Kā ietaupīt eļļu un degvielu kravas automašīnām, nekaitējot to dzinējam? 13

 

Foto: iAuto.lv

Total | 16.augusts 2021 14:55

Acīmredzamu iemeslu dēļ kravas automašīnas patērē vairāk degvielas un eļļas nekā vieglās automašīnas.

Eļļas ražotāji cenšas optimizēt šo patēriņu, veicinot ekspluatācijas izmaksu samazinājumu un ietekmi uz vidi. Tādējādi ietaupījumus kravas transportlīdzekļos tāpat kā vieglajos automobiļos, rada ne tikai saprātīgs braukšanas stils, bet arī izmantotās degvielas un motoreļļas veids.

Viens no modernākajiem produktiem tirgū, tā sauktā kravas automašīnu “degvielu taupošā” motoreļļa, ir Rubia Tir 8900 FE 10W-30. Šī eļļa samazina berzes pretestību dīzeļdzinējos tik lielā mērā, ka tā samazina dīzeļdegvielas patēriņu. Ņemot vērā zemāku viskozitāti, pretnodiluma piedevas un berzes modifikatoru izmantošanu, eļļa pienācīgi aizsargā visas jutīgās dzinēja sastāvdaļas un nodrošina to ilgu kalpošanas laiku. Šādas piedevas tiek aktivizētas vietās, kur ir augsts spiediens, piemēram, uz sadales vārpstas daivām vai virzuļa gredzenu un cilindra uzlikas. Ja šīs piedevas netiktu izmantotas, bet tiktu vienkārši pazemināta eļļas viskozitāte, rezultātā palielinātos minēto elementu nodilums. To apstiprina testi, kas ir veikti ar Mercedes dzinējiem OM 611, OM 646 un OM 501 LA.

Ir vērts pieminēt, ka pirmās degvielu taupošās eļļas tika izveidotas pirms vairāk nekā 20 gadiem pētniecības centrā “TotalEnergies”. Kopš tā laika produktu formulas ir attīstījušās un tagad ļauj ietaupīt degvielu par 1,3%. Pārnesumkārbā un aizmugurējā asī, papildus izmantojot FE (Fuel Eco) pārnesumu eļļas, ietaupījumi var sasniegt pat 3%, kas kravas automašīnām atbilst degvielas samazinājumam par 1 litru uz 100 kilometriem. Gadā ar vidējo nobraukumu 100 000 kilometru tas ļauj ietaupīt aptuveni 1000 litrus dīzeļdegvielas. Autoparku gadījumā, kas sastāv no vairākiem desmitiem transportlīdzekļu, ietaupījumi var sasniedz vairākus tūkstošus eiro. Šo naudu ieguldot FE eļļās, tiek garantēti pamanāmi ietaupījumi. Šo produktu efektivitāte ir apstiprināta ar testiem, kas veikti ar dažādu marku transportlīdzekļiem, ko veic pazīstamas starptautiskas organizācijas, piemēram, Francijas uzņēmums “UTAC”, Vācijas Tehniskās apskates asociācija “TÜV” un Anglijas automašīnu testu veikšanas iestāde “Millbrook”.

Viena no motoreļļas īpašībām ir degvielas ekonomija, taču tas vēl nav viss. Tikpat svarīgi ir optimāls pašas eļļas patēriņš un tās nomaiņas intervāls, kas ietekmē apkopes izmaksas. Eļļa, kas atbilst šīm vajadzībām, ir Rubia Tir eļļa ar ProEfficient tehnoloģiju. Kravas automašīnu ražotāji šo eļļu ir apstiprinājuši lielākajai daļai šāda veida transportlīdzekļu, sākot no visprasīgākajiem EURO VI dzinējiem līdz parastajiem EURO III dzinējiem. ProEfficient tehnoloģija, ko izstrādājusi “TotalEnergies” pētniecības un attīstības komanda, aizsargā un uzlabo dzinēja darbību, samazinot mehānisko nodilumu un pagarinot iztukšošanas intervālus. Tas nozīmē ilgāku dzinēja kalpošanas laiku, mazāk bojājumu un zemākas apkopes izmaksas. Šīm eļļām raksturīgs līdz pat 81% mazāks dzinēja mehāniskais nodilums, salīdzinot ar ACEA E4 nozares ierobežojumiem.

“Eļļas un degviela, kas satur atbilstošas piedevas, var palīdzēt ietaupīt. “TotalEnergies” gadījumā mēs sniedzam šādu iespēju gan attīstot degvielas uzpildes staciju ķēdi Polijā, gan piedāvājot plašu eļļu klāstu kravas automašīnām. Jāuzsver, ka šajā gadījumā ietaupījumu dēļ nav īpaši jāpiepūlas, jo tie ir atkarīgi no konkrētas eļļas vai degvielas markas izvēles. Attiecībā uz “TotalEnergies” Rubia eļļām mēs piedāvājam trīs produktu līnijas, izmantojot dažādas tehnoloģijas. Pateicoties tam, mēs varam izvēlēties produktu, kas atbilst katra transportlīdzekļa vajadzībām,” norāda Roberts Sadovskis (Robert Sadowski), “TotalEnergies Polska” pārstāvis.

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Hmmm 16.augusts 2021 20:41
6 0 Atbildēt

Šīm eļļām raksturīgs līdz pat 81% mazāks dzinēja mehāniskais nodilums....tātad, pie 1milj nobraukuma ar šo eļļu dilums būs kā pie 200 štukām? Dzinējs tikai piestrādājies!

Dodiet divas kannas!

Baļķvedējs 16.augusts 2021 15:34
5 0 Atbildēt

Jā, ar Liselīniem tērē ievērojami mazāk kā ar tām, kurām jauns protektors! Tikai tās plikās paukšķ biežāk!

Vernons 16.augusts 2021 16:19
1 1 Atbildēt

Katrai riepai ir kaut kāds svars. Ir riepas lētas un nenormāli smagas. Ir riepas dārgas un vieglas. Tālām tūrēm pa labu ceļu ideālas. Autobusam tas "joks" dod starpību 5 litri uz 100 km! Parēķini cik tas ir uz nobrauktiem 200000 km.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti