HYUNDAI i30 – „Latvijas GADA AUTO 2013” pretendents 9

 
7.novembris 2012 9:30

Konkurss „Latvijas GADA AUTO 2013” turpina iepazīstināt ar konkursā pieteiktajiem jaunajiem auto un šoreiz vairāk par „Hyndai i30”, kas ir viens no 19 jaunajiem auto, kas pretendē uz „GADA AUTO” titulu.

Dienvidkorejas uzņēmums „Hyundai Motor Company” ir milzis, astotais lielākais pasaules autoražotājs. Bet kopā ar „Kia”, kura arī ietilpst „HM Group” sastāvā ir ceturtais aiz „GM”, „VW” un „Ford”. Trīs ar pusi miljoni auto gadā. Uzņēmumam pašu mājās (Ulsanas pilsētā) pieder lielākā autorūpnīca pasaulē (gada programma 1 600 000 vienību), bet pasaulē 193 valstīs strādā 75 000 darbinieku.

Ļoti labas pozīcijas „Hyundai” iekarojis Eiropā. Kopā ar „Kia” šī gada astoņos mēnešos pārdoti vairāk nekā 500 000 auto (6% no tirgus kopapjoma), tas ir vairāk nekā jebkurai japāņu kompānijai, vairāk nekā „Daimler”, tikpat, cik „BMW”.

Latvijā „Hyundai” sāka jauno tūkstošgadi ar 32. vietu reitingā (12 pārdoti auto 2000. gadā), lēnītēm pakāpās līdz 11. vietai 2003. gadā. Neviens negaidīja strauju lēcienu, bet tāds notika 2004. gadā, kad Latvijā iebrauca „Getz” – lēts, bet visai pieklājīgs B segmenta (mazā klase) auto, kurš līdz 2006. gadam pacēla autoražotāja vārdu līdz 2. vietai tirgus tabulā. Gandrīz 2 700 pārdoti auto gadā. No tiem 1 000 „Getz” un tikai 24 „Accent”, kurš uzskatāms par „i30” priekšteci. Par „Getz” nopietnākajiem palīgiem bija uzskatāmi krosoveri „Santa Fe” un „Tucson”.

Labs kompaktklases auto atnāca līdz ar krīzi. 2009. – 2011. gadā kopējiem pārdošanas apjomiem Latvijā krītoties desmitkārt, par „Hyundai” flagmani pie mums kļuva „i30”. Tas bija i-sērijas pirmais auto. Labs auto, kas tika atzīmēts ar uzvarām „Gada auto” konkursos Austrālijā (2007. gads), Spānijā (2008. gads), ar „Auto Express” lasītāju „Gada balvu” Anglijā (2010. gads).

Konkursā „Latvijas GADA AUTO 2013” piedalās jauns, otrās paaudzes „i30”, kurš tika prezentēts pērnajā Frankfurtes autošovā, un jau paspējis tikt pie vairākām publiskām godalgām gan Britu salās (The Best family car, Glasgow), gan otrpus okeānam (ar vārdu „Elantra”). Konstruēts Eiropā („Hyundai” tehniskais centrs Ruselheimā), ražots Eiropā (Nošovice, Čehija). Visi pamata tehniskie dati kā Eiropas kompaktklases līderiem – garums 430 cm („Astra” 440, „Golf” 420), svars līdzīgs, ietilpības dati praktiski identiski. Dzinēju izvēle gan ir pieticīgāka kā vāciešiem, taču pilnīgi pietiekama Latvijas vajadzībām, praktiski neatpaliekoša ne dinamikā, ne ekonomijā un ekoloģijā. Garantijas laiks pieci gadi.

„Latvijas GADA AUTO 2013” žūrijas viedokļi.
Edmunds Zazerskis, uzņēmējs: „Pat ļoti rūpīgi un kritiski pētot jāsaka – objektīvi šis ir auto bez vājajām vietām. Gan vadāmība, gan apdares izpildījums ļoti augstā mūsdienu līmenī. Izvēli izšķirs subjektīvais – patiks vai nepatiks dizains.”

