Normunds brauc: Stingra rakstura "Volvo S60 T5 R-Design" 6

 

Volvo S60 T5 ar R-Design Foto: Normunds Avotiņš

Normunds Avotiņš speciāli iAuto | 17.decembris 2019 15:34

Klunk! Cieši pielipis kā ēvele pie dēļa S60 gludi pārvar pirmo no trim Veclaicenes šosejas asfalta kupriem, bet tad uz otrā piepeši izlemj, ka notiek kas nelāgs, un pievelk drošības jostas. Tik blīvas īsa gājiena piekares laikam nav bijis nevienam Volvo. Bet neviens Volvo jau arī nav ticis ražots Amerikā, atstāts pavisam bez dīzeļiem un turklāt vēl uzdots par visu laiku labāko Volvo driver's car.

Kas tas ir?

Tehniski Volvo S60 uzbūvē nav nekā eksotiska. Tas ražots uz Volvo SPA modulārās platformas, tāpēc būtībā ir saīsināts Volvo S90. Vēl vairāk kopīga tam ir ar universāli V60, atskaitot dzimšanas vietu, kas sedanam patiešām ir pirmā Volvo rūpnīca ASV - Ridžvilā, Dienvidkarolīnā. Ieskatoties kabīnē, tur paveras ierastā mūsdienu Volvo aina ar superformīgiem sēdekļiem un planšeti viduskonsolē. Riteņus priekšā tur double whishbone jeb A veida sviras, bet aizmugurē vesels sviru komplekts apskauj kompozītmateriāla loksni, kas vieglajos Volvo aizstāj spirālatsperes. Joprojām nekā neparasta. Un tomēr S60 ir citāds. Garās priekšpuses aizsāktajā siluetā, platajos sānos un R-Design akcentētajā stājā ir kaut kas aizturēti agresīvs, gandrīz vai romantiski krimināls. Volvo S60 atgādina ielu seriāla tēlu, kura īstais raksturs atklājas vien desmitajā sērijā, bet tumšie pagātnes noslēpumi - tikai trešajā sezonā. Kurš gan negribētu izbraukt ar tik intriģējošu auto?

Foto: Publicitātes attēls

Kā tas brauc?

S60 salons ir tikpat suģestējošs kā citos mūsdienu Volvo. Visam gribas pieskarties, saukt to par savu un nekad tajā ne ar vienu nedalīties. "My precioussss"", kā šņāca Golums. Ar laiku gan pamani, ka daži monumenti celti no papes, piemēram, sēdekļi nav ne uz pusi tik atbalstoši un aptveroši kā izskatās, un planšete joprojām pārlieku novērš uzmanību no ceļa, bet - kas par to? Mums taču ir T5, 250 zirgspēku benzīna spēkstacija no Grētas zemes! Ak vai - Volvo izstrādātā četru cilindru dzinēju doktrīna šoreiz dabūjusi sūci. Pilnīgi jauns T5 vairāk rūc, nekā attaisno ikonisko indeksu uz bagāžnieka vāka. Paātrinājums ir laba dīzeļa līmenī, bet arī pilnīgi citu degvielas apetīti. Iebraukta S60 temperaments manāmi uzlabojas, paralēli samazinoties patēriņam (no 10 uz 8 litriem, bet nekādi ne uz solītajiem 6,6), taču no Volvo ar uzrakstu T5 gribētos vairāk, sevišķi par naudu, ko maksātu pilnumpilns Passat R-Line ar tikpat lielu motoru un krietni harmoniskāku sniegumu. Grūti pateikt, kas īsti ir pie vainas - ļaunais WLTP vai triviālais fakts, ka S60 pat bez pilnpiedziņas (T5 ir arī tāds izpildījums) ir smagāks par tiešajiem konkurentiem. Bet par to driver's car Volvo gan nav melojis. Blīvā piekare un platā šasija kopā ar sportsedana izsvarojumu liek S60 reaģēt uz stūri instinktu līmenī, un dies' vien zina, kā tas brauc ar 405 zirgspēkiem. Jā, tāds S60 eksistē un saucas T8 Polestar. Parastajam T8 ir "tikai" 390 zirgspēki. Tas tik varētu būt dampis, ne?

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Kas to pirks?

Zinot, kāda tipa Volvo ir pieprasītākie, vispār nav īsti skaidrs, kādas mušas kodiens pamudinājis zviedrus ražot iznīkstoša segmenta automašīnas. Iespējams, ka to prasa premium ražotāja prestižs un kāds nerakstīts uzvedības kanons. Sak', vispār jau man operas riebjas, bet jāiet vien ir, jo uz pirmizrādi bija arī premjerministrs. Sedani, kuros aizmugurē nav vietas, nenes naudu, bet ja mums tāda nebūs, vācieši aiz muguras sauks mūs par pāķiem. Un, kā nereti gadās, šī piekāpšanās radījusi markai netipisku auto, kam pietrūkst tikai tāda maza nieka kā reālas jaudas. šo ligu gan varot ārstēt ar atsevišķu Polestar pakotni, tāpēc uz ielas es nolūkojos pakaļ retajiem S60 cerībā pamanīt aizmugurē gaišzilo karodziņu. Dārgs S60 arī vairs nav - 40 960 eiro par T4 Momentum. Tam gan ir tikai 190 zirgspēku, bet var gadīties, ka "iet" pat labāk nekā T5. Arī tā ir gadījies. Vēl pārliecinošāk jaudas jautājumu atrisinātu 310 zirgspēku T6, taču, atšķirībā no universāļa V60, sedanam šādas motora versijas nav. Savādi.

Volvo S60 T5 R-Design sākuma cena ir 47 310 eiro, ar pilnpiedziņu - 49 630 eiro.

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Toms 18.decembris 2019 17:31
7 0 Atbildēt

Nezinu, kā šajā s60, bet xc90 man neptika. Atceros kad prezentēja to auto likās "naiss". Kad izbraucu biju vīlies, diezgan pamatīgi "kratās" tas auto, informācija no stūres arī nekāda, plus biju gaidījis kvalitatīvākus apdares materiālus. Vizuāli vismaz man patīk.

gunbox 18.decembris 2019 11:32
4 1 Atbildēt

Pirks tie, kuri būs sapratuši, cik patiesība ir lēts Audi A6. Vienīgi pēc tam nāksies nožēlot, ka S60 nav par mata tiesu labāks. Par to summu šiem diviem auto nebūtu jābūt kur piekasīties, bet diemžēl ražotāja taupīšana uz visu liek par sevi manīt. Vienīgais, kas ir slavējami - beidzot izlabojuši s60 tizlo paskatu un uzbūvējuši glītu sedanu.

Toms 18.decembris 2019 22:45
4 0 Atbildēt

Es savā ziņā viņus saprotu, jo pašam pirms vairākiem gadiem piederēja s60R, auto bija pietiekoši jaudīgs, izskatījās manuprāt labi, aprīkojums arī labs, auto bija citādāks, kaut kas no mierīgā gala un kaut kas no sportiskums, galvenais visiem tā automašīna bija pie vienas vietas, alkaholu reidos mani reti kad apturēja, cp vispār nepievērsa uzmanību, tāpat arī stāvvietās neviens pidars necentās speciāli apskādēt to auto, salona kvalitāte nebija perfekta, bet nebija arī tā stulbā cietā plastmasa, kā čainīzeriem, korejiešiem un vel tur visādiem auto, jā, nedaudz bija novērojama paneļu varētu teikt "čirkstēšana", bet viennozīmīgi ne grabēšana, ar ergonomiku arī viss kārtībā, detaļas bija dārgas (vismaz tolaik tā sķita), bet nebija jāmaina bieži (ok tas auto pie manis bija nedaudz vairāk kā divus gadus un nobraucu šķiet ap 70- 80k km). Principā bija forši, ka neesi, kā visi citi (lai ari veco volvikju musdienas ir diezgan daudz), savukārt jauno maz, ne takā kaškaji un škodas.

Plus vēl likās, ka s60 ir "platāks" lai gan itkā 3. serijas konkurents.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti