Valsts policija aicina personas, kuras nodarbojas ar kravas pārvadājumiem, nebūt bezatbildīgas un neekonomēt uz sava transportlīdzekļa riepām. Ir noteikts, ka kravas automobilim, kura pilna masa pārsniedz 3,5 tonnas, aizliegts aprīkot priekšējās ass riteņus ar atjaunotām riepām. Sekas, braucot ar šādi aprīkotu spēkratu, var būt letālas.
Valsts policija praksē ir novērojusi, ka nereti kravas transportlīdzekļu vadītāji vai transportlīdzekļu īpašnieki, ekonomējot uz riepām, izvēlas to aprīkot nevis ar jaunām, bet gan ar atjaunotām vai brauc jau ar neatbilstošu protektoru. Plīstot kravas automašīnas riepai, sekas var būt daudz smagākas, nekā, ja riepa plīst vieglajam transportlīdzeklim. Nepareizi izvēlētu riepu dēļ bojā var iet cilvēks. Visbiežāk negadījumos, kad kravas automašīnai ir plīsusi riepa, tiek smagi traumēti vai iet bojā cilvēki, kuri tīras nejaušības dēļ ir trāpījušies ceļā konkrētajam kravas transportlīdzeklim.
Diemžēl vakar, 14. maijā, uz autoceļa Inčukalns - Valmiera - Igaunija notika traģisks negadījums, kur dzīvību zaudēja kāds kravas transportlīdzekļa vadītājs. Šī traģiskā negadījuma sekas Valsts policija skaidro izmeklēšanā, taču netiek izslēgts, ka notikušajā vainojama sprāgusi transportlīdzekļa riepa.
Lai nebūtu jācieš apkārtējiem satiksmes dalībniekiem vai pašam autovadītājam, aicinām kravas pārvadātājus ievērot noteiktās prasības – autobusam un kravas automobilim, kura pilna masa pārsniedz 3,5 tonnas, ir aizliegts aprīkot priekšējās ass riteņus ar atjaunotām riepām.
Tāpat ir aizliegts piedalīties satiksmē ar transportlīdzekli, kura pilna masa pārsniedz 3,5 tonnas, un priekšējās stūrējamās ass (asu) riteņi aprīkoti vienlaikus ar riepām, kurām atšķiras izgatavotājs vai preču zīme (nosaukums) vai protektora zīmējums, izņemot dubultriteņu riepas.
Ceļa remontu vietas tiek apzīmētas ar īpašiem priekšmetiem - ceļa zīmēm. Tās nav tur uzstādītas dekoratīvos kolūkos, bet gan informē par ceļa remontdarbiem un bieži vien arī būtiski nosaka dažādus ierobežojumus - piemēram braukšanas ātrumu. Ievērojot to, var savlaicīgi pamanīt šīs frēzējuma kantes, izvēlēties to šķērsošanai piemērotu drošu ātrumu nekas slikts tām riepām, ja tā rīkojas, nenotiek.
Ņeķerpilām vienmēr ir ņeķerpilu problēmas...