu.

Ampere šo automobili pilnībā atklās oktobra beigās.

Metodika, kuras pamatā ir automobiļa dzīves cikla analīze

Dzīves cikla analīze ir zinātniska metode, kurā kvantitatīvi novērtē automobiļa ietekmi uz vidi “no šūpuļa līdz kapam”. Tajā ņemta vērā materiālu ieguve un detaļu ražošana, kā arī automobiļa salikšana, transportēšana, izmantošana, apkope un atkārtotā pārstrāde. Tas ir globāls, standartizēts daudzu kritēriju rīks, ko izmanto Renault Group. Viens no tās galvenajiem pielietojumiem ir ar siltumnīcefekta gāzu izmešiem saistītā un CO2 ekvivalentā mērītā (CO2 ekv.) globālās sasilšanas potenciāla aprēķins par katru pārdoto automobili. Renault Group aprēķina savu automobiļu faktisko patēriņu 200 000 km. Renault Group un Ampere atbalsta Francijas autobūves nozares ierosinājumu mērīt šo ietekmi visā automobiļa dzīves ciklā.

Megane E-Tech electric kopējais izmešu daudzums saskaņā ar tā dzīves cikla analīzi ir 24 tonnas CO2 ekv. Tā praktiski ir puse no ietekmes, ko rada līdzīgs modelis, kuru darbina ar fosilo kurināmo (50 tonnas CO2 ekv. Captur ar benzīna dzinēju). Citiem vārdiem, pilnībā elektriska mobilitāte ir tīrāka CO2 ekv. ziņā. Emblème projekta mērķis ir piecas tonnas CO2 ekv. “no šūpuļa līdz kapam”, t.i., samazinājums par aptuveni 90 %!

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā tad tā? Ceļa remontu laikā Čehijā pagaidu zīmes 100 un 80 km/h, kamēr Latvijā uz 3 joslām 50 km/h (+ VIDEO) 38

Čehijā autovadītājiem nav jāizjūt neērtības garus kilometrus veicot ar ātrumu 50 km/h, kā tas būtu Latvijā - iAutolv novēro, ka Čehijā būvdarbu vietās ātruma ierobežojums ir 100 km/h un 80 km/h. Lasīt vairāk

 

Pārdošanā trīsasu Porsche pikaps par 100 000 eiro (+ VIDEO) 4

Neparastais transportlīdzeklis tiek piedāvāts platformā Kickdown. Lasīt vairāk

 

No 46 600 eiro - Peugeot 408 tagad arī pilnībā elektrisks (+ FOTO) 1

Peugeot pabeidzis savu 408 saimes komplektēšanu 2022. gadā ieviestajam uzlādējamā hibrīda modelim 408 Plug-In Hybrid 225 pievienojot pilnībā elektrisko E-408. Lasīt vairāk

 

Atceļ kravas automobiļu astoņu nedēļu atgriešanās noteikumu 3

Eiropas Savienības Tiesa piektdien nolēma atcelt Mobilitātes pakotnē noteikto prasību, kas uzliek par pienākumu kravas transportlīdzekļiem ik pēc astoņām nedēļām atgriezties transportlīdzekļu reģistrācijas valstī, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā (SM). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti