Volvo nomātie konteinerkuģi, kas piegādā detaļas zviedru uzņēmuma rūpnīcām, turpmāk savās tvertnēs lies biodīzeli, vēsta ražotāja preses relīze.
Volvo paziņojis par jaunu vides iniciatīvu, kas samazinās loģistikas darbību radītās ikgadējās CO₂ emisijas par 55 000 tonnām. Pateicoties atjaunojamai degvielai, CO2 emisijas tiek samazinātas par vismaz 84 procentiem1 salīdzinājumā ar fosilo kurināmo. Ar taukskābju metilestera biodīzeļdegvielu darbināmi kuģi jau no 1.jūnija kursē okeāna ūdeņos, nodrošinot komponenšu piegādi uzņēmuma rūpnīcām Eiropā un Amerikā.
Zviedri vienojušies ar loģistikas gigantiem Maersk, Kuehne+Nagel un DB Schenker, norunājot arī sīkākas līguma nianses, piemēram, ja konkrētajā sūtījumā atjaunojamā degviela nav pieejama, loģistikas partneris izmanto Volvo piešķirto atjaunojamo kurināmo cita klienta maršrutam citur, tādējādi kopējais fosilā kurināmā patēriņa samazinājums tiek saglabāts līdzvērtīgs faktiskajam patēriņam konteinerkuģos.
Faktiski tas nozīmē, ka konteinerkuģi var uzpildīt ar fosilo kurināmo, bet tad tā tilpums citam klientam būs jākompensē ar atjaunojamo degvielu.
Volvo cer, ka iniciatīva var mudināt citus ražotājus spert līdzīgu soli, nolūkā uzlabot vides situāciju. Tas būtu sava veida risinājums vidējam termiņam, līdz būs tehnoloģijas, ar kurām var pilnībā atbrīvoties no transporta radītajām siltumnīcefekta gāzu emisijām.
Volvo mērķis, ko uzņēmums nospraudis laika posmam no 2018. līdz 2025. gadam, ir samazināt dzīves cikla oglekļa pēdas nospiedumu uz vienu automašīnu par 40 procentiem, kas prasa par 25 procentiem samazināt ekspluatācijas emisijas, tostarp loģistikā.
Volvo arī paziņojis, ka līdz 2025. gadam centīsies panākt klimatneitrālu ražošanu.
Ta tāpēc nestē MY cena ceļas(un nekrīt)....
Kāds ir iemesls ir tam? Joprojam neviens oficiāli nevar pateikt! Sākuma sprauda batonus, ka dārgāk jo nevar tik daduz saražot(jeb pieprasījums esot lielāks par piedavājumu) bet tagad, pēdēja gada laikā?.... jo atjaunotais 'MY' dīzelis nav naftas produkts, tādejādi nav piesaistīts pie naftas cenas, bet cena aug proporcionāli, lai nebūtu tā, ka ir lētak ne kā parastais!
Jaiepilda simtiem tonnas priekš viena kuģojuma šādam(tad vēl atliesana/norakstīšana sanāk laba) un kurš sedz?
Ne jau silto krēslu dīdītāji... Paaugstina tik cenu gala patērētajam izdomājot iemeslus. 😉
Te pilnībā jāpiekrīt, kapec nefosilās degvielas cena lēkā līdzi fosilajai!?
Pilnīga muļķošana.
Sākotnēji pirmsākumos MY cena no ProDD cenas atšķīrās/par! 50 centiem. Tagad tā atšķiras teju 2x (MY beidzamā cena bija 2,97 un, reiz pacēlusies, tā nekad nekrīt).
Turklāt (nabaga naftass ressursu izsīkuma kontekstā), šis te MY taču nesatur "ne piliena naftas"- tad kāds šim būtu bezsakars ar naftas produktu globālo sadārdzināšanos? (kuru turklāt veicināja neba jau reāls urbumu izsīkums, bet gan uttainā krieva un viņa dvieļgalvainā partnera aizkadra mahinācijas)?
Vistīrākā pilnīgākā vispretīgākā demagoģija, kuru (vienmēr un katrreiz) apmaksā Lohi. Konteinerpārvadājumu izcenojumi nupat nesenajā laikā (lohiem nezinot) izveica nekādam loģikas prātam neaptveramus (iepriekš nekad nepieredzētus) lēcienus 5-6x amplitūdā un nupat ir atgriezušies normālos rādītājos- skaidrs, ka vajag jaunu iemeslu.Lohi noteikti samaksās/par! ,par to nekādu šaubu.
Sapratu, ka tas 'MY' ir bull... Kad skatē, dabūju lielāku dumainību, ne kā iepriekšējos gados kad bija parastais nestes dīzelis bākā. Dūmainība ir labā normas līmenī, bet domaju pameigināšu prikola pēc...
Un bāka bija izbraukta līdz lampai un vel drusk, tad 15L ieliets MY, nobraukts līdz lampai, vēlreiz ieliets 10L MY un tad ieta skate.
(nobraukti kādi 400km ar ''šiko'' degvielu bākā) Filtri visi arī jauni/tīri.
Tad sapratu, ka tur reklāma un uzpūstā ekskluzivitāte ir augstākajā līmenī. 😂 Vairs neskatos pat virsū uz to dārgo šņagu!