iAuto.lv izmēģina jauno Seat Arona (+ foto) 10

 

Seat Arona Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 5.jūlijs 2018 9:03

Laikā, kad popularitāte pēc dažāda izmēra apvidus automobiļiem arvien pieaug un teju katra autoražotāja modeļu gammā ir arī SUV automobiļi, Seat ir radījis kompakto krosoveru Ateca un mazo Arona. Tuvā nākotnē gaidāms arī lielāka izmēra apvidus automobilis, taču šajā reizē apskatām Arona – modeli, kas pirmizrādi piedzīvoja pērnajā gadā Frankfurtes auto šovā. Nu Arona pieejama pircējiem Latvijā un šogad ir arī viens no konkursa “Latvijas Gada auto 2019” pretendentiem.

Seat Arona Foto: iAuto.lv

TEHNISKIE DATI

Dzinēji:

  • 1.0 EcoTSI trīscilindru benzīna turbodzinējs: 95 Zs pie 5000-5500 apgr./min., 175 Nm pie 2000-3500 apgr./min., CO2 – 111g/km, ar piecu pakāpju manuālo, tikai ar priekšpiedziņu;
  • 1.0 EcoTSI trīscilindru benzīna turbodzinējs: 115 Zs pie 5000-5500 apgr./min., 200 Nm pie 2000-3500 apgr./min., CO2 – 113g/km; ar sešu pakāpju manuālo vai septiņu pakāpju DSG pārnesumkārbu, tikai ar priekšpiedziņu;

Seat Arona tiek aprīkots arī ar 1.5 TSI (150 Zs) dzinēju un 1.6 TDI (95 un 115 Zs) dīzeļdzinējiem, taču šobrīd Latvijā automobilis pieejams ar viena litra benzīna dzinējiem.

Izmēri:

  • Garums: 4138 mm
  • Platums: 1780 mm
  • Augstums: 1552 mm
  • Riteņu bāze: 2566 mm
  • Bagāžas tilpums: 400-1280 litri
  • Pašmasa: 1090-1222 kg
  • Klīrenss: 191 mm

Cena no 17 190 EUR, akcijas laikā no 15 990 EUR.

Seat Arona Foto: iAuto.lv

Aprīkojums

Seat Arona pieejams četrās aprīkojuma variācijās. Lētākais jeb bāzes aprīkojums ir Reference, kas ietver pat diezgan daudz ekstru un funkciju, piemēram 5” skārienekrānu ar DAB radio un Bluetooth savienojumu, daudzfunkcionālu stūri, riepu spiediena kontroli, kalnā uzsākšanas asistentu, elektropiedziņu logiem priekšā un aizmugurē, kā arī elektriski regulējamiem un apsildāmiem sānu spoguļiem. Nākamajā – Style komplektācijā būs arī LED dienas gaismas un aizmugurējie lukturi, ādas stūre, kruīza kontrole un parkošanās sensori aizmugurē, 16” vieglmetāla diski un noguruma noteikšanas funkcija.

Greznākās ir Xcellence un FR komplektācijas, no kurām pirmā automašīnai sniedz izsmalcinātāku raksturu, bet otra sportiskāku. Šajās versijās ir 8” multifunkcionāls displejs ar Full Link – sistēmu viedtālruņu savienošanai. Tā ietver bezvadu uzlādi, viedtālruņu dublēšanu (MirrorLink, Android Auto, Apple CarPlay), un SEAT Drive app lietotni, ar kuru viedtālrunī ātri iegūt informāciju par automobili. Šajās komplektācijās ir arī bezatslēgas piekļuve un iedarbināšana, lietus un gaismas sensori, automātiskā divu zonu klimata kontrole, automātiski aptumšojošs atpakaļskata spogulis, durvju paneļu apgaismojums un jumts kontrasta krāsā, Coming home un Leaving home gaismu funkcija. Ar šādām ekstrām automobilis maksās no 19 490 EUR (17 990 EUR*),  19 990 EUR (18 490 EUR*) vai 21 490 EUR (19 990 EUR*) atkarībā no izvēlētā dzinēja un pārnesumkārbas.  * - dīlera akcijas laikā.

Par papildus maksu pieejams vēl plašs klāsts ar papildaprīkojumu – iebūvēta navigācija, jaudīgāka Beats Audio audiosistēma, adaptīvā kruīza kontrole, parkošanās asistents, atpakaļskata kamera, parkošanās sensori priekšā, aklās zonas sensori, Alcantara mākslīgās ādas apdare u.c. Tādējādi ļoti bagātīgi sakomplektēta Arona cena var tuvoties jau 25 000 EUR.

Seat Arona Foto: iAuto.lv

Dizains

Ja Seat Ateca gadījumā daudzi varbūt pamanīja diezgan daudz līdzību ar Volkswagen grupā ietilpstošā autoražotāja Škoda modeļiem, tad par Arona jāsaka, ka automobilis ir ieguvis individuālāku izskatu. Protams, tas iemantojis arī aktuālajiem Seat modeļiem raksturīgākos vaibstus, piemēram, trijstūra ķīļveida formas priekšējos lukturus un dekoratīvo radiatora režģi – automobiļa priekšdaļa, siluets un salona iekārtojums ir ļoti līdzīgi Seat Ibiza modelim, uz kura bāzes tapis jaunais Arona. Kā jau krosovers, Arona izskatās un ir augstāks automobilis. Tā stils padarīts utilitārāks ar melnas plastmasas uzlikām gar sliekšņiem, riteņu arkām un buferiem. Sānu logu līniju aizmugurē turpina dekoratīva josla, kas kontrastē ar virsbūves krāsojumu. Tajā iegravēts X burts, kas norāda piederību apvidus automobiļu saimei. Šāds dizaina elements automobili padara arī vizuāli garāku. Atkarībā no komplektācijas, jumta daļu iespējams nokrāsot melnā, pelēkā vai oranžā krāsā. Automobiļa priekšgala īpatnējas aerodinamikas dēļ, Arona vējstikls būs īpaši bieži jātīra no pa ceļam iegūto kukaiņu traipiem.

Seat Arona Foto: iAuto.lv

Salona iekārtojums ir Volkswagen garā – ērts un ergonomisks, ar citos modeļos pazīstamiem slēdžiem un tehniskiem risinājumiem, tomēr salons nav garlaicīgs. Priekšējais panelis dekorēts ar kontrastējošu horizontālu joslu, kas rada plašuma iespaidu. Tā vidū iemontēts 8 (vai 5) collu skārienjutīgais multimediju sistēmas displejs. Gar ekrāna malām novietoti funkcionāli skārientaustiņi un divi grozāmi slēdži audiosistēmas vadībai. Multimediju saskarne ir saprotama un ātrdarbīga, bet krāšņāka, nekā citos koncerna modeļos. Salonā izmantoti pārsvarā cieti materiāli, tomēr tie meistarīgi samontēti un atstāj drīzāk augstvērtīgu nevis lētu iespaidu. Par papildu samaksu iespējams ierīkot dekoratīvo apgaismojumu, ko iespējams mainīt baltās un sarkanās krāsās.

Seat Arona Foto: iAuto.lv

 Aiz stūres klasiskas ciparnīcas, starp kurām novietots borta datora ekrāns. Varbūt varētu vēlēties, lai mērinstrumentu panelī būtu vieglāk salasāmā fontā, citādi ātrai braukšanas ātruma nolasīšanai ērtāk ir izmantot borta datorā uzslēdzamo digitālo spidometru. Degvielas daudzums un dzinēja temperatūra tiek norādīti ar gaismas diodēm.

Seat Arona Foto: iAuto.lv

Ērtības salonā

Patiesībā 4,1 metru garais automobilis piedāvā pieņemami daudz vietas gan pasažieriem, gan bagāžai. Aiz garāka autovadītāja aizmugurē sēdošajam gan būs jāmeklē kāds kompromiss, taču ne tik liels, lai sēdēšana aizmugurē kļūtu neciešama. Priekšējos sēdekļos prasītu lielāks augšstilbu atbalsts, taču citādi  ērta sēdpozīcija ir viegli atrodama un arī garāki braucieni nenogurdina. Lai gan automobiļa klīrenss ir 19 centimetri, kas ir pat augstāks nekā dažam labam ‘nopietnākam’ apvidniekam, sēdpozīcija liekas tuvāka hečbekam. Iespējams šādu efektu papildina arī stāvais un salīdzinoši augstais priekšējais panelis.

Seat Arona Foto: iAuto.lv

Mulsumu rada tas, ka arī ar uzstādītu bezatslēgas piekļuves un iedarbināšanas sistēmu Arona ir klasiska atslēga, ar kuru intuitīvi gribas iedarbināt automobili. Tāpēc pa to laiku, kamēr šis ieradums tiks izskausts, visdrīzāk varēs paspēt saskrāpēt plastmasas paneli aiz stūres, kur citos gadījumos atrodas atslēgas caurums.

Labi nostrādāta skaņas izolācija pasargās no vēja un dzinēja trokšņiem. Vairāk skaņas nāks vien no ceļa un kad mazā motoriņa gāzes pedāli stingrāk iespiedīs grīdā. Gaumes jautājums, bet motora skaņa šķiet patīkama un pat šķiet, ka zem pārsega atrodas kas krietni jaudīgāks.

Dinamika un vadāmība

Seat markas automobiļi allaž ir izcēlušies ar sportiskākām gaitas īpašībām – tās iemantojis arī Arona. Lai gan ‘uz papīra’ testa Arona ar 115 Zs jaudīgo viena litra dzinēju un sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu līdz simtam ieskrienas 11.9 sekundēs, pilsētā atļautos 50 km/h (un dažviet 70 km/h) auto sasniedz diezgan žigli. Azartisku braucienu piešķir arī vieglā un precīzā stūre un sportiski noregulētā balstiekārta, kas gan labi tiek galā arī ar Latvijā daudzviet sastopamajiem nelīdzenumiem. Tomēr citu valstu tirgos Arona ir pieejams ar vēl stingrāku piekares regulējumu.

Seat Arona Foto: iAuto.lv

Pat ar sešu pakāpju pārnesumkārbu un patiešām ekonomisku un pārdomātu braukšanu būs ļoti grūti iekļauties ražotāja prognozētajā 4.3 litru patēriņā ārpus pilsētas, tomēr Arona spēs iekļauties 5.5-6 litru robežās uz 100 km kombinētajā patēriņā. Regulāra straujāka paātrināšanās testa braucienā patēriņu palielināja virs 6 l/100 km.

Seat Arona Foto: iAuto.lv

KOPSAVILKUMS

Jaunais Seat Arona ir patīkams pārsteigums nu jau ļoti plašajā krosoveru konkurencē, kur daudziem ražotājiem nākas meklēt dažādus kompromisus cenā, kvalitātē, braukšanas priekā, izskatā u.t.t., lai pievilinātu pircējus. Arona gadījumā tā ir gadu gaitā pārbaudīta Volkswagen tehnika atraktīvā iepakojumā par labu cenu, ar azartisku vadāmību un saviem izmēriem gana praktiskām īpašībām.

+ Motors un pārnesumkārba sniedz patīkamu dinamiku

+ Azartiska vadāmība

- Cieti apdares materiāli

- Prasītos vairāk sēdekļu atbalsta kājām

Seat Arona Foto: iAuto.lv

Seat Arona Foto: iAuto.lv

Seat Arona Foto: iAuto.lv

Seat Arona Foto: iAuto.lv

Seat Arona Foto: iAuto.lv

Seat Arona Foto: iAuto.lv

Seat Arona Foto: iAuto.lv

Seat Arona Foto: iAuto.lv

Seat Arona Foto: iAuto.lv

Seat Arona Foto: iAuto.lv

Seat Arona Foto: iAuto.lv

Seat Arona Foto: iAuto.lv

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
usaexperc 5.jūlijs 2018 14:18
15 11 Atbildēt

Fordam vērtība ir tikai KROWN darbinieku acīs...

viencexperc 5.jūlijs 2018 14:58
13 6 Atbildēt

Seat šogad jau ierindojas 38.ajā vietā starp visairāk notirgotajiem auto brendiem ( pagājušogad bija 40.) .

Salīdzinājumā Krievu ( franču ) LADA - 49. ( pagājušogad 51.).

Ja LADA brendu franči turpinās attīstīt, varbūt izdosies apdzīt tādus krutus autoražotājus kā irāņu - SAIPA un ķīniešu FOTON.

Kāpēc SEAT salīdzinu ar LADA?

Jo abas šīs valstis - Krievija un Spānija pēc Nacionālā kopprodukta ir blakus ( Spāņi, protams, bagātāki). Tad kā tas nākas, ka Spāņi vareno dzeržavu apdzen pat autobūves jomā? Pat Irāna ar SAIPA apdzen, bet, irāņiem, tomēr, ir nedaudz mazāk naudas...

eidis 5.jūlijs 2018 14:09
9 0 Atbildēt

Priekš kam? Nejēdzīgi sadārdzināts, jo piepacelts, VW POLO... IMO Forda jaunajam Focusam VAJADZĒTU būt (neesmu pētijis gan) vērtīgākam pirkumam par šo.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti