Šogad uz koplietošanas ceļiem izmēģinās pilnveidoto degvielas šūnu kravas automašīnas prototipu, vēsta Daimler preses relīze.
Tas ir GenH2 Truck - vilcējs ar puspiekabi, kas vedīs līdz 25 tonnām smagu kravu, kas sastāva kopējo masu palielina līdz 40 tonnām.
Plānots, ka klientu izmēģinājumi ar Mercedes-Benz GenH2 kravas automašīn;am sāksies 2023. gadā, bet pirmie sērijveida transportlīdzekļi tiks piegādāti četrus gadus vēlāk. Ražotāja mērķis ir sasniegt attāluma diapazonu līdz 1000 kilometriem un vairāk.
Sākuma stadijā Daimler izmanto gāzveida ūdeņradi, bet galīgā versija lietos ūdeņradi šķidrākā veidā, jo tam ir lielāks enerģijas blīvums attiecībā pret tā tilpumu. Rezultātā ar šķidru ūdeņradi piepildīta degvielas šūnu kravas automašīna var iztikt ar mazākām un, zemāka spiediena dēļ, arī vieglākām tvertnēm. Tas, savukārt, ļauj vest smagāku kravu un uzpildīt vairāk ūdeņraža, lai nobrauktu lielāku attālumu.
Nu muļķības stāstīt nevajag ka gāzi sadedzinot dzinējā būs tīrāk nekā h2 degvielas šūnā.
Jo jebkurš degmaisījums sadegot auto dzinējē sadeg zem liela spiediena un attiecīgi rodas NOx, un no cilindru sieniņām nodeg mazliet eļļas katrā ciklā.
Bet devielas šūnas elements strādā kā ķīmiska reakcija, tur nekas nedeg attiecīgi nerodas nekādi izmeši.