Atis Jansons, Latvijas GADA AUTO 2013 žūrijas priekšsēdētājs, „Latvijas Avīzes” žurnālists: „Ja par ātru braukšanu - manā „i30” testa nedēļas nogalē gadījās interesants „sparinga partneris” – divreiz jaudīgāka „Opel Astra OPC” ar pašu Ivaru Cauni pie stūres (kāds interneta medijs mums abiem palūdza šo pāri patestēt filmēšanai - ātrā gaitā). Tad lūk, ko jums teikšu – slaidi līkumotā asfalta celiņā Ivars, protams, no manis aizbrauca. Bet piecos kilometros tikai metrus 300, pie galvenā ceļa zīmes viņu panācu, knapi apstājušos. Tad filmējam aplī (slapjš asfalts), es un „i30” iekšējā lokā spējām ap 85 km/h, Caune pa ārējo loku bija līdzās, bet garām pabraukt neesot varējis...

Ja par ikdienas ripināšanu – samainījāmies: TV operators, kurš „Astru OPC” atveda uz demo atrakcijas vietu, atpakaļ uz Rīgu brauca ar „i30” un ārā kāpa dikti smaidīgs. Beidzot esot juties kā normālā auto...

Variet uzskatīt to par joku, taču arī man kā pārvietošanās līdzeklis labāk patīk divreiz lētākais „Hyundai” („Astra OPC” potences Latvijā vienkārši nav kur realizēt). Turklāt – bez jebkādas utilitāras pieticības. „i30” ir kluss, komfortabls (195/65 15 riteņi), pietiekami ātrs un vienlaikus ekonomisks. Pilns elektronisko ērtību komplekts, ieskaitot navigāciju, ārējā audio avota pieslēgumu un telefona brīvroku sistēmu. Pat līkumu izgaismojošas papildgaismas šim ir. Vārdu sakot – ar interesi gaidu „i30” un „Kia Cee’d” konfrontāciju ar C segmenta Eiropas tirgus līderi „Golf”, kura 7. modifikācija nu jau arī mūsu konkursam ir pieteikta un 10. novembrī piedalīsies kopējā testu dienā Mālpilī.”

„Hyundai” dīlera komentārs.
Linda Zarovska, „Skandi Motors” SIA mārketinga speciāliste: „Konkursā „Latvijas GADA AUTO 2013” pieteicām jauno „i30”, jo vēlamies iepazīstināt ar „Hyundai” ražotāja sasniegumiem, kas ar katru jauno modeli liek soli uz priekšu ne tikai dizainā, bet arī kvalitātē, apdares materiālos, ko pilnīgi noteikti apliecina jaunais „i30”.

Salīdzinot ar iepriekšējo modeli, jaunais „Hyundai i30” ir kļuvis ietilpīgāks, videi draudzīgāks (CO2 izmeši dīzeļdzinējam ir pat zem 100 gr/km), kas ir zemākais rādītājs kompaktklases vidū. Modelis saglabā savus augstos kvalitātes standartus, ko apliecina „Hyundai” otro gadu pēc kārtas iegūtais Autobild kvalitatīvākā ražotāja tituls kvalitātes rādītājos. Būtisks ieguvums Hyundai pircējiem ir trīskāršā palīdzības piecu gadu programma, kas nodrošina piecu gadu garantiju bez nobraukuma ierobežojuma, piecu gadu palīdzību uz ceļa, kā arī bezmaksas tehniskā stāvokļa pārbaudi piecus gadus.

Tehniskā informācija un cenas.
Konkursā pieteikts ir piecdurvju „Hyundai i30” sedans. Cena sākot no 14 890 eiro.

Benzīna dzinēji:
1.4 l, 100 Zs, kombinētais no 5,6 l/100 km, CO2 no 130 gr/km
1.6 l, 135 Zs, kombinētais no 5,0 l/100 km, CO2 no 118 gr/km
Dīzeļdzinēji:
1.4 l, 90 Zs, kombinētais no 4,0 l/100 km, CO2 no 105 gr/km
1.6 l, 128 Zs, kombinētais no 3,7 l/100 km, CO2 no 97 gr/km

Konkursā „Latvijas GADA AUTO 2013” piedalās: „Audi A3”, „Audi A6 Allroad Quattro”, „Chevrolet Aveo”, „Chevrolet Malibu”, „Fiat 500L”, „Ford B-Max”, „Hyundai i30”, „Hyundai i40”, „Honda Civic”, „Kia cee'd”, Kia Optima”, „Mazda CX-5”, „Nissan Leaf”, „Opel Zafira Tourer”, „Peugeot 208”, „Subaru XV”, „Volkswagen Golf”, „Volkswagen Passat Alltrack”, „Volkswagen up!”.
Visi interneta lietotāji novembra mēnesi var balsot par savu „Latvijas GADA AUTO 2013” simpātiju. Vairāk informācijas šeit.

„Latvijas GADA AUTO 2013” fināls notiks šī gada 01. decembrī. Konkurss Latvijā notiek jau četrpadsmito reizi no 1998. gada. Iepriekšējā konkursā uzvarēja „Volkswagen Jetta”.

Konkursa informatīvie atbalstītāji: Delfi, www.jauniauto.lv, Latvijas Avīze, Ātruma cilts, garaza.lv, 10minutes.lv, Telegraf, FHM, iAuto.lv. Atbalstītāji: SIXT leasing, LAMB, NRJ, Mālpils muiža, Linearis, rentmama.com, Stūres klubs, holography.lv, PRmail.lv, V4 motors, ABI2, Korbi.

Vairāk par pieteiktajiem auto un konkursu: www.gadaauto.lv
 

 Foto - "Latvijas Gada auto"

 
Visi komentāri
 
287820. viesis 9.novembris 2012 19:12
0 0 Atbildēt

Laba izvēle. Uzskatu,ka hundaji šobrīd ir vieni no labākajiem labākajiem auto - par pieņemamu cenu ar 5.gadu garantiju. Un drosu pārliecību, ka ilgus gadus nebūs problemu ar TA. Es jau 6 gadus braucu ar jauno santa Fe, ar tehniskām problemām saskāries neesmu. Sieva brauc ar 2004.gada Sonatu - tas auto arī joprojām bez jebkādām tehniskām problēmām. Viņai auto ļoti patīk , jo tas modelis piem mums ir rets. Jaunie hundaja modeļi vispār ir izcili labi un moderni aprīkoti auto - prieks ar tiem braukt.Tagad arī gatavojos savai meitai pirkt jauno i30.

287866. viesis 13.novembris 2012 11:54
1 0 Atbildēt

Godīgi pateikšu, ka man paši jaunākie hundaju modeļi vizuāli vairs īpaši nepatīk - tie kļuvuši parāk aziatiski. Tml.viedokli jau ir pauduši arī vairāki autožurnali. Protams, piekrītu, ka jaunie hundaji ir kļuvuši modernāki, labāk aprīkoti, bet āreji to dizains tomēr ir pārāk pārsatināts visos līmeņos. Pieļauju, ka gados jauniem autovadītājiem tāds risinājums ļoti patīk. Bet, vairums, kam virs 5o, īpašā sajūsmā vairs nav. No pašreizējā piedāvājuma jaunajiem modeļiem ,varbūt, varētu vēl padomāt par i40. Bet, labāk man tomēr pašreizējais santa fe. No iepriekšējiem modeļie eiropeiski glīts un ideals izmēros bija sonatas modelis, arī angliešu jaguaram līdzīgā sonata bija interesanta. BET, protams, gaume katram var būt individula.

287883. viesis 14.novembris 2012 14:59
0 0 Atbildēt

Kādu laiku padzīvoju vāczemē, pavēroju viņu tradicijas. Loģiski, ka viņi vairums ir savas valsts ražoto auto patrioti. Lai gan par pēdējo modeļu meršiem un bembjiem viņi vairs īpaši nefano - tie esot kļuvuši pārāk "japaniski". Ilgi būs jāmeklē kāds pensis, kurš brauktu ar lexusu vai toijotu. Bet, korejiešu auto, īpaši jau hundaji, arvien vairāk sāk ieinteresēt jaunās un vidējās paaudzes vāczemiešus. Hundaji tur tiek uzskatīti par izcili izturīgiem un salīdzinoši lētiem auto. Vietējie tur vienmēr pēta ikgadējās TUV atskaites, kur hundaji jau vairākus gadus it tabulas augšdaļā. Auto izvēlē tam tiek piešķirta liela nozīme. Mājā, kur mitinājos, vietējiem bija pieci hundaji, trīs jaunie golphi un viens e-38 bembis.Pats gan braukāju ar ladu 2104, kādu tur vēl ir daudz - no krievu auto tas ir populārākais.

287902. viesis 15.novembris 2012 12:00
0 0 Atbildēt

nu jau vairs nav liela atšķirība - brauc vai nu ar max aprīkotu i40 vai jaunu piekto bembi. nesen man bija iespēja abus šos auto salīdzināt - ilgi domāju,kurš labāks ? vienīgi, hundajs varēja būt biški mīkstāks....

287903. viesis 15.novembris 2012 12:16
0 0 Atbildēt

...atšķiras tikai cena.

287920. viesis 16.novembris 2012 11:43
0 0 Atbildēt

Lai žūrija neaizmirst pārbaudīt, vai degvielas patēriņš atbilst solītajam. Lielibniekus diskvalificēt bez žēlastības.

287921. viesis 16.novembris 2012 12:09
0 0 Atbildēt

peterburgā nesen bija iespēja autosalonānotestēt jauno sonatu, kāda pie mums tirgā nav pieejama. vispār jau interesants auto, lielāks par iepriekšējo sonatu, bet izskats jau nu tāds stipri austrumniecisks. salona panelis teju kā mazākai ļotenei - tumsā pie pilna izgaismojuma ir realas problemas normali saskatīt ceļu. BET, uzskatu ka tomēr jaunā sonata ir spēcīgāks un efektīvāks auto par i40. man sonata patika labāk.

287977. viesis 20.novembris 2012 13:10
0 0 Atbildēt

bet lielais hundai genesis ir vēl labāks. pie mums tādu nav, bet krievzemes tirgū ir . Maskavas autosalonā bija iespēja tādā pasēdēt. Nu, tas auto likās šķietami lielāks nekā 700-tais bembis. Aprīkots ar visu iespējamo, ar pakaļējo piedziņu. Un piķo arī ne pārāk dārgi - nedaudz virs 30 000 baksiem, kas priekš tāda auto nav pārāk daudz. No lielajiem tur bija vēl divi, vēl augstākas un dārgākas klases hundaj limuzini, bet tiem nosaukumus neatceros. Starp citu, tur vēl ir nopērkamas jaunas iepriekšējo modeļu sonatas , arī tā angliešu jaguaram līdzīgā. it kā jau 10gadīgs modelis, bet krievzemē vēl pieprasīta. Interesanta ir arī jauna elantra, vēl kaut kāds modelis - solaris. katrā ziņā, izvēle daudz lielāka nekā mūsu hundaj salonos.

288006. viesis 21.novembris 2012 15:53
0 0 Atbildēt

Es joprojām braucu ar 2002 gada sonāti - nu, to kas līdzīga britaniešu jaguarikam. 10 gady laikā tas auto kalpojis ideali - tikai apkopes. Visas TA uz pirmo reizi. Patīkami arī, ka tādu auto ielās ir pamaz. Treknajos gados kādu laiku pabraucu arī ar jauno hondu CRV - bet jutos nepatīkami, jo tāds auto tolaik ielās bija teju katrs trešais... Bet tagad nereti cilvēki nāk un pat prasa - vai tas kāds jauns sonatas modelis...? Tā nu tas ir - ne jau visi pēta IT un lasa autožurnalus.. Jaunie modeļi, protams, ir smalki un glauni, bet man diezko nepatīk to pārāk modernā āriene. Pārāk daudz kosmosa.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro 1

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 8

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti