iAuto: Vai jauna automašīna tikai par 275 EUR mēnesī ir mīts, kādas ir reālās izmaksas 2.daļa (+ PĒTĪJUMS) 119

 
Nomiks speciāli iAuto.lv | 21.aprīlis 2018 7:07

Droši vien daudzi no jums ir lasījuši 2016. gada 6. februārī publicēto rakstu portālā "iAuto" par Honda CR-V reālajām izmaksām, ja nē, to tas ir šeit >>>.

Honda CR-V, 2008. gads, 2,0 l benzīns ar manuālo ātrumkārbu Foto: Nomiks speciāli iAuto.lv

Iepriekšējā CR-V vietā 2015.gada 28.jūlijā tika iegādāta jauna CR-V. Šoreiz daudz labāk aprīkota, attiecīgi arī dārgāka. Lai varētu salīdzināt, sagatavoju arī līdzīgu aprēķinu par šo CR-V, kas gan pavisam nesen tika pārdota un turpinās priecēt (cerams) tā jauno un īpašnieku.

Šoreiz konkrētā automašīna, kas tiek aplūkota, ir Honda CR-V

Honda CR-V, 2015. gads, 2,0 l benzīns ar manuālo ātrumkārbu Foto: Nomiks speciāli iAuto.lv

un manuālo ātrumkārbu. Iegādāta 2015. gada 28. jūlijā par 30 569,40 EUR.

Līdzīgi kā iepriekš arī par šo CR-V kopš pirmās iegādes dienas turpināju sīki uzskaitīt visus izdevumus, līdz ar to arī šoreiz visi norādītie dati ir pilnīgi objektīvi un bez jebkādām novirzēm.

Kopumā tika nobraukti 43 650 km, tai skaitā 38 142 km nobraukti ar autogāzi (LPG). Nepilnu trīs gadu laikā (32,5 mēneši) CR-V tika ielieti 830,18 litri 95E markas benzīna par 896,14 EUR, kā arī autogāze 4218,94 litri par 2033,34 EUR. Šoreiz gan pieņēmu lēmumu sākt taupīt jau no paša sākuma un tika uzstādīta LPG iekārta jau pie 5508 km nobraukuma. Fakts, ka šī iemesla pēc tika pazaudēta garantija uz dzinēju, mani nebaidīja, jo šīs paaudzes CR-V joprojām tika uzstādīti tie paši vecie, labie un uzticamie divu litru dzinēji, kas ļoti labi sader ar LPG. Jāatzīst, ka dzinēja regulējums bija labāks, jo degvielas patēriņš bija nedaudz zemāks (vidēji par 10%) kā iepriekšējās paaudzes CR-V.

Kopš LPG iekārtas uzstādīšanas, ikmēneša izdevumi būtiski samazinājās un nobrauktā 38 142 km laikā kopumā izdevās ietaupīt 699,54 EUR, ņemot vērā arī LPG iekārtas uzstādīšanas un apkopju izmaksas. Šis ietaupījums gan ir aptuvens, jo nav iespējams precīzi noteikt potenciālo benzīna patēriņu, ja ar benzīnu nebrauc.

Kopā ar CR-V iegādi saistītās izmaksas bija tikai nedaudz lielākas nekā pati iegādes cena – ar visiem līzinga procentu maksājumiem un līzinga devēju komisijas maksām sanāca pārmaksāt tikai 982,40 EUR. Salīdzinājumā ar maksājumiem iepriekšējā CR-V iegādes gadījumā, te jāņem vērā, ka pārmaksas samazinājums ir saistīts ar zemāku aizņēmuma procentu likmi (fiksēta visā līzinga periodā 0,99%), kā arī lielāku pirmo iemaksu. Iepriekšējam CR-V tās bija 39,39 EUR mēnesī, bet šim – 30,23 EUR mēnesī.

Operatīvā līzinga ikmēneša maksājums bija 272,72 EUR. Automašīnai tika veiktas apkopes saskaņā ar ražotāja norādīto grafiku. Uzreiz jāsaka, ka te ir zināma atškirība ar iepriekšējo CR-V. Ja 2008.gadā raažotajai CR-V apkopes bija jāveic ik pēc 20 000 km, tad 2015. gadā ražotajam – tad, kad to pasaka t.s. borta dators, kaut sākotnējais apgalvojums par apkopju biežumu bija daudz tīkamāks – ik pa 30 000 km. Faktiski sanāca ik pa 14 000 km.

Pavisam kopā tika veiktas trīs apkopes obligātās apkopes, par ko kopā samaksāti 621,07 EUR, kā arī divas LPG iekārtas apkopes par pavisam 96,50 EUR.
Atškirībā no iepriekšējā CR-V šim auto vispār netika veikti nekādi papildus remonta darbi, izņemot vienu gadījumu, kad riepā iedūrās nagla, par ko nācās šķirties no 2,00 EUR.

Garantijas remonta vizītes servisā bija divas:

  1. pie nepilniem 14 000 km - vadītāja loga mehānisma eļļošana, plastmasas zem spoguļa nostiprināšana (sāka neaudz grabēt un nekorekti strādāja automātiskās gaismas) un automātisko gaismu vadības sistēmas pārregulēšana. Šo paveica parastās apkopes ietvaros;
  2. pie nepilniem 41 000 km - labās puses spoguļa motora nomaiņa (spogulis regulējās nevienmērīgi, ar bremzēšanu).

Šoreiz netika atsevišķi iegādātas ziemas riepas, jo to cena tika iekļauta automašīnas cenā (apmēram 1000 EUR varētu būt, ņemot vērā riepu izmēru R18). Teorētiski to varētu pārnest uz ekspluatācijas izmaksām un nedaudz mainītos aprēķins, bet jebkurā gadījumā vidējo mēneša izmaksu apmēru tas tāpat neietekmē.

Ekspluatācijas laikā papildus tika iegādāti:

  • LPG iekārta - 740,00 EUR;
  • kartera aizsargs – 161,00 EUR;
  • motora pārsega difuzors (mušu ķērājs) – 62,00 EUR.

Pēdējie divi izdevumi gan bija paša iniciatīva, līdz ar to pie obligātajiem izdevumiem īsti nebūtu pieskaitāmi.

Papildus, protams, radās arī citi izdevumi, piemēram:

  • ikgadējās tehniskās apskates veikšana un ekspluatācijas nodoklis (50 % atlaide, jo daudzbērnu ģiemene) – 142,44 EUR;
  • KASKO apdrošināšana – 1319,35 EUR;
  • OCTA apdrošināšana –104,80 EUR;
  • logu tīrītāju slotiņas (divi komplekti) – 38,88 EUR;
  • divreiz gadā (pavisam 4 reizes) veikta riepu nomaiņa – 55,00 EUR;
  • mazgāšana – 76,05 EUR;
  • logu šķidrums – 50,87 EUR;
  • reģistrācijas apliecības un numura zīmju nomaiņa – 82,50 EUR;
  • numura zīmju piekniedēšana – 5,00 EUR.

Tādējādi kopējās vidējās izmaksas par jaunu iegādātu un turpmāk nepilnus trīs gadus lietotu Honda CR-V bija 626,28 EUR/mēnesī (atgādināšu, ka iepriekšējam CR-V tās bija 666,06 EUR). Pēc 32,5 mēnešiem CR-V tika pārdots par 21 000,00 EUR jeb par 68,7 % no sākotnējās vērtības.

Atskaitot par pārdošanu iegūtos līdzekļus (21 000,00 EUR), kopējās vidējās mēneša izmaksas attiecīgi samazinās līdz 524,45 EUR/mēnesī (atgādināšu, ka iepriekšējam CR-V tās bija 552,96 EUR). Taču objektīvāk ir vadīties no izmaksām, kas ir tieši ekspluatācijas laikā, tātad 626,28 EUR/mēnesī.

Lai daudzmaz varētu salīdzināt izmaksas abiem auto līdzīgā periodā, aprēķinu par 32,5 mēnešiem izmaksas arī iepriekšējam CR-V (skatīt tabulu):

 

 

CR-V 2008, EUR

CR-V 2015, EUR

Benzīns

6266,87

896,14

Gāze

0,00

2033,34

Priekšējie bremžu kluči un diski

355,58

0,00

Vasaras riepas

597,61

0,00

Riepas remonts

2,13

2,00

Ikgadējās tehniskās apskates veikšana un ekspluatācijas nodoklis

218,69

142,44

KASKO

1535,28

1319,35

OCTA

311,58

104,80

Logu tīrītāju slotiņas

31,30

38,88

Riepu nomaiņa

56,92

55,00

Logu šķidrums

42,82

50,87

Mazgāšana

255,14

76,05

Kopā:

9673,92

4718,87

Tabulā neiekļāvu izdevumus par gumijas paklājiņu iegādi, jo jaunajam tādi bija iekļauti cenā. Tāpat neiekļāvu sakabes āķa uzstādīšanas un remonta izdevumus, jo sakabes āķis bija tikai iepriekšējam CR-V un šie izdevumi ir opcionāli nevis obligāti. Līdzīgi ar papildus imobilaizeru (301,63 EUR), kura uzstādīšanu iepriekšējam CR-V pieprasīja apdrošinātājs, bet jaunajam šādas prasības nebija, attiecīgi nebija arī izdevumu.

Kā redzams, iepriekšējam CR-V 32,5 mēnešu laikā jau bija jāpērk vēl vienas vasaras riepas, kā arī jāmaina priekšējie bremžu diski un kluči. Jāpiemin gan, ka nobraukums abiem auto šajā periodā bija atšķirīgs, ko var secināt pēc ielietā degvielas daudzuma. Ja iepriekšējam CR-V 32,5 mēnešos tik ielieti 6043,18 litri degvielas (benzīns), tad šim – 5049,12 litri degvielas (benzīns 830,18 litri un gāze 4218,94 litri), no kā var secināt, ka 32,5 mēnešos ar iepriekšējo CR-V tika nobraukts par kādiem 10 000 km vairāk.

Izdevumi par mazgāšanu arī būtiski atsķiras, bet tas lielā mērā saistīts ar to, ka jaunais CR-V tika iegādāts, kad jau dzīvoju privātmājā, līdz ar to ļoti daudz sanāca mazgāt pašam. Tiesa gan te nav ierēķinātas ūdens un elektrības izmaksas, kuru daudzmaz precīza uzskaite nav lietderīga.

Tāpēc jāatzīst, ka nevar īsti korekti salīdzināt iepriekšējā un šī CR-V izmaksas, jo to lietošanas periods ir stipri atšķirīgs (32,5 mēneši vs 84 mēneši). Iepriekšējam CR-V tika ar laiku veikti daudzi dārgāki remontdarbi, piemēram (bremžu uzliku/disku nomaiņa - 677,42 EUR, sajūga komplekta nomaiņa – 275,31 EUR, atsaišu un stabilizatoru bukšu nomaiņa – 91,70 EUR u.c.), kam šajā gadījumā nebija nepieciešamības.

Gala aprēķins:

Ja aprēķina ikmēneša vidējās izmaksas visā lietošanas periodā, jaunā CR-V vidējās izmaksas 32,5 mēnešu laikā (524,45 EUR) ir ļoti tuvas iepriekšējā CR-V izmaksām (552,96 EUR). Bet arī šie skaitļi īsti nav savstarpēji salīdzināmu, jo atšķirīga gan iegādes cena (2008. - 25651,53 EUR, 2015. – 30569,40 EUR), gan līzinga pirmās iemaksas apmērs, gan arī procentu likme.

Skaidrības labad pieminēšu, ka nākamais auto nebūs Honda CR-V. Bet nevis tāpēc, ka dārgi, bet gan tāpēc, ka CR-V nav piemērots ģimenēm ar vairāk kā trīs bērniem.

Lasi iAuto.lv arī:

Ja arī Tu veic šādus vērtīgu pierakstus un uzskaiti, tad lūdzu sūti tos mums publikācijai iAuto uz e-pastu iAuto at iAuto .lv

 
Visi komentāri
 
kasinsh79 21.aprīlis 2018 7:19
43 3 Atbildēt

Auto vispār ir dārgs prieks, ja vēlies (privāti) pirkt jaunu. Kaut vai vērtības zudums. Zināmā vērā šī kalkulācija atver acis daudziem.

P.S.Apbrīnojama pacietība to visu uzskaitīt

rudens68 21.aprīlis 2018 7:42
0 0 Atbildēt

0,384 eiro km , vai pareizi ?

Man dīzeļ ravs izmaksāja ,jau aizmirsu precīzi cik , bet kādi 0,30 LATI km . Es gan daudz pavirāšk rēķināju , pirmā iemaksa , lizings ,degviela, apkopes ,riepas ,apdrošināšana , atlikusī vērtība pēc pārdošanas .

rudens68 21.aprīlis 2018 7:44
27 0 Atbildēt

Par ieguldīto darbu paldies

Bolzens 21.aprīlis 2018 21:39
0 0 Atbildēt

Mūsu laikmetā jau uzskaiti ir viegli veikt. Es arī to daru, izmantojot mobilo aplikāciju Spiritmonitor.

BMW 21.aprīlis 2018 8:24
5 28 Atbildēt

Nu ko lai saka, M5 izmaksā daudz mazāk.

BMW 21.aprīlis 2018 13:26
1 10 Atbildēt

Var redzēt, ka mīnusu licēji pat tuvu M5 plakātam nav stāvējuši.

bumeris 21.aprīlis 2018 13:29
13 16 Atbildēt

Jā, piekrītu!

Es savu emku nopirku par 950 EUR, 2012. gadā. Sešu gadu laikā nobraucu 8000 km, ieguldīju naudu aptuveni 4500 EUR. Sešos gados tikai 4500 EUR. Pats galvenais, kamēr man Būmeris atradās servisā, es par velti izmantoja fātera opeli. Tāpēc, patiesībā nobraucu ap 50 000, bet ieliku tikai 950 plus 4500.

Kristaps 21.aprīlis 2018 15:48
15 10 Atbildēt

Nemuldi bomār, neko Tu tur nevari atļauties

Sēdi savā garlaicīgajā misenē un prāto, kā tavu sievu7 draudzeni ņem priekšā bmw vadītājs...

kasinsh79 21.aprīlis 2018 14:14
15 0 Atbildēt

Bez komentāriem Izvērtē vien JAUNA auto BMW M-5 iegādi, ar turpmākajām apkopēm, jaunām megariepām utt. Vēlams, arī pēcgarantijas izmaksām. Tad tev būs riktīgs īīīīīhhhhhāāāāā

KillerMiller 21.aprīlis 2018 8:42
39 6 Atbildēt

Salīdzinot ar jauna auto izmaksām, divdesmitgadīga izmaksas šķiet smieklīgi mazas.

nomiks 21.aprīlis 2018 9:55
10 0 Atbildēt

Loģiski. Kā var redzēt, lielu daļu izmaksu sastāda vērtības kritums, kas 20 gadīgam auto ir būtiski mazāks vai pat gandrīz nekāds.

Patisons 21.aprīlis 2018 11:52
6 0 Atbildēt

Arī 20 gadīgam auto izmaksu pietiks. Būs vairāk ko remontēt un vairāk dīkstāves. Lietots 20g vienmēr būs lētāks, jo sākuma cena ir niecīga, bet par brīvību un komfortu ir jāmaksā.

Braucu šobrīd ar 14 gadus vecu auto, kopā kādus 11 gadus, tāpat visas ekspluatācijas izmaksas(izņemot degvielu) ir nedaudz zem 200 Eur, ja pieskaitam auto vērtības kritumu, tad 100 klāt, + vēl visam klāt degviela 100-200EUR. Manā gadījumā jauns auto izmaksātu par 100 vairāk, ja brauktu ar gāzi, tad vēl varētu ietaupīt, bet tā ir mana izvēle. Var ļoti ietaupīt, ja pats taisa, bet vajag savu laiku, vietu un instrumentus. Bet vienalga lietotam auto būs 200+ EUR mēnesī. Daudzi sevi māna uzturot mītu, mans auto nav jāremontē, pa lēto u.t.t., kad esmu prasījis, lai parāda izmaksu pozīcijas, lai varu redzēt kā var iekļauties 100 Eur mēnesī ar visu degvielu/gāzi, tad neviens to nav varējis, argumentējot, ka izmaksas jau mazas, ko tur skaitīt.

Labs raksts!

viencexperc 21.aprīlis 2018 12:28
5 16 Atbildēt

200 eiro mēnesī remontos????

Izmet to bmw vai audi tolmetā un nopērc citas markas. Tad maksāsi tādu summu gadā.

Raivo 21.aprīlis 2018 12:52
15 1 Atbildēt

Citi jau ar auto brauc, nevis tur stavvietā un brīnās uz to, vai bremzē pie mazākas kanalizācijas akas, vai riņko pa ceļu apbraucot mazas bedrītes

200EUR menēsi par 14. gadīgas lamatas remontu/apkopi nav nekas traks. Tie ir 2400EUR gadā, tagad parēķini eļlas/filtru maiņu, peikares detaļas+ darbs.

Un vel protams ja dzīvo kāda mazpilsētā tad arī ir citādāk, salīdzini mašinas slodzi kaut, kāda mazā ģerevņā ar vienu luksaforu, un braukšanu pa Rīgas "krutajiem" ceļiem.

msh 21.aprīlis 2018 12:55
0 14 Atbildēt

Par to slodzi piekrītu - bik ir starpība starp dižās pilsētas krutajiem ceļiem, un bez pēdiņām, vai "kādu mazu ģerevņu", kur riteņi normāli braucot mēdz kustēties 5-10 cm amplitūdā vismaz reizi sekundē - nerunājot jau nemaz par to ka ja dižajā pilsētā arī ir kāda bedre, lielākoties ta tiek pārvarēta uz 5-10 kilometriem stundā, jo sēdi korķī...

Raivo 21.aprīlis 2018 16:04
16 0 Atbildēt

Ha, pēc tava komentāra skaidri, var noprast, ka Tu Rīgā esi bijis pāris reizes savā mūzā un sen. Jo visi, kas nebraukā pa rīgu saka, korķi, korķi un velreiz korķi, kaut kur panorāmā vakarā redzējuši, vai paši vienreiz mūžā iesēdušies un domā, kā Rīgā visa satiksme sastāv no korķiem

Kādā ģerevņā tad Tu dīvo, ka Tev tur tādas bedres? Lielāka daļa mazpilsētu tomēr ir diezgan labiem ceļa segumiem, viennozīmīgi labākiem nekā ikdienā pārvietojoties pa Rīgu.

P.s.

Un Rīga nav nekāda "dižā pilsēta", vienkarši pilsēta kurā ir viss vairāk iedzīvotāju un tas arī viss.

msh 21.aprīlis 2018 16:35
0 13 Atbildēt

Nu man atkal liekas ka tu, raivo, ārpus dižās pilsētas esi bijis pāris reizes mūžā un sen. Visi kas nebraukā pa dižo pilsētu šausminās par korķiem, mani ieskaitot, jo ir pieraduši ka mašīna ir ātrs pārvietošanās līdzeklis, ar kuru 10 kilometrus pa pilsētu pulksteni 17.00 var nobraukt 10-15 minūtēs, nevis stundā, un nevis mudrījoties pa kaut kādām šķērsieliņām, pagalmiem, pēc atmiņas vai pēc wāzes, bet ērti braucot pa galvenajām ielām. Tāds mazs piemērs - pēdējoreiz kad braucu uz dižo pilsētu ar autobusu, es piektdienā 17.15 iebraucu liepājā no dienvidu puses, un 17.35 biju autoostā, pa ceļam iebraucot 3 [!!!] veikalos. Zinātniskā fantastika, vai ne? Dižajā pilsētā noteikti.

Tad nu lūk, mēs esam noskaidrojuši kāpēc citi šausminās par to murgu kas notiek dižajā pilsētā. Un man, diemžēl, nu jau šad un tad sanāk turp aizbraukt, jo mana sieva vēl pagaidām strādā dižajā pilsētā, un tur pa nedēļu arī dzīvo, centrā. Tā nu šad un tad sanāk pa dižo pilsētu pabraukāties, un, neskaitot satiksmes organizāciju, maksas stāvvietas un, pats galvenais, pārāk lielo mašīnu skaitu, neredzu tur nekā īpaša - esmu šajā forumā lasījis kunkstienus no indivīdiem, kas uz mašīnas uzlikuši koka ratu riteņus ar mazu gumijas strēmelīti par čaka ielu - nu, ļoti daudzas otrās šķiras šosejas ir ne labākas par čaka ielas labo joslu, drīzāk sliktākas, un cilvēki par tādām brauc, un ne jau uz 50... Man tādā ziņā ir paveicies, es dzīvoju 45 kilometrus no liepājas, bet nesen noasfaltētas šosejas malā - bet nu vēl pirms 4 gadiem bija tīri interesanti braukt; dažs labs posms sastāvēja tikai no ielāpiem un vajadzēja ar cietu seju stūrēt gar pašu asfalta/ielāpu malu...

Raivo 21.aprīlis 2018 18:24
14 0 Atbildēt

Atbildēšu uzreiz uz visiem taviem man veltītajiem komentāriem.

1. Man ir lauku mājas Vestienas pusē.

2. Auto pats neteisu, jo pa to laiku, ko pavadītu taisot auto es nopelnu daudz vairāk. Plus man nav tik vecs auto lai bez specinstrumentu palīdzības es to varētu sataisīt un galvenais, nafig tērēt savu laiku, tik muļķīgām nodārbēm. (Arī ši iauto sedēšana un komentāru rakstīšana ir muļķiga nodarbe), bet nu dazkārt tas kalpo, kā relax, jo var ierēkt par katru otro komentāru).

3. Tieši Tavas domāšanas dēl Tu esi tur kur esi! Tieši tādēl Tu brauc ar vecu automašinu, esi viens no daudzajiem, kuri domā, ka remeontējot savu auto tie kaut, ko ieekonomē.

4. 10km arī Rigā var nobrauk, pa 15mit minūtēm, nu šeit atkal pierādas Tava no Televizora iegūtā pieredze saistībā ar Rīgu. (nevajag "heitot", neviens nav vainīgs pie tā, ka Tava dzīve ir slikta, tikai Tu pats).

Nu ok saprotu sieva prom, spiesta strādāt "dižajā pilsētā" nu tā gadās, varbūt ja netērētu savu laiku taisot automašinu spētu no sevis izspiest, ko vairāk un sievai nebūtu jāstrādā...

Starp citu, par tiem diskiem un riepām, man piemēram orgināli nak r19, un nav nekāda vaina, protams ar mazāk ir nedaudz komfortablak, bet tas ir pilnīgi cits stāsts, ar Tevi to nav pat jēgas apspriest.

P.s.

Detaļas manam auto maksā krietni, dārgāk nekā Tu domā, bet nu nekas tāds arī nav taisīts, dārgākais bija divas pusas kuru maiņa kopā ar detaļu cenu izmaksāja ap 2500eur.

Bet nu šiem auto tā ir slimība, pirms pirku to nezināju.

P.s.s

Bet nu redz viss rodas salīdzinot, kad esi izbraucis ar labu(tas protams ļoti individuāli) auto, tad uz kaut kādiem golfiem un pasātiem pat skatīties negribas.

msh 21.aprīlis 2018 19:27
0 11 Atbildēt

Vispār jau tev bija veltīts tikai viens komentārs, tas kurā es tevi pieminēju, bet nu, tāda ir šī foruma tehniskā īpatnība ka reizēm to nevar saprast...

3. tā varētu būt - ja es domātu ar dirsu, es domātu ka jauna, plīstoša lamata būtu lietošanā lētāka... Bet tā kā es domāju ar galvu, ir tehniska domāšana, paziņas kas ir gan mehi, gan krāsotāji - tad aina ir redzama, zināšanas ir pieejamas un viss notiek. Par to ietaupīšanu tu jau pats atzinies posta apakšā - tā piemēram es varu minēt - pirms pāris mēnešiem uzliku savam golfam aizmugurē disku bremžu tiltu - visu pašrocīgi izjaucu, nosmilšoju, nokrāsoju, saliku visu jaunu kas jauns liekams - bremžu diskus, klučus, supportiem remonktkomplektus, rocenes troses, bremžu šļūtenes, caurule, gultņus, utt - un normālus, ne jau tos lētākos - apmēram uz 200 eirām tas pasāciens nostajās - ja nebūtu darījis pats, mazāk par 400 diez vai būtu. Par tavu divu pusašu cenu es varētu nomainīt visas detaļas kas manā mašīnā dilst, ar jaunām krutām detaļām, un vēl paliktu pāri....

4. Jā, var - attiecīgos laikos un virzienos Bet nu jā, tie kas redz dižajā pilsētā sastrēgumus, tie skatās pa televizoru - un tā nu aizpagājušajā reizē, astoņos no rīta pirmdienā braucot pāri salu tiltam un pa ulmaņa gatvi, "pa televizoru" ko sauc par priekšējo stiklu, redzēju gaaaarā gabalā pretējo virzienu stāvam - ko viņi tur darīja - mītiņš, pikniks? Jo ja viņi brauktu, tas būtu sastrēgums... Ir arī pašam, "pa televizoru" sanācis pasēdēt dižās pilsētas korķos - gan maz, jo es parasti braucu pretējajos virzienos nekā visi citi. Ak jā, es televizoru neskatos vispār, tā ka šito argumentu vari nepieminēt

P.S Tas arguments "es varu nopelnīt vairāk strādājot nekā remontējot mašīnu" man nav spēkā - jā, ir visādi galdnieki, celtnieki un tamlīdzīgi kadri kas var strādāt cik vien grib - man ir darba laiks, bet mašīna tiek taisīta ārpus tā. Vispār būtu interesanti paskaitīt cik tad es daudz laika tam pavadu, bet baidos ka sanāktu diezgan maz - gan salīdzinoši daudz, jo es pagaidām vēl savam golfam neesmu beidzis uzlabojumus, tāpēc remontiņš, kas prasītu pusstundu mēdz izraisīt darbus, kur kopā pa mēnesi varbūt salasās visas 10 stundas - nu kā tagad, kad viens gaudojošs gultnis rītdien rezultēsies citās rumbās un citās bremzēs.

Raivo 22.aprīlis 2018 3:53
13 2 Atbildēt

Redz Tu atkal nesaproti.

Par "3šo" - Jauna plīstoša lamata, tas ir tikai Tev, Tu to sauc par lamatu, jo nevari to atļauties, redz tā ir ar gandrīz visu dživē arī mājokli, tie kuri nevar atļauties uzbūvēt savu, dzīvo tādā, kādu var atļauties utt. Ar galvu Tu varbūt arī domā, taču galīgi nepareizā virzienā, jo ja domātu pareizā tad savu ikdienas auto NEREMONTĒTU, tas defoltā nav izdevīgi! Ok pieļauju, ka esi jau gados, bet lūdzu, lūdzu nemači saviem bērniem šādas muļķibas, savādāk viņi to uztvers par normu un dzīvē nekur netiks! Un, kā jau teicu ar Tevi diskutēt ir veltīti, tas ir tā pat, kā akmenim censties ieskaidrot, ka viņš ir "izaudzis" nepareizā vietā

4. Nav komentāru - vienkārši "akmens" vecam stūrgalvīgam zirgam neko vairs neiemācīsi/nepaskaidrosi, neviens jau nesaka, ka sastrēgumu nav, pēc Tevis teiktā cilvēki pa Rīgu parvietojas tikai braucot no un uz darbu, bet nu lai jau Tev tiek, skaidroties tāpat bezjēdzīgi.

Un par pēdējo.

Ja Tu savā darba laikā nespēj nopelnīt tik daudz, lai Tavai sievai nebūtu "jāvergo" "dižajā pilsētā", tad maini darbu...

msh 22.aprīlis 2018 17:42
0 9 Atbildēt

Jā, es to nevaru atļauties - bet vispārīgi runājot, es varu atļauties vairāk nekā lielākā daļa jauno lamatu mainītāju. Kaut kā ļoti uzkrītoši šajā pašā forumā manāma jauno lamatu paļurkātāju/mainītāju teksti "mašīna patika, bet beidzās garantija, tāpēc bija jākratās vaļā". Kāpēc tādi teksti? Jo cilvēks apzinās ka brauc ar sūdu, un apzinās ka viņš to nevar atļauties saremontēt. Man šādas problēmas nav - es ar mazu aldziņu divarpus gadu laikā nepilnus 29 gadus vecam golfam esmu nomainījis lielāko daļu mašīnas, tā ka no sākotnējās mašīnas pa lielam palikusi virsbūve un salonā kaut kādi apšuvumi. Tu vari savai mašīnai to atļauties - sakrāmēt attiecīgā modeļa topmodeļa dzelžus, pie viena tos pārlasot? Jā, protams, ka mašīnu remontēt nav izdevīgi - un vispār to nav izdevīgi ne nopirkt, ne pārdot, un ne lietot - bet nu te sākas tā starpība starp īpašnieķeli un saimnieku, bet izsakoties taviem vārdiem, "par tevi ar to diskutēt ir veltīgi" - tev vienkārši nesaprast kā var gribēt lai mašīna ir ideālā stāvoklī Ak jā, vēl par to nevarēšanu atļauties - es arī nevaru atļauties palikt uz ceļa, man mašīna ir lai pārvietotos un ja es braucu, man jāaizbrauc - tici vai nē bet 30 gadus vecai mašīnai, kuras stāvoklis šad un tad tiek apsekots, ir jūtami mazāk kam piepeši noplīst nekā pāris gadus vecai...

Par to ka es esmu gados, tev ir taisnība - gada sākumā palika veseli 30....

Raivo 22.aprīlis 2018 22:14
11 0 Atbildēt

Neko Tu tur nevari atļauties, dzīvojot tajā ģerevņā Tev tā vienkārši liekas

Nesaprotu, to Tavu "cemmi" par jauno auto īpašniekiem, tas Tev kaut, kādā veidā naktīs neļauj gulēt? Es atkārtošos vēlreiz. Skaidrs, ka tāds vec lūznis, kā otrais golfs plīsīs mazāk nekā jauns pasāts, tur vienkārši nav kam lūzst! Un tomēr cik mazohistiskam, dumjam un nabadzīgam jābūt cilvēkam, lai brauktu ar to miskasti, pats remontētu un tajā pašā laikā noliktu jauno automašinu īpašniekus

Un patiešibā tas vecais golfs nav ne pie kā vainīgs, Tu esi tas, kurš nesaprot. Mans auto ir ideālā stāvoklī, darbojas viss, kam jādarbojas, izskatās lieliski, tikai atsķirība tāda, ke neko tam netaisu, pusasi ir "slimība" šim auto, vel jo vairāk, ja ar auto brauc agresīvi. Turklāt es nebraucu ar vienu auto ilgāk par tŗīs gadiem, tad auto jau ir apnicis un ir laiks, kam citam, kas ar to auto notiek tālāk, nav mana darīšana. Turklāt saproti arī vienu, man samaksāt tos 2500Eur par remontu ir mazāk nekā Tev piecus gadus remontēt to veco golfu.

Un, ko nozīmē - apzinās, ka nevar to atļauties? Tu tiešam neesi īpaši gudrs. Cilvēks nevis nevar atļauties, bet negrib problēmas, jo tāda varbūtība, ka auto būs jāmaina kāds dārgs mezgls pastāv, tas ir loģiski, bet nu ko tur, Tu jau kā sieviete ar ļoģiku nedraudzējies

Manuprāt problēma ir naudā, saproti Tu vari atļauties remontēt savu golfu, kāds cits var atļauties braukt ar jaunāku auto un mainīt to pēc gada, kāds cits savukārt var atļauties mazlietotu. Es neko nesaku, ka tu brauc ar vecu golfu un pats taisi to, bet lūdzu paklusē par lietām, kuras Tev ir pilnīgi svešas. Saprotu, ka nekad neesi izbaudījis lielas naudas garšu, bet nu pamēģini izglītoties, neesi jau zemē metams, kā pats teici tikai 30mit...

viencexperc 21.aprīlis 2018 13:50
0 0 Atbildēt

Es savu auto laužu. Dienā sanāk darbināt ap 8 reizēm, bet gadā nobraucu nedaudz zem 20 000. Pārsvarā īsi braucieni, bet reizes 10 gadā garāki par 1000 km. Ļoti bieži, katru dienu, aptuveni km sanak braukt pa sapistu grants ceļu. Šogad noplīsa starteris. Samaksāju 45 EUR. Un nākošnedēļ uztaisīšu pirmsvasaras apkopi - eļļas, filtri, šķidrumi, varbūt kaut kas jāmaina. Gribēju apvienot ar starteri, bet servisā nebija brīva loga. Citus gadus tāda apkope nebija dārgāka par 200 EUR. Pagājušogad gada laikā mainīju ABS kaut kādu sensoru, piekarē kaut kādu sūdu, lampiņu lukturos. Varbūt vēl kaut kādus sūdus. Man nebija neviena gada, kurā būtu samaksājis 1000 EUR ( 200 eiro mēnesī, tas 2400 EUR gadā).

Auto nopērkot, es tajā gadā samaksāju virs tūkstoša. Bet tad es mainīju daudz lietas - siksnas, eļļas, ( Tikai kārbas eļļa,oriģinālā, maksāja ap 100 EUR), utt pat ūdenssūkni. Bet pusi no tā varēja nemainīt.

Un pat tajā gadā nesanāca 2400.

Raivo 21.aprīlis 2018 15:57
15 3 Atbildēt

Ha smieklīgi 20k gadā, tas jau studentu nobraukums ziemā slidinoties pa stāvvietām. Es tikai pa Rīgu nobraucu virs 20k.

Nu labi sāksim ar to, kas tar par auto?

Nē nu jāpiekrīt, ka ja nopērk otro golfu pa 1k un ieliek vel 1k uztaisa tā ka perfekto, skaidrs, ka viņš ies ilgi, jo Tur nav kam lūzt!

Vispār par vācu auto (jaunāku auto) lūžšanu Tev IR taisnība, lūst ļoti daudzkas un remonti dārgi, bet nu citu variantu jau arī īzsti nav! Nu labi japoškas, bet tie visi ir neglīti pēc velna un lielākoties ir vienriteņi. Plus neglīti saloni utt.

viencexperc 21.aprīlis 2018 14:03
1 8 Atbildēt

Ak jā. Pagājušogad, sākumā, nomainīju kondicioniera radiatoru. Maksāja 80 eur, plus - uzpilde.

Un visdārgākais renonts pagājušogad, bija sievas braukšanas seku likvidēšana -bampera un spārna nokrāsošana. Tas bija gan cenas ziņā dārgākais, gan morāli vissmagākais, jo auto aizturēja ilgāk kā vajadzēja. Kaut kur ap nedēļu.

usaexperc 21.aprīlis 2018 15:10
16 1 Atbildēt

Amerikāņu auto remontēt ar ķīniešu detaļām!!! Vot tas ir bomārs... Vismaz salvage sertifikāts tam radiatoram bija?

viencexperc 22.aprīlis 2018 12:53
0 10 Atbildēt

Man pirmais auto bija VW, 2001.gada. tam vecajam sūdam servisi bija daudz dārgāki.

Tas taču "prēmiums". "Kvalitatīvs ar labu salona apdari".

Nekas, ka spainis, bet "prēmiums".

GTD2 23.aprīlis 2018 10:01
3 0 Atbildēt

vw nav premijums bet tautas mašīna, un salona kvalitaate ir protams labaaka par amisiem un japaniem. Cik sevisos runāts tad vw ir vislētāk remontos, jo detaļas plašā izvēlē pieejamas unmašīna ir pārdomāta uzbūvēta, nekā citas kas caur pakaļu

viencexperc 22.aprīlis 2018 12:46
0 1 Atbildēt

Tev nav priekšstata par amerikāņu auto detaļu cenām. Cita lieta, kad lūzt kas nestandarta. Tad gan ir speciāli jāsūta, un tad tas ir ļoti dārgi.

msh 21.aprīlis 2018 13:01
13 2 Atbildēt

Nu tagad skaidrs kāpēc tu jūsmo par jeņķu kastēm - jo tu savējo lieto kā kārtīgs jeņķis - nekas netiek remontēts, nekas netiek apkopts un varbūt vēl salons arī pilns ar atkritumiem - dabiski kaut kāds pusgadsimtu vecs OHV motors darvas atrašanos eļļas sistēmā izturēs labāk par mūsdienīgu DOHC motoru... Žēl ka pie mums ir tāda tehniskā apskate, vai ne? - tā tevi reizēm izdrāž un tad nākas mainīt kaut kādus bremžu klučus vai bukses, savādāk vispār varētu priecāties kādas lietošanā lētas mašīnas tie amūrikāņi ražo...

GTD2 21.aprīlis 2018 13:05
5 0 Atbildēt

tad par 200eiro ja kadreiz nakas samaksāt nav nekas, domāju ja vari iegādāties bmw, tadtādu naudu visticamāk viņš dienā nopelna

GTD2 21.aprīlis 2018 14:55
2 2 Atbildēt

ja sanāk 200 eiro mēnesī remontos tad jebkuras markas auto ir jadomā par šrotošanu, vai tolmetu, par bmw nemacēšu teikt, bet par audi varu teikt tikai to ka tās markas ir vienas no tām kas vissilgāk nobrauc līdz nokļūst tolmetā, no pieredzes ,tolmets ap miljonu varētu būt, ka neatmaksājās vairs viņu taisīt, protams katram individuāli ja nekopja tad tas var būt daudz ātrāk, bet tā resurss viņiem diezgan liels, daudziem korejiešiem ,japāniem resurss ap 300 tūkst beidzās

Raivo 21.aprīlis 2018 16:06
10 1 Atbildēt

Nestāsti, aptuveni 5 gadus veciem dārgākiem vidējās klases auto 200eur menesī stabili salasās, kaut vai divu gadu laikā, jo apkopes ir dārgas un var iziet no ierindas, kāds dārgāks mezgls pneimo piekare utt.

GTD2 22.aprīlis 2018 11:47
1 0 Atbildēt

cik biezi tad mainiisi to piekari , kad bija a6 ar sarezgiitu piekari kadus 3 gadus stabili viņa gaaja, cik atceros detalas bija ap 300eiriki, par darbu kadi 30-40 eiriki, bet tad uz triis gadiem miers

Raivo 22.aprīlis 2018 12:22
7 1 Atbildēt

Kurš A6 tev bija? Tas parastais bez pneimo? Ja tā, tad tur nekā sarežģīta nav, parasta pasāta piekare, tik drusciņ izturīgāka.

Ar pneimo nekad, neko nevar zināt, var izbeigties, kāds no spilveniem, vai kompresors, vai kāds sensors, lieki piebilst, ka orģinālie spilveni ir dārgi, savukārt neorģinālie ir miskastes, proti tas auto vairs nav tāds, kādam tam jābūt, turklāt aizmugurējā pneimo piekare nāk katrā otrajā vecajā bmw sākoot no 2003 gada 5 sērijas uz augšu.

Man personīgi viena apkope - filtru un eļļu maiņa izmaksā ~400 Eur. Tā ir standarta apkope, salona, motora gaisa/eļļas filtra, degvielas filtra un pašas eļļas maiņa - plus pārbaude. Gadā sanāk vismaz divas šādas apkopes, jo braucu daudz.

msh 21.aprīlis 2018 16:44
0 0 Atbildēt

Nu redzi - 200 eiras mēnesī var savākt ļoti vienkārši - 1) tu dzīvo dižajā pilsētā un apmeklē turienes servisus 2) tu brauc ar šajā gadsimtā ražotu mašīnu, kurai ir dārgas detaļas 3) opcionāli, tas ir premiums, kam piekare ir sarežģītāka un satur stipri vairāk dārgu detaļu.

Piemēram, kaut kādam tur piektajam golfam priekšas gultnis maksā kaut kādu nepilnu sotaku - dižās pilsētas servisā to apmainīt kā minimums pārdesmit eiras, ja ne vairāk - un tu jau esi iztērējis virs sotaka, lai arī esi nomainījis tikai vienu gultni.

msh 21.aprīlis 2018 13:06
0 2 Atbildēt

Degvielu pie izmaksām skaitīt ir muļķīgi, jo tā ir atsevišķa aile, kuras lielums ir atkarīgs no vajadzībām, nevis no mašīnas. 14 gadus veca mašīna jau visdrīzāk ir piederīga pie jaunajām lamatām ar dārgām detaļām, bet ja tevi uztrauc dīkstāves - nopērc 25 gadus vecu otro mašīnu un/vai remontē pats. Man, piemēram, pēdējos mēnešus ir sanācis savu golfu bik nopietnāk paremontēt, bet tas tikai vienu reizi prasīja aizņemties no kolēģa mašīnu uz nedēļas nogali, jo parasti remonti tiek ieplānoti nedēļas vidū kad mašīna nav vajadzīga.

nomiks 21.aprīlis 2018 13:35
4 0 Atbildēt

Pēc Tavas loģikas faktiski visu ir muļķīgi skaitīt. Auto arī var būt par 12 000 eur vai 120 000 eur. Katram būs savs patēriņš, savas izmaksas.

Raksts atspoguļo viena konkrēta lietotāja un konkrēta auto izmaksas konkrētos apstākļos un konkrētā kopējā distancē. Visi citi aprēķini būtu jau tikai teorētiski, kas nav šī raksta mērķis.

Welcome ar savu rakstu!

X 21.aprīlis 2018 8:50
7 1 Atbildēt

LPG ietaupījums gan ir tāds nekāds.

Ļoti slitks dzinējs, vai slikta LPG iekārta, vai varbūt abi divi, vai arī meistari lohatroni un nav pareizi, kaut, ko uzstādījuši, saregulējuši.

nomiks 21.aprīlis 2018 9:52
2 0 Atbildēt

LPG ieguvuma aprēķinā ņemtas vērā arī iekārtas uzstādīšanas izmaksas 740 eur un apkopes izmaksas 96, 50 eur. Summējot kopā, ietaupījums ir aptuveni 1500 eur. Priekš 38 000 km tas nav slikts rādītājs.

LPG patēriņš bija par aptuveni 20% lielāks kā benzīna patēriņš, kas arī ir normāli.

GTD2 21.aprīlis 2018 8:50
2 0 Atbildēt

Ir viena diezgan liela neprecizitāte, operatīvais līzings ir auto noma, nevis auto iegāde, kā maldinoši reklamē, pa lielam var noslēgt ilgtermiņa nomu ar jebkuru kantori kas nodarbojās ar mašīnu izīrēšanu unnebūs atšķirības.

GTD2 21.aprīlis 2018 9:20
0 0 Atbildēt

ja nēmtu līzingā tad ikmēneša maksājums būtu vismaz trīsreiz lielāks, bet maksātu par mantu nevis par īrēšanu

nomiks 21.aprīlis 2018 9:53
0 0 Atbildēt

Muļķības. Parasta līzinga gadījumā uz to pašu termiņu maksājums būtu par kādiem 40 % lielāks, ne vairāk.

GTD2 21.aprīlis 2018 13:12
0 0 Atbildēt

cik sapratu auto tika nomats uz pieciem gadiem, tad pieskaitot 40% ir 380 menesi ,pareizinot ar 60 menesiem sanāk tika zem 23 tukstošiem bet auto maksā pāri par 30 tūkstošiem plus bankas procenti būs vēl stipri vairāk

nomiks 21.aprīlis 2018 13:22
0 0 Atbildēt

Pirmo ienaksu pieskaiti un būs tie paši 30 000 eur

GTD2 21.aprīlis 2018 16:55
0 0 Atbildēt

būs tikai tad ja pirmā iemaksa būs 10 tūkst

jucis 21.aprīlis 2018 10:52
2 0 Atbildēt

motora pārsega difuzors (mušu ķērājs) – 62,00 EUR

si ir ta melna stripa motora parsega prieksa? kam vina domata un vai vina reali strada?

nomiks 21.aprīlis 2018 11:08
0 0 Atbildēt

Jā. Vasarā odu skaits uz vējstikla tuvu nullei. Iepriekšējam CR-V tas tika uzlikts skata pēc, bet praksē konstatēju papildefektu. Tāpēc uzreiz tādu uzliku arī jaunajam CR-V.

msh 21.aprīlis 2018 12:52
1 3 Atbildēt

Skata vai neglītuma? Pupturis - tā to veidojumu sauc - ir rietumu šķūninga mode, metams vienā katlā ar tādu sēdinājumu ka mašīna velkas pa zemi [stanci] un uz āru izgāztiem riteņiem. Ja cirvim pupturis taisa tādu gaisa plūsmu ka knauši netrāpās uz stikla, tātad tas palielina mašīnas aerodinamisko pretstību, bet nu tev noteikti bik lielāks patēriņš nebija no svara

kv 21.aprīlis 2018 11:47
6 0 Atbildēt

Renault Megane 1.5 DCI 110 pirkts 2013 par 14000 EUR (bez līzinga)

izmaksas par 5 gadiem (nobraukts 62000 km), noapaļots uz augšu:

degviela 3500 EUR

apkope 600 EUR

Kasko 1500 EUR

OCTA 500 EUR

CSDD (apskate, nodoklis) 600 EUR

ziemas riepas 300 EUR

sanāk 120 EUR mēnesī (220 EUR ja ņem vērā auto vērtības kritumu - 1200 EUR gadā)

jonj 21.aprīlis 2018 14:56
0 20 Atbildēt

Bezjēdzīgi pirkt mašīnu ka nenobrauc vismaz 15000km gadā.

nomiks 21.aprīlis 2018 15:57
19 0 Atbildēt

Nepiekrītu. Mans otrs auto gada laikā nobrauc aptuveni 6 000 km, bet tie visi lokāli pa mazpilsētu, omei vadājot bērnus uz skolu, pulciņiem, turp - atpakaļ.

Taxi konkrētajā gadījumā nav variants, jo jābrauc n-tās reizes ik dienu.

Mamma ar savu auto arī gadā nobrauc aptuveni 8 000 km. Bet arī viņai auto ikdienā ir must have!

Ir svarīgi saprast apstākļus unauto lietošanas mērķi, lai izteiktu tik kategorisku spriedumu par to, kas ir vērts, kas nav!

eidis 21.aprīlis 2018 11:49
6 0 Atbildēt

Pačots un uvažuha par fundamentālu uzskaiti un milzu pacietību!

jonj 21.aprīlis 2018 14:52
0 0 Atbildēt

Interesē kāda būs nākoša automašīna

nomiks 21.aprīlis 2018 15:17
2 0 Atbildēt

Nav nekāda noslēpuma - VW Multivan, 2,0 TDI ar DSG kārbu un 205 ZS.

Multivan 28.aprīlis 2018 20:15
0 0 Atbildēt

Ļoti laba izvēle, ja pirksi jaunu un pagarināsi garantiju, ja lietotu , pie noskrējiena 200 tkm remontēsi pilnīgi visu dsg,sprauslas,abas turbīnas,pusasis,krāsosi virsbūvi...

jonj 21.aprīlis 2018 15:01
0 0 Atbildēt

Bankā strādā ka tik zemu procentu likmi iedeva? 0,99% fiksētais.

nomiks 21.aprīlis 2018 15:16
2 0 Atbildēt

Bankā nestrādāju! Likmi EURIBOR (šobrīd jau ilgstoši ir 0) + 0,99% piedāvā daudzi dīleri sadarbībā ar līzinga kompānijām, bet tikai JAUNIEM auto.

Vietā paņēmu mazlietotu. Tam likme ir EURIBOR + 2,9%

rudens68 21.aprīlis 2018 15:07
1 0 Atbildēt

nomiks

Loģiski. Kā var redzēt, lielu daļu izmaksu sastāda vērtības kritums, kas 20 gadīgam auto ir būtiski mazāks vai pat gandrīz nekāds.

..

ravam tikai uz vērtības kritumu 6,5 gados 26580 eiro . pie

nobrauktiem 220 K .Īstenībā vairāk ,jo te neierēķinu līzinga %.

arba 21.aprīlis 2018 19:33
2 1 Atbildēt

mēs parasti aizmirstam vienu ļoti būtisku izmaksu, runājot par vecu auto remontu !

zaudētais laiks + izdevumi citam transportam , kamēr auto remontē !

Juris 21.aprīlis 2018 19:43
4 1 Atbildēt

Itkā uz jaunu auto apkopēm/remontiem tas neattiektos. Tur pat situācija ir vēl traģiskāka, kad dīleris paņem jaunu auto uz itkā "ekspertīzi", kas var ilgt pat nedēļām, kamēr sazinās ar rūpnīcu un mēģina defektu novērst. Un ja tev nav KASKO līgumā nav iekļauta maiņas mašīna (protams par tavu naudu), tad vari pūst stabulē. Pat tā slavenā mobilitātes garantija attiecās tikai uz to, ka dīlera sarunāts evakuators savāks tavu auto itkā par velti (kas pēc tam tiek šā vai tā izrēķināts no tava maka). Tā kā, pirkt jaunu auto uz privātpersonu ir brismu lieta. Var ņemt vienīgi kautkādu Dacia, kas ir vienkārša kā cirvis, uzreiz atteikties no garantijas, tādejādi iegūstot papildus atlaidi.

Es 22.aprīlis 2018 8:28
1 0 Atbildēt

Vai tad drīkst mašīnai operatīvā līzingā uzstādīt gāzes iekārtu un vēl pie tam zaudēt garantiju uz motoru? Neizklausās loģiski nedomāju ka banka tam piekristu..

nomiks 22.aprīlis 2018 10:10
1 1 Atbildēt

Kāpēc nedrīkst? Atteikties no garantijas neviens nevar piespiest. Līzinga kompānija (nevis banka) bija informēta, jo tika nosūtīta jaunā reģistrācijas apliecība. Līzingam interesē saņemt procentus (nopelnīt), atgūt izsniegto aizdevumu, kā arī sekot, lai nepasliktinās līzinga objekta stāvoklis un attiecīgi nepazeminās vērtība.

LPG iekārtas uzlikšana nekādi nepazemina vērtību!

GTD2 22.aprīlis 2018 11:55
0 0 Atbildēt

kāpēc nevar piespiest tā mašīna nav līzingā jo tā nav Tava mašīnna un saimnieks noska ,kas un kā būs, jo Tu īrē no tās kompānijas, bet par gāzes iekārtu loģiski ,ka viņi piekrita, jo auto taču vērtība ceļās, un kad viņi Tev viņu ņems nost, īrēs kādam citam, vai pārdos vērtība tam auto tikai celsies ja būs gāzes iekārtapar ko Tu būsi viņiem samaksājis, tāpēc viņiem nav izdevīgi nepiekrist. Domāju izdevīgāk būtu bijis atrast īrēt mašīnu uzreiz ar visu gāzes iekārtu

nomiks 22.aprīlis 2018 12:55
7 0 Atbildēt

Tev, acīmredzot, vājš priekšstats par operatīvā līzinga līgumu. Es tādus esmu parakstījis 6 gab. un labi zinu to saturu.

Līzinga devējam NAV tiesību vienpusēji jebkurā brīdī savākt auto, ja tiek pildīti līguma noteikumi. Un es tos pildu. Vienmēr.

Oplīzes beigās ir pirmpirkuma tiesības, tā kā ar šo nav problēmu. Grāmatvediski tas atspoguļojas kā noma, bet privātpersonai tas nav svarīgi.

Starp nomas līgumu un līzinga līgumu ir ļoti daudz atšķirību.

Ja neesi speciālists juridiskos jautājumos, izmanto iespēju paklusēt par tiem!

GTD2 23.aprīlis 2018 10:10
0 0 Atbildēt

zinu ka ir pirmpirkuma tiesības, un esmu intresējies protams,ka nav tiesību viņiem savākt no Tevīm auto arī ,parasti nomājot nav tiesību viņu savākt bez iemesla, Tam līzingan ir ļoti daudz ierobežojumi, piemēram manā gadījumā neviens man op lizingā nenomā mašīnu,kad pasaku ,ka man gadā 50tūkst nobraukums,jo pēc 5 gadiem tie ir 250tūkst. un kur tad viņu tādu mašīnu liks, Varbūt nepareizi izteicos tā ir noma ar izpirkšanas tiesībām,

nomiks 23.aprīlis 2018 10:35
0 0 Atbildēt

5 gados nobraukums 250 tūkst.km, tad atlikusī vērtība šādam auto pēc līznga kompānijas ieskatiem droši vien būtu ne vairāk kā 15 %. Šādā gadījumā pilnīgi noteikti operatīvais līzings būtu muļķīga izvēle!

Es vienmēr norādu 5 gados 100 000 km. Tikai ar vienu auto to izdevās pārsniegt, bet tam nebija nozīmes, jo tāpat to izpirku pats.

GTD2 24.aprīlis 2018 12:07
0 1 Atbildēt

es viņas parasti dragāju līdz kādiem 700 tūkstošiem, jo tad jau vajag diezgan lieli iegūldījumi jo nobraukts pa lielam viņai ir viss un paliek tāda izļurbējusi, un tad ir kādi 15 proc atlikusī vērtība, pirmai iemaksai, jā protams .ka ir vērts tās masīnas izpirkt no op līziznga,jo diezgan izdevīga cena

kasinsh79 21.aprīlis 2018 21:27
6 4 Atbildēt

Diemžēl jauns auto mūsdienās nav garantēts bezproblēmu braucamais, tie plīst diezgan negaidīti, tos, protams, remontē saskaņā ar garantiju, bet arī iespējas palikt kādu laiku kājeniekos - visai lielas. Gan tā, gan tā ir iespējas ieberzties neērtībās. Garantijas auto glābj tikai bezmaksas remonts...

R(8) 21.aprīlis 2018 21:59
6 0 Atbildēt

Nu jau ka piecus gadus braucu ar svaigi pirktu auto , remontu neesmu redzejis , tas ir lietoto auto ipasnieku mits , ka jaunie plist , tas gan , ka pec noteiktas kilometrazas ir jamaina sada tada autodetala , tapec es to pec 7 - 8 gadu eksplutacijas uzticu nakosajam ipasniekam.

kasinsh79 21.aprīlis 2018 22:33
7 3 Atbildēt

Es ilgāku laiku izjūtu jauna auto labumus un sliktumus - kādi padsmit gadi būs gan. Ir laba pieredze un ir gaužām slikta arī. Tas nav mīts

kv 22.aprīlis 2018 6:35
0 0 Atbildēt

Ar kāda modeļa jaunu auto slikta pieredze ?

kasinsh79 22.aprīlis 2018 11:29
3 1 Atbildēt

Traģiski slikta pieredze bija ar Bmw (!!!) 1-serie automātu dīzeli. Vēl turēšos pa gabalu no Peugeot (508 modelis). Abi bija jauni/garantijas auto. Ka Bmw tomēr mani uzrunā, tad Peugeot - noteikti vairs nē utt.

Raivo 22.aprīlis 2018 12:11
4 0 Atbildēt

Kāds konkrēti dzinējs tam bmw un kurš gads?

Daudziem ražotājiem ir tā sauktie "slimie" mezgli, kuri tiek novērsti līdz ar atjauninājumu. Man personīgi bmw slimā vieta ir priekšējās pusasis.

eidis 23.aprīlis 2018 11:22
0 2 Atbildēt

Man gan liekas, ka ražotāji, kuriem ir "slimi mezgli", pats ir slims mezgls. Ja ražotājs ilgstoši pieļauj sliktu tehnisko dizainu, tad to pašu tu vari sagaidīt arī tālāk.

Resp. slimu mezglu esamība liecina par nekvalificētiem konstruktoriem.

Raivo 23.aprīlis 2018 13:28
11 0 Atbildēt

Nu tad visus auto ražotājos "veram" ciet.

Parādi, kaut vienu, kuriem nav bijušas problēmas?

Un, jo vairāk daudz dažādu modeļu, jo vairāk problēmu.

Protams, ka mūzdienaš gandrīz NEKO vairs netaisa tik ilgmūžīgu, kā kādreiz, plus jaunie modeļi iznāk krietni biežāk nevis, kā kādreiz, pēc 5- 10 gadiem. Nu neko darīt, ja Tev ir risinājums šai problēmai, varbūt pārpērc "SAAB" un sāc ražot Latvijā, uztaisi vienu kvalitatīvu auto, gan tehniski, gan vizuāli, tā lai butu gan mazi, gan lieli modeļi, plūs 10 benzība un tik pat dīzeļdzinēju, plus pārītis elektromoti, un protams, pa kādam hibrīdam. Kvalitātei, jābūt, kā rolsrisā, bet cenai, kā renaultam - Tas taču ir tik vienkārši Atrodi, kādu kurš taisa golfus, te pat forumā viens tāds ir un viņš par kapeikām arī kvalitātīvi strādās Tikai nez cik daudz tādus cilvēkus atradīsi.

kasinsh79 22.aprīlis 2018 21:57
1 0 Atbildēt

118d, 2008.gads. Īsts nelaimes putns, ne Bmw.

msh 22.aprīlis 2018 1:46
0 0 Atbildēt

Kā tas laiks tiek zaudēts, ja jau reiz cits to mašīnu skrūvē?

arba 22.aprīlis 2018 9:59
0 0 Atbildēt

Interesanti kā es to auto uz servisu aizvedu ?

Un ja tas remonts ir ap 2 h, man nav vērts no turienes doties projām

tas ir laiks, kurā var strādāt, izglītot sevi, staigāt gar jūru, vai gulēt ! nevis bezjēgā braukt uz servisu un dirnēt tur ! kaut gan arī tur parasti atrodu kādas papīra lietas ko darīt

arba 21.aprīlis 2018 21:40
3 0 Atbildēt

man ar jauniem auto ir laba pieredze, serviss apmeklēts tikai plānveidā apkopēs

kasinsh79 21.aprīlis 2018 23:07
0 0 Atbildēt

Ceru, ka mans tagadējais Passat B8 būs bezproblēmu auto, taču - diemžēl savas citu jauno auto pieredzes dēļ - neticu Ja kalpos godam - mainīšu viedokli par mūsdienu jaunajiem auto.

JA Tu mani mīl tad EsTev ar 22.aprīlis 2018 8:37
0 3 Atbildēt

Man šādi bija ir mazda3 2008 gada 1.6 dīzelis ar turbīnu,pirkta jauna Latvijā,2017 gads bija ļoti interesants remontos,jo juka viss kas maksā labi sākot ar turbīnu tika likta jauna dabūju pa 570 eirikiem,forsunkas bet tās izdevās atremontēt pa 150 eirikiem,EGR vārsts ar maiņu gandrīz 300 eiriki,kaut kāds mazs triperis kas atbild lai slēdzas turbīna iekšā impulsa devējs izdevās atrast bik pie 100 eirikiem,aizmugurējais gultnis tika mainīts tiltam ar darbu 85 eiriki,un jā 2x tika apmeklēts auto centrs tur pa diagnostiku 95eiriki un uhh....lielākā nauda izpūtējs visā garumā jo kad juka turbīna aizgāja ciet kvēpinieks 1x tīrija bet uz īsu laiku bija,summu neatceros izpūtējam bet lēts nebija,un tika braukti 6.5mēn 2017 gadā jo vairāk pa servisiem dzīvojās auto un jā 2x no Limbažiem ar treili uz Rīgu vedu kopā 150eiriki,šada summa pa 6.5mēn braucienu

X 22.aprīlis 2018 10:28
6 0 Atbildēt

Nu mazda ir mazda, plus izklausās pēc kaut, kādas neveiksmīgsas partijas.

GTD2 22.aprīlis 2018 12:37
1 1 Atbildēt

Nu mazda nav nekāds tehnikas sasniegums un ir dārgs remontos, , droši vien ka pa desmit gadiem nobraukums arī bija kādi 300tūkst. bet tas nozīmē ka mazdai resurss beidzies visām detaļām, japānīši diezgan smalki apreķina jo uz tādu nobraukumu konstruē savus auto ,kas vairāk vai māzāk arī veiksmīgi nokalpo,jautājums bet kāpēc auto javed uz rīgu remontēt, vai tiešām limbazōs navneviena kas spējīgs demit gadus vecu mazdu sataisīt?

ledzep 23.aprīlis 2018 11:19
2 0 Atbildēt

Nu par Mazdām ir savs stāsts. Kādrēiz šīs mašīnas varēja pirkt dēļ laba motora, izturības un zemas cenas, bet rēķinoties ar koroziju, sliktu skaņas izolāciju utt. Mūsdienas nav palciis nekas. Konktrēti Mazda 3 gadījumā, piekare no Ford Focus un diezgan neveikmsīgs dīzelis no Peogeot. Līdz ar to mūsdienas pirkt šādu lietotu mašīnu vienkārši nav jēgas. Korozijas problēmas vispār ir fenomenālas.

RetroFan 22.aprīlis 2018 9:07
1 2 Atbildēt

Turpināšu vien braukt ar 25 gadus veco vācu auto būves brīnumu

Juris 22.aprīlis 2018 14:15
1 1 Atbildēt

Es paņēmu uz restaurāciju vienu A90Q 2.2 KV typ 85. Nav pat ABS. Reāls aperāts, izmaksas smieklīgas. Lielākais čakars uztaisīt pretkoroziju. Dzinējam kapitālais remonts izmaksāja mazāk kā trīsgadīgas Škodas lielā apkope, bet resurss ta kāds, 300 tkm vidējā sporta režīmā mierīgi iztur.

msh 22.aprīlis 2018 17:47
1 0 Atbildēt

Tas tavs kapitālais remonts izklausās pēc fiksās pārvākšanas, kur atjauc motoru un sakrāmē jaunas blīves un blīvslēgus - kapitālais remonts satur arī visādas dārgas perversijas... Un piecu katlu kvatra ir mašīna ar salīdzinoši dārgām detaļām - pakaļas tilts satur šo to diezgan dārgu, atšķirībā no divriteņa, kam aizmugurē gandrīz nekā nav, un piecu katlu motoram viss ir vai nu vairāk, vai 2x dārgāks. Bremzes vienīgi kvatrai ir vienkāršākas.

Juris 22.aprīlis 2018 17:56
1 0 Atbildēt

Pilns kapitālais remonts, ar jaunām čaulām, honēšanu, bloka un galvas frēzēšanu, jauni virzuļi, gredzeni, viss kā pienākas. Līdz tiltiem vēl neesmu ticis, bet tie ir biezā slānī.

R(8) 22.aprīlis 2018 21:58
9 0 Atbildēt

Piekritu tam , ka jaunam auto ari var but kada kibele , bet to nevar salidzinat ar stingri lietotu auto kibelem , vienkarsi Latvija 99% lietoto auto ir lidz navei nobraukti , kuros prasas vajpratigs ieguldijums , kas parsniedz 4 lidz 5 x auto vertibu , lai vinu savestu perfekta tehniska kartiba , seit vienkarsi ar minimalu ieguldijumu vini tiek tureti pie dzivibas un kustas nelielos atalumos no punkta A lidz punktam B

650 22.aprīlis 2018 22:04
2 3 Atbildēt

Protams, interesanti ir šo visu palasīt.Bet, manuprāt, tie rezultāti nav pasniegti tādā īsti uzskatāmā formā. Ja šo grib ar kaut ko salīdzināt- galva sajuks tajos ciparos.Objektīvi būtu tomēr rēķināt izmaksas uz 1km nobraukuma.Un tikai pašā galā atsevišķu piebildi- ka "man" pie "mana nobraukuma" sanāca vidēji šie te 550 vai 150 eur mēnesī.Pie divreiz lielāka vai mazāka nobraukuma mēnesī taču būs dramatiska starpība šajā summā.

Tāpat grūti izrēķināt riepu izmaksas- kas ir objektīva izmaksa šim auto un kas ir jau lietotāja paša iniciatīva saistībā ar disku izskatu vai riepu marku. Viens ir gatavs maukt ar 3mm slikiem, cits maina katru otro sezonu.Daudzmaz laba R19 riepa maksā pusotra simta eur kā minimums, bet r15 iekš rimi vai mahimas var dabūt gandrīz par velti.

Tāpat te daži saka, ka lietojuši "jaunu" auto 8 gadus.Tā ir tīra demagoģija.Jaunu auto tu lieto garantijas laikā un pēc 3g jau vairs NE AR KO neatšķiras tas Tavs "jaunais" auto no kāda cita,kuru cits lietotājs ir vnk nopircis "3g vecu".Tas ir fufelis, ka lietojot "sevis nopirktu" auto, tas pēc 3g lietošanas noteikti būs labāks, nekā tikpat vecs cita lietotāja līdzīgs auto.

Tāds salīdzinoši vidēji/labs/turīgs LV jaunauto pircējs iespājams ka var atļauties mērķēt uz kādi 30-35keur, bet piem par 2x dārgāka modeļa "jaunpirkšanu" diemžēl trūkst izklāsta.Tam 35k vērtajam viens pats pliks vērtības kritums varbūt būs kādi 300-400-500eur/mēnesī, bet 100k jaunvērtam tas var būt jau kāds pusotrs tūkstotis mēnesī 3-4g lietotam, vai pat vairāk, ja kāds gribētu no viņa atkratīties jau pēc pirmā gada lietošanas.

user 23.aprīlis 2018 8:51
8 3 Atbildēt

"Tas ir fufelis, ka lietojot "sevis nopirktu" auto, tas pēc 3g lietošanas noteikti būs labāks, nekā tikpat vecs cita lietotāja līdzīgs auto."

Šitas kāreiz nav fufelis, bet pat dramatiska atšķirība. Protams, ja tu 3 gadus esi to auto vienkārši jājis vai nopircis jau sliktu jaunu (kādu franču mēslu), tad viņš nebūs labāks kā cita lietotāja trīsgadīgais.

nomiks 23.aprīlis 2018 8:59
12 0 Atbildēt

Vai rakstā ir kaut kur minēts, ka aprēķini ir vispārīgi?

Jau iepriekš rakstīju, ka šis ir konkrēti par manu auto raksts. Ar manām izmaksām. Ar tādu nobraukumu, kādu pats nobraucu.

Izmaksas uz 1 km ir viegli sarēķināt. Tikai atrodi dalāmo ar dalītāju.

Ja mēnesī būtu divreiz lielāks nobraukums, tad:

1) pārdošanas vērtība būtu zemāka, līdz ar to vērtības kritums lielāks;

2) degvielas izmaksas lielākas;

3) būtu papildus remonta darbi un apkopes jāveic, kas ir papildus izmaksas;

4) papildus riepu komplekts - atkal izmaksas.

Jau teicu, ka vismazākās izmaksas droši vien būtu, ja nopērk 25 gadus vecu auto ar izietu tehnisko apskati par 500 EUR, tad ik pa laikam šo to pielabo un tik lej krievu vai baltjkrievu dīzeli. TAd ir pa lēto. Un pēc 3 gadiem pārdod par tiem pašiem 500 EUE.

Bet tas der, ja nerūp komforts. Kā msh, piemēram.

Ja dzīve piespiedīs, esmu gatavs arī braukt ar šādu auto, bet, paldiesDievam, šā brīža ienākumi ļauj par to nedomāt un braukt ar auto, kādu vēlos (saprāta robežās), un, protams, par to attiecīgi arī maksāt.

Par izklāstu par 2x dārgākiem auto. Tu jau apcel šo rakstu, kāpēc lai pēkšņi gribētu lasīt līdzīgu rakstu, bet par dārgāku auto?

Domāju, ka tie, kas brauc ar 2x dārgākiem auto, nekad neveltīs pat pusi no tā laika, ko es esmu veltījis tam, lai šāds apskats rastos. Otrkārt, visbiežāk šos divreiz dārgākos auto iegādājas juridiska persona. Līdz ar to nāk nost PVN atskaitījumi, amortizācija aiziet UIN samazinājumā utt.

650 23.aprīlis 2018 14:18
1 0 Atbildēt

nomiks, es tavu rakstu nekādā ziņā neapceļu.Kā arī, tiešām Cienījami ir tērēt savu laiku tamlīdzīgas "citiem noderīgas" info ievākšanai uzrakstīšanai.Tas ir 6x cienīgāk, nekā piem 3x vairāk enerģijas iztērēt trulipersoniskam strīdam vai sava tupa viedokļa vienmērunvisur iekladzināšanai.

Tas, ka Tu vari atļauties jaunu Hondu, tas nav nekāds tur ekonomijas vai prasmīgu aprēķinu ceļā iegūts laimests.Tās ir vnk tavas personīgās ērtības, ko Tu vari "atļauties" par saviem pers.līdzekļiem, kurus Tu esi spējis nopelnīt.Nabags un muļķis nevar jaunu atļauties ne hondu ,ne bmw, ne pasātu.Jauna auto izmaksas ir, bija un būs nesalīdzinami lielākas,nekā 15g veca hlama lietotājam.Ja kāds šo faktu grib noslēpt vai apstrīdēt- te jau sākas klaja demagoģija.

Vai un Kāpēc konkrēti Tevis lietots 3g tavs jaunpirktais auto būs labāks par citas personas pārdodamu vai citas personas nopirktu tādu trīsgadīgu- nu tur taču skaidrs,katrs to izskaidros no sava viedokļa vai no sava tupuma un universālas atbildes te nav.Viens nobrauc ar jaunu 10k gadā, otrs 75k gadā.Viens pērk ķīniešu riepas un, jaunu auto nopircis, neēd brokastis un ekonomijas dēļ turpmākos 5 gadus savus bērnus nesūta radioelektronikas pulciņā,neved uz kino un nepērk viņiem saldējumu.Visi/katrs vismaz kko savureiz mīl piemelot vai līdz galam nepateikt.Ja braukt 10k gadā- tad Jebkurš skaistā stāvoklī nopirkts mazlietots netupa saimieka rokās pēc 3 gadu lietošanas būs aptuveni tāds pats, kā nopirkšanas brīdī.Ja ne vēl labāks,pieskaitot daža laba gādīgā 2ā-3šā saimnieka veiktus ieguldījumus un uzlabojumus.

Par tiem dārgākiem auto- virmo demagogu inspirēta doma par to, ka visiem spēkiem ir jāmēģina nolikt par Tupu to, kurš būtu nopircis kādu šo te savulaik/jaunībā dārgāko auto šodienas 2-3-4g lietotā stāvoklī.Pilnīgu fufeli un lažu te dažkārt nākas lasīt par šo tēmu.Man, piem ir aprēķini par to, ka šadam auto reālās izmaksās ir vien tie paši ierastie "ap 30centi/km" ,turklāt tas ir gādīga un sevi cienoša saimnieka gadījumā.Pie 35-40kkm nobraukuma gadā tas ir 8-9c/km degviela,2-3c labasriepasundiski,2c kaskoOcta, papildu pretaizdzīšanu ieskaitot,1c ceļanodoklis(ap300e/g) un TA ,8c vērtībaskritums,6-7-8c kkāds tipa tur tas remonts(strīdīga summa,kura var sevī ietvert arī notikumus apsteidzošu "savlaicīgas atjaunošanas" jēdzienu,virbūves papildapstrādi ieskaitot).

ro 22.aprīlis 2018 23:59
1 1 Atbildēt

Da nu nah tādu naudu tērēt mēnesī uz auto...

rudens68 23.aprīlis 2018 9:17
0 0 Atbildēt

650

Man nomika aprķinā sanāca viens km 0,38 eiro .

GTD2 23.aprīlis 2018 10:21
0 0 Atbildēt

nu ja Tavs aprēķins pareizs tad ar taxsīti sanāk lētāk, vai tik taxsim nebija 0.35 par kilometru, vbet nekas lēts nevar būt, ja īrē mašīnu

jaaanis 23.aprīlis 2018 13:42
3 1 Atbildēt

Lētāk, lētāk, lētāk... IR IET AR KĀJĀM!

650 23.aprīlis 2018 14:32
0 0 Atbildēt

Protams, bet pa to jau ir tas bazārs- vai vienmēr staigāt ar kalkulatoru rokā, vai ka par savu naudu sev nodrošināt tomēr kkādas ērtības.

ledzep 23.aprīlis 2018 11:49
1 0 Atbildēt

Man šķiet, ka Baltijā ir tik liela lietotu auto izvēle, ka var mierīgi atrast labu lietotu mašīnu. Protams, viss atkarīgs no ambīcijām un pārbaudes pirms pirkšanas. Ja tiek iegādāts 15 gadīgs premium klases auto, no kura Eiropā otrais vai trešais īpašnieks atbrīvojies dēļ pus miljona nobraukuma un neizietas tehniskās apskates, tad nav brīnums ka sākot lietot šādu auto nāksies visu mainīt. Tajā pašā laika, kāda prastāka mašīna ar 200 000 km nobraukumu labi nokalpos vēl daudzus gadus ar mazām investīcijām.

Runājot par jauniem auto- ja ir lieka nauda šādai investīcijai, tad lai jau pērk. Man gan personīgi šķiet, ka tas ir ļoti neizdevīgi, izņemot kaut kādus uzņēmumu autoparkus, kur ar auto tiek braukts ļoti daudz.

ledzep 23.aprīlis 2018 11:58
0 1 Atbildēt

PS. Auto remonti jau atkarīgi arī no servisa: kāds remontē pats, kādam pavecās ar ar labu meistaru, bet kāda attieksme ir lielākajā daļā servisu, mēs labi zinām..

R(8) 23.aprīlis 2018 13:55
2 10 Atbildēt

Atvaino , neviens labu lietotu auto nepardod , sie cilveki ar vienu auto nobrauc visu muzu , jebkurs autorazotajs pec X km paredz autodetalu nolietojumu un to nomainu pret jaunu , bet , lai to auto savestu kartiba ir jaiegulda liela nauda , kas vairakas reizes parsniedz to veribu , ( stadaties prieksa , ja tavs 8 gadigais auto otreizeja tirgu maksa videji 5 tukstosus euro , bet remonts tev sastada otrus 5 tukstosus , tad tas vienkarsi nav to verts , jo tu to auto nenotirgosi pa 10 tukstosiem , jo vina tirgus vertiba ir tada kada ir , rietumeiropas cilveks vienkarsi noskatas sev auto videji ap 20 tk euro , tad dod svu ieprieksejo auto ka pirmo iemaksu , kuras vertiba ir +/- 5 tk , tad iemaksa vel kadus 15% no atlikusas veribas un atlikumu panem kredita kurs sastada no 170 - 220 euro menesi atkariba no atlikusas vertibas , vienigais ko sai ikmenesa kredita maksajumam var pierekinat klat ir obligata auto apdrosinasana , kas videji ir 40 euro menesi , bet , kas atiecas uz degvielu , ta tiek rekinata pie ikmenesa obligatajiem maksajumiem ( udens , elektriba , gaze , degviela , partika , utt...) , bet kas atiecas uz cela nodokli un transporta nodokli cilveki to pieskaita pie valsts obligatajiem nodokliem un to nerekina ieksa auto izmaksas cena .

nomiks 23.aprīlis 2018 14:14
16 2 Atbildēt

Muļķības!

Es visus savus lietotos auto esmu paŗdevis ĻOTI labā stāvoklī un esmu drošs, ka pircējs man karmu neuzsūtīs.

Iedomājies? Ir cilvēki, kas labu lietotu auto pārdod, lai nopirktu nākamo auto, ko lietot! Un tādu pasaulē ir MILJONIEM!!!

R(8) 23.aprīlis 2018 14:59
2 5 Atbildēt

Vizualaja , bet parejais , neaizmirsti , ka pie 300 000km ir jamaina visa ritosa dala , visi cetri amortizatori , sajugs , rokas bremze , suknis ar motora siksnu , jatira turbo , utt... diezvai tu to dariji , jo tas ir antiekonomiski , tas viss kopa ir daudz dargaks neka tavs auto otreizeja tirgu , secinajums ir vienkars nem jaunu un brauc 6 - 8 gadus bez bedam un remontu uztici gudrajiem baleliniem

Raivo 23.aprīlis 2018 18:12
6 2 Atbildēt

Loti daudzi cilvēki psihologiski neiztur 6-8 gadus ar vienu auto.

Man piemēram viens auto ir bijis maksimums trīs gadus.

Ja godīgi ne arvienu nav bijis pamatīgs "ieberziens", nopērkot auto satndarta lietas, viši filtri, škidrumi un siksnas tiek samainītas. Un visus auto pirms pirkšanas esmu vedis pārbaudīt uz servisu. Tā kā nu varbūt vismaz man ir paveicies ar tiem auto. Protams, ir arī daudz tādu, aks brauc, un tirgo tad, kad auto resurs iet uz beigām, nu Tur neko nevar darīt Lietots auto bez garantijas vienmēr ir tāda, kā laimes spēlē.

R(8) 23.aprīlis 2018 20:51
1 1 Atbildēt

Skidrumi , tas ir sikumi , jebkura kezu veida autoservisos ( Rodi , Midas , Norauto ) ellu , filtrus un parejos skidrumus

nomainis pa 150€ , tava piemineta motora siksna ar sukni vismaz Austrija nakas samaksat 2 lidz 3 tk € atkariba no servisa un automodela , diemzel tur cilveki sadu naudu 8 gadus veca auto vairs nevelas ieguldit , var darit ta ka to dara musejie , brauc kamert apstajas

Raivo 24.aprīlis 2018 0:08
1 2 Atbildēt

Nē nu es Tev uzskaitīju, standarta procedūru nopērkot lietotu auto, nez kādēl es Tavuprāt peiminēju siksnas? Man neinteresē, ko viņi dara Austrijā, Vācīja, vai Ziemeļpolā, vienkārši nomaini siksnas, kad nopērc auto. Kā jau teicu, man pagaidām, tādu ieberzienu nav bijis. Nevaj pirkt, pašu lētāko auto, kuru pagadās ieraudzīt.

R(8) 24.aprīlis 2018 16:41
2 1 Atbildēt

Nu jau kops 99ta neesmu pircis lietotu auto , un neviens vairs man muza neiestastis , cik jauks ir lietots braucamais , es busu reitumeiropas mulkis un brauksu ar jaunu auto 8 gadus , bet , kad bus jasak remontet ,tad to notirgosu gudrajiem baleliniem , kas ar vinu vares krameties un salvet neta , cik jauki un izdevigi ir braukt ar nojatu auto.

Raivo 24.aprīlis 2018 20:11
0 1 Atbildēt

Cik ilgi sevi mānīsi un sauksi, to jauno auto par jaunu?

Es pērku lietotus auto, bet tādus kam vel ir garantija, respektīvi nobraukums zem 100k

Pēdējais ir 2015 gada f10 535d nu jau gan garantija beigusies, bet pirms pus otra gada samaksāju par viņu nedaudz zem 41k, jauns tādā komplektācijā maksā virs 65k. Ir neliela atsķirība par auto, kuram vel vairāk, kā gadu bija garantija un nobraukums zem 100k

Bet Tev veiksmi, ar 8 gadus vecu "jauno" auto

driveris 24.aprīlis 2018 11:41
0 0 Atbildēt

Vācieši zobsiksnai dod 60 tkm garantiju, mūsējie oficiālie knapi 30 tkm var iedot, par neoficiālajiem nerunāsim.

ledzep 23.aprīlis 2018 15:21
0 0 Atbildēt

Protams, ka parasti mašīnu cilvēki pārdod, jo tā ir nobraukta, bet tikpat liela daļa mašīnu tiek pārdotas sistas un/vai ar konkrētu defektu, kas ir izteikti rietumos, kur remonta izmaksas ir ļoti augstas. Tad nu lietuvieši šīs mašīnas uzpērk, sataisa un par labu cenu var iegūt gana labu mašīnu ar oriģinālu nobraukumu, kuru vēl varēs lietot pāris gadus. Bet nu, vienmēr pastāv iespēja nepaveikties, vēl pie tam ņemot vērā, ka lielāka daļa mašīnu ir dīzeļi. Tāpat ir labi jāsaprot tas, kādu mašīnu pērc- resurss, tipiskie defekti, apkopju izmaksas.

Lietotas mašīnas bez defektiem pārsvarā paliek Eiropā, jo cenas nav interesantas mūsu uzpircējiem.

rudens68 23.aprīlis 2018 15:45
0 0 Atbildēt

Mans patreizējais(pēdējie 10 gadi ) variants .

Nopērc jaunu un ilgi brauc , dizeli adevu pie 220 K jo motors sāka klāties ( tas par tēmu no labiem nešķiras ). Ja motors būtu labs ,varbūt vēl tagad brauktu

Esošo paņēmu gadu vecu,apgāzēju .Tagad pie 180 K šobrīd doma vēl 1-2 gadus braukt .Gadā nobraucu pie 40

JJJ 23.aprīlis 2018 23:21
3 0 Atbildēt

Diezgan uzskatāmi parādītas reālās jauna auto.izmaksas. Katram savs, juridiskai personai jeb darba devējam saprotu, ka naudas plūsmai un garantijai, ka auto kustēs, vai tas , ka nevajazdēs maksāt savam darbiniekam pa remontu, izdevīgi ir jauns auto. Bet fiziskai persona jauns autoi, ja maks atļauj un naudas nav žēl. Padomāju, ka manā rīcībā neviens bijušais autiņš no pāris līdz padsmit gadu vecam nav mēnesī maksājis vairāk pa pārdesmit euro remonta lietām. Llaikam veiksme, laicīgi mainīti šķidrumi, bremžu diski un kluči,sīkie loriņi kā bukses, atsaites un viss. Atķirība izmaksās pa lielam ir bijusi tikai auto iegādes cenās, kas jaunākiem ir bijusi gana augstāka un attiecīgi arī 1 k izmaksas lielākas.

driveris 24.aprīlis 2018 11:44
2 0 Atbildēt

Juridieskie var dabūt ļoti labas atlaides kā uz jaunu auto pirkšanu, tā apkopēm un remontiem. Un arī no grāmatvedības/finansiālās puses izdevīgi ir turēt auto līdz 5 gadu vacumam.

kasinsh79 24.aprīlis 2018 11:18
3 0 Atbildēt

Tautai patiesība kož acīs Malacis, Nomik Turpmāk, lūdzu, vēl (arī citi)!

Conqueror 24.aprīlis 2018 11:20
3 1 Atbildēt

Paldies par atklātībi. Man tāpat ir līdzīgi. Auto jau ir palicis dārgs prieks. Diez vai divdesmitgadīgie puišeļi tādu rakstiņu lasa, jo tad padomātu vai ir vērts pirkt bmw tikko no vacijas

rudens68 24.aprīlis 2018 16:55
0 0 Atbildēt

650

Man, piem ir aprēķini par to, ka šadam auto reālās izmaksās ir vien tie paši ierastie "ap 30centi/km" ,turklāt tas ir gādīga un sevi cienoša saimnieka gadījumā.Pie 35-40kkm nobraukuma gadā tas ir 8-9c/km degviela,2-3c labasriepasundiski,2c kaskoOcta, papildu pretaizdzīšanu ieskaitot,1c ceļanodoklis(ap300e/g) un TA ,

,,

Cik vecu / nobraukums auto pirki , kāda marka degviela ?

Sen ,sen vektra A ar gāzi man sanāca kādi 12 eiro centi km . Pamatā degviela , TA un remonti 2,84 centi

650 24.aprīlis 2018 18:29
0 1 Atbildēt

Man ir bijusi 87g vektra,1,6i, tolaik ap trīs g veca.Nobraucu pa 4mēn 32kkm, pievilku/notīriju akumulātora klemmi, nomainiju 2gab h4 spuldzes,divas riepas un pāris reiz nomazgāju.Pārdevu pa pārsimt usd dārgāk, nekā nopirku.Kad braucu uz tikšanos ar Pircēju, padzirdēju ka aizmugurējās uzlikas ir atbraukušas- bet viņam tas neinteresēja.

Koš 2000g lietoju dd,pašlaik otro gadu braucu ar tādu,kam virs 300zs,ņēmu ap 3g vecu.TA kops LV 3x nulles, vecākās riepas gads 17,cH 0,0, sprauslas un kvēpufiltrs nav aiztikts un pie dīlera nesen pārbaudīts,dpf resurss esot vēl vismaz 100k, kaut nobraukums pēc odometra relatīvi nekaunīgi liels priekš tāda gada.Esot aizdomas, ka visam labajam ir saistība ar Pro-dd ilgstošu lietošanu.Patēriņs viduvējais ap 8,2l.Man pilnīgi pofig,lai katrs pērk/brauc kā grib.

Kaimiņš Oskars 25.aprīlis 2018 0:45
2 0 Atbildēt

Pat nezināju, ka Tu tik smalki to skaiti. Skaitļi runā paši par sevi, fakts , ka to ko saka pie auto iegādes vēl jāpareizina ar 2,5-3,0. Alternatīva? ????

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 33

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti