Daimler testēs ūdeņraža kravas auto (+ FOTO) 12

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 20.maijs 2021 5:06

Šogad uz koplietošanas ceļiem izmēģinās pilnveidoto degvielas šūnu kravas automašīnas prototipu, vēsta Daimler preses relīze.

Tas ir GenH2 Truck - vilcējs ar puspiekabi, kas vedīs līdz 25 tonnām smagu kravu, kas sastāva kopējo masu palielina līdz 40 tonnām.  

Plānots, ka klientu izmēģinājumi ar Mercedes-Benz GenH2 kravas automašīn;am sāksies 2023. gadā, bet pirmie sērijveida transportlīdzekļi tiks piegādāti četrus gadus vēlāk. Ražotāja mērķis ir sasniegt attāluma diapazonu līdz 1000 kilometriem un vairāk.

Sākuma stadijā Daimler izmanto gāzveida ūdeņradi, bet galīgā versija lietos ūdeņradi šķidrākā veidā, jo tam ir lielāks enerģijas blīvums attiecībā pret tā tilpumu. Rezultātā ar šķidru ūdeņradi piepildīta degvielas šūnu kravas automašīna var iztikt ar mazākām un, zemāka spiediena dēļ, arī vieglākām tvertnēm. Tas, savukārt, ļauj vest smagāku kravu un uzpildīt vairāk ūdeņraža, lai nobrauktu lielāku attālumu.

 
Visi komentāri
 
Ziedonis 20.maijs 2021 10:11
0 1 Atbildēt

Kapec vēl Elons Musks nav nav iekomentējis, ka tas viss ir - fool cells???

FricisBārda 20.maijs 2021 19:12
2 0 Atbildēt

Musks izskatās ka mazliet satraucas par to ka Vācijā jau 90 H2 stacijas ir izbūvētas.

fuelcellsworks.com/news/germany-...station-opens/

imzz 20.maijs 2021 10:48
1 1 Atbildēt

fool tas ir pietiekami. 99% ūdeņraža pasaulē ražo no dažādām gāzēm, kas satur oglekli, visvairāk no dabas gāzes:

CH4 + H2O = 3H2 + CO. Tātad, ja auto brauktu ar dabas gāzi, tas videi būtu tikpat draudzīgi, kā ar ūdeņradi, jo tas ogleklis tāpat aiziet gaisā, tikai ūdeņraža ražošanas vietā. Varbūt ar dabas gāzi videi būtu pat "draudzīgāk", jo ūdeņraža ražošanai vajag papildus materiālus, enerģiju un ķīmiskos katalizatorus, nekas no tā neuzrodas no zila gaisa.

Savickis 20.maijs 2021 14:37
3 1 Atbildēt

Nu muļķības stāstīt nevajag ka gāzi sadedzinot dzinējā būs tīrāk nekā h2 degvielas šūnā.

Jo jebkurš degmaisījums sadegot auto dzinējē sadeg zem liela spiediena un attiecīgi rodas NOx, un no cilindru sieniņām nodeg mazliet eļļas katrā ciklā.

Bet devielas šūnas elements strādā kā ķīmiska reakcija, tur nekas nedeg attiecīgi nerodas nekādi izmeši.

WALA 20.maijs 2021 14:48
0 0 Atbildēt

Nu arī tev nebūs līdz galam taisnība - degšana arī ir tā pati ķīmiskā reakcija - oksidēšanās, jautājums ir tikai par to kādus savienojumus no katras reakcijas iegūstam !!! ;)

Pļurkt 20.maijs 2021 14:51
0 0 Atbildēt

Pirms lien komentēt - izlasi ko čals ir rakstījis!!!

Pagaidām tu komentē savus izdomājumus.

imzz 20.maijs 2021 15:34
1 0 Atbildēt

Uztraukums jau pārsvarā ir par "klimatu". Uz klimatu attiecas vispirms CO2, NOX neattiecas uz klimatu, bet gan "pilsētu iedzīvotāju plaušām". Pie normālas loģistikas fūres nav jādzen iekšā pilsētu centros, ne arī pa šaurām nomales ielām, kā tas bieži ir pie mums. Bez tam ir vairāki veidi, kā NOX samazināt.

Hm 22.maijs 2021 17:51
0 0 Atbildēt

Nox ir atbildīgs par skābajiem lietiem faktiski par to ka lietus laikà no debesīm līst sērskābe.

www.epa.gov/acidrain/what-acid-rain

H 20.maijs 2021 11:17
0 0 Atbildēt

Tādi Hyundai kravinieki jau brauk;ā pa Šveici

Korejietis 20.maijs 2021 14:41
2 1 Atbildēt

Jā Šveicieši teica ka grib visus smagos tādus.

Viņiem daudz lētās hidroelektrības no ka var ražot zaļo ūdeņradi.

imzz 20.maijs 2021 16:01
0 0 Atbildēt

"Viņiem daudz lētās hidroelektrības no ka var ražot zaļo ūdeņradi." Patiešām ? ;)

Šveices elektro sistēma tiešsaistē, imports patlaban 1200 MW apm.

www.swissgrid.ch/en/home/opera...#import-export

msh 20.maijs 2021 17:30
0 0 Atbildēt

Paskatījos - hidro viņiem tiešām ir daudz - no tā arī tevis nosauktais mirkļa cipars izriet - viņi var darīt [un noteikti arī dara] to pašu ko dara Latvenergo ar Daugavas kaskādi - pelnīt naudu ar kaimiņu slodzes balansēšanu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti