Pēc katras nomaiņas riepas tiek novietotas glabāšanā līdz nākamai sezonai. Noteikti esat aizdomājušies, ka to kalpošanas ilgums atkarīgs arī no uzglabāšanas apstākļiem.
Populārs kļuvis riepu uzglabāšanas pakalpojums specializētajos servisos, taču vairums autobraucēju riepas glabā garāžā vai mājas pagrabā, vai novieto uz sava balkona un lodžijas.
Kā vides faktori ietekmē riepu uzglabāšanu?
Riepas kā jebkurš gumijas izstrādājums ar laiku noveco. Saule un gaisa mitrums ir būtiskie faktori, kuri ietekmē riepu kvalitāti pēc vairākiem dīkstāves mēnešiem. Šie faktori sevišķi jāņem vērā, ja iegādātas lietotas riepas, kam nav zināma iepriekšējā ekspluatācijas un glabāšanas vēsture. Tādēļ tik svarīgi riepām pēc intensīvas lietošanas nodrošināt glabāšanu, kurā nav šo kaitējošu faktoru. Riepu glabāšanai piemērota tumša, vēsa un sausa telpa. Šādās telpās novietotas, riepas un to gumija saglabās savas īpašības.
Ja uz riepām, kas novietotas uz balkona, ilgstoši iedarbojas saules stari, tad gumijas kvalitāte pazeminās, tā var saplaisāt, izžūt, samazinot veiktspēju un saīsinot riepas kalpošanas mūžu. Ilgstošas spilgtas gaismas iedarbībā uz riepas virsmas veidojas mikroplaisas un samazinās riepas stiprības un elastības rādītāji.
Vispārzināms, kā uz gumijas izstrādājumu iedarbojas paaugstināta temperatūra – uzsilstot gumija kļūst mīkstāka, un atdziestot, tā sacietē. Ja viena riepas daļa ilgstoši ir silta un mīksta, bet otra auksta un cieta, tad pēc sešiem mēnešiem var izmainīties riepas ģeometrija, kas vēlāk ietekmēs tās montāžu un ekspluatāciju.
Riepu glabāšanai vispiemērotākā ir mērena temperatūra, kas vasarā nav pārmērīgi karsta un stindzinoši auksta ziemā. Tāpat riepām var kaitēt arī paaugstināts mitruma līmenis.
Sliktākajā gadījumā riepas var atstāt arī uz balkona. Uzglabājot riepas uz balkona, iespējams tās pasargāt no tiešiem saules stariem, bet būs grūti nodrošināties pret diennakts un sezonālām temperatūras svārstībām.
Kā novietot – horizontāli vai vertikāli?
Ne mazāk aktuāls jautājums, kā riepas nolikt – horizontāli vai vertikāli?
Riepas, kuras tiek glabātas kopā ar lietiem diskiem, noteikti jānovieto tikai horizontāli. Bet riepas bez diskiem var glabāt gan horizontāli, gan vertikāli, tam nebūs tik lielas nozīmes.
Riepas ar diskiem
Jau pieminējām, ka riepas ar diskiem novieto guļus uz līdzenas virsmas, sakraujot vienu otrai virsū. Saprotams, ka uz šādi novietotām riepām neko nedrīkst likt virsū. Ļoti labs risinājums ir riepas ar diskiem pakārt pie sienas. Abos gadījumos riepu gaisa spiediens jāsamazina aptuveni uz pusi.
Riepas bez diskiem
Ja izmanto tikai vienu disku komplektu un riepas glabā nomontētā veidā, tad šādas riepas vislabāk glabāt vertikālā stāvoklī, cieši vienu pie otras. Tomēr ieteicams glabāšanas laikā par riepām pilnībā neaizmirst – svarīgi reizi mēnesī pagriezt katru riepu par 1/4 apgriezienu Tas mazinās riepas svara ilgstošu iedarbību uz vienu protektora vietu un neradīsiet priekšnoteikumus riepu deformācijai.
Ierobežotās iespējas, kādas ir glabājot riepas uz balkona, bieži neļauj tās novietot vēlamajā stāvoklī, bet mēs jau noskaidrojām, ka glabāt iespējams, vienīgi jārēķinās, ka riepa, iespējams, kalpos īsāku laiku.
Šādos gadījumos varbūt lietderīgi apsvērt riepu servisu pakalpojumu – riepu uzglabāšana. Tas ļauj par demokrātisku samaksu atstāt nomontētās riepas servisā līdz nākamajai sezonai, kad tās turpat arī varēs nomainīt. Uzglabāšana riepu servisā ir garantija, ka tur būs vēlamie uzglabāšanas apstākļi. Savukārt balkons, atbrīvots no riepām, atgūs savu sākotnējo funkciju – papildus vieta atpūtai ar balkonam raksturīgo iekārtojumu.
Ja plānojat iegādāties jaunas riepas 220.lv, tad nebūtu saimnieciski tās sabojāt, nepareizi uzglabājot.
Kāpēc jāglabā uz balkona? Kapc nevar tOletē un/vai apģērbu skapī? Zem gultas,starp/durvīm,zem (vai pie) krūma?
Kāpēc uz diskiem uzmontātas (lietotas) riepas drīkst likt/virsū vienu uz otras, taču NEKO nedrīkst likt virsū pašai augšējajai augšpusē uzliktajai riepai? Varbūt (vismaz simbolisku) ppi tam visam pa virsu varētu uzlikt?
Ko tādu diskreditējošu varētu vēl izgudrot, lai "pavēstītu passaulei", ka (jebkurš) lietotu riepu lietotājs (un arī jaunu pircējs) ir potenciālais Lohs?
Kapc būtu jānolaiž spiediens tieši uz/pusi?? Varbūt var (nolaist) 2/3 pa pa visi 2,3? Kapc vispār būtu jānolaiž spiediens?? Lai nākamajā sezonā uzmontējot, uzreiz būtu jāpumpē? Varbūt var braukt ar 1/2 spiediena, lai Mīkstāk?
Kā arī ,(jo projām) nav atbildēts pats tas pamat jautājums. No kurienes (mums) ir radies tikdzaudz Lohu? Un kāpēc viņu skaits joprojām pieaug?