iAuto lasītājs GK1968 testē jauno Renault SUV Arkana (+ FOTO) 17

 

Renault Arkana Foto: iAuto.lv

iAuto.lv lasītājs | 20.maijs 2021 13:47

Izbraucu apli ar Zanzibar Blue krāsas jaunāko Arkana (cenā ap 28 900 EUR, jo Intens Zen+) 1,3 TCE 140EDC - 2,72 m riteņu bāzes un 200 mm klīrensa krossovers ar skaistu, sīkumos gana nostrādātu, aerodinamisku kupejas stila virsbūvi.

Durvju līnija augsta, logi pazemi, aizmugurē aiz sevis vietas gana, vien izņemot augstumu.

Renault Arkana Foto: iAuto.lv

Salons gana kvalitatīvs, daudz reālo pogu, planšetei vidū atliek maz funkciju.

1,33 l 16v benzīna turbodzinējs ar 103 kw no 4500-6000 rpm, sīkdaļiņu filtrs, 5,8 l/100 wltp.

Automatizētā divsajūgu 7 pakāpju pārnesumkārba 260 N/m pārnes uz priekšējiem riteņiem.

Ir iespēja manuāli vadīt ar tādu mazu, mini, neērtu 'bumerangu' aiz stūres (nāksies papētīt to izstrādājumu neesot pie stūres).

Panelī tad sīkiem simboliem uzrādīs M1-M7. Iesākot braukt tur rāda vien "D", ja piespied vienreiz sāk rādīt D1-D7, pēc tam tik pāriet uz M (manual).

Renault Arkana Foto: iAuto.lv

Pārnesumi pēc starta luksoforā slēdzas gludi, vien tik tahometrā redzi, ka apgriezieni atkrīt uz katru pakāpi.

Gaitā gan viss nav tik skaisti, jo īpaši sajūtams pie 90 km /h. Piemēram, gribu tomēr 95-99, kārba ar kavējumu pārslēdzas uz leju par vienu vai vairākiem pārnesumiem, atkarībā no pedāļa agresijas.

Pie viegla kāpinājuma man gribētos, lai viss notiek tai pašā robā! Sanāk, ka jāieslēdz M7, tad notiek pēc mana prāta, bet tik un tā ar aizkavi (mazāku nekā D)! Vai dzinēja vadība ekoloģijas dēļ neļauj dzinēja tūlītēju reakciju?

Starts no nulles gan labs, paātrinājums korekts, atkarīgs no pedāļa, robi krīt raiti un loģiski. Jaudas pietiek līdz kādiem 140 km/h (vai var būt, ka dzinējs un kārba elektroniski vēl aizsargāti un tāpēc arī aizkave? Nobraukums vien 964 km testa sākumā). Varbūt mūsu portāla GrandScenic lietotājs var te ko precizēt? Jo viņa auto tāds pat dzinējs esot gana labs sporta režīmā!

Bremzes šķita pārāk asas parkojoties, gaitā viss labi.

Pamēģināju līniju asistentu, brīžam, pie labām līnijām tomēr nevajadzīgi koriģēja stūri. Atslēdzu. Start&Stop arī atslēdzams. Viegli uztverams spidometrs un tahometrs. Spidometra rādījums 92 atbilst reāliem 90.

Pats stūres mehānisms ar elektrisko pastiprinātāju pilnīgi bez luftes (ne tā kā maniem lietotajiem reno), ne par vieglu, ne par smagu, vienīgi maz informatīvs ar nepietiekamu atgriezenisko saiti.

Renault Arkana Foto: iAuto.lv

Auto uzvedība līkumos precīza, bet neazartiska, paredzama nepietiekama pagriežamība.

Gaita ļoti klusa, netraucē ne vēja, ne riepu troksnis. Ripo izsmalcināti gludi, pilnīgi bez vibrācijām (tātad Arkanu var kārtīgi izgatavot, ne tā kā manu Clio '07).

Riepas 215/55 R18 Kumho. Patika, ka vari braukt ar kādu ātrumu nu pats vēlies, jo nav rezonanses svārstību ne no riteņiem, ne no dzinēja!

Turklāt mazliet sirreāla sajūta, ka ātrums ir tikai cipars, nekad neliekas, ka ir par lēnu (!) vai par ātru.

Pie 93 km/h aptuveni 1600 rpm un vispār, kamēr brauc mierīgi, dzinēja(kārbas) vadība turas pie 1400-1600 rpm.

Testa braucienā (apkārt Babītes ezeram, ap 70 km) panelī uzrādīja 6,2 l/100 vidējo patēriņu. Riteņu sagāzums , savērsums tuvs "0" arī aizmugurē (dīvaini priekš reno), kas veicina ekonomiju, bet tāpēc arī nav azarta vadot.

Bremzes labi tiek atlaistas. Vai nu tāpēc, ka viss jauns, vai arī kāda inovācija. Manīju sīciņas, neredzētas atsperītes bremžu mehānismā. Tas gan atkal varētu būt klupšanas akmens grants ceļos?

Renault Arkana Foto: iAuto.lv

Pats auto atstāja iespaidu, ka varētu viegli un negrabot pieveikt arī kādu tādu ceļa posmu. Vismaz arkas un sliekšņi, pat durvju apakšas un aizmugures apakša nosegtas ar plastmasas (vietām gumija) aizsargdetaļām!

Problēmu gan vienalga pietiek arī šādā izpildījumā, jo īpaši tie apakšas aizsargi apaug ar zemi(putekļiem) un tad tos jāņem nost un jāmazgā. Varbūt var apvienot ar eļļas maiņu u.c. apkopes darbiem.

Piekares darbība patika, rada tādu mānīgu drošuma sajūtu, izņemot vieglu gāzelēšanos pagriezienos un sānvējā (tukša mašīna), tilta šuves pat nemanīju (uz tā tilta ar īsas bāzes transportlīdzekli pamatīgi krata), aizmugurē piekare šim pusneatkarīga.

Motortelpas apskate liecināja, ka kaut arī daudz cauruļu un vadu un ierīču, tomēr klāt tikšana visticamāk ir pietiekama. Ja kāds izvēlēsies 1.6 l hibrīdversiju, tad gan nez vai vairs būs tik optimistiska sajūta - jāatrod vieta arī diviem elektromotoriem turpat vien priekšā!

Renault Arkana Foto: iAuto.lv

Salons likās sakarīgs, abi priekšas beņķi paceļami (tas noteikti patiktu sievai). Stūres materiāla slidenums un pat satveršanas neapaļums sākumā man nepatika. Brauciena laikā gan ātri vien pieradu.

Bagāžnieks plats un zems, toties vēl divi apakšstāvi. Zemākajā - vnk. rezerves ritenis. Pati niša tomēr tērauda nevis plastmasas.

Renault Arkana Foto: iAuto.lv

Gaismas visur Led. Smuki. Jāvērtē kādam nakts braucējam.

Slēdža auto pozīcijā spīdēja dienas gaitas sekcijas priekšā. Aizmugurē tumšs.

Gribētos, lai tur tomēr gabarītu imitācija arī tad spīdētu. Brītiņu biju iebliezis tālos, neviens nesignalizēja pretī...

Degvielas bākas vāciņam ierīkots sīks atsperes mehānisms. Piespied vāciņu un tas atveras. Tādējādi tam nav vajadzīgs robs aizķeršanai kā dažiem veciem modeļiem.

Klusinātājs veiksmīgs, dzinējs kluss un reizē spēj tomēr pacelt izteiksmīgu tembru apgriezieniem sasniedzot 4k.

Aizmugures bunduļa un uzgaļa forma parasta, tomēr skatās labi.

Renault Arkana

Savukārt Bose skaņas sistēmu gan pat neieslēdzu, tur lai nākošais braucējs izsakās par pilnu programmu...

Vai šādu auto sev gribētu?

Pat pēc mazaprīkota Scenic'08 TD - tomēr diez vai, nu ļoti tas slaikais jumts 'uzmācas'!

Vai patīk kā auto? Jā... Rada tādu kā neapdalītā autovadītāja tēla vīziju!

Renault Arkana

Renault Arkana

 
Visi komentāri
 
gunbox 20.maijs 2021 17:52
2 1 Atbildēt

Nav nemaz tik slikti, ja noņem dizainā pilnīgi neiederīgus objektus. ;)

xobnug 20.maijs 2021 19:24
3 2 Atbildēt

Tu gadījumā nebiji tas kurš bļāva par to, ka x6 un gle ir neglīti?

Franči perfekti nospieda, iedomājies kā bomži tagad šito pirks, jāgaida kad kija/hjundai un kaut kas no nekvaalitatīvā GM izlaidīs ko līdzīgu..

Shiirs 20.maijs 2021 19:48
1 12 Atbildēt

Labs auto stulbiem nabagiem. Testētājam arī kāds samaksāja par tādu slirzainu apskatu. Jo būtībā pat stūre tam auto ir no 2017. gada reņa. Un crena ja godīgi kosmoss - nekonkurē ar japāņiem. Cilvēki ir gatavi melot par iespēju izbraukt ar šādiem drotiem?

S 20.maijs 2021 21:03
3 1 Atbildēt

Kas ir oplīzē nesanāk? Jeb kredītbomzis vel nav nomaksājis esošo miskasti?

Shiirs 20.maijs 2021 21:11
1 12 Atbildēt

Bomār man neviena mašīna nav līzingā. Abas ir jaunas un virs 40k. Tāpēc atpisies tupus lūdzu.

S 21.maijs 2021 10:04
1 0 Atbildēt

Haha, vienubrīd tā saki, tad atkal citādāk, tā jau man likās, parast bomardirsējs vien esi!

Tupēt tu vari doties iet kopā ar savu palaistuvi.

Shiirs 21.maijs 2021 11:37
0 6 Atbildēt

Jā tava mutere vakar labi pastrādāja, prieks 50+ viņa nemaz nav izļurkāta.

S 21.maijs 2021 16:52
0 0 Atbildēt

Mana māte zināmu iemeslu dēļ tā galīgi nevareja būt, bet tas tikai atkal pierāda tavu diršanu kredītbomzi!

Mutere? Tas ir tas radījums no kura tu izkriti?

Žēl, būtu uz pasaules par vienu neglītu kredītbomzi mazāk...

hihi 21.maijs 2021 15:42
0 0 Atbildēt

Izbāza tevi glušakā ar mīklas rullīti, ka tik smaidīgs.

felix65 21.maijs 2021 6:34
0 2 Atbildēt

Cena galīgi nesaprotama, jo rašā tāds maksā līdz 15k., bet tā jau Latvija, kur Sandero ir par štukām 3 dārgāks kā fāterlandē.

Shiirs 20.maijs 2021 19:53
1 5 Atbildēt

A ixlasīju nemainītu pret 2008 gada dcēniku. Tad jau viss skaidrs. Reālās iespēejas un kritiskā domāšana tad nav savienojamas un raksts 100% nav objektīvs.

GK1968 23.maijs 2021 10:05
0 0 Atbildēt

Čau! Ikdienā pārvietojies ar jaunu auto. Piesakies testēt! 100% objektīvs nav neviens indivīds, nav jau arī vajadzīgs. Vajadzīgs ir arī Tavs viedoklis. Vai tad Tevi kāds cenzē vai apmaksā?

kasinsh79 21.maijs 2021 8:15
5 0 Atbildēt

Apbrīnojami uzskati. Respekts testētājam par sava iespaida izklāstu

Diezgan jau X6 un arī GLE gan atgādina, tomēr izskatās godam arī Renault

R(8) 21.maijs 2021 10:50
4 0 Atbildēt

Tie 40tk koka rubli ko tu esi dabujis stradajot cauru gadu trollu ferma , pec sibriza kursa ir 503,02 euro , jeb 544,00 dolaru , smagi jums tur iet , bet nu ko , norades ir japilda

R(8) 21.maijs 2021 11:07
2 0 Atbildēt

Pskaties Dacia majaslapu , cenas ir vienadas , iznemot tiem e-auto , jo tur ie valsts dotacijas , vieniga atskiriba starp Vacijas un Latvijas autoparstavniecibam ir tada , ka Vacija tirgu tiek piedavati bazes modeli vai ar vienu vai divam pakapem augstak ka bazes modelis , kurus Latvijas autotirgotaji nevelas piedavat , jo tas apdraudetu lietoto auto tirzniecibas grupejumu

Rolmopsis 21.maijs 2021 16:24
0 1 Atbildēt

Pedij kā tu zini ka tavai muterei patīk tādas izklaides?

Latvietis 22.maijs 2021 14:30
0 3 Atbildēt

Fraņču mēsls. Bez komforta un bez dizaina.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 3

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO)

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti