Latvijā nepieciešams uzsākt darbu pie elektrisko skrejriteņu pārvietošanās regulējuma izstrādes 43

 
LAMB | 13.maijs 2019 11:04

Pasaulē un Latvijā novērojams straujš elektrisko skrejriteņu popularitātes pieaugums, tomēr Latvijā šobrīd esošajā ceļu satiksmes regulējumā steidzami nepieciešamas izmaiņas.

Lai veicinātu drošu elektrisko skrejriteņu iekļaušanos satiksmē, Latvijas Automoto biedrība (LAMB) un apdrošināšanas sabiedrība ERGO uzsāk informatīvo kampaņu “Ar cieņu brauksi, tālāk tiksi!”. Pēc provizoriskajiem kampaņas ietvaros veiktā pētījuma rezultātiem lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju elektriskos skrejriteņus uzskata par draudu satiksmei.

“Vērojot notiekošo citās valstīs un uzklausot citu valstu atbildīgo institūciju pārstāvju pieredzi, Latvijā šobrīd ir pēdējais brīdis, lai, kopīgi sadarbojoties ar atbildīgajām organizācijām, uzsāktu darbu pie tiesiskā regulējuma izveides, definējot, kurā kategorijā ierindojas elektriskie skrejriteņi kā ceļu satiksmes dalībnieki un kādi ir to pārvietošanās noteikumi. Šos jautājumus aktualizēsim kampaņas laikā, aicinot iesaistītās puses uz diskusiju. Bet, kamēr nav izstrādāti detalizēti ceļu satiksmes noteikumi, aicinām ikvienu satiksmē pārvietoties ar cieņu, kā arī vienmēr pārliecināties par savu un citu satiksmes dalībnieku drošību,” mudina LAMB prezidents Juris Zvirbulis, uzsverot – “Ar cieņu brauksi, tālāk tiksi!”.

Ienākot arvien jauniem elektrisko skrejriteņu nomātājiem un pārdevējiem Latvijas tirgū, ir prognozējams būtisks šo pārvietošanās līdzekļu lietotāju īpatsvara pieaugums, kas varētu radīt papildu draudus ceļu satiksmes dalībnieku drošībai esošā regulējuma ietvaros. Tādēļ satiksmes drošības saglabāšanai un uzlabošanai Latvijā nepieciešams definēt elektrisko skrejriteņu un, iespējams, arī citu elektrisko divriteņu braucamrīku statusu un regulējumu ceļu satiksmes noteikumos. Strauji pieaugot jaunai un neregulētai satiksmes dalībnieku grupai, vienlaikus būtiski pieaug arī draudi visiem ceļu satiksmes dalībniekiem.

“Elektrisko skrejriteņu braucēju galvaspilsētas ielās kļūst arvien vairāk. Vairums šo satiksmes dalībnieku pārvietojas pa gājēju celiņiem, nereti radot bīstamas situācijas uz tiem, gan arī šķērsojot ceļa braucamo daļu. Diemžēl jau pērn un arī šogad ERGO ir saņēmusi vairākus apdrošināšanas atlīdzību pieteikumus par negadījumiem, kuros cietuši elektrisko skrejriteņu braucēji. Vairākos gadījumos cilvēki krituši no skrejriteņiem, strauji bremzējot, kā rezultātā gūtas traumas. Pieteikts arī negadījums OCTA ietvaros, kad notikusi sadursme starp automašīnu un elektriskā skrejriteņa braucēju,” stāsta apdrošināšanas sabiedrības ERGO valdes locekle Baltijas valstīs Ingrīda Ķirse.

I. Ķirse arī uzver, ka, rūpējoties par visu ceļu satiksmes dalībnieku, tai skaitā gājēju drošību, šobrīd būtu nepieciešams gan veikt nepieciešamos papildinājumus ceļu satiksmes noteikumos, gan arī papildus izglītot satiksmes dalībniekus, aicinot respektēt citam citu.

Saskaņā ar spēkā esošajiem ceļu satiksmes noteikumiem elektriskie skrejriteņi (ja to ražotāja norādītais maksimālais braukšanas ātrums nepārsniedz 25 km/h) ir uzskatāmi par sporta un atpūtas inventāru. Attiecīgi ar tiem drīkst pārvietoties pa velosipēdistu un gājēju infrastruktūru, ievērojot ceļu satiksmes noteikumus, neapdraudot un cienot citus satiksmes dalībniekus.

Informatīvo kampaņu “Ar cieņu brauksi, tālāk tiksi!” organizē LAMB un apdrošināšanas sabiedrība ERGO. To atbalsta Ceļu satiksmes drošības direkcija, Valsts policija un apvienība “Pilsēta cilvēkiem”. Kampaņa daļēji tiek finansēta no OCTA līdzekļiem.

 
43 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
dArtanjans 13.maijs 2019 11:27
11 1 Atbildēt

Ir vēl skrituļslidas, skrituļdēļi, žiro skūteri, suņu pajūgi,pat ar veikalu iepirkuma ratiņiem var braukt... Ko es gribu teikt, to ka jau tā esošo bardaku uz ielām jāpataisa vēl lielāku un uz autobraucējiem vēl lielāku atbildību.

DALJNOBOJS 13.maijs 2019 12:18
9 13 Atbildēt

Autobraucējam ar savu slinko pakaļu un milzīgo parketnieku, mūsdienu pilsētas NAV vietas. Pilsētā vieta Ir gājējiem, velobraucējiem un rakstā pieminetajiem elektro pariktēm un Max tādi mini elektro kāri youtu.be/qC2xYImZUhU

Plus labi attīstīts sabiedriskais transports.

Ļaudis pietiek slinkot un dzīvot pagatnē.

Bradypus 13.maijs 2019 13:20
8 1 Atbildēt

Slinka pakaļa ir tev pašam. Un smadzenes arī. Kādēļ vēlies novilkt robežu starp pilsētnieku un laucinieku, liedzot vienam pie otra aizbraukt? Man nav pieņemama šāda segregācija, attaisnojot ar to problēmas, kam ir pavisam cits cēlonis.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti