Kā ietaupīt eļļu un degvielu kravas automašīnām, nekaitējot to dzinējam? 13

 

Foto: iAuto.lv

Total | 16.augusts 2021 14:55

Acīmredzamu iemeslu dēļ kravas automašīnas patērē vairāk degvielas un eļļas nekā vieglās automašīnas.

Eļļas ražotāji cenšas optimizēt šo patēriņu, veicinot ekspluatācijas izmaksu samazinājumu un ietekmi uz vidi. Tādējādi ietaupījumus kravas transportlīdzekļos tāpat kā vieglajos automobiļos, rada ne tikai saprātīgs braukšanas stils, bet arī izmantotās degvielas un motoreļļas veids.

Viens no modernākajiem produktiem tirgū, tā sauktā kravas automašīnu “degvielu taupošā” motoreļļa, ir Rubia Tir 8900 FE 10W-30. Šī eļļa samazina berzes pretestību dīzeļdzinējos tik lielā mērā, ka tā samazina dīzeļdegvielas patēriņu. Ņemot vērā zemāku viskozitāti, pretnodiluma piedevas un berzes modifikatoru izmantošanu, eļļa pienācīgi aizsargā visas jutīgās dzinēja sastāvdaļas un nodrošina to ilgu kalpošanas laiku. Šādas piedevas tiek aktivizētas vietās, kur ir augsts spiediens, piemēram, uz sadales vārpstas daivām vai virzuļa gredzenu un cilindra uzlikas. Ja šīs piedevas netiktu izmantotas, bet tiktu vienkārši pazemināta eļļas viskozitāte, rezultātā palielinātos minēto elementu nodilums. To apstiprina testi, kas ir veikti ar Mercedes dzinējiem OM 611, OM 646 un OM 501 LA.

Ir vērts pieminēt, ka pirmās degvielu taupošās eļļas tika izveidotas pirms vairāk nekā 20 gadiem pētniecības centrā “TotalEnergies”. Kopš tā laika produktu formulas ir attīstījušās un tagad ļauj ietaupīt degvielu par 1,3%. Pārnesumkārbā un aizmugurējā asī, papildus izmantojot FE (Fuel Eco) pārnesumu eļļas, ietaupījumi var sasniegt pat 3%, kas kravas automašīnām atbilst degvielas samazinājumam par 1 litru uz 100 kilometriem. Gadā ar vidējo nobraukumu 100 000 kilometru tas ļauj ietaupīt aptuveni 1000 litrus dīzeļdegvielas. Autoparku gadījumā, kas sastāv no vairākiem desmitiem transportlīdzekļu, ietaupījumi var sasniedz vairākus tūkstošus eiro. Šo naudu ieguldot FE eļļās, tiek garantēti pamanāmi ietaupījumi. Šo produktu efektivitāte ir apstiprināta ar testiem, kas veikti ar dažādu marku transportlīdzekļiem, ko veic pazīstamas starptautiskas organizācijas, piemēram, Francijas uzņēmums “UTAC”, Vācijas Tehniskās apskates asociācija “TÜV” un Anglijas automašīnu testu veikšanas iestāde “Millbrook”.

Viena no motoreļļas īpašībām ir degvielas ekonomija, taču tas vēl nav viss. Tikpat svarīgi ir optimāls pašas eļļas patēriņš un tās nomaiņas intervāls, kas ietekmē apkopes izmaksas. Eļļa, kas atbilst šīm vajadzībām, ir Rubia Tir eļļa ar ProEfficient tehnoloģiju. Kravas automašīnu ražotāji šo eļļu ir apstiprinājuši lielākajai daļai šāda veida transportlīdzekļu, sākot no visprasīgākajiem EURO VI dzinējiem līdz parastajiem EURO III dzinējiem. ProEfficient tehnoloģija, ko izstrādājusi “TotalEnergies” pētniecības un attīstības komanda, aizsargā un uzlabo dzinēja darbību, samazinot mehānisko nodilumu un pagarinot iztukšošanas intervālus. Tas nozīmē ilgāku dzinēja kalpošanas laiku, mazāk bojājumu un zemākas apkopes izmaksas. Šīm eļļām raksturīgs līdz pat 81% mazāks dzinēja mehāniskais nodilums, salīdzinot ar ACEA E4 nozares ierobežojumiem.

“Eļļas un degviela, kas satur atbilstošas piedevas, var palīdzēt ietaupīt. “TotalEnergies” gadījumā mēs sniedzam šādu iespēju gan attīstot degvielas uzpildes staciju ķēdi Polijā, gan piedāvājot plašu eļļu klāstu kravas automašīnām. Jāuzsver, ka šajā gadījumā ietaupījumu dēļ nav īpaši jāpiepūlas, jo tie ir atkarīgi no konkrētas eļļas vai degvielas markas izvēles. Attiecībā uz “TotalEnergies” Rubia eļļām mēs piedāvājam trīs produktu līnijas, izmantojot dažādas tehnoloģijas. Pateicoties tam, mēs varam izvēlēties produktu, kas atbilst katra transportlīdzekļa vajadzībām,” norāda Roberts Sadovskis (Robert Sadowski), “TotalEnergies Polska” pārstāvis.

 
Visi komentāri
 
Vernons 16.augusts 2021 15:08
0 2 Atbildēt

Uz riepām efekts ir vēl lielāks!

Baļķvedējs 16.augusts 2021 15:34
5 0 Atbildēt

Jā, ar Liselīniem tērē ievērojami mazāk kā ar tām, kurām jauns protektors! Tikai tās plikās paukšķ biežāk!

Vernons 16.augusts 2021 16:19
1 1 Atbildēt

Katrai riepai ir kaut kāds svars. Ir riepas lētas un nenormāli smagas. Ir riepas dārgas un vieglas. Tālām tūrēm pa labu ceļu ideālas. Autobusam tas "joks" dod starpību 5 litri uz 100 km! Parēķini cik tas ir uz nobrauktiem 200000 km.

Reifendirekt 16.augusts 2021 16:53
0 0 Atbildēt

200 000 ar vienu riepu!? Tas vispār ir iespējams, tā lai kordi nelien ārā?

Vaģila 16.augusts 2021 16:55
0 0 Atbildēt

125k mierīgi, vairāk gan nav prātīgi!

Vernons 16.augusts 2021 19:52
0 0 Atbildēt

250 000! Tas tā normāli. Autobusam.

Vernons 16.augusts 2021 19:11
0 1 Atbildēt

Autobuss Mercedes Benc ar Mišelin riepu komplektu, ideālu ģeometriju nobrauca 300 000 km!!! Izpildot regulārus pasažieru pārvadājumus. Tas ir rekords.

Pļurkt 16.augusts 2021 20:17
1 2 Atbildēt

Krieviem ir labs teiciens: "Kogda pizdish - podprigivaj!!"

Pļurkt 16.augusts 2021 18:23
0 1 Atbildēt

Jā, jā, jā.....

Ir neskaitāmas metodes kā ietaupīt degvielu, tikai uz kā rēķina!!

Viena - riepās iepumpēt par 20% lielāku spiedienu!

Otra - ieskrieties, ieslēgt neitrālo, izslēgt dzinēju un ripināties, tad atkal ieslēgt dzinēju, ieskrieties utt.!!

Trešā - braukt iespiedies priekšā braucošajai fūrai pakaļā, tā kādus 2 - 3 metrus aiz tās!!!

Latvietis 16.augusts 2021 19:39
1 0 Atbildēt

Daļnaboļšiku sūdainās problēmas, kā ieekonomēt un beigās noliet dīzeli no bākas.

Hmmm 16.augusts 2021 20:41
6 0 Atbildēt

Šīm eļļām raksturīgs līdz pat 81% mazāks dzinēja mehāniskais nodilums....tātad, pie 1milj nobraukuma ar šo eļļu dilums būs kā pie 200 štukām? Dzinējs tikai piestrādājies!

Dodiet divas kannas!

ZZZZ 17.augusts 2021 10:29
0 0 Atbildēt

Vēl jau ir arī eļļu piedevas, kuras reklamē, ar tiem slodzes ripulīšiem, dažādos pasākumos

Rexx 20.augusts 2021 7:16
0 0 Atbildēt

Raksts par fizisku ietaupīšanu, reklamējot produktu. Nav ņemta vērā lietotās degvielas kvalitāte ( sēra saturs, pirmkārt), pārvadājumu raksturs ( lieli vai mazāki veicamie attālumi starp apstāšanās reizēm). Augstāk minētais vistiešākajā veidā ietekmē eļļas novecošanās ātrumu motorā. Tas, savukārt, ietekmē eļļas maiņas intervālu. Un, jo biežāk jāmaina eļļa, jo finansiālais ieguvums sarūk. Jāsaprot, vai liet dārgàku eļļu, un braukt ilgāk, vai ne tik dārgu, bet mainīt biežāk, lai uzturētu agregātu labā kārtībā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 22

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti