iAuto.lv: "Latvijas Gada Auto 2016" pretendenti 2.daļa; "BMW X6" un "Mercedes-Benz GLE Coupe" (+ foto) 1

 
Nomiks, iAuto.lv | 21.novembris 2015 9:43

Šoreiz stāsts par diviem konkurentiem, no kuriem viens jau sen Latvijā ir ļoti iecienīts premium klases auto "BMW X6", bet otrs tikai cenšas sākt iegūt Latvijas bagāto iedzīvotāju uzticību "Mercedes-Benz GLE Coupe".

Vispirms izbraucu ar jau daudziem labi zināmo BMW X6 xDrive 30d. Priekšējā paneļa izvietojums ērts, skaists, salona apdares kvalitāte ir lieliska. Patīk, ka līdzīgi kā Renault Espace arī šim auto paralēli projecējas braukšanas ātrums. Tikai šoreiz nekādu papildus displeju – projekcija neuzkrītoši, bet ļoti pārskatāmi atspoguļojas uz priekšējā vējstikla. Dzirdēju, ka dažiem žūrijas locekļiem nepatika uzkrītoši lielais displejs, bet man ļoti patika. Vismaz izskatās savādāk nekā citur redzētie. Visas pogas viduskonsolē un uz stūres izvietotas ļoti ergonomiski, ērti pielietojamas. Interesanti, ka šim auto priekšējo vējstiklu apskalo ar sešām sprauslām nevis četrām kā ierasts.

Krēsli ļoti ērti, priekšējie regulējas kā vien vēlies – augšā, lejā, priekšā, iekšā . Skaidrs ir tas, ka ģimenei ar 3 bērniem šis auto nav piemērots, jo aizmugurējā sēdēklī reāli ir tikai divas sēdvietas, toties ļoti ērtas. Apsēžoties pašam aiz sevis (179 cm), kājām vietas pietiek un klaustrofobiskas sajūtas noteikti nepiemetas.

Trīslitrīgais dīzelītis ir ļoti kluss un dinamisks, arī vadāmība ir lieliska. Šis tiešām ir auto, kurš to vien tik dara, kā izaicina pārkāpt ceļu satiksmes noteikumus - braukt ātri un agresīvi. Un X6 tas lieliski sanāk. Testa laikā vidējais degvielas patēriņš bija 13 l/100 km, ko šoreiz droši vien būtu objektīvi novērtēt kā plusu nevis mīnusu.

Tehniskajos datos ražotājs gan sola pilsētā 6,8 l/100 km, bet ārpus pilsētas pat 5,6 l/100 km, bet liekas, ka tas patiešām ir pārspīlēti. Pie mazāk dinamiskas un vienmērīgākas braukšanas domāju, ka 8-9 l/100 km var iekļauties un arī šāds patēriņa rādītājs būtu pavisam lielisks.

Bagāžas nodalījums nav ne īpaši mazs, ne īpaši liels. Hokeja somu var mierīgi ievietot, nūjas gan jāved salonā. To, vai aizmugurējie krēsli nolokās, nemaz nepārbaudīju. Jo jau pašā sākumā secināju, ka šis īsti nav ģimenes auto un arī lielizmēra kravas visticamāk X6 īpašnieks pārvadās ar citu auto.

BMW X6 xDrive 30d bāzes modeļa cena ir 67 600 EUR (ar PVN). Laikam korektāk būtu cenu norādīt bez PVN (55 868 EUR), jo ar PVN to diez vai kāds vispār Latvijā iegādājas. Testa auto cena gan ir būtiski augstāka – 89 860 EUR, jo, piemēram, atpakaļskata kamera + pretaizdzīšanas iekārta + COMFORT piekļuves sistēma + parkošanās sensori priekšā un aizmugurē + navigācija + HiFi skaļruņi jau maksā 4 080 EUR. Ja vēlies LED priekšējos lukturus – lūdzu, bet par 3 060 EUR! Elektriski regulējami priekšējie krēsli vēl 2 300 EUR.

Pēc X6 ķēros pie MB GLE 350d 4matic testēšanas. Pirmais, ko aplūkoju, bija bagāžas nodalījums. Ļoti šaurs atvērums bagāžas iekraušanai, turklāt pati bagāžas iekraušana ļoti neparocīga, jo ir ļoti augsts iekraušanas augtsums augstā bampera dēļ. Lietainā laikā vai ziemā, lai iekrautu bagāžu, sākumā jāuzvelk kāds darba halāts. Citādi mājās jābrauc caur ķīmisko tīrītavu. Nu ļoti neparocīgi.

Toties apsēžoties pie stūres, viss nepatīkamais par bagāžas nodalījumu momentāli aizmirsās. Pie šādas stūres es labprāt sēdētu ikdienā, ja vien būtu atbilstoši ienākumi. Ierasts, ka stūres ratu parasti izvēlas apvilkt ar ādu, lai patīkamāks satvēriens, bet MB šai lietai ir piegājis pavisam citādi – ādas apdare ir tikai stūres sānos (uz plkst.3 un 9 jeb „bez piecpadsmit trijiem”), kas gan īsti neatbilst drošas braukšanas instruktoru deklarētajiem „bez desmit diviem”. Toties pārējā stūres rata daļa ir no plastmasas, kas ir nopulēta un nolakota tik kvalitatīvi, ka stūres satvēriens ir daudz patīkāmāks nekā, turot to uz „bez piecpadsmit trijiem”.

Gan krēsliem, gan arī visam pārējam salonam ir ļoti patīkama ādas apdare. Braukšanas sajūtas ir ļoti līdzīgas X6 – tikpat kluss motors, tikpat dinamisks. Bet braukšanas gaita GLE ir daudz patīkamāka – mazāk jūt ceļa nelīdzenumus, ātrumi pārslēdzas raitāk un gandrīz nevar just to pārslēgšanos. Arī degvielas patēriņš ir mazāks – testa laikā vidējais patēriņš bija tikai 11,1 l/100km. Ražotāja tehniskos datus Domenikss mājaslapā neizdevās atrast, jo šis modelis mājaslapā nemaz netiek piedāvāts.

Ļoti uzrunāja skaņas sistēma. Tā patiešām ir lieliska, jo tā nodrošina izcilu skaņas kvalitāti bez jebkādiem skaņu piejaukumiem jeb blakus skaņām.

Atškirībā no X6 šis auto ir piecvietīgs, jo aizmugurē pietiks vietas trīs pieaugušiem cilvēkiem. Tādējādi šo var dēvēt par trīs bērnu ģimenei draudzīgu auto.

Priekšējais panelis ar visām savām lampiņām un podziņām ir vizuāli simpātisks un ērts, tomēr X6 šajā ziņā man patika labāk.

Ar jaunu MB līdz šim nebija sanācis braukt, tāpēc sākumā bija jocīgi, ka ierastās sviras, ar ko regulē logu tīrītāju darbību, vietā atrodas ātrumu pārslēgšanas svira. Tā kā ārā lija lietus, sanāca mazs misēklis – gribēju ieslēgt logu tīrītājus, bet sanāca ielikt neitrālajā pārnesumā. Nācās apstāties, lai ieliktu atpakaļ D, jo kustībā to izdarīt nebija iespējams.

MB GLE 350d bāzes modeļa cena ir 67 680 EUR (ar PVN), kas faktiski ir tieši tikpat, cik X6 xDrive 30d (67 600 EUR). Testa auto cena (jauna) ir 90 458 EUR. Tā kā konkrētajam auto nobraukums bija nepilni 11 000 km, Domenikss to piedāvā iegādāties par 76 880 EUR jeb ar 15 % atlaidi.

Bezceļa īpašības apzināti nepārbaudīju nevienam no šiem auto, jo vadījos pēc principa „jo labāks džips, jo tālāk jāiet pēc traktora”. Tā kā testēju viens pats nevis kā žūrijas locekļi, kas pa bezceļu brauca reizē ar vairākiem auto, tad lieki negribēju riskēt ar palikšanu bez palīdzības un neiekļaušanos testēšanai atvēlētajā laikā. Par bezceļa īpašībām labāk lai raksta žurnālisti, kas to ir pārbaudījuši.

Noslēdzot šo rakstu, gribas tikai piebilst, ka es neesmu īstā mērķauditorija nevienam no šiem lieliskajiem auto – ne mani ienākumi, ne dzīves uztvere nav atbilstoši, tajā pašā laikā ļoti labprāt kādās brīvdienās ar kādu no šiem diviem auto aizbrauktu, piemēram, līdz Vīnei vai Budapeštai, ja tiktu dota tāda iespēja. Vislabāk ar MB GLE, jo tas man tomēr patika labāk!

Ja Tu domā, ka "BMW X6" ir pelnījis "Latvijas Gada auto 2016" titulu, tad balso šeit ar Draugiem.lv pasi vai Facebook.com pasi, bet
ja Tu domā, ka "Mercedes-Benz GLE Coupe" ir pelnījis "Latvijas Gada auto 2016" titulu, tad balso šeit ar Draugiem.lv pasi vai Facebook.com pasi

Iepriekšējo rakstu var atrast te: iAuto.lv: "Latvijas Gada Auto 2016" pretendenti. 1.daļa. "Renault Espace" (+ foto)

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
nomiks 23.novembris 2015 14:53
1 0 Atbildēt

Bija doma vēl izbraukt arī ar Q7, lai varētu visus trīs salīdzināt, bet tomēr atteicos no šīs domas, jo Q7 tomēr ir cita klase.

Sanāca izbraukt arī ar Mazda CX-3, kas arī ir ar pilnpiedziņu. Kopumā nav slikts auto, bet nu 30 000 eur par šādu auto es nemaksātu. Par šo cenu es tad labāk izvēlos CR-V (ko arī izdarīju), kas ir lielāks, ietipīgāks, komfortablāks. Kaut bezceļa apstākļos domāju, ka tālāk pēc traktora būtu jāiet, ja brauc ar CX-3

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 7

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti