Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

iAuto.lv: "Latvijas Gada Auto 2016" pretendenti. 1.daļa. "Renault Espace" (+ foto) 18

 

Foto: iAuto.lv

Nomiks, iAuto.lv | 13.novembris 2015 7:04

Vispirms jāsaka paldies iAuto redaktoram Mārim par iespēju ielūkoties, kā notiek Latvijas Gada Auto 2016 uzvarētāju noteikšana, pie viena arī pašam patestēt dažus pretendentus. Šī būs mana raksta pirmā sērija.

Šogad uz labāko auto titulu pretendē 34 automašīnas, kas nozīmē, ka katrs žūrijas loceklis velta vismaz 24 stundas, lai noteiktu labākos. Man bija iespēja piedalīties šajā pasākumā vienu dienu, tāpēc visus pretendentus izmēģināt nebija iespējams laika trūkuma dēļ. Tomēr ar 7 auto sanāca iepazīties nedaudz tuvāk.

Pats pirmais auto, kuru izmēģināju (kā vēlāk izrādījās arī mans favorīts no testētajiem), bija Renault Espace (INITIALE PARIS Energy 1,6 dCi 160 ZA EDC).

Uzreiz ļoti ērti atradu ideālo sēdpozīciju. Iekāpjot Espace salonā, uzreiz radās sajūta, ka esmu piesēdies pie spēļu konsoles – tik novatorisks un lampiņām pārbagāts viss priekšējais panelis.

Tiesa gan izslēgt viduskonsolē esošos displejus man tā arī neizdevās, tāpat kā arī mainīt displejā esošo informāciju. Bet visdrīzāk tas ir saistīts ar ierobežoto laiku, kas atvēlēts auto testēšanai (~ 1 stunda). Iedarbinot motoru, no priekšējā paneļa iznirst neliels stikla displejs, uz kura projecējas braukšanas ātrums un ceļa zīmes. Līdzīgs displejs izpeld arī Mazda CX-3, bet par to citā rakstā. Domāju, ka  ātruma projecēšana uz priekšējā stikla jau drīz vairs nebūs tikai premium klases automašīnu aprīkojumā, bet arī vidēji dārgās un pat lētās automašīnās. Tik starpība tāda, ka premium klasē ātrums projecējas uz stikla (piemēram BMW X6), bet lētākos – uz alternatīva displeja. Vairākiem žūrijas locekļiem šī opcija likās pilnīgi lieka un pat kaitinoša, bet man personīgi ļoti patika. Iespējams vislabākais pielietojums tam būtu tieši naktī, kad izslēdz paneļa apgaismojumu, lai nežilbina salonā guļošos, bet projekcija paliek. No citos auto neredzētām lietām varu atzīmēt arī to, ka priekšējā panelī tiek atspoguļota distance sekundēs līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim.

Espace ir ideāli piemērots auto ģimenei ar 3 bērniem – milzīgs bagāžas nodalījums, aizmugures rindā ir 3 atsevišķi ērti krēsli, kurus var nolaist katru atsevišķi ar pogas palīdzību. Šādā gadījumā iegūst līdzenu grīdu un MILZĪGU bagāžas nodalījumu. Iekraušanas pozīcija zema, kas ļoti atvieglo lielgabarīta un smagu kravu iekraušanu. Salona apdares kvalitāti ir ļoti labā līmenī – nav jūtama lētās plastmasas klātbūtne un testa laikā nekas negrabēja, pat braucot pa zemes ceļu.

Espace ir patiešām milzīgs cimdu nodalījums. To pat diez vai būtu korekti saukt par cimdu nodalījumu – bez cimdien tur noteikti arī bērnu jaku varētu ielocīt. Ir ļoti piedomāts par to, kā katru brīvo vietu padarīt funkcionālu. Starp vadītāja un pasažiera krēslu vidū atrodas konsole ar ātrumu pārslēgšanas un navigācijas džoistikiem, kā arī visādām citām podziņām, taču zem konsoles ir atstāta brīva niša ar 12V pieslēgvietu, kā arī vietu, kur šo to uzglabāt, piemēram lielu ūdens pudeli.

Braukšanas sajūtas bija lieliskas – ļoti laba dinamika, asa stūres reakcija, uz grants ceļa lieliska vadāmība, āra trokšņi salonā praktiski nav dzirdami, taču motora rūkoņu gan var saklausīt. Pieņemu, ka benzīna versijā trokšņu salonā nebūtu nemaz. Vidējais patēriņš testa laikā bija 8,2 l/100 km (pēc datora uzrādītajiem datiem), kas pie dinamiskas braukšanas ir uzskatāms par ļoti labu rādītāju.

Tagad par cenu. Tā laikam ir vienīga lieta, kuru es atzīmētu ar mīnusu. Vislētākā Espace versija (Energy 1,3 l dCi ar aprīkojumu Life) maksā 30 615 EUR. Bet 1,3 l dīzelītis noteikti ir par mazu tik lielam auto un no braukšanas baudas tādam laikam nav nekā. Savukārt lētākā benzīna versija (Energy TCe 200 EDC ar aprīkojumu Zen) maksā 34 534 EUR, kas ir par 1 575 EUR lētāk nekā tāda paša aprīkojuma Energy 1,6 dCi (36 109 EUR). Testā piedāvātā Espace cena ir 43 450 EUR, kas ir pietiekoši augsta, lai nopietni izvērtētu kāda cita minivena vai pat 4x4 auto iegādi.

Vai es tādu pirktu jaunu? Visdrīzāk, ka nē. Taču, zinot, cik strauji krītas Renault tālāk pārdošanas vērtība, domāju, ka kāds 3 gadus saudzīgi lietots Renault Espace jau būtu ļoti gards kumoss un laba alternatīva Latvijā jau ierastajiem Chrysler Voyager vai Volkswagen Sharan.

 

 

 
18 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
TDIOTS 14.novembris 2015 20:26
8 0 Atbildēt

esi pārliecināts ka vari labāk ?? piesakies .

ja nē , ej drist.

iAuto 15.novembris 2015 19:44
3 0 Atbildēt

Arī, ja varētu labāk, Rīgas patriota komentārs ir nevietā

Klok 13.novembris 2015 10:35
2 0 Atbildēt

Katus ir par 1/3 mazāks ;) Tad es labāk pirktu FIAT 500 :)

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Lietuvā 110 km/h uz auto maģistrāles ziemā! Latvijā? (+ VIDEO) 10

Lietuva vairāk uzticas saviem autovadītājiem un četru joslu autoceļa arī ziemas periodā atstāj maksimālo atļauto ātrumu 110 km/h, kamēr Latvijā tas jau oktobra vidū samazināts līdz 90 km/h. Lasīt vairāk

 

Volkswagen elektromobiļiem būs cits dizains un pievienos pogas 17

Volkswagen ieklausījies pircēju viedokļos, tādēļ nākamie markas elektromobiļi atšķirsies ar dizainu, bet līdzās skārienekrāniem atkal varēs redzēt pogas. Lasīt vairāk

 

Iznācis jaunais 2025. gada “Kalendārs Rallijs Latvijā”

Latvijas autorallija cienītāju uzmanībai nodots jaunais “Kalendārs Rallijs Latvijā"– pagājušās sezonas Latvijas un Baltijas autoralliju 14 spilgtāko mirkļu apkopojums, ko piedāvā fotogrāfi Raimonds Volonts un Jānis Asaris. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām Huyndai Tucson lādējamo hibrīdu (+ VIDEO) 5

Jaunākais Hyundai Tucson ārēji izskatās tāpat kā iepriekš. Kas mainījies? Šī ir ceturtās paaudzes Tucson modeļa modernizētā versija. Eiropas tirgum to vēl arvien ražo Čehijā, un tirdzniecībā tā nonāca vien gada vidū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti