Valsts policija aicina personas, kuras nodarbojas ar kravas pārvadājumiem, nebūt bezatbildīgas un neekonomēt uz sava transportlīdzekļa riepām. Ir noteikts, ka kravas automobilim, kura pilna masa pārsniedz 3,5 tonnas, aizliegts aprīkot priekšējās ass riteņus ar atjaunotām riepām. Sekas, braucot ar šādi aprīkotu spēkratu, var būt letālas.
Valsts policija praksē ir novērojusi, ka nereti kravas transportlīdzekļu vadītāji vai transportlīdzekļu īpašnieki, ekonomējot uz riepām, izvēlas to aprīkot nevis ar jaunām, bet gan ar atjaunotām vai brauc jau ar neatbilstošu protektoru. Plīstot kravas automašīnas riepai, sekas var būt daudz smagākas, nekā, ja riepa plīst vieglajam transportlīdzeklim. Nepareizi izvēlētu riepu dēļ bojā var iet cilvēks. Visbiežāk negadījumos, kad kravas automašīnai ir plīsusi riepa, tiek smagi traumēti vai iet bojā cilvēki, kuri tīras nejaušības dēļ ir trāpījušies ceļā konkrētajam kravas transportlīdzeklim.
Diemžēl vakar, 14. maijā, uz autoceļa Inčukalns - Valmiera - Igaunija notika traģisks negadījums, kur dzīvību zaudēja kāds kravas transportlīdzekļa vadītājs. Šī traģiskā negadījuma sekas Valsts policija skaidro izmeklēšanā, taču netiek izslēgts, ka notikušajā vainojama sprāgusi transportlīdzekļa riepa.
Lai nebūtu jācieš apkārtējiem satiksmes dalībniekiem vai pašam autovadītājam, aicinām kravas pārvadātājus ievērot noteiktās prasības – autobusam un kravas automobilim, kura pilna masa pārsniedz 3,5 tonnas, ir aizliegts aprīkot priekšējās ass riteņus ar atjaunotām riepām.
Tāpat ir aizliegts piedalīties satiksmē ar transportlīdzekli, kura pilna masa pārsniedz 3,5 tonnas, un priekšējās stūrējamās ass (asu) riteņi aprīkoti vienlaikus ar riepām, kurām atšķiras izgatavotājs vai preču zīme (nosaukums) vai protektora zīmējums, izņemot dubultriteņu riepas.
Šis vēstījums attiecas uz ceļu remontu darbiniekiem. Nofrēzējot vecā asfalta kārtu neatstājiet asu kanti! Pie Inciema sprāgusī riepa ir sākumu ieguvusi uz Jūsu neprofesionālo frēzējuma nobeigumu! Es tādā vīzē plīsušas riepas esmu gana redzējis. Arī salīdzinoši jaunas! Kurš no Jums atbildēs?
Ceļa remontu vietas tiek apzīmētas ar īpašiem priekšmetiem - ceļa zīmēm. Tās nav tur uzstādītas dekoratīvos kolūkos, bet gan informē par ceļa remontdarbiem un bieži vien arī būtiski nosaka dažādus ierobežojumus - piemēram braukšanas ātrumu. Ievērojot to, var savlaicīgi pamanīt šīs frēzējuma kantes, izvēlēties to šķērsošanai piemērotu drošu ātrumu nekas slikts tām riepām, ja tā rīkojas, nenotiek.
Ņeķerpilām vienmēr ir ņeķerpilu problēmas...
Vieglie arī uzraujas!
Un? Ja prāta maz - tad dajebkas pašam kļūs bīstami.
Ja tos priekšmetus - ceļa zīmes - aplūko tikai spoguļos, tad nevar vairs pateikt, kas uz tām noteikts, kā arī tad tās redzēt var būt jau par vēlu.
Bija laiks, kad uz tramvaja sliedēm riepas čakarēja, gribi teikt, ka autiņš uz rokām bija jāpārnes.
Tās šķērsojot perpendikulāri, nekas slikts nenotiek.
Autoskolās vienmēr teica - nebraukt pa sliedēm.
Īpaši līkumos. Bet apņēmības pilnajiem tas nekad nav traucējis.
Kā autoskolās māca veikt kreiso pagriezienu no tramvaja sliedēm, arī perpendikulāri uz sliedēm jānostājas?
Jānogreižas no tramvaja sliežu klātnes - riteņus DRĪKST izvietot uz bruģa, ne sliedēm. Un taisnos posmos sliežu kante nekad pēdējo 20 gadu laikā nav bijusi nodeldēta līdz naža asmens asumam.
Bet tā - saprotu, ka gribās tikai gudri pamuldēt. Nekas - gadās...
Es jau rakstīju,ka bija laiks,nevis tagad,bet tu slikti saproti,tikai baigi perfekto tēlo.
Bija laiks, kad ne tikai tramvaju, bet arī cilvēku nebija, apkārt vieni vienīgi dinozauri skraidīja. Un?
Jēga to pieminēt? Ej vernona pēdās?
Tev tas Vernons laikam sapņos rādās.
Atbildēs Vernons, kurš grib ceļa remonta zonu šķērsot ar 90 km/h un nespēj samazināt ātrumu…