Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Volvo konteinerkuģi brauks ar atjaunojamo degvielu 6

 

Foto: Volvo

iAuto | 5.jūlijs 2023 5:21

Volvo nomātie konteinerkuģi, kas piegādā detaļas zviedru uzņēmuma rūpnīcām, turpmāk savās tvertnēs lies biodīzeli, vēsta ražotāja preses relīze.

Volvo paziņojis par jaunu vides iniciatīvu, kas samazinās loģistikas darbību radītās ikgadējās CO₂ emisijas par 55 000 tonnām. Pateicoties atjaunojamai degvielai, CO2 emisijas tiek samazinātas par vismaz 84 procentiem1 salīdzinājumā ar fosilo kurināmo. Ar taukskābju metilestera biodīzeļdegvielu darbināmi kuģi jau no 1.jūnija kursē okeāna ūdeņos, nodrošinot komponenšu piegādi uzņēmuma rūpnīcām Eiropā un Amerikā.

Zviedri vienojušies ar loģistikas gigantiem Maersk, Kuehne+Nagel un DB Schenker, norunājot arī sīkākas līguma nianses, piemēram, ja konkrētajā sūtījumā atjaunojamā degviela nav pieejama, loģistikas partneris izmanto Volvo piešķirto atjaunojamo kurināmo cita klienta maršrutam citur, tādējādi kopējais fosilā kurināmā patēriņa samazinājums tiek saglabāts līdzvērtīgs faktiskajam patēriņam konteinerkuģos.

Faktiski tas nozīmē, ka konteinerkuģi var uzpildīt ar fosilo kurināmo, bet tad tā tilpums citam klientam būs jākompensē ar atjaunojamo degvielu.

Volvo cer, ka iniciatīva var mudināt citus ražotājus spert līdzīgu soli, nolūkā uzlabot vides situāciju. Tas būtu sava veida risinājums vidējam termiņam, līdz būs tehnoloģijas, ar kurām var pilnībā atbrīvoties no transporta radītajām siltumnīcefekta gāzu emisijām.

Volvo mērķis, ko uzņēmums nospraudis laika posmam no 2018. līdz 2025. gadam, ir samazināt dzīves cikla oglekļa pēdas nospiedumu uz vienu automašīnu par 40 procentiem, kas prasa par 25 procentiem samazināt ekspluatācijas emisijas, tostarp loģistikā.

Volvo arī paziņojis, ka līdz 2025. gadam centīsies panākt klimatneitrālu ražošanu.

 

 

 

 

 
Visi komentāri
 
Janka 5.jūlijs 2023 9:39
2 0 Atbildēt

Ta tāpēc nestē MY cena ceļas(un nekrīt).... 

Kāds ir iemesls ir tam? Joprojam neviens oficiāli nevar pateikt! Sākuma sprauda batonus, ka dārgāk jo nevar tik daduz saražot(jeb pieprasījums esot lielāks par piedavājumu) bet tagad, pēdēja gada laikā?.... jo atjaunotais 'MY' dīzelis nav naftas produkts, tādejādi nav piesaistīts pie naftas cenas, bet cena aug proporcionāli, lai nebūtu tā, ka ir lētak ne kā parastais! 

Jaiepilda simtiem tonnas priekš viena kuģojuma šādam(tad vēl atliesana/norakstīšana sanāk laba) un kurš sedz?

 Ne jau silto krēslu dīdītāji... Paaugstina tik cenu gala patērētajam izdomājot iemeslus. 😉

Stunders 5.jūlijs 2023 10:32
3 1 Atbildēt

Te pilnībā jāpiekrīt, kapec nefosilās degvielas cena lēkā līdzi fosilajai!?

Pilnīga muļķošana.

650 5.jūlijs 2023 15:44
0 0 Atbildēt

Sākotnēji pirmsākumos MY cena no ProDD cenas atšķīrās/par! 50 centiem. Tagad tā atšķiras teju 2x (MY beidzamā cena bija 2,97 un, reiz pacēlusies, tā nekad nekrīt).

Turklāt (nabaga naftass ressursu izsīkuma kontekstā), šis te MY taču nesatur "ne piliena naftas"- tad kāds šim būtu bezsakars ar naftas produktu globālo sadārdzināšanos? (kuru turklāt veicināja neba jau reāls urbumu izsīkums, bet gan uttainā krieva un viņa dvieļgalvainā partnera aizkadra mahinācijas)?

Vistīrākā pilnīgākā vispretīgākā demagoģija, kuru (vienmēr un katrreiz) apmaksā Lohi. Konteinerpārvadājumu izcenojumi nupat nesenajā laikā (lohiem nezinot) izveica nekādam loģikas prātam neaptveramus (iepriekš nekad nepieredzētus) lēcienus 5-6x amplitūdā un nupat ir atgriezušies normālos rādītājos- skaidrs, ka vajag jaunu iemeslu.Lohi noteikti samaksās/par! ,par to nekādu šaubu.

Ābols 7.jūlijs 2023 10:34
0 0 Atbildēt

Sapratu, ka tas 'MY' ir bull... Kad skatē, dabūju lielāku dumainību, ne kā iepriekšējos gados kad bija parastais nestes dīzelis bākā. Dūmainība ir labā normas līmenī, bet domaju pameigināšu prikola pēc...

Un bāka bija izbraukta līdz lampai un vel drusk, tad 15L ieliets MY, nobraukts līdz lampai, vēlreiz ieliets 10L MY un tad ieta skate.

(nobraukti kādi 400km ar ''šiko'' degvielu bākā) Filtri visi arī jauni/tīri.

 Tad sapratu, ka tur reklāma un uzpūstā ekskluzivitāte ir augstākajā līmenī. 😂 Vairs neskatos pat virsū uz to dārgo šņagu!

imzz 5.jūlijs 2023 9:50
0 0 Atbildēt

Volvo un to rezerves daļas būs dārgākas, lai kompensētu izdevumus. Biodegvielas kuģiem ir vairākārt dārgākas par fosilajām. Ilustrācijai: 

www.iea.org/data-and-stat...el-cost-ranges

Davidich 5.jūlijs 2023 9:51
4 2 Atbildēt

Pilnīgas muļķības! Lielajiem kuģiem ir vairākas degvielas tvernes. Pēc pastāvošajiem noteikumiem, kontinentu/ostu tuvumā ir jālieto "tīrā" degviela, bet neitrālajos ūdeņos drīkst kurināt ar "smago" degvielu, ar paaugstinātu sēra saturu, kas ir daudz lētāka. Tā kā, kamēr nebūs publicēts konkrētā kuģa inspekcijas ziņojums ar degvielas uzskaiti un plombām uz bākām, šādas preses relīzes ir fufelis!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Policija "ķer uz ātrumu", Waze brīdina (+ FOTO) 10

Šodien, 4.decembrī,13.00 pārvietojamā ātruma kontroles ierīce bija novietota netālu no Ziepniekkalna ielas un Ceraukstes ielas krustojuma, par ko čakli ziņoja arī Waze. Lasīt vairāk

 

Nepilni 37 000 eiro – Ford laiž klajā elektrisko Puma (+ FOTO) 5

Ford papildina Puma modeļu saimi ar pilnībā elektrisko Gen-E. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Ko un par cik piedāvā jaunais Peugeot 5008? (+ VIDEO) 4

Jaunais Peugeot 5008 ir liels krosovers ar septiņām sēdvietām. Tā elektriskā versija e5008 sniedz iespēju 3+ ģimenēm saņemt pat 9000 eiro atbalstu automašīnas iegādei. Lasīt vairāk

 

Mierinājuma kvants. Autosportists izmēģina rāmāko sedanu tirgū(+ VIDEO) 2

Devītās paaudzes Toyota Camry iznāca 2023. gadā. Eiropu sedana modelis sasniedza tikai šī gada vasarā, un tiek tirgots tikai Baltijas valstīs, Čehijā, Slovākijā, Polijā un Ungārijā. Tātad vāciešiem, beļģiem un ziemeļvalstu pircējiem iespēja tikt pie jaunākā japāņu hibrīdsedana nespīd. Vai tādu automašīnu vajag mums, vaicājām DBS autoskolas direktoram, autosportistam un Latvijas Gada auto konkursa žūrijas biedram Jānim Vankam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti