Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

iAuto.lv testē jauno un modernizēto “Opel Mokka X” (+ foto) 4

 

Opel Mokka X Foto: iAuto.lv

Viesturs Leitholds speciāli iAuto.lv | 2.novembris 2016 16:28

Ar “X” burtu “Opel” turpmāk apzīmēs dažādu segmentu SUV modeļus, un atjaunotais “Mokka” automobilis ir pirmais, kas to ir ieguvis. Vai vēl kādam auto ir “X”?

Oktobra pašā nogalē “Opel” Baltijas valstu medijiem prezentēja atjaunoto mazo apvidus auto modeli, kas ieguvis nosaukumu “Mokka X”. Ar “X” burtu “Opel” turpmāk apzīmēs dažādu segmentu SUV modeļus, un atjaunotais “Mokka” automobilis ir pirmais, kas to ir ieguvis.

“Opel” īpaši lepojas ar “Mokka” modeli, jo kopš 2012. gada ir pārdotas vairāk nekā 600 000 automašīnas, kļūstot par auto ražotāja veiksmes stāstu. Pēc četru gadu perioda “Mokka” ir ieguvis pārmaiņas ārējā veidolā, jaunu interjeru un vairākus tehniskus jaunumus, tostarp “OnStar” pakalpojumu.

Opel Mokka X Foto: iAuto.lv

Opel Mokka X Foto: iAuto.lv

Ārējais izskats

Salīdzinot ar iepriekšējo - mīlīgi smaidošo tēlu, “Mokka X” vizuāli ir kļuvis agresīvāks un nosvērtāks auto, pateicoties jaunas formas priekšējiem lukturiem, miglas lukturiem, radiatora režģim un priekšējam buferim. Priekšējie lukturi kļuvuši šaurāki un stūraināki, un standartā esošā LED dienasgaismu josla rada simpātisku priekšējā režģa turpinājumu. Realitātē arī no lielāka attāluma jaunie vaibsti ir izteiksmīgi un viegli atpazīstami. Citādāk segmentēti arī aizmugurējie lukturi, gaumīgi noslēdzot lauzto līniju, kas šķērso automašīnas sānus visā tās garumā. Mazas izmaiņas skārušas arī aizmugurējo buferi, kur citādākā veidā integrēti aizmugurējie miglas lukturi.

Ja iepriekšējais “Mokka” dizains radīja iespaidu, ka auto ir tāds dīvaini īss, šaurs un augsts, tad jauniegūtās pārmaiņas izskatu ir padarījušas krietni harmoniskāku. Bet kā jau zinām, šeit runa ir par katra individuālo gaumi. Gaumes lieta būs arī krāsu izvēle, jo piedāvājumā ir desmit krāsas – bez metāliska spīduma pieejamas sarkanā “Pull Me Over Red” un baltā “Summit White” krāsas par 161 EUR, un astoņas metāliskas krāsas par 424 EUR. Īpaši spilgti un ekskluzīvi “Mokka X” izskatās “Amber Orange” un “Boracay Blue” krāsās.

Opel Mokka X Foto: iAuto.lv

Nost ar daudzajām pogām

Būtiskas pārmaiņas ir redzamas automobiļa salonā – viss priekšējais panelis ir jaunā veidolā, atgādinot jaunā “Opel Astra” dizaina līnijas. Pazuduši daudzo pogu kalni, tos aizstājot ar skārienjutīgs multimediju displeju (standartaprīkojumā “Innovation” komplektācijā). Cimdu nodalījums ir atradis vietu tuvāk pie pasažiera kājām, tā kādreizējā vietā atrodas dekoratīvs panelis, kas bagātīgākajās versijās ir pārvilkts ar ādu. Klimata kontroles panelis ir saglabāts bez izmaiņām, taču ir ērts un labi saprotams. Līdzīgi kā jaunajā “Zafira” kopainu sabojā logu tīrītāju un virzienrādītāju sviras, kas šķiet ļoti lētas. Jaunajā “Astra” tās šķiet veiksmīgāk nostrādātas

Apaļās mērinstrumentu skalas aiz stūres “Mokka X” ir aizstātas ar noapaļotu trapecveida mērinstrumentu paneli, kam vidū iestatīts krāsains vadītāja informācijas ekrāns (papildaprīkojumā). Lai gan informācija ir viegli uztverama, apgrūtinoša ir tā vadība ar grozāmu slēdzi uz virzienrādītāju sviras. Ērtāks risinājums šai darbībai būtu atvēlēt taustiņus uz stūres. Runājot par stūri, to pārmaiņas nav skārušas. Kamēr aktuālajos “Opel” modeļos ir jauna dizaina stūresrats, “Mokka X” joprojām ir vecā stūre, kas iepriekš izmantota arī citu “General Motors” automobiļos.

Opel Mokka X Foto: iAuto.lv

Lai arī automobilis pavisam noteikti nepretendē uz “premium” un apdarē šur tur ir izmantoti arī cietāki apdares materiāli, kopumā uzbūves kvalitāte atstāj augstvērtīgu iespaidu. Priekšējā panelī un durvīs izmantoti materiāli, kas imitē melnu klavieru virsmu. Tie izskatās eleganti, taču uz tiem ļoti viegli atstāt pirkstu nospiedumus. Iekāpjot “Mokka X”, pirmajā brīdī izskatās, ka priekšējais panelis un durvju apšuvums ir veidots no cietas, nepatīkamas plastmasas. Tomēr izmantots taustei patīkams polsterēts materiāls. Elegantas ir arī hromētās metāla līstītes, kas iestrādātas priekšējā panelī un apjoztas ap mērinstrumentu bloku.

Papildaprīkojumā pieejami “AGR” priekšējie sēdekļi. “Opel” stāsta, ka tie izstrādāti sadarbībā ar aģentūru, kas nodarbojas ar risinājumu izstrādi muguras problēmu novēršanai, un šī segmenta automobiļos tie ir unikāli. Jāsaka, ka sēdekļi ir izdevušies ļoti komfortabli un noturīgi. Veicot teju 200 km garu distanci bez apstājas, neradās fiziska noguruma sajūta vai vēlme pēc kārtīgas izstaipīšanās. Ja nu vienīgi tie varēja būt nedaudz mīkstāki un sēdekļi, ieslēdzot apsildi, uzsiltu daudz ātrāk. Izvēloties šādus ādas sēdekļus, ar ādu ir apstrādāti arī elkoņu balsti durvīs. Testa auto tie bija brūnā krāsā, radot ļoti mājīgu iespaidu.

Opel Mokka X Foto: iAuto.lv

“Opel Mokka X” pēc izmēriem ir šaurs un īss auto, taču salonā pārsteidzoši ērti var iekārtoties četri vidēji gara auguma cilvēki. Aiz 190 cm gara auto vadītāja bez problēmām var iesēsties tikpat garš pasažieris. Plašumu rada arī augstie griesti – tie nav traucēklis ne priekšējos krēslos, ne aizmugurējā rindā. Tiesa, uz aizmugurējo pasažieru komforta rēķina ir cietis automašīnas bagāžnieka tilpums. Līdz aizmugurējiem sēdekļiem bagāžnieka tilpums ir vien 356 litri. Atzveltne ir nolokāma attiecībā 60/40 – to nolokot pilnībā, var iegūt 1372 litru ietilpību un gandrīz līdzenu bagāžnieka grīdu.

Tehnoloģijas

Līdz ar modernizāciju “Mokka X” iespējams aprīkot ar veselu plejādi modernām tehnoloģijām. Izvēloties aprīkot auto ar “IntelliLink Navi 900” multimediju sistēmu, iespējams dublēt “Apple” un “Android” aplikācijas automašīnas astoņu collu ekrānā. Parocīgi, ja gribam attēlot “Waze” un citas navigācijas sistēmas, kā arī mūzikas atskaņošanas u.c. programmas automašīnas centrālajā displejā. Ungārijas ceļos gan vadījāmies pēc iebūvētās navigācijas sistēmas. Tās interfeiss varbūt nav dizaina paraugs, bet kopumā ir ērti lietojams. Kartē attēlotas arī tādas bezceļu taciņas un pļavā iebrauktas rises, ko par normālu ceļu būtu grūti uzskatīt.

Drošībai pieejams “Opel Eye” aprīkojums jeb priekšējā kamera, kas skenē ceļa apstākļus nodrošinot brīdināšanu par joslu maiņu un sadursmi, ceļa zīmju atpazīšanu, un arī adaptīvo LED lukturu asistentu, kas automātiski pārslēdz 9 dažādus režīmus. Tiesa, testa brauciena laikā izvēlējāmies paši pārslēgt režīmus, jo automātiskās tālās gaismas nebija tik spožas, cik tās varējām uzslēgt manuālajā režīmā.

Opel Mokka X Foto: Publicitātes attēls

Viens no apspriestākajiem un izmēģinātākajiem jaunumiem, kas pieejams ne tikai “Mokka X”, bet arī citos “Opel” modeļos ir “Opel OnStar” - drošības un pakalpojumu asistents, kas ietver vairākas funkcijas automašīnas attālinātai pārvaldībai. Pirmkārt, viedtālruņa aplikācijā ir iespējams noteikt automašīnas atrašanās vietu, aktuālo informāciju par automobiļa degvielas patēriņu, riepu spiedienu, motoreļļas mūžu un nobraukumu, atslēgt un aizslēgt automašīnu un iedarbināt vai izslēgt signalizāciju. Otrkārt, jebkurā brīdī ir sasniedzama “OnStar” zvanu centrāle, kas palīdzēs gan ārkārtas situācijā, gan arī, ja nepieciešams iegūt un navigācijas sistēmā lejupielādēt informāciju par maršrutu. Pašlaik ar zvanu centru var sazināties vairākās Eiropas valodās, tostarp arī angļu un krievu. Latviešu valodu “Opel” sola divu gadu laikā. Sīkāk “Opel OnStar” sistēmu aplūkosim atsevišķā rakstā. Jaunums šajā modelī ir arī bezatslēgas funkcija “Keyless Entry”.

Opel Mokka X Foto: Publicitātes attēls

“Mokka X” pieejams ar trim dzinējiem dažādās jaudas versijās: Vājākais benzīna dzinējs ir ar 1.6 l tilpumu un 115 Zs jaudu, kurš komplektējams vien ar 5 pakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Plašas komplektācijas iespējas savukārt ir 1.4 litru dzinējam ar 140 Zs jaudu, kas pieejams gan ar 6 pakāpju mehānisko vai automātisko pārnesumkārbu, gan adaptīvo pilnpiedziņu, gan rūpnīcas LPG gāzes iekārtu. Jaunums dzinēju gammā ir 1.4. litru benzīna dzinējs ar 152 Zs jaudu, kas tiek piedāvāts tikai komplektā ar adaptīvo pilnpiedziņu un 6 pakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Dīzeļdzinēji ir 1.6. litru tilpumā ar 110 Zs un 136 Zs jaudu. Vājākais pieejams vien ar 6 pakāpju mehānisko pārnesumkārbu, savukārt 136 Zs versijā var izvēlēties gan 6 pakāpju mehānisko, gan automātisko pārnesumkārbu, gan arī adaptīvo pilnpiedziņu.

Opel Mokka X Foto: iAuto.lv

Kā tas brauc?

“Opel” piedāvāja iepazīties ar šiem jaunumiem gleznainajos Ungārijas ceļos, testam sagatavojot bagātīgi aprīkotu “Mokka X” automobili ar 1.6 litru turbodīzeli (136 Zs pie 3500-4000 apgr./min., 320Nm) manuālo ātrumkārbu un adaptīvo pilnpiedziņu.

Iekārtoties vadītāja vietā ir viegli – “AGR” sēdekļu pamatnes augstums regulējams elektriski, bet viss pārējais ar svirām. Stūre regulējama gan augstumā, gan dziļumā Arī pie mašīnas gabarītiem nav grūti pierast, vienīgi ir ierobežota pārredzamība uz aizmuguri šaurās logu līnijas un aizmugurējā loga dēļ. Tādēļ atpakaļskata kamera atmuguriskiem manevriem ir lielisks palīgs. Toties “Mokka X” ir augsts vējstikls, un tā vien šķiet, ka, pieliekot vēl pāris centimetrus, to jau varētu dēvēt par panorāmas vējstiklu.

Opel Mokka X Foto: Publicitātes attēls

Ja pievēršamies tam, kas zem motora pārsega, tad jāsaka, ka 1.6 litru dīzeļdzinējs ar manuālo pārnesumkārbu gan nav tas harmoniskākais tandēms. Jauda it kā pietiek un paātrināties var,  taču pie zemiem apgriezieniem nekas ātrs nenotiks – tahometra bultiņa tomēr jāspiež tuvu sarkanajai zonai. Šķiet, ka “Mokka X” pat labāk piestāvētu kāda jaudīgāka 1.6. dīzeļdzinēja versija vai arī 2 litru dīzelis ar 170 Zs, ar kādu iepriekš braucām jaunās “Zafira” testā. Šim 136 Zs motoram arīdzan labāk piestāvētu automātiskā pārnesumkārba. Manuālajai kārbai, ar ko bija aprīkots testa auto, raksturīgi īsi pārnesumi, kas nozīmē biežu pārslēgšanos pilsētas satiksmē, kā arī mums regulāri izdevās noslāpēt auto, zem 20 km/h ripojošu auto ieslēdzot otrajā pārnesumā. Arī no kalna braukšanas asistents labāk darbotos kopā ar automātisko kārbu. Pēc auto dzīšanas pa dubļainiem mežu celiņiem, kalnainu apvidu un traukšanās pa autostrādi ar neikdienišķi augstiem ātrumiem, degvielas patēriņš iekļāvās 7.5 litru robežās, savukārt ikdienas režīmā reti, kad to nāksies redzēt augstāku par 6l/100 km. Pēc ražotāja datiem vidējam patēriņam jābūt 4.1-4.3 l/100 km.

Stūrēšana zemos ātrumos ir viegla, taču nepamet sajūta, ka pietrūkst informācijas par uz ceļa notiekošo. Ātrumam pieaugot, stūre kļūst stingrāka un vadāmība patīkamāka. Pirmajā brīdī “Mokka X” gaita šķiet cieta, kas jau robežojas ar pieņemama komforta zaudēšanu, taču, braucot arvien vairāk, tas aizmirstas un “Mokka X” kļūst par patīkamu ceļa biedru. Pārsteidz teicamais akustiskais komforts un gaitas īpašības arī lielos ātrumos. Pat traucoties ar ātrumu, kas ir divreiz lielāks, nekā Latvijā atļautais, “Mokka X” nerodas stresa sajūta par auto stabilitāti un vadāmību, un joprojām ir iespējams sarunāties nepaceļot balsi. Virs 120 km/h salonā pieaug vēja skaņa no priekšējo durvju stikliem, bet tas nekļūst traucējoši. Tiesa, tas noderīgāk tiem, kas ar “Mokka X” plāno regulāri izmantot ātrgaitas maģistrāles.

Opel Mokka X Foto: Publicitātes attēls

Lai arī “Mokka X” lielākoties ir priekšpiedziņas automobilis, tas pēc nepieciešamības ir spējīgs pieslēgt pusi no jaudas aizmugurējai asij, kas bija patīkams palīgs braucot stāvākos slīpumos un dubļainos apstākļos. Kalnā braukšanas asistents nepieļauj auto ripošanu atpakaļ braucot kalnā, bet lejā notur konstanti lēnu gaitu. “Mokka X” 158 mm klīrenss to noteikti nepadara par bezceļu bridēju, taču testa braucienā iekļautos dubļainos lauku celiņus pievarēja ar patīkamu sparu. Lietuviešu kolēģi pat pamanījās attapties blakus ceļam esošajos arumos un izkļūt no tiem bez citu palīdzības – un tas ar standarta vasaras riepām.

Vērtējums

“Opel Mokka X” automobilis testā patīkami pārsteidza – beidzot tas izskatās ļoti labi gan no ārpuses, gan salonā, tajā ir omulīgi atrasties un patīkami braukt. Tā gaitas īpašības pārliecināja un tam var iegūt tādu papildaprīkojumu, kas parasti pieejams vien modeļiem augstākās klasēs. Protams, par dāsnām ekstrām ir arī jāmaksā. Testa automašīna, kurā bija teju viss iespējamais aprīkojums, maksā 30 000 EUR, kas vairs nav maz un liek arvien vairāk izsvērt, vai auto ir tās cenas vērts un vai visi “pričendāļi” ikdienā ir vajadzīgi. Testētais “Mokka X” gan neatstāja lēta auto iespaidu, bet, pieejot racionāli, ir jāpārkāpj domai, ka mazs auto var maksāt 30 tūkstošus. Tomēr sākuma komplektācijā “Mokka X” pieejams sākot no 16 388 EUR, un ar prātīgu izvēli var sakomplektēt labu automobili par draudzīgu cenu.

Par mīnusiņiem – protams, bagāžas telpa. Īsiem vienas dienas ceļojumiem “Mokka X” ir ļoti patīkams auto, bet par garāku ģimenes ceļojumu aizmirstiet – būs jāņem piekabe. Harmoniskākai braukšanai iesakām lūkoties automātiskās pārnesumkārbas virzienā – mehāniskā ik pa laikam radīs neērtības īso pārnesumu dēļ.

Grūti definēt, kas ir “Opel Mokka X” stihija – vai tas ir tikai pilsētas auto, vai kaut kas vairāk? Patiesībā “Mokka X” ir universāls automobilis ar spējām pielāgoties dažādām vidēm, bet šķiet, ka vislabāk “Mokka X” justos joņojot pa kalnainiem serpentīniem, kur lielāki automobiļi jau kļūst neveikli. Ungārijas paugurainē ar brīžam stāvajiem un šaurajiem celiņiem “Mokka X” parādīja krampi. Latvijā gan nav kalnu, tāpēc mazais “Mokka X” varbūt uzreiz neatklās visu, uz ko tas spējīgs, bet potenciāls tam ir.

Vēl:

iAuto fotogalerija: Testējam jauno "Opel Mokka X" Ungārijas ceļos (+ foto)

Opel Mokka X Foto: Publicitātes attēls

Opel Mokka X Foto: Publicitātes attēls

Opel Mokka X Foto: Publicitātes attēls

Opel Mokka X Foto: Publicitātes attēls

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
VWfans 2.novembris 2016 23:35
3 0 Atbildēt

Autoram: kāda Mokka-X ir salīdzinājumā ar Tavu Tiguanu?

VWfans 2.novembris 2016 23:18
2 0 Atbildēt

Sajūsmina tas, ka par 20 tūkst.EUR Mokka X nopērkama ar gāzes iekārtu.

Konuss 4.novembris 2016 10:51
2 0 Atbildēt

Interesants jautājums.

Jaunais Mokka X protams ir modernāks - ar daudzveidīgāku un svaigāku aprīkojumu, ar feisliftu arī izskatās moderni. Tiguan, lai arī ražots martā, būtībā ir 2007. gada automobilis ar atjauninājumu 2011. gadā. Tiesa, tam ir aktuālo modeļu izklaides/info sistēma un klimatkontrole, bet nav pieejams jaunākais drošības aprīkojums - bet tāpēc jau tas ir aizgājušais modelis.

Mokka X salonā ir šaurāks, bet sajūta, ka braucu ar lielāku auto, nekā patiesībā. Ar Tiguan ir otrādi - salonā plašs, bet liekas, ka braucu ar mazāku auto, tas arī precīzāk stūrējas. Tiguan ir nedaudz praktiskāks - augstāks klīrenss, plašāks salons un lielāks bagāžnieks. Pēdējais gan ir bēdu ieleja arī Tiguan automobilī.

Jāsaka, ka Mokka X man ļoti iepatikās - kā Tu saki, "ļoti baudāms auto", tomēr manas vajadzības pašlaik labāk apmierina VW Tiguan.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Saeimā mēģinās lūkot, kā izlabot pašiem nesaprastus OCTA likuma grozījumus; savākti jau 14 000 parakstu 14

Saeimas sēdē šodien vērtēs opozīcijas iesniegtos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas labo pieņemto normu, kas paredz, ka OCTA polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām Huyndai Tucson lādējamo hibrīdu (+ VIDEO)

Jaunākais Hyundai Tucson ārēji izskatās tāpat kā iepriekš. Kas mainījies? Šī ir ceturtās paaudzes Tucson modeļa modernizētā versija. Eiropas tirgum to vēl arvien ražo Čehijā, un tirdzniecībā tā nonāca vien gada vidū. Lasīt vairāk

 

No 1.decembra ceļu satiksmē tikai ar atbilstošām ziemas riepām 9

Tuvojoties Ceļu satiksmes noteikumos noteiktajam ziemas periodam, VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (CSDD) sadarbībā ar Valsts policiju pēdējo dienu laikā visā Latvijas teritorijā veikusi tehniskās kontroles uz ceļiem, lai pārbaudītu transportlīdzekļa tehnisko stāvokli un riepu atbilstību ziemas prasībām. Lasīt vairāk

 

"RB Rail" šogad atalgojumam tērē ap 17 miljoniem eiro 2

Baltijas valstu kopuzņēmums AS "RB Rail" šogad atalgojumam tērē ap 17 miljoniem eiro, liecina Latvijas Televīzijas raidījuma "Kas notiek Latvijā?" apkopotā informācija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti