Īss testa brauciens ar jauno "BMW X3" 28

Jānis Grīnhofs speciāli iAuto | 2.oktobris 2018 1:45

Krossoveri turpina savu uzvaras gājienu pircēju vidū. Piekrišana ir gan mazbudžeta klases pārstāvjiem, gan brāļiem no lepnā gala. Pie premium klases droši varam pieskaitīt arī BMW X3.

Jaunais X3 kļuvis vēl nopietnāks ar izteiktākiem "vaibstiem" , pateicoties gaisa atverēm un radiatora restēm. Iespaidīgās radiatora restes un efektīgie lukturi izceļ auto priekšgalu, kas raksturo markas jaunās paaudzes "arhitektūru". Trīs līnijas sānu plaknē, durvju rokturu līmenī, durvju apakšdaļā un izceltais slieksnis akcentē gan klasiskās pludlīnijas, gan kopā ar priekšdaļās dizainu arī spēkrata sportiskumu. Sānu dizaina formas pārņem auto aizmugurējā daļa. Papildus efektu piešķir iespaidīgie lukturi. Jaunais bavārietis izdevies diezgan sabalansēts un pārdomāts. Viennozīmīgi auto izskatu nopietni ietekmēuzstādītie riteņu diski. Testējamajam auto bija "uzvilkti" 20 collīgi "zābaciņi". Izskatījās tīri labi, bet ar to prieki arī beidzas. Latvijas ielāpainajiem ceļiem tas nav labākais variants. To apliecinas katrs komforta lietpratējs.

X3 salons ieturēts markas garā. To varētu raksturot vairāk kā elegantu ne avangardisku. Ir atpazīstamai citos modeļõs izmantotie risinājumi. Centrā liels multimēdiju ekrāns, kas labi saderas ar ventilācijas atverēm un aktuālo funkciju vadības bloku. Šis slēdžu un pogu bloks ar visām ventilācijas lūkām kā jau bavāriešu stilā mazliet iegriezts pret vadītāju. Multimēdiju ekrānā, ko varētu saukt par mazo televizoru, kurā var skatīties dokumentālo filmu "Dzīve ap manu auto", kā arī atrast visu nepieciešamo informāciju par auto un visiem ta piedāvātajiem labumiem. Visas detaļas, slēdži un pogas izvietoti saprotami un pārdomāti, tā atvieglojot dažādu funkciju izmantošanu. Piemēram, lai izmantotu pašas aktuālākās lietas kā apsildi ventilāciju u.c. nav jālien iekšā multimēdiju sistēmā, bet var funkcijas aktivizēt ar viena slēdža nospiešanu. Uz centrālās konsoles gozējās jau ierastā pārnesumu kārbas svira un "veļas mašīnas poga" - galvenā multimēdiju vadības poga. Lietošana kā jau zināms ērta un saprotama.Ar šīs burvju pogas palīdzību jūs spēsiet nokļūt pie visām jums nepieciešamajām un auto piedāvātajām funkcijam, navigācijas, braukšanas asistentiem, mobīlā tālruņa instalēšanas u.c. Nišā zem paneļā, kur ierasta vieta piepīpētājam, tagad jau ierasta vieta wireless bezvadu lādēšanai mobīlajiem. Pretī vadītājam dižojas daudzfunkcionālais stūres rats ar tik svarīgo, rokas tverienam patīkamo formu. Uz priekšējā stikla projecējas vadītājam viss nepieciešamais. Ātrums ceļā zīmes un brauciena maršruts. Super ērti. Praktiski var nenovērsties no ceļa. Starp sēdekļiem neizbēgami atradīsim elkoņbalstu ar zem tā noslēpušos sīklietu nodalījumu. Taču sēžot pie X3 stūres negribas balstīties ne uz kreisā ne labā elkoņbalsta, bet turēt stūri un baudīt dinamisku braucienu.

Kopumā jaunā X3 salonā diezgan daudz visādu kabatu, cimdu un sīklietu nodalījumu. Pašsaprotama lieta, ka "bardačoks" slēdzams. Katram gadījumam, ka servisa grāmatiņa nepazūd. Nekam citam izņemot salvetes un cimdus tur vietas reāli nav. Durvīs lielas kabatas, pat ļoti lielas, laikam 2l kolai. No priekšējo sēdekļu atzveltnēm nav pazuduši sīklietu tīkliņi. Praktiski un ērti. Vispār priekšējie sēdekļi ērti, konkrētajai X line versijai sportiskie. Priekšā sēdošie jutīsies gana ērti, taču uz priekšējo braucēju ērtību fona, aizmugurē sēdošie šoreiz nav apdalīti, Aiz 1,90m gara vadītāja var brīvi aizsēsties tik pat garš pasažieris. Neskatoties uz otrās rindas plašumiem, garākā ceļā aizmugurē sēdošie var justies neērti, jo sēdeklis ir diezgan paciets salīdzinoši ar priekšējiem. Taču trīs pieaugušie aizmugurē var sasēsties bez pūlēm. Aizmugurē sēdošo labsajūtai ir pievilkti ventilācijas kanāli. Papildus vēl ir iespējams regulēt silta un aukstā gaisa padevi neatkarīgi no priekšā sēdošajiem. Toties visus jaukumus mazliet aizēno neērtā izkāpšana pa aizmugures durvīm. Tā vien liekas, ka durvju aile tāda pašaura padevusies. Viennozīmīgi, smalkumu salonam piedod melnā griestu apdare, taču ta pieejama tikai atsevišķām komplektāciju versijām.

Bagāžnieks jaunajam X3 nav ne liels, ne mazs. Pietiekoši liels, lai tajā varētu ielikt ceļojumā reāli nepieciešamas mantas, bet tajā pašā laikā "nenozagtu" telpu aizmugurē sēdošajiem. Ja tiešām nepieciešams vest kaut ko lielāku, tad iespējama visa veida aizmugurējo sēdekļu transformācija. Lai gan parasti šādos spēkratos tas netiek darīts. Tiek noīrēts kravu pārvadātājs. Ērtibām bagāžas telpas grīdā iestrādātas sliedes uz kurām nostiprināti kustīgi āķi dažādu izmēru(nelielu) kravu nostiprināšanai. Āķī ir arī uz bagāžas nodalījuma sienām, kur var uzkarināt dažādus saiņus, bet grīdā zem dubultā dibena atrodas "slepenā slēptuve". Slēptuves lietošanu atvieglo vāks ar amortizatoru, kurš palīdz turēt vāku atvērtu. Lieki piebilst, ka salona apdare un izmantotie materiāli ir visnotaļ kvalitatīvi.  

X3 brauc līgani, priekš BMW pat nedaudz neierasti, taču ka krosoveram to var piedot. Lielos nelidzenumus pārvar viegli, bet ielāpus, šuves asfaltā un tramvaja sliedes jūt. Savukārt pa bruģi(kalto) auto brauc līgani un klusi. 20 collu run flat riepas noteikti braukšanas komfortu neuzlabo, bet pašapziņu paceļ(un tikai). Skaidrs, ka auto dod iespēju izvēlēties braukšanas režīmu atkarībā no noskaņojuma, ceļa apstākļiem un nepieciešamības. Iespējams, ka kāds meklēs iespēju izmantot eko režīmu, bet cits sporta. Abos šajos rezīmos braucējs vēl papildus var izvēlēties un uzstādīt sev vēlamus indviduālos parametrus un aiziet. Neapšaubāmi sporta režīmā spēkrats bija gana aizraujošs, bet visspilgtāk sportiskais gars parādījās tieši paātrinājuma laikā, kad dzinēja apgriezieni jau ir virs 1700. Patiesības labad gan jāatzist, ka auto bija samērā atsaucīgs arī komforta režīma. Vajadzēja tikai ar lielāku atbildības sajūtu izturēties pret akseleratora pedāli. Braucot pa šosejām, likās, ka stūre varēja būt mazliet smagāka, bet saikne ar ceļu nezuda. Galvenais vadīšana precīza un auto uzvedība saprotama(tā tika pārbaudīta arī ziemas autotrasē). Tas vadītāja rada pārliecību par auto uzvedības prognozejamību un mazina stresa situāciju iespējamību. Ar X3 droši var iebraukt mežā. Izbrauksiet. Problēmas nesagādās smilšainu stigu šķērsošana. Diemžēl nepārvaramu apstākļu dēļ nebija iespējams izbraukt smilšu trasi, lai pilnībā pārliecinatos par jauna X3 apvidus auto īpašībām. Lai gan, vai šādam auto tas ir aktuāli.

Jaunais X3 tiek komplektēts ar pieciem dažādiem dzinējiem. Trīs bezīnieki un divas dīļdzinēju versijas. 2,0 l benzīna dzinēji ar 184zs un 252zs jaudu, kā arī 3,0 l dzinējs ar 360zs. Dīzeļdzinējus pārstāv 2,0 l ar 190zs un 3,0 l ar 265zs. Testētais X line versijas spēkrats bija aprīkots ar 3,0 l dīzeļdzinēju un tā cena mazliet pārsniedza 71 tūkst.eiro.

 
28 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
kasinsh79 2.oktobris 2018 7:52
22 3 Atbildēt

Lieliska tehnika

viencexperc 2.oktobris 2018 11:33
20 20 Atbildēt

Auto, kas domāts tiem, kuri nevar atļauties X5.

Ko vēl var rakstīt? Par arhaistisko salonu? Ja nebūtu teksta, varētu domāt, ka tas ir 1992.gada žurka ar just 5 ekrānu pa vidu.

Neko jaunu nevar izdomāt, tāpēc vienīgais glābiņs, kas pasargā BMW no bankrota ir visi šie 1.,2 sērijas sūdi. Kuri ir salīdzinoši lēti ( salīdzinajumā ar normāliem auto).

VWfans 2.oktobris 2018 8:00
18 4 Atbildēt

Baudāms auto....

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vernons pie vēsturiskā un lepnākā Austrumeiropas autobusa "Ikarus 55 Lux" stūres (+ FOTO) 1

Seno spēkratu salidojumā pie Rīgas Motormuzeja kopā ar citiem vēsturiskajiem automobiļiem bija apskatāms arī savulaik lepnākais Austrumeiropas autobuss – Ungārijā ražotais Ikarus 55 Lux, kas restaurēts Latvijā un tagad ir regulārs šādu pasākumu dalībnieks Lasīt vairāk

 

OCTA pirmajā pusgadā apdrošinātājiem nesusi peļņu gandrīz 6 miljonu eiro apmērā 18

Latvijas apdrošināšanas sabiedrības no transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas šogad pirmajā pusgadā guvušas peļņu 5,966 miljonu eiro apmērā, kas ir par 71,1% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB). Lasīt vairāk

 

Busiņš ieskrien automazgātuves sienā (+ VIDEO) 17

Šodien pēcpusdienā kāds šoferis, kurš pie stūres bija sēdies alkohola reibumā, nenovaldīja savu busiņu un ietriecās automazgātuves sienā. Lasīt vairāk

 

McLaren gatavo jaunu spīdsteri savai Ultimate sērijai

Britu supermašīnu ražotājs McLaren gatavo jaunu vaļējā tipa sporta auto, ko iekļaus savā Ultimate Series kolekcijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti