Latvijā nepieciešams uzsākt darbu pie elektrisko skrejriteņu pārvietošanās regulējuma izstrādes 43

 
LAMB | 13.maijs 2019 11:04

Pasaulē un Latvijā novērojams straujš elektrisko skrejriteņu popularitātes pieaugums, tomēr Latvijā šobrīd esošajā ceļu satiksmes regulējumā steidzami nepieciešamas izmaiņas.

Lai veicinātu drošu elektrisko skrejriteņu iekļaušanos satiksmē, Latvijas Automoto biedrība (LAMB) un apdrošināšanas sabiedrība ERGO uzsāk informatīvo kampaņu “Ar cieņu brauksi, tālāk tiksi!”. Pēc provizoriskajiem kampaņas ietvaros veiktā pētījuma rezultātiem lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju elektriskos skrejriteņus uzskata par draudu satiksmei.

“Vērojot notiekošo citās valstīs un uzklausot citu valstu atbildīgo institūciju pārstāvju pieredzi, Latvijā šobrīd ir pēdējais brīdis, lai, kopīgi sadarbojoties ar atbildīgajām organizācijām, uzsāktu darbu pie tiesiskā regulējuma izveides, definējot, kurā kategorijā ierindojas elektriskie skrejriteņi kā ceļu satiksmes dalībnieki un kādi ir to pārvietošanās noteikumi. Šos jautājumus aktualizēsim kampaņas laikā, aicinot iesaistītās puses uz diskusiju. Bet, kamēr nav izstrādāti detalizēti ceļu satiksmes noteikumi, aicinām ikvienu satiksmē pārvietoties ar cieņu, kā arī vienmēr pārliecināties par savu un citu satiksmes dalībnieku drošību,” mudina LAMB prezidents Juris Zvirbulis, uzsverot – “Ar cieņu brauksi, tālāk tiksi!”.

Ienākot arvien jauniem elektrisko skrejriteņu nomātājiem un pārdevējiem Latvijas tirgū, ir prognozējams būtisks šo pārvietošanās līdzekļu lietotāju īpatsvara pieaugums, kas varētu radīt papildu draudus ceļu satiksmes dalībnieku drošībai esošā regulējuma ietvaros. Tādēļ satiksmes drošības saglabāšanai un uzlabošanai Latvijā nepieciešams definēt elektrisko skrejriteņu un, iespējams, arī citu elektrisko divriteņu braucamrīku statusu un regulējumu ceļu satiksmes noteikumos. Strauji pieaugot jaunai un neregulētai satiksmes dalībnieku grupai, vienlaikus būtiski pieaug arī draudi visiem ceļu satiksmes dalībniekiem.

“Elektrisko skrejriteņu braucēju galvaspilsētas ielās kļūst arvien vairāk. Vairums šo satiksmes dalībnieku pārvietojas pa gājēju celiņiem, nereti radot bīstamas situācijas uz tiem, gan arī šķērsojot ceļa braucamo daļu. Diemžēl jau pērn un arī šogad ERGO ir saņēmusi vairākus apdrošināšanas atlīdzību pieteikumus par negadījumiem, kuros cietuši elektrisko skrejriteņu braucēji. Vairākos gadījumos cilvēki krituši no skrejriteņiem, strauji bremzējot, kā rezultātā gūtas traumas. Pieteikts arī negadījums OCTA ietvaros, kad notikusi sadursme starp automašīnu un elektriskā skrejriteņa braucēju,” stāsta apdrošināšanas sabiedrības ERGO valdes locekle Baltijas valstīs Ingrīda Ķirse.

I. Ķirse arī uzver, ka, rūpējoties par visu ceļu satiksmes dalībnieku, tai skaitā gājēju drošību, šobrīd būtu nepieciešams gan veikt nepieciešamos papildinājumus ceļu satiksmes noteikumos, gan arī papildus izglītot satiksmes dalībniekus, aicinot respektēt citam citu.

Saskaņā ar spēkā esošajiem ceļu satiksmes noteikumiem elektriskie skrejriteņi (ja to ražotāja norādītais maksimālais braukšanas ātrums nepārsniedz 25 km/h) ir uzskatāmi par sporta un atpūtas inventāru. Attiecīgi ar tiem drīkst pārvietoties pa velosipēdistu un gājēju infrastruktūru, ievērojot ceļu satiksmes noteikumus, neapdraudot un cienot citus satiksmes dalībniekus.

Informatīvo kampaņu “Ar cieņu brauksi, tālāk tiksi!” organizē LAMB un apdrošināšanas sabiedrība ERGO. To atbalsta Ceļu satiksmes drošības direkcija, Valsts policija un apvienība “Pilsēta cilvēkiem”. Kampaņa daļēji tiek finansēta no OCTA līdzekļiem.

 
Visi komentāri
 
650 13.maijs 2019 11:24
2 0 Atbildēt

O,jaa, jess, šis ir Pats Svarīgākais Šobrīd.Kāreiz TAS, no kā būt jāsāk satiksmes dalībnieku izglītōšana.Jā.Un vaig pasteigties- kamēr knabējs un v-kontrole nav sākuši interesēties.Galvenais,ka (c) Kampaņa daļēji tiek finansēta no OCTA līdzekļiem....(c) , tāteikt, Lohi stāv rindā un paši skrien virsū ar naudu rokā, kapc gan neizmantot.

Zinātājs 13.maijs 2019 15:12
4 0 Atbildēt

Aizmirsi pieminēt caurumu žogā uz Jūrmalas šosejas.

650 13.maijs 2019 22:21
1 0 Atbildēt

Protms.Pie kam, tur ir jau vairāki caurumi.Viens/kārtējais fragments nupat labi pavēries,jāuzgaida tik kāds vējš.Bat pirms pusgada izlauztie 2gab drāšupinuma gabali ir jau ieauguši nepļautajā zālē un kļuvuši teju neredzami.Viens uz barjeras karājošais vēl ir redzams,otrs praktiski jau nē.Gaidām Pļaujaslaiku- kārtīgs Saimnieks jau zin kā- pļau no rīta, ta ka lielāka garāmbraucošā plūsma un taa..

dArtanjans 13.maijs 2019 11:27
11 1 Atbildēt

Ir vēl skrituļslidas, skrituļdēļi, žiro skūteri, suņu pajūgi,pat ar veikalu iepirkuma ratiņiem var braukt... Ko es gribu teikt, to ka jau tā esošo bardaku uz ielām jāpataisa vēl lielāku un uz autobraucējiem vēl lielāku atbildību.

DALJNOBOJS 13.maijs 2019 12:18
9 13 Atbildēt

Autobraucējam ar savu slinko pakaļu un milzīgo parketnieku, mūsdienu pilsētas NAV vietas. Pilsētā vieta Ir gājējiem, velobraucējiem un rakstā pieminetajiem elektro pariktēm un Max tādi mini elektro kāri youtu.be/qC2xYImZUhU

Plus labi attīstīts sabiedriskais transports.

Ļaudis pietiek slinkot un dzīvot pagatnē.

Bradypus 13.maijs 2019 13:20
8 1 Atbildēt

Slinka pakaļa ir tev pašam. Un smadzenes arī. Kādēļ vēlies novilkt robežu starp pilsētnieku un laucinieku, liedzot vienam pie otra aizbraukt? Man nav pieņemama šāda segregācija, attaisnojot ar to problēmas, kam ir pavisam cits cēlonis.

650 13.maijs 2019 13:30
0 0 Atbildēt

Katram ir dārgs savs amats vai iespējas kaut ko ietekmēt.Katrs savā jomā grib kaut ko ieviest kaut kam dabūt finansējumu. Katrs vēlas, lai tieši viņa pārstāvētā joma plauktu un viņa izteiktais priekšlikums īstenotos kā steidzamākais un primāri nepieciešamais.Viskārotākais mērķis katram ir izdomāt kaut ko tādu, par kā ieviešanu maksātu visi (Lohi).Vislabāk ja piespiedu kārtā, ar Likuma spēku,gadiem ilgi uz priekšu- tāteikt, ar Garantiju.Es par OctA tieši tapc dāsni maksāju- lai "no Octa fonda" (kāds, slepus,pa caurās sētas aizmugurējo ambrazūru) finansētu dažnedažādu fufeli un lai "nākamgad" Visi Lohi maksātu par Octa vēl vairāk kā šogad.Jā.

DALJNOBOJS 13.maijs 2019 20:10
0 5 Atbildēt

Kāpēc nedrīkst braukt? Brauc tikai ar neparko savu sapņu spaini daudzīvokļu māju pagalmos un centrā ni-ni.

msh 13.maijs 2019 21:32
3 0 Atbildēt

Ā, un kur tad to likt? Nu labi, ar tevi viss skaidrs - tu esi dedzīgs komjaunietis, mašīnas pašam nav, tikai fūre un tajā ričuks; ērtības nepazīsti un citiem tās nenovēli. Bet nu pamēģini ieslēgt domāšanu un iztēloties divas situācijas.

Pirmā situācija - rīgā aizliegts ar mašīnām iebraukt centrā un dzīvojamo namu pagalmos - tu brauc ar vieglo mašīnu no kurzemes puses, mašīna pilna ar ģimenes locekļiem, mērķis apciemot uz stundu radiniekus centrā - tātad, jautājums - cik stundas tev aizņems šis apciemojums, un cik reizes tas sadārdzināsies šī iemesla dēļ?

Otrā situācija - [man nesen tā bija realitāte] - apstākļi tie paši - tev vajag savākt kāda pazīstama cilvēka personīgās mantas no dzīvokļa centrā, kuras aizpilda vieglo mašīnu līdz jumtam - kā tu to izdarīsi?

DALJNOBOJS 13.maijs 2019 22:44
1 5 Atbildēt

Vāģis ir Citromon Berlingo 2015 nevaidzētu braukāt uz laukiem nebūtu. No komforta vajag tikai klimatkontroli un automātisko kārbu, (vāģi citiem zem logiem pagalmos neatstāju stāv gražu kooperatīvā. Velosipēds ir labākais veids kā apceļot Eiropas pilsētās. Nomet fūri izvelc velosipēdu un brauc ekskursijā visas ES pilsētas ir baigi forši veloceliņi.

1)es rakstīju labi attīstīts sabiedriskais transports iespējams bezmaksas - nauda no transporta fonda.

1a)var ieviest progrsējošo iebraukšanas maksu pilsēta vienreiz nedēļā labāk menesī bezmaksa nākamā reize 10 eiro, nākamā 20, tad 30, 40,50.

2) noīrēt busiņu(elektrisku). Nezinu cik tas maksā Rīgā D-pilī busa īre izmaksāja 25 eiro.

Bradypus 14.maijs 2019 8:46
1 0 Atbildēt

Kāda velna pēc ir jāliedz iebraukt pilsētā viesiem? Vai iedzīvotājiem turēt auto pie mājas? Vai kāds šādus ierobežojumus vēlas savā privātmājā? Neesmu tādu vēl saticis. Tas, ko ir jānovērš, ir tranzīta un visstrādnieku plūsma, neatkarīgi no viņu pārvietošanās veida.

DALJNOBOJS 14.maijs 2019 17:18
0 0 Atbildēt

Vai tad tu negribētu dzīvot tādā mikrorajonā ar drošiem un labiekārtotiem pagalmiem

youtu.be/6-tbOuWPPhs

Bradypus 15.maijs 2019 10:14
0 0 Atbildēt

Protams, ka gribētu. Diemžēl šobrīd esmu spiests dzīvot blakus tranzīta maģistrālei, kas nodrošina tranzīta satiksmi starp Ādažiem un Mārupi un konkurēt par iespēju novietot auto pie savas mājas ar viesstrādniekiem no Garkalnes. Diemžēl, kad aizbraucu uz viņu dzīvesvietu, tur visur ir privātīpašumi un liegumi traucēt viņu svēto mieru. Bet tu vēl papildus piedāvā aizliegt man vispār braukt ar auto.

darklight 14.maijs 2019 9:31
1 0 Atbildēt

Kas man jādzird?! Es nedrīkstu parkot savu auto pie mājas, kura daļa pieder MAN, uz zemes, kuru ES nomāju? Un mans ciemiņš nedrīkst?

Bradypus 14.maijs 2019 10:05
3 0 Atbildēt

Tev nekas nepieder - viss īpašums ir nacionalizēts un tu maksā nomu (IIN) par sociālistiskā kopīpašuma izmantošanu. Bet karojošie proletārieši uzskata, ka tādam buržujam, kā tev, ir jāpriecācājas, ka tev vispārt ļauj tur dzīvot, nevis izsūta uz sibĪriju, konfiscējot tavu auto pavisam.

imzz 13.maijs 2019 13:53
2 0 Atbildēt

Tu savā fantāzijā iedomājies, ka virs pilsētas ir jumts un nav ne sniegs, ne lietus. Un riteņbraucēji un mazo motorizēto verķu īpašnieki arī var ļoti labi notriekt cits citu, kā arī gājējus.

Freijers 13.maijs 2019 15:04
5 0 Atbildēt

Tak ar šitiem pilsēta cilvēkiem veidīgajiem murgotājiem nav vispār vērts diskutēt, te viens tikai forumus sajaucis, te tomēr auto tematika - par lidojošiem paklājiem un hipsteru komunām var arī citur ļerkstēt, nevis auto forumu piesmirdināt ar savu nepatiku pret autobraucējiem !

Par tematu runājot....tā nu būtu Nr.1 problēma ko LV risināt....

DALJNOBOJS 13.maijs 2019 20:23
1 4 Atbildēt

Autiņi ar fosilo kurināmo ir pagātnē. Savlaik mašīnas 'iznicīnajā" zirgus, pajūgus un ormaņus, tagad pienācis laiks dabu piesārņojušām, smirdigām un recošam mašinām aiziet vēsturē. Mēs dzīvojam 2019. gadā nevis 1919. progresu nepaturēt savlaik tāpat želojas un turējās pie sava arī zirdzinieki, un kur tagad ir zirgi - foršs hobijs.

Laaciz 14.maijs 2019 10:01
3 0 Atbildēt

Kas tad ir elektroauto, ja ne nu... Auto? Tā pat tuvu nav tāda revolūcija kā tas bija no zirgu pajūga uz auto. Tālāk nobraucamas distances bez atpūtas, daudz lielāki ātrumi, daudz smagāku kravu pārvadājumi. Lūk bija revolūcija transporta jomā. Visu to pašu dara elektroauto. Tātād, kur revolūcija? Degvielas bākas vietā ir kaudze ar toksiskām baterijām. Besī arā šitais salīdzinājums, bet kaut kā taču elektrofaniem ir jāliek sev justies labāk.

P.S.

Ar piebāzto, bomžu apsēsto, lēno nekam nedarīgo izsmieklu, kas ir sabiedriksais transports, vari droši pats braukt.

msh 13.maijs 2019 21:24
3 1 Atbildēt

Dabu piesārņojošie, ekspluatācijā dārgie elektromobīļi būs nākotne tikai tad, kad tie būs gatavi normālo mašīnu aizstājēji. Uzspiešana ar atgāzu regulām un akcīzes nodokļa celšanu nenovērš praktiskas dabas problēmas, tāpēc tā tava "pagātne" turpinās būt realitāte visur, kur komunisti nevalda pār samērā turīgu tautu. Bet tas ir forši ka ir vēl viens indivīds bez smadzeņu darbības pazīmēm, kurš ir gatavs ar vieglu roku palaist pagātnē praktiskas mašīnas - atceries ka nākamais būs lauksaimniecības tehnika - veikalos ir pārāk lēta pārtika, tāpēc ar dīzeļdegvielu darbināmi traktori jānomaina ar elektriskiem.

DALJNOBOJS 13.maijs 2019 22:20
1 2 Atbildēt

Normāls ar dīzeli darbināms traktors arī maksā elīgu naudu, bez 100 000 eiro nav ko pat iet klāt, kur vēl kombaini ap 200 000 un cits aprīkojums. Elektriski traktori jau ir pats redzēju - viņi Itālija strādā vīnogu "laukos" un pat buļbašu batkis vienu tādu MTZ prezenteja darbam siltumnīcās.

Un ar lauksaimniecību ir tāda tēma kā pašu biodīzelis, Francijā ar valsts atbalstu ir dažas fermas, kas degvielu audzē un ražo paši, tiesa sanāk mazdrusku dārgāk nekā fosilais dīzelis.

Normāla mašīna agrāk skaitījās arī 8 litrigