Hyundai izlaidis pasaulē pirmo masveida ūdeņraža kravas auto (+ FOTO) 19

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 11.oktobris 2020 9:03

Dienvidkorejas autoražotājs Hyundai sāk piedāvāt Xcient – pašu vārdiem sakot, pasaulē pirmo plašam pircēju lokam paredzēto kravas auto ar ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģiju.

Hyundai Xcient ir gandrīz 9,5 m garš kravas auto, kas aprīkots ar diviem 95 kWh (129 Zs katrs) degvielas šūnu akumulatoriem un septiņām degvielas tvertnēm, kurās var iepildīt 32 kg sašķidrināta ūdeņraža. Šī daudzuma pietiek, lai kravas auto varētu nobraukt līdz 400 km garu distanci, bet uzpildīšana prasīs no 8 līdz 20 minūtēm.

Pirmie septiņi Hyundai Xcient pārdoti uz Šveici, līdz gada beigām Alpu zemei tiks piegādāti 50 automobiļi, bet līdz 2025.gadam - 1600. Uzpildīties tie varēs 100 jaunās ūdeņraža degvielas stacijās, ko Hyundai solījis uzstādīt tuvākajā laikā. Hyundai attīstības plāns paredz, ka jau 2021.gadā tiks saražoti ne mazāk kā 2000 šādas konstrukcijas kravas automobiļi, bet to tirdzniecība tiks izvērsta ne tikai Eiropā, bet arī citos tirgos, ieskaitot Ķīnu un ASV.

Līdz ar šo ūdeņraža kravas auto Hyundai strādā pie līdzīgas konstrukcijas vilcēja, kas paredzēts kravu pārvadāšanai lielākos atstatumos un ar vienu uzpildi spēs nobraukt 1000 km.

Zināms, ka ar ūdeņraža kravas auto izstrādi nodarbojas arī tādi autobūves giganti kā Daimler un Toyota.

 
Visi komentāri
 
WALA 11.oktobris 2020 10:52
0 0 Atbildēt

Degvielas slšunu baterija/as - savienotas degvielas šūnas vel būt pieļaujams teikt, taču maz ticams ka tos var saukt par akumalatoriem ... ja vien Hyundai nav kāda īpaši specifiska konfiguracija ...

imzz 11.oktobris 2020 11:29
1 0 Atbildēt

taču maz ticams ka tos var saukt par akumalatoriem --

Var. akumulators plašākā izpratnē ir "uzkrājējs". Vienkārši pārāk pierasts pie akumulatoriem kā tikai un vienīgi "elektriskās enerģijas akumulatoriem".

WALA 11.oktobris 2020 11:36
0 0 Atbildēt

Nu bet degvielas šūna nav uzkrājējs lai cik plaši uz to skatitos,katalizators jā, elektrodi - jā, bet ne uzkrajējs ...

WALA 11.oktobris 2020 10:52
0 0 Atbildēt

tfu. degvielas šūnu baterija bija domāts ...

WALA 11.oktobris 2020 11:21
1 0 Atbildēt

P.S. un pirmie viņi ar pilnīgi noteikti nav, kārtējā pašslavināšana ...

WALA 11.oktobris 2020 11:33
0 0 Atbildēt

phe laikam visiem sācies lielais reklāmas bums - Hino XL -

global.toyota/en/newsroom/c.../34009225.html

WALA 11.oktobris 2020 12:13
0 0 Atbildēt

Yanmar h2 dzinēji kuģiem:

www.fuelsandlubes.com/yanmar-develo...-applications/

un gan jau arū traktoriem, ta ka Yanmar dīzeļus lieto ļoti daudzi

Pļurkt 11.oktobris 2020 13:27
0 1 Atbildēt

Lieka H20 gāzveida viela ir labs siltumnīcas efekta radītājs!

Pļurkt 11.oktobris 2020 18:04
3 1 Atbildēt

Turi bulkas cieši saspiestas lai gāzveida viela netaisītu pļurkt!

Pļurkt 11.oktobris 2020 19:58
0 2 Atbildēt

Dzimis par dalbajobu nosprāgs kā dalbajobs neatkarīgi no tā vai lieto savu vai svešu niku!

===

Kas ir šmurgulītim sagribējās paglupoties?

Krotow 12.oktobris 2020 3:08
5 1 Atbildēt

Muļķības. Ūdeņradi komerciālos apjomos iegūst no dabasgāzes. Un šai procesā metānam atdalītais ogleklis svilpdams aiziet mākoņos CO2 izskatā. Attiecīg uzsskatīt ūdeņraža degvielas šūnas par zaļām un ekoloģiskām šobrīd nav nekāda pamata.

Kanibaals 11.oktobris 2020 13:54
4 4 Atbildēt

Jāgaida kad pirmais uzies gaisā. Pilnīgi nejēdzīgs enerģijas uzglabāšanas veids.

imzz 12.oktobris 2020 12:24
0 0 Atbildēt

Nīderlandieši diezgan nopietni nodarbojas šo.

piem. ASV bāzētā ūdeņraža transportlīdzekļu kompānija Hyzon Motors Inc. ir paziņojusi par Hyzon Motors Europe B.V., tās jaunā Eiropas galvenā biroja un ražošanas centra darbības atklāšanu Groningenā, Nīderlandē. Vēl Shell projekts, kurā viena daļa ūdeņraža pat tikšot ražota, elektrolizējot ūdeni ar vēja parka enerģiju:

Shell Exploring World’s Largest Green Hydrogen Project

Oil major joins a feasibility study that could lead to gigawatts of Dutch offshore wind being built purely for the manufacture of green hydrogen.

Kanibaals 12.oktobris 2020 15:22
2 0 Atbildēt

Naudas atmazgāšana un homeopātija tas viss ir. Zudumi pārvadē un uzglabāšanā ir nesamērīgi, nu jau ir lētāk lādēt akumulatorus. Drizāk tad metanolu jāražo un degvielas šūnās jāizlieto.

wons 12.oktobris 2020 15:54
1 0 Atbildēt

Tieši tā, tā ir nauda projektu apgūšanai, pilnīgi bezjēdzība. No saražotas elektrības, saražot vel kaut ko Braucam ar dabasgāzi un elektrību. Gan jau nupat sāks ražot paaugstinātas ietilpības aku un viss būs bumbās.

Nekas pagaidām nav drošāks par elektrību.

WALA 12.oktobris 2020 15:54
0 0 Atbildēt

Zaļai.enerģijai ir viens mīnuss - tā nestrādā atbilstoši pieprasijuma lielumam, kaut kad jau tur droši nonaks, bet nu ceļš vēl pagarš, un rezultāts būs tads ka vēja un saules stacijas būs 3kārši.jarezervē. No tā varētu itka ceret, ka būs enerģijas pārpalikums, BET dižie zaļie diezin vai gribēs ka patērētaj saņem enerģiju ar negatīvu cenu, attiecīgi tajos brīžos būs kaut kas jēdzīgs jādara, IMO tas spēlē par labu tieši H2, bet nu dzīve rādīs kas un kā ...

smaidiigais 12.oktobris 2020 16:19
0 0 Atbildēt

Kā Rīgas ūdeņraža troļļukiem iet?

WALA 12.oktobris 2020 16:38
0 1 Atbildēt

Nekā, jo uzpildes stacija ir tikai viena un to laikam tikai tikko kā nodeva ekspluatācijā ... ta ka diezin vai kāds H2 verķis vispar tika palaists, ja neskaita Mirai ar ko viens labs čoms braukāja

anonimikis 12.oktobris 2020 23:44
0 0 Atbildēt

Diezgan bieži ielās ir redzēti. 4.maršrutā

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Automašīnām kļūstot sarežģītākām jāpielāgojas arī motoreļļām 4

Mūsdienās automašīnas ir jau kļuvušas tik sarežģītas, ka arī motoreļļu tām nedrīkst izvēlēties vienkārši pēc viskozitātes indeksa. Lasīt vairāk

 

Paziņoti “Latvijas Gada auto 2021” septiņi finālisti, Tautas balsojumā pagaidām līderis “BMW” 11

Konkursa “Latvijas Gada auto” organizatori šodien paziņoja septiņus automobiļus - finālistus, kuri pretendē uz prestižo “Latvijas Gada auto 2021” titulu. Žūrijas un Tautas simpātijas balsojumā internetā uz doto brīdi sakrīt tikai divi automobiļi. Lasīt vairāk

 

Scania piedāvā elektrisku kravinieku ar 250 km gaitas rezervi (+ FOTO) 7

Zviedrijas kravas automobiļu ražotājs Scania ieviesis tirgū Scania 25 BEV – pilnībā elektrisku transportlīdzekli bez kaitīgiem izmešiem. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Pilnpiedziņas "bulku vāģis" Peugeot Partner Dangel 4X4 (+VIDEO) 18

Tā sauktie "bulku vāģi" un bezceļš slikti sader kopā. Kā visās lietās, arī šeit gadās izņēmumi. Ar tādu mums ir darīšana šajā TV Auto ziņu raidījumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti