Visi komentāri - Elektromobilitātes sekas – ZF likvidēs 7600 darbavietas

Elektromobilitātes sekas – ZF likvidēs 7600 darbavietas 16

 

Foto: ZF

iAuto.lv | 2.oktobris 2025 13:22

Vācijas uzņēmums ZF, kas specializējas automobiļu transmisiju un dažādu citu komponenšu ražošanā, līdz 2030. gadam likvidēs 7600 darbavietas, veicot restrukturizāciju un pielāgojoties tirgus prasībām.

Vācijā bāzētais tehnoloģiju uzņēmums ZF Friedrichshafen AG ir paziņojis par nozīmīgām pārmaiņām savā darbībā, galvenokārt elektriskās piedziņas tehnoloģiju nodaļā, kas pazīstama kā Division E.

Šis lēmums nāk laikā, kad autobūves nozare globāli pārorientējas uz elektrisko mobilitāti un pieprasījums pēc tradicionālajām iekšdedzes dzinēju tehnoloģijām turpina sarukt. Lai saglabātu konkurētspēju un pielāgotos tirgus izmaiņām, ZF restrukturizē savu darbību, samazinot izdevumus un optimizējot ražošanu.

Mediji ziņo, ka lēmums par darba vietu samazināšanu ir pieņemts sadarbībā ar darbinieku pārstāvjiem, lai pēc iespējas izvairītos no piespiedu atlaišanām. Tā vietā uzņēmums plāno izmantot priekšlaicīgas pensionēšanās, pakāpeniskas līgumu izbeigšanas un darba laika samazinājuma iespējas. Tāpat ir panākta vienošanās par algu pieauguma atlikšanu, kas palīdzēs izlīdzināt finansiālo slogu uzņēmumam šajos pārmaiņu gados.

Lai gan uzņēmums piedzīvo izaicinošu pārmaiņu laiku, ZF vienlaikus arī iegulda nākotnē — īpaši elektriskajos un autonomajos transportlīdzekļos, kā arī ilgtspējīgās tehnoloģijās. Šis solis tiek vērtēts kā nepieciešams, lai uzņēmums saglabātu savu vietu globālo autobūves piegādātāju līderpozīcijās, īpaši laikā, kad tirgus piedzīvo vēsturiskas pārmaiņas.

 
Visi komentāri
 
Priekš kam 2.oktobris 2025 14:08
6 0 Atbildēt

vairs ražot daudzmaz normālas pārnesumkārbas.Ilgtermiņā vieni vienīgi zaudējumi.Vislabāk būtu, ja lohi tās Abonētu.Vai ražot tāda veida transportlīdzekļus, kuriem pārnesumkārbas nav vajadzīgas.Vai vēl kaut/ko tādu attapīgu izdomāt.

Vis vislabāk gan būtu, ja (Mums..) ar kādu vienu burvja vēēzienu izdotos vispār visus eurolohus atstāt bez darba un bez ienākumiem.

Kanibaals 2.oktobris 2025 15:20
0 2 Atbildēt

Ja lohi turpina braukt ar mīzeļmotoriem un pirkt krievu naftu tad lai paliek ar bez darba.

Tu labāk 2.oktobris 2025 15:31
0 0 Atbildēt

čekus neaizmirsti "iesniegt" ;p

0pis 2.oktobris 2025 15:41
0 0 Atbildēt

Zirglietu meistari jau arī nav izzuduši, tie ir retāk sastopami kā agrāk, zirgu transporta ziedu laikos. Tāpat arī ar šo.

Žēl gan, 2.oktobris 2025 15:59
0 0 Atbildēt

ka visādu citu (atklātā textā suudazirgu, citās šķbās valodās zviedzošo) vietā šoreiz (atkal.kārtējoreiz) tēma ir tieši par labas (ja ne vis labākās) sugas eurozirgiem...

ro 2.oktobris 2025 16:44
4 1 Atbildēt

Moving backwords būtu vislabākais kas varētu notikt ar autoindustriju...ZF kārbas bij viens no iemesliem kādēļ uz bmw g 5 sēriju tika mestas acis..ļoti izturīgas kārbas! Ļoti cerams visi autoražotāji aizrīsies ar visu elektrifikāciju ,teļļukiem normāla paneļa vietā un nāks pie prāta..par jauniem atmosferiskiem v6 un v8 motoriem gan šķiet baigi varam nesapņot, bet nu vienmēr paliek klassikas uz kurām tiekties un kuām vērtība tik aug, pretēji jaunajiem vienveidīgajiem auto

2.oktobris 2025 17:20
1 1 Atbildēt

Tu ikdienā vari/gribi barot V8 un apkopt to? Nu, tā arī atbilde kāpēc nē.

ro 2.oktobris 2025 19:21
3 0 Atbildēt

Kā brīvdienu auto,ļoti gribētos kādudien tikt pie V8..nu man V6 benzīnieks ēda pilsētā ap 14..tagadējais ēd bik bik mazāk.. cik paprasa tik ieleju🤭😁..neesmu no tiem, kuram svarīgākais ir, lai būtu patēriņš 5 litri uz 100...līdz V8 vēl jāizaug bik..skaidrs, ka tie kas pērk eļektričkas par v8 nesapņo🤭

Motorolers 3.oktobris 2025 9:00
2 0 Atbildēt

Kas viņam tik ļoti jākopj? Nevajag ar viņu sēdēt sastrēgumos Rīgā, tas nav prātīgi, bet uz šosejas pilnīgi normāls auto! Man V12 stāv garāžā, zinu par ko runāju...

WALA 3.oktobris 2025 8:50
0 0 Atbildēt

Es domāju ka vari nesaspringt par šo jautājumu - ZF kārbām ir ļoti labs noiets, jamiem bija neslikts variants gan hibrīdiem gan smagākiem verķiem, es domāju ka BEV tur pat nav pie vaianas drīzāk kopējās ekonomiskās problēmas kas skar visu autoindustriju.

Ši gan ir Stellantis licencētā un ražotā versija IMHO, bet nu anyway :

www.moparshop.com/Automatic-Tra...with-Convertor

HE 2.oktobris 2025 18:22
1 0 Atbildēt

Viss būs labi, AISIN saražos...

topinamburs 2.oktobris 2025 22:17
0 0 Atbildēt

Nu kā tad, labāk ražot kaut ko sarežģītu, ko tik cilvēkiem būtu darbs!

WALA 3.oktobris 2025 9:03
2 0 Atbildēt

Nē labāk ražot kaut ko labu kā gadijumā ar ZF8HP. Elektro auto bez pārnesumkārbas der tikai tur kur tavs efektīvais ātruma diapazons ir diezgan ierobežots, ja grib braukt ikdienā un pa reizei pabraukt trasē un pilnu klapi - tur tavs elektromotors faktiski pieprasa 3 ātrumu ātrumkārbu, vai arī tu kapitāli zaudē uz norbaucamo attālumu. 

Te būs diezgan laba ilustrācija par ko runāju:

www.youtube.com/watch?v=3Su1s7F87rA

Jā, ZF8HP55 3.oktobris 2025 13:29
0 0 Atbildēt

-reāli visizturīgākā no visām iespējamajām un (tiešām) reāli neapkalpojama.Vismaz pirmo pusmiljonu km, un ja vien nav tīšām lauzta un kāds no īpašniekiem tur "pa ceļam" nav bijis galējs dablaēbs. Neatkarīgi no tā, ka tomēr pats ZFs rekomendē šķidruma maiņu pirms 200kkm un viens otrs lietotājgudrinieks stāsta briesmustāstus.

Protams, var diskutēt par atšķirību tās programmējumā (ātrdarbību/lēndarbību), piem., salīdzinot audi vs bmw, taču priekš tam ir lieliski manuālās slēgšanas taustiņi uz stūres un pat mehāniska pārslēgšana ar pašu pārnesumkloķi.

Pļurkt 4.oktobris 2025 19:19
0 0 Atbildēt

Ar ZF kārbu sedanā norullēju 350 000 km un NE REIZI NEPAPILDINĀJU eļļu, jo nebija nekādas vajadzības!

Nujā 5.oktobris 2025 21:14
0 0 Atbildēt

Man ir nobraukts vēl par kādu trešdaļu vairāk,vispār tur neesmu pieskāries.Ja nu kas,nomainīšu pret citu lietotu.Vienīgi ka drošvien atkarīgs no ikdienas braukšanas paradumiem.Ir arī dzirdēts, ja līdz kādiem 250k tas šķidrums nav mainīts, tad pēc tam labāk tur vairs nelīst.Pats ZF laikam rekomendēja nomainīt uz kādiem 180k.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV 3

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Gatava ziemai visu cauru gadu. Trīs Neste dīzeļdegvielas, kas nebaidās no sala (+ VIDEO) 3

Lielākajā daļā Latvijas iestājusies meteoroloģiskā ziema, un tai seko arī degvielas tirgotāji. Neste Latvija ziemas dīzeli tirgo jau kopš rudens. Lasīt vairāk

 

Mercedes gatavo G-klases kabrioletu (+ FOTO)

G-klases kabrioleta prototipi uzsākuši testu programmu, lai pārbaudītu jaunā modeļa spējas darboties visdažādākajos ceļu un klimatiskajos apstākļos. Lasīt vairāk

 

Tikai 63 visā pasaulē: Alfa Romeo ar Giulia un Stelvio Quadrifoglio Collezione modeļiem (+ FOTO) 7

Itālijas autoražotājs Alfa Romeo iepriecinās zīmola fanus ar īpašajiem Giulia un Stelvio Quadrifoglio kolekciju modeļiem, ko plānots laist klajā ekskluzīvā, ierobežotā skaita sērijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti