Normunds brauc: Stingra rakstura "Volvo S60 T5 R-Design" 6

 

Volvo S60 T5 ar R-Design Foto: Normunds Avotiņš

Normunds Avotiņš speciāli iAuto | 17.decembris 2019 15:34

Klunk! Cieši pielipis kā ēvele pie dēļa S60 gludi pārvar pirmo no trim Veclaicenes šosejas asfalta kupriem, bet tad uz otrā piepeši izlemj, ka notiek kas nelāgs, un pievelk drošības jostas. Tik blīvas īsa gājiena piekares laikam nav bijis nevienam Volvo. Bet neviens Volvo jau arī nav ticis ražots Amerikā, atstāts pavisam bez dīzeļiem un turklāt vēl uzdots par visu laiku labāko Volvo driver's car.

Kas tas ir?

Tehniski Volvo S60 uzbūvē nav nekā eksotiska. Tas ražots uz Volvo SPA modulārās platformas, tāpēc būtībā ir saīsināts Volvo S90. Vēl vairāk kopīga tam ir ar universāli V60, atskaitot dzimšanas vietu, kas sedanam patiešām ir pirmā Volvo rūpnīca ASV - Ridžvilā, Dienvidkarolīnā. Ieskatoties kabīnē, tur paveras ierastā mūsdienu Volvo aina ar superformīgiem sēdekļiem un planšeti viduskonsolē. Riteņus priekšā tur double whishbone jeb A veida sviras, bet aizmugurē vesels sviru komplekts apskauj kompozītmateriāla loksni, kas vieglajos Volvo aizstāj spirālatsperes. Joprojām nekā neparasta. Un tomēr S60 ir citāds. Garās priekšpuses aizsāktajā siluetā, platajos sānos un R-Design akcentētajā stājā ir kaut kas aizturēti agresīvs, gandrīz vai romantiski krimināls. Volvo S60 atgādina ielu seriāla tēlu, kura īstais raksturs atklājas vien desmitajā sērijā, bet tumšie pagātnes noslēpumi - tikai trešajā sezonā. Kurš gan negribētu izbraukt ar tik intriģējošu auto?

Foto: Publicitātes attēls

Kā tas brauc?

S60 salons ir tikpat suģestējošs kā citos mūsdienu Volvo. Visam gribas pieskarties, saukt to par savu un nekad tajā ne ar vienu nedalīties. "My precioussss"", kā šņāca Golums. Ar laiku gan pamani, ka daži monumenti celti no papes, piemēram, sēdekļi nav ne uz pusi tik atbalstoši un aptveroši kā izskatās, un planšete joprojām pārlieku novērš uzmanību no ceļa, bet - kas par to? Mums taču ir T5, 250 zirgspēku benzīna spēkstacija no Grētas zemes! Ak vai - Volvo izstrādātā četru cilindru dzinēju doktrīna šoreiz dabūjusi sūci. Pilnīgi jauns T5 vairāk rūc, nekā attaisno ikonisko indeksu uz bagāžnieka vāka. Paātrinājums ir laba dīzeļa līmenī, bet arī pilnīgi citu degvielas apetīti. Iebraukta S60 temperaments manāmi uzlabojas, paralēli samazinoties patēriņam (no 10 uz 8 litriem, bet nekādi ne uz solītajiem 6,6), taču no Volvo ar uzrakstu T5 gribētos vairāk, sevišķi par naudu, ko maksātu pilnumpilns Passat R-Line ar tikpat lielu motoru un krietni harmoniskāku sniegumu. Grūti pateikt, kas īsti ir pie vainas - ļaunais WLTP vai triviālais fakts, ka S60 pat bez pilnpiedziņas (T5 ir arī tāds izpildījums) ir smagāks par tiešajiem konkurentiem. Bet par to driver's car Volvo gan nav melojis. Blīvā piekare un platā šasija kopā ar sportsedana izsvarojumu liek S60 reaģēt uz stūri instinktu līmenī, un dies' vien zina, kā tas brauc ar 405 zirgspēkiem. Jā, tāds S60 eksistē un saucas T8 Polestar. Parastajam T8 ir "tikai" 390 zirgspēki. Tas tik varētu būt dampis, ne?

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Kas to pirks?

Zinot, kāda tipa Volvo ir pieprasītākie, vispār nav īsti skaidrs, kādas mušas kodiens pamudinājis zviedrus ražot iznīkstoša segmenta automašīnas. Iespējams, ka to prasa premium ražotāja prestižs un kāds nerakstīts uzvedības kanons. Sak', vispār jau man operas riebjas, bet jāiet vien ir, jo uz pirmizrādi bija arī premjerministrs. Sedani, kuros aizmugurē nav vietas, nenes naudu, bet ja mums tāda nebūs, vācieši aiz muguras sauks mūs par pāķiem. Un, kā nereti gadās, šī piekāpšanās radījusi markai netipisku auto, kam pietrūkst tikai tāda maza nieka kā reālas jaudas. šo ligu gan varot ārstēt ar atsevišķu Polestar pakotni, tāpēc uz ielas es nolūkojos pakaļ retajiem S60 cerībā pamanīt aizmugurē gaišzilo karodziņu. Dārgs S60 arī vairs nav - 40 960 eiro par T4 Momentum. Tam gan ir tikai 190 zirgspēku, bet var gadīties, ka "iet" pat labāk nekā T5. Arī tā ir gadījies. Vēl pārliecinošāk jaudas jautājumu atrisinātu 310 zirgspēku T6, taču, atšķirībā no universāļa V60, sedanam šādas motora versijas nav. Savādi.

Volvo S60 T5 R-Design sākuma cena ir 47 310 eiro, ar pilnpiedziņu - 49 630 eiro.

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

 
Visi komentāri
 
gunbox 18.decembris 2019 11:32
4 1 Atbildēt

Pirks tie, kuri būs sapratuši, cik patiesība ir lēts Audi A6. Vienīgi pēc tam nāksies nožēlot, ka S60 nav par mata tiesu labāks. Par to summu šiem diviem auto nebūtu jābūt kur piekasīties, bet diemžēl ražotāja taupīšana uz visu liek par sevi manīt. Vienīgais, kas ir slavējami - beidzot izlabojuši s60 tizlo paskatu un uzbūvējuši glītu sedanu.

Toms 18.decembris 2019 17:31
7 0 Atbildēt

Nezinu, kā šajā s60, bet xc90 man neptika. Atceros kad prezentēja to auto likās "naiss". Kad izbraucu biju vīlies, diezgan pamatīgi "kratās" tas auto, informācija no stūres arī nekāda, plus biju gaidījis kvalitatīvākus apdares materiālus. Vizuāli vismaz man patīk.

reku 19.decembris 2019 0:20
1 0 Atbildēt

Tieśi tã, xc90 kratās ka klaburkaste,bet xc70 ir labāks,augsts,salons labs,piekare mīkstãka. Tikai nav ticība tiem dzinējiem

Motorolers 18.decembris 2019 21:16
0 1 Atbildēt

Volvo kā jau Volvo, cenā mēģina līdzināties vāciešiem, bet izpildījumā ir tuvāks japāņiem, bet ir ļautiņi kas ir gatavi par viņu maksāt šādu summu. Es viņus nesaprotu, bet tādu nav maz.

Toms 18.decembris 2019 22:45
4 0 Atbildēt

Es savā ziņā viņus saprotu, jo pašam pirms vairākiem gadiem piederēja s60R, auto bija pietiekoši jaudīgs, izskatījās manuprāt labi, aprīkojums arī labs, auto bija citādāks, kaut kas no mierīgā gala un kaut kas no sportiskums, galvenais visiem tā automašīna bija pie vienas vietas, alkaholu reidos mani reti kad apturēja, cp vispār nepievērsa uzmanību, tāpat arī stāvvietās neviens pidars necentās speciāli apskādēt to auto, salona kvalitāte nebija perfekta, bet nebija arī tā stulbā cietā plastmasa, kā čainīzeriem, korejiešiem un vel tur visādiem auto, jā, nedaudz bija novērojama paneļu varētu teikt "čirkstēšana", bet viennozīmīgi ne grabēšana, ar ergonomiku arī viss kārtībā, detaļas bija dārgas (vismaz tolaik tā sķita), bet nebija jāmaina bieži (ok tas auto pie manis bija nedaudz vairāk kā divus gadus un nobraucu šķiet ap 70- 80k km). Principā bija forši, ka neesi, kā visi citi (lai ari veco volvikju musdienas ir diezgan daudz), savukārt jauno maz, ne takā kaškaji un škodas.

Plus vēl likās, ka s60 ir "platāks" lai gan itkā 3. serijas konkurents.

Frontera 19.decembris 2019 20:24
0 1 Atbildēt

Nezinu..vai VOLVO tagad ir VOLVO..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti