Praktisks un elegants - pikaps "Renault Alaskan" (+ FOTO) 2

 
Jānis Grīnhofs speciāli iAuto | 21.marts 2018 19:00

Pieprasījums pēc praktiskiem un daudzpusīgiem automobiļiem, kuri vienlīdz labi jūtas uz gluda asfalta vai pielijuša, bedraina lauku ceļa, var pārvest tonnu smagu kravu, aizvizināt uz skolu bērnus un iebraukt stāvvietā pie teātra, ir bijis vienmēr. Jaunais Renault Alaskan pikaps ir īsts šīs klases pārstāvis.

Pikapi Latvijā ir cieņā jau sen. Tos ir iecienījuši mežinieki, lauksaimnieki un dažādi uzņēmēji. Ja mežinieku un lauksaimnieku izmantotie spēkrati pārsvarā "redz" bedres, dubļus un putekļus, tad uzņēmēju pielietojums ir daudz plašāks. Uzņēmēji ne tikai izmanto auto darba tiešo funkciju vaikšanai, bet arī zināma statusa apliecināšanai. Labi kopts pikaps ir diezgan respektabls auto. Vismaz Latvijā.

Alaskan ir diezgan izskatīgs auto. Ar izteiksmīgo radiatora resti, lielo Renault markas logo uz tās, uzrautajām "uzacīm"(dzinēja pārsega sānu malas) un izteiktajām riteņu arkām, Alaskan cenšas izcelties starp sev "līdzīgajiem". Pikapu konstrukcijas dēļ dizaineri ir diezgan ierobežoti savu ideju lidojumā, tādēļ viens no otra pikapi krasi neatšķiras. Īpaši, ja tev ir "dvīņu brālis"(Alaksan un Navara). Uzmanību Alaskan cenšas piesaistīt ar dažādām eksterjera detaļām, uzliektu sānu logu apakšējo līniju, iespaidīgi jumta reliņi, hromēti miglas lukturu ietvari, hromēta radiatora reste, hromēti durvju rokturi un uzrautu alumīnija krāsas "aizsargapannas apakšlūpu". Kopumā izskatās diezgan "šiki". 

Franču pikapa(lai gan auto tiek montēts Spānjā, Barselonā) salons ir gana gaumīgs, lai arī bez ārišķībām un jaunā viļņa akcentiem, praktisks, ieturēts klasiskā stilā. Salons atbilstošs auto pielietojumam. Tas ir kvalitatīvi nostrādāts, lai arī izmantotie materiāli nav tie dārgākie. Drusku klavierlakas,alumīnija un hroma imitācijas plastmasas detaļas, kā arī dermatīna un melnas, bet kvalitatīvas plastmasas. Atkarībā no aprīkojuma klāsta mainās ādas klātbūtne salona noformējumā. Bagātākajā versijā ādas apdare būs stūrei, rokas bremzes rokturim, pārnesuma svirai un sēdekļiem. Vadības pogas un slēdži principā ierastajās vietās, bez pārsteigumiem, tāpat kā multimēdiju ekrāns, kas piedāvā ierastās opcijas. Ekrānā var vērot ārējo kameru fiksētos skatu punktus. Attēlam īpašu pretenziju nav. Laba, ērti lietojama navigācija 7"ekrānā. Neizpratni vien izraisa piedāvātās navigācijas sistēmas kartes pārlūkošanas iespējas. Sekojot maršrutam, karti var vērot 2D vai 3D sistēmā. No sākuma grūti saprast atšķirību, taču cītīgāk ieskatoties atklājas, ka 3D variantā ekrāna augšējā maliņā parādās mākonīšu kontūras un kartē redzama it kā horizontālā plaknē, ne viss plānā kā 2D skatījumā. praktiski neredzama atšķirība. Situācija nemainijās neskatoties uz auto atrašanās vietas maiņu(apdzīvota vieta(apbūve), vai lauki). 

Stūre ērta parocīga, nosacītais trīsspieķu modelis ar ierastajām vadības pogām, radio, "borta" dators, telefons,kruīzs(piedāvāts arī ātruma ierobežotājs). Stūres darbība korekta, nav smaga, taču tajā pašā laikā nezūd atgriezeniskā saite. Vilšanos sagādā minimālās regulēšanas iespējas. Stūres stāvokli var mainīt tikai vertikāli un ļoti mazā diapazonā. Tajā pašā laikā tvērienam stūre ir ērta. Pārējie slēdži un pogas, kā jau tika minēts atrodas ierastajās vietās, ap ekrānu. Zemāk viss, kas saistīts ar siltumu, ventilāciju un klimatu(divzonu). Pie rokasbremzes roktura izvietoti sēdekļu apsildes slēdži, ērti, taču darbojas tikai divos režīmos(ieslēgts, izslēgts). Silda ātri, bet pārāk intensīvi. Liekas, ka nejauši uz karstas plīts uzsēdies. Pietrūks iespējas ar slēdzi mainīt intensitāti kā citiem auto. Pamaz sīkllietu nodalījumu. Kā ierasts tie ir durvju paneļos, cimdu nodalījums priekšējā panelī un zem centrālā elkoņbalsta. Ērta vieta būtu uz centrālā tuneļa zem priekšēja paneļa, bet tur izveidotā plauktiņa forma nenodrošina lietu atrašanos tajā pēc katra veiktā manevra. Visi sīkumi pie pirmā pagrieziena ir ārā. Glāžu turētāji Alaskan atraduši sev vietu starp priekšējiem sēdekļiem. Labus vārdus var veltīt durvju elkoņbalstiem. Tie ir gana ērti un apvilkti ar dermantīnu, ekspluatācijas laikā nesmērēsies. Praktiski. Turpat, pastiepjot pirkstus, logu atvēršanas slēdži.

Priekšējā sēdekļu rindā braucējiem ir samērā ērti. Vadītājs sēdekli var pieregulēt pēc vajadzības, regulēšanas diapazons to ļauj, arī ja esi gara auguma. Iekārtojies pie stūres un skaties apkārt, ar pārredzamību viss ok. Sānu spoguļi lieli. Ļauj labi novērtēt situāciju abos "flangos". Tas atvieglo manevrēšanu atpakaļgaitā. Alaskan piedāvā arī 360 grādu kameras. Tas ir lieliski, bet reizēm pārliecības labad gribas ieskatīties tieši spoguļos. Iespējams, tā ir indviduāla lieta, bet katram kā ērtāk. Ideālas ir sānu kameras. Ja gadījumā esi viens, tad ar kameru palīdzību drošāk varēsi noparkoties pie aizauguša grāvja, neiebraucot tajā. Var izmantot arī salona atpakaļskata spoguli, kaut ko jau tajā var redzēt caur mazo aizmugurējo logu. Taču tā nav problēma. Mazliet traucē novērtēt gabarītus, īpaši šaurās vietās, uzrautās dzinēja pārsega sānu malas. Bet skaistuma vārdā...  Aizmugurējā sēdekļu rindā tā, "ar dievu uz pusēm". Maza auguma pasažieriem būs ērti, bet garāka auguma personas gribēs mainīties ar priekšā sēdošo. Ierobežotās telpas dēļ aizmugurējā sēdekļa atzveltne diezgan stāva. Garākā ceļa var sagādāt neērtības. Taču neaizmirsīsim, ka pikapi nav sedani un galvenais uzdevums ir pa sliktu ceļu nogādāt kravu vai bagāžu galapunktā, kā arī piekļūt grūti pieejamai vietai, bet ne vizināt jauno pāri. Interesantas kabatiņas piestiprinātas pie centrālā tuneļa abās pusēs blakus priekšā sēdošo kājām. Tieši atbilstošas zīmuļa vai marķiera glabāšanai. Inreresanti.

Ērti sēžam pie stūres un laižam pa šoseju. Skaisti. Alaskan ripo pārliecinoši, nav problēmu ne ar vadību, ne ar dinamiku. Apdzīšanai nav īpaši "jānobriest". Ceļš brīvs, laid garām fūrei. Manevrs ir drošs(patīkami), par to parūpējas 2,3 litru turbo dīzelītis ar 450Nm jau sākot no 1500 apgr. Dzinējs spēj nodrošināt labu dinamiku 2 tonnu smagajam pikapam. Braucot dinamiski, mazliet pa mežu, smiltīm un lauku ceļiem, degvielas patēriņš svārstās starp 10-11 l/110km. Savukārt starppilsētu maršrutā(bet satiksmē) dators uzrādīja ap 7,5l/100km. Sakarīgi cipari divtonnīgam auto. Iespējams iebrauktam auto šie skaitļi pamainīsies ekonomijas virzienā. Labs "pārinieks" franču dīzelītim ir 7 pakāpju automāts. Pārslēgšanās notiek ilgi nedomājot un bez rāvieniem. "Drive" automātiskajā režīmā pārnesumu kārba it kā pielāgojas braukšanas stilam. Aktīvi gāzējot, tiek pieturēts zemāks pārnesums, tā nodrošinot augstākus apgriezienus, nepieciešamus dinamiskākam braucienam. Tas liek justies pie stūres pārliecinošāk. Ja gribas ieekonomēt, var pāriet uz manuālo režīmu un ātrāk mainīt pārnesumus. Tādā veida lieki neturot dzinēju augstos apgriezienos, kā tas ir braucot "drive" automātiskajā režimā.

Neskatoties, ka liela daļa pikapu ar savu svaru, izmēriem un klīrensu tiek izmantoti krosoveriem piemērotā vidē, auto gaita ir gana stabila. Daļēji tas ir pateicoties izmantotajām spirālatsperēm aizmugurējā daudzsviru balstiekārtā. Auto salīdzinoši ar lokšņu atsperu(lāgas) izmantošanu kļuvis līdzsvarotāks. Aizmugurējā auto daļa nedzīvo atsevišķu "dzīvi". Neskatoties uz jaunā tipa balsiekārtu pikapiem piemītošais "stīvums" nekur nav pazudis. Nenoslogotā pikapā spirālatsperes darbojas labāk kā lāgas, bet kā būs pie slogota auto(četri pasažieri un krava). Aizdomas derētu pārbaudīt. Mežā var doties ar pārliecību. 23 cm klīrens un Alaskan transmisiju pilnībā to nodrošina. Klīrens ir pietiekošs, lai varētu braukt pa kravas auto iebrauktām špūrēm un pāri maziem ciņiem mežā. Ieslēgtā pilnpiedziņa ļauj pārvietoties pa smilšainām meža stigām un pat rāpties nelielos smišainos pauguros. Brauciena laikā smilts nebija tik irdena kā vasarā un apdomīgi braucot pat pazeminātais pārnesums nebija nepieciešams. Pēc vajadzības var izmantot pazemināto pārnesumu un aizmugurējā diferenciāla bloķēšanu. Taču dodoties bezceļa arī ar tik labi aprīkotu auto vajag izraudzīties vieglāk pārvaramas vietas. Norakties var ar jebkuru auto. Pareizāk būtu teikt, ka ar Alaskan var izbraukt tur, kur daudzi auto nevar izbraukt, bet pārējā varēšana jau atkarīga no braucēja kvalifikācijas un spriešanas spējām. Kā jau minēju, auto izbraucot no meža smiltīm, arī uz šosejas ripo līgani(ja asfalts gluds) un ir stabils līkumos. Brauc labi. Kas tad Renault pikapam ir "kājās". Ražotājs ir paredzējis divu izmēru riteņus, 255/70R16 un 255/65R18. Braucot ar 255/65R18 sajūtas bija ļoti labas. Riepas sānu profīla augstums bija apmierinošs un brauciena komfortu negatīvi neietekmēja.

Galvenais faktors, kas atšķir pikapus no citiem vieglajiem auto un krosoveriem ir kravas kaste salona aizmugurē. Tā ir ērti lietojama un spēj sevī uzņemt pat 1 tonnu smagu kravu. Kravas kastes izmērs analogiem spēkratiem ir praktiski vienāds. Tāds tas ir arī Alaskan, 1,56mx1,57m. Kravas kastei standartā uz sānu "bortiem" piestiprinātas sliedes ar slīdošām cilpām, kuras dod iespēju nostiprināt dažādu izmēru kravas. Lai pasargātu kravu no nelabvēlīgiem laika apstākļiem vai ziņkārīgiem skatieniem, iespējams pasūtīt dažādu tipu pārklājus, vākus un apjumtošanas konstrukcijas.

Aplūkojot spēkratu uzmanīgi, daudziem varētu rasties jautājums, kāpēc Alaskan uzpildes atveres vaciņi ir abos sānos. Alaskan nav divas bākas kā padomju "Bobikam"(UAZ). Viena atvere paredzēta dīzeļdegvielas uzpildīšanai, bet otrā neaizmirstam liet adblue degvielas piedevu. Te svarīgi piebilst, ka pret piedevas papildināšanu jāizturas ar pilnu nopietnību, ja negribam palikt uz ceļa. Auto mērinstrumentu panelī radītājs bridina vadītāju par nepieciešamību papildināt adblue tvertnīti. Savlaicīgi to neizdarot, nākošais brīdinājums jau ir ar ieteikumu neslāpēt dzinēju. Piedevas līmenis tvertnē ir tik zems, ka atkārtoti dzinēju neizdosies iedarbināt, kaut arī būsiet pielējuši piedevu. Viss ir vienkārši, tikai savlaicīgi jāuzpilda piedeva.  

Renault Alaskan tiek piedāvāts 4 versijās ar cenu diapazonu no 30360 eur līdz 38410 eur. Auto ir uzstādīts Reno 2,3l turbo dīzelis ar 160zs un 190zs jaudu pie 3750 apgriezieniem. Vājākais dīzelis var sasniegt 172 km/h, bet niknākais ar manuālo parnesumu kārbu pat 184km/h(automātiskā transmisija 180km/h). Auto pilnā masa 3045kg.

 
Visi komentāri
 
Danimars 22.marts 2018 8:48
2 0 Atbildēt

Jānis varēja kādu bildi no salona ielikt! Bet smuks aparāts!

Edgars 22.marts 2018 23:22
0 0 Atbildēt

Un cipars?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti