Škoda Enyaq iV ir čehu autoražotāja elektriskais modelis, kas balstīts uz Volkswagen Group jaunās MEB platformas, kas paredzēta elektroauto ražošanai. Šī platforma izmantota arī Volkswagen ID.3 un ID.4, kā arī Audi Q4 e-tron ražošanā. Vistuvākā radniecība jaunajam Enyaq iV ir ar pēdējiem diviem.
TEHNISKIE DATI
Izmēri
- Garums: 4649 mm
- Platums: 2147 mm
- Augstums: 1616 mm
- Riteņu bāze: 2765 mm
- Klīrenss: 186 mm
- Pašmasa: 1865 – 2211 kg (atkarībā no versijas)
- Bagāžnieka tilpums: 585 – 1710 litri
Versijas un cenas
- iV 50 - 55 kwh akumulators, 109 kW/148 Zs dzinējs, aizmugures piedziņa, sasniedzamība līdz 355 km (pēc WLTP), cena no 39 100 EUR
- iV 60 - 62 kwh akumulators, 132 kW/180 Zs dzinējs, aizmugures piedziņa, sasniedzamība līdz 412 km (pēc WLTP), cena no 43 100 EUR (ar Sportline paku no 48 100 EUR)
- iV 80 - 82 kwh akumulators, 150 kW/204 Zs dzinējs, aizmugures piedziņa, sasniedzamība līdz 537 km (pēc WLTP), cena no 49 500 EUR (ar Sportline paku no 53 800 EUR)
- iV 80x - 82 kwh akumulators, 195 kW/265 Zs dzinējs, pilnpiedziņa, sasniedzamība līdz 537 km (pēc WLTP), cena no 52 200 EUR (ar Sportline paku no 56 500 EUR)
Škoda Enyaq iV
Škoda Enyaq iV
Škoda Enyaq iV
Testa auto
iAuto Izmēģinātais bija ŠKODA ENYAQ iV 80 versijā ar greznu papildaprīkojumu. Grezna gan ir arī automobiļa cena – 61 033 EUR. Testētais automobilis aprīkots ar interjera dizaina pakotni (brūnas ādas imitācijas sēdekļi un paneļu apdare), klimata pakotni (apsildāmi priekšējie un aizmugurējie sēdekļi, 3 zonu klimata kontrole, apsildāms vējstikls un apskalotāju sprauslas), apsildāmu ādas multistūri, dinamisko stūrēšanas sistēmu, adaptīvo piekari, siltumsūkni, papildus skaņas izolāciju, LED Matrix gaismām priekšā un Full LED lukturiem aizmugurē, aktuālo drošības asistentu klāstu (t.sk. adaptīvo kruīza kontroli), 13” informācijas un izklaides sistēmu ar Apple Carplay un Android Auto, kā arī bezvadu tālruņa lādētāju, 21” vieglmetāla diskiem u.c.
Škoda Enyaq iV
Nepretencioza āriene mijas ar augstvērtīgu salonu
Automobiļa eksterjers nekādus pārsteigumus neraisa. Enyaq iV izskats ieturēts līdzīgā dizaina valodā, kā citi Škoda SUV modeļi. To, ka automobilis ir pieskaitāms elektriskajai saimei, var atpazīt pēc slēgtās radiatora restes. Iespējams daudzi Enyaq iV itin viegli sajauks ar Kodiaq (it īpaši no aizmugures), lai gan Enyaq iV ir nedaudz zemāks un tā siluets pat sliecas minivena virzienā. Škoda inženieriem ir izdevies iegūt automobiļa izmēriem visai iespaidīgu gaisa pretestības koeficientu – Cd 0,27.
Škoda Enyaq iV
Savukārt Enyaq iV salons gan pārsteidz un nākas vēlreiz pārliecināties, vai tiešām esam atvēruši Škoda automobiļa durvis. Esam gan – lietussargs durvīs ir atrodams. Priekšējā paneļa uzbūve ar izmaiņām šķiet aizgūta no aktuālā Octavia modeļa. Brūnās ādas imitācijas apdare ir teicami nostrādāta un atstāj augstvērtīgu iespaidu, ja vien… Ja vien to visu neizbojātu tāds sīkums, kā durvju rokturi, kas veidoti no lētākas plastmasas un arī to dizains galīgi neiederas visādi citādi elegantajā interjerā. Arī aizmugurē sēdošajiem būs jāsadzīvo ar lētākiem apdares materiāliem. Tomēr jāsaka, ka visādi citādi montāžas kvalitāte ir labā līmenī, nekas negrab un nečīkst. Arī skaņas izolācija šajā trijotnē (kopā ar ID.4 un Q4 e-tron) Enyaq iV ir vislabākā.
Škoda Enyaq iV
Enyaq iV var lepoties ar pietiekoši plašām ērtībām jebkurā sēdvietā. Ērta sēdpozīcija pie stūres ir viegli atrodama, pateicoties plaši regulējamam sēdeklim un stūrei. Arīdzan pasažieri aizmugurē nejutīsies apdalīti un jutīsies diezgan komfortabli pat trijatā. Garākiem pasažieriem netraucēs arī straujāk krītošā jumta līnija. Enyaq iV gan nevar lepoties ar Kodiaq ietilpību, tomēr automobilis piedāvā daudz vietas bagāžai. No 585 litriem līdz 1710 litriem, nolokot aizmugurējos sēdekļus.
Škoda Enyaq iV
Škoda Enyaq iV
Milzīgs centrālais displejs un digitāla klimata vadība
Ja par salona uzbūves atšķirībām no Octavia, tad Enyaq iV gadījumā funkciju slēdži ir novietoti zem ventilācijas atverēm un centrālais displejs ir pieejams līdz pat 13” izmērā (Octavia līdz 10”). Uz tā fona, skatīšanās 5.3” mazajā digitālajā mērinstrumentu panelī šķiet kā lūrēšana pa šaujamlūku. Šeit atrodama tikai pati nepieciešamākā informācija un mazais ekrāns nav apgrūtināts ar simtiem izvēļņu – pielāgošanas iespējas ir ļoti minimālas.
Arī Škoda ir izmantojusi aktuālo VW Grupas tendenci automobiļu fiziskos taustiņus aizstāt ar lietošanā briesmīgo skārienjutīgo paneli. Tomēr atšķirībā no VW modeļiem, kur ar šo paneli var regulēt arī salona temperatūru, Škodā ar šo paneli ir regulējams vien audio skaļums. Par laimi šo funkciju var veikt arī ar taustiņiem uz stūres. Klimata vadība ir iestrādāta informācijas un izklaides sistēmā, kas arī nav tas ērtākais risinājums. Taču klimata regulācijas digitālās pogas ir vienmēr pieejamas un nav paslēptas zem neskaitāmām izvēlnēm. Enyaq iV informācijas un izklaides sistēma ir salīdzinoši viegli apgūstama un saprotama, tomēr reizēm ir sastopamas sistēmas kļūdas vai sastingšana. Braukšanu, par laimi, tas neietekmē, bet tas var kļūt kaitinoši. Visticamāk, šādas problēmas novērsīs programmatūras atjaunināšana.
Augsts komforts arī gaitā
Neuzkrītošā vietā ir nolikta poga automobiļa ieslēgšanai. Ja pārsvarā auto ražotāji cenšas to novietot acīmredzamā vietā, tad Enyaq iV gadījumā tā novietota pavisam klasiskā vietā – aiz stūres, kur citkārt būtu jāievieto atslēga. Automobilis, protams, ieslēdzas bez skaņas, un tikai ar paziņojumu ekrānā vadītājs var saprast, ka var sākt braukt. Braukšanas režīmus izvēlas tāpat, kā automobiļos ar automātisko pārnesumkārbu, taču šeit nav P jeb Parking pozīcijas, tāpēc apturot automobili ir jāaktivizē stāvbremze.
Enyaq iV paātrinājums nav sportiski ass, bet tas ir gana straujš, kas vairāk kā pietiek ikdienas satiksmei kā pilsētā, tā uz šosejas. Atkarībā no gaitas režīmiem, automobili var noregulēt gan dinamiskākai braukšanai, gan komfortablākai un enerģiju taupošākai braukšanai. Aizmugures piedziņas dēļ (vēlāk būs pieejama versija ar pilnpiedziņu), prāvais automobilis ir ļoti manevrētspējīgs un veikli stūrējams. Apgriešanās rādiuss ir tikai 9.3 metri. Gaitas komforta ziņā Enyaq iV ir ļoti līdzvērtīgs lielākajam Kodiaq. Piekare teicami slāpē nelīdzenu ceļu un kombinācijā ar elektrisko piedziņu, ir lidojošā paklāja sajūta. To gan var sabojāt joslas saglabāšanas asistents, kas pārāk strauji ņem grožus savās rokās un slidenākos ceļa apstākļos var sagādāt nepatīkamus pārsteigumus.
Škoda Enyaq iV
Škoda Enyaq iV
Virs 400 km ar vienu uzlādi
Pēc ražotāja datiem, Enyaq iV 80 ar vienu uzlādi spēj nobraukt līdz pat 537 km. Taču atkarībā no braukšanas manierēm un laika apstākļiem, nobraucamais attālums visdrīzāk būs zem 500 km, kas arī ir labs rādītājs. Nobraukuma atlikuma aprēķins šķiet ļoti precīzs, it īpaši, salīdzinot ar citiem tirgū esošajiem elektriskajiem automobiļiem, turklāt testētajam automobilim ir iespējama 125 kW uzlādes iespēja. Lādējot 50kW uzlādes stacijā, 20 minūšu laikā nobraucamo distanci palielināt par apmēram 100 km. Braucot dažādos apstākļos, tika uzrādīts 25 kWh/100 km vidējais patēriņš, taču pielāgojot braukšanas paradumus, to noteikti ir iespējams samazināt. Patīkams bonuss ziemas apstākļos, ir priekšapsilde, kuru iespējams vadīt attālināti ar aplikāciju telefonā.
Škoda Enyaq iV
Enyaq iV Škodas zīmolu ir pacēlis līdz premium cenu līmenim. Te gan jāpiebilst, ka daudzos aspektos tas arī ir labāks par uz tās pašas platformas radīto Audi Q4 e-tron, kas ir vēl dārgāks. Kopumā Enyaq iV var uzskatīt par vienu no praktiskākajiem elektroautomobiļiem ikdienas lietošanai Latvijas tirgū.
PLUSI UN MĪNUSI
+ Plašs salons ar augstu komfortu
+ Priekšējā paneļa dizains
+ Gaitas īpašības un sasniedzamība ar vienu uzlādi
- Atsevišķi elementi interjerā bojā kopējo noskaņu
- Augsta iegādes cena zīmola kontekstā
Škoda Enyaq iV
brīnums, ka nav uzsvērts ,ka tas apvidnieks