Dienvidkorejas autoražotājs Hyundai sāk piedāvāt Xcient – pašu vārdiem sakot, pasaulē pirmo plašam pircēju lokam paredzēto kravas auto ar ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģiju.
Hyundai Xcient ir gandrīz 9,5 m garš kravas auto, kas aprīkots ar diviem 95 kWh (129 Zs katrs) degvielas šūnu akumulatoriem un septiņām degvielas tvertnēm, kurās var iepildīt 32 kg sašķidrināta ūdeņraža. Šī daudzuma pietiek, lai kravas auto varētu nobraukt līdz 400 km garu distanci, bet uzpildīšana prasīs no 8 līdz 20 minūtēm.
Pirmie septiņi Hyundai Xcient pārdoti uz Šveici, līdz gada beigām Alpu zemei tiks piegādāti 50 automobiļi, bet līdz 2025.gadam - 1600. Uzpildīties tie varēs 100 jaunās ūdeņraža degvielas stacijās, ko Hyundai solījis uzstādīt tuvākajā laikā. Hyundai attīstības plāns paredz, ka jau 2021.gadā tiks saražoti ne mazāk kā 2000 šādas konstrukcijas kravas automobiļi, bet to tirdzniecība tiks izvērsta ne tikai Eiropā, bet arī citos tirgos, ieskaitot Ķīnu un ASV.
Līdz ar šo ūdeņraža kravas auto Hyundai strādā pie līdzīgas konstrukcijas vilcēja, kas paredzēts kravu pārvadāšanai lielākos atstatumos un ar vienu uzpildi spēs nobraukt 1000 km.
Zināms, ka ar ūdeņraža kravas auto izstrādi nodarbojas arī tādi autobūves giganti kā Daimler un Toyota.
Muļķības. Ūdeņradi komerciālos apjomos iegūst no dabasgāzes. Un šai procesā metānam atdalītais ogleklis svilpdams aiziet mākoņos CO2 izskatā. Attiecīg uzsskatīt ūdeņraža degvielas šūnas par zaļām un ekoloģiskām šobrīd nav nekāda pamata.