Volvo nomātie konteinerkuģi, kas piegādā detaļas zviedru uzņēmuma rūpnīcām, turpmāk savās tvertnēs lies biodīzeli, vēsta ražotāja preses relīze.
Volvo paziņojis par jaunu vides iniciatīvu, kas samazinās loģistikas darbību radītās ikgadējās CO₂ emisijas par 55 000 tonnām. Pateicoties atjaunojamai degvielai, CO2 emisijas tiek samazinātas par vismaz 84 procentiem1 salīdzinājumā ar fosilo kurināmo. Ar taukskābju metilestera biodīzeļdegvielu darbināmi kuģi jau no 1.jūnija kursē okeāna ūdeņos, nodrošinot komponenšu piegādi uzņēmuma rūpnīcām Eiropā un Amerikā.
Zviedri vienojušies ar loģistikas gigantiem Maersk, Kuehne+Nagel un DB Schenker, norunājot arī sīkākas līguma nianses, piemēram, ja konkrētajā sūtījumā atjaunojamā degviela nav pieejama, loģistikas partneris izmanto Volvo piešķirto atjaunojamo kurināmo cita klienta maršrutam citur, tādējādi kopējais fosilā kurināmā patēriņa samazinājums tiek saglabāts līdzvērtīgs faktiskajam patēriņam konteinerkuģos.
Faktiski tas nozīmē, ka konteinerkuģi var uzpildīt ar fosilo kurināmo, bet tad tā tilpums citam klientam būs jākompensē ar atjaunojamo degvielu.
Volvo cer, ka iniciatīva var mudināt citus ražotājus spert līdzīgu soli, nolūkā uzlabot vides situāciju. Tas būtu sava veida risinājums vidējam termiņam, līdz būs tehnoloģijas, ar kurām var pilnībā atbrīvoties no transporta radītajām siltumnīcefekta gāzu emisijām.
Volvo mērķis, ko uzņēmums nospraudis laika posmam no 2018. līdz 2025. gadam, ir samazināt dzīves cikla oglekļa pēdas nospiedumu uz vienu automašīnu par 40 procentiem, kas prasa par 25 procentiem samazināt ekspluatācijas emisijas, tostarp loģistikā.
Volvo arī paziņojis, ka līdz 2025. gadam centīsies panākt klimatneitrālu ražošanu.
Pilnīgas muļķības! Lielajiem kuģiem ir vairākas degvielas tvernes. Pēc pastāvošajiem noteikumiem, kontinentu/ostu tuvumā ir jālieto "tīrā" degviela, bet neitrālajos ūdeņos drīkst kurināt ar "smago" degvielu, ar paaugstinātu sēra saturu, kas ir daudz lētāka. Tā kā, kamēr nebūs publicēts konkrētā kuģa inspekcijas ziņojums ar degvielas uzskaiti un plombām uz bākām, šādas preses relīzes ir fufelis!