Līdz ar silto laiku sagaidāms velosipēdu zādzību skaita pieaugums; īpašniekus aicina uzmanīties 3

 

Foto: Ekrānšāviņš

ERGO | 29.aprīlis 2016 11:02

Lai gan velosipēdu zādzību skaita pieaugums – vismaz par trešdaļu – parasti novērojams maijā, pēdējos gados tas ir salīdzinoši augsts jau gada pirmajā ceturksnī.

Arī šogad Valsts policijas dati liecina, ka līdz aprīļa beigām reģistrēti jau 334 velosipēdu zādzības gadījumi.

“Fakts, ka velosipēdu zādzību skaits jau gada pirmajā ceturksnī ir augsts, iespējams skaidrojams ar to, ka pēdējos gados Latvijā ziema ir īsa un silta. Tāpēc velosipēdi tiek lietoti aktīvāk, un pieprasījums pēc tiem ir pastāvīgs. Tomēr aktīvās sezonas sākumā un īpaši maijā sagaidāms vēl lielāks zādzību skaita kāpums, jo pēc tiem ir vislielākais pieprasījums un nozagto pārvietošanās līdzekli iespējams ātri realizēt. To redzam arī mēs, ERGO – īpašuma apdrošināšanas polisēs ir iekļauta velosipēdu apdrošināšana un ik gadu tieši pavasarī klienti arvien vairāk atsāk pieteikt to zādzības,” stāsta ERGO Atlīdzību regulēšanas departamenta direktors Ivars Vismanis.

Valsts policijā atgādina, ka, neskatoties uz dažādiem saslēgiem un pat signalizāciju, jāatceras, ka drošākais risinājums ir neatstāt velosipēdu bez pieskatīšanas. “Kvalitatīvu saslēgu ir svarīgi lietot pat, ja braucamais tiek atstāts vien uz neilgu brīdi vai it kā šķietami drošā vietā, piemēram, kāpņu telpā vai pagalmā. Turklāt velosipēdu ieteicams reģistrēt Ceļu satiksmes drošības direkcijā, lai pēc zādzības, noķerot zagli, īpašniekam nebūtu nekādu grūtību pierādīt, ka velosipēds pieder viņam,” uzsver Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākais speciālists Dairis Anučins.

Arī ERGO speciālisti, analizējot apdrošināšanas pieteikumus, novērojuši, ka visbiežāk tiek zagti nepieslēgti velosipēdi vai tie, kas ir saslēgti ar nepietiekami kvalitatīvu saslēgu. “Velosipēdi tiek nozagti no kāpņutelpām, šķūņiem un balkoniem, respektīvi – no vietām, kas ir tuvāk mājām. Atstājot velosipēdu daudzdzīvokļu kāpņu telpās, nereti cilvēki tos pat nepieslēdz, domājot, ka drošību garantē durvis ar kodu, labas kaimiņu attiecības u.tml.,” stāsta Ivars Vismanis.

Saskaņā ar ERGO datiem vidējā izmaksātā apdrošināšanas atlīdzība par nozagtu velosipēdu bija 500 eiro.

 
Visi komentāri
 
msh 29.aprīlis 2016 11:35
1 2 Atbildēt

Ko lai saka - lietojiet ķēdes - ne tikai tāpēc ka lēta trose fleksim ir pāris sekunžu darbs, un normālām knaiblēm arī, bet arī tāpēc ka ķēde salā stīva nepaliek - un nebrauciet ar tādiem pašiem velosipēdiem, kā puse latvijas, tad nebrauksiet ar iekārojamu velosipēdu. Es sevišķi nešaubos ka potenciāls zaglis manējajiem velosipēdiem skatītos garām, jo vizuāli īpatnēji un uzkrītoši - ja nu vienīgi lai izārdītu detaļām.

es 29.aprīlis 2016 11:57
2 1 Atbildēt

Ķēde ir mēsls. Ar tām knaiblēm darbs 0,25s. Ar fleksi tur neviens nedarbojas (skaļi). Viņi rosās ar knaiblēm. Un tām nepaceļami ir pakavi un segmentu saslēgi. Paceļami, bet būtiski sarežģītāk (dēļ materiālu pārejas) ir trose \, kas ietērpta metāla segmentu korpusā.

rt 30.aprīlis 2016 9:10
0 0 Atbildēt

Itāļi brauc ar velosipēdiem kādi mums bija padlaikos - bez ātrumiem, ar tradicionālajām bremzēm u.t.t. Pat Maximā nopērkamais "kalnu" ritenis tur skaitītos ekskluzīvs. Un nav viņiem zagšanas problēmu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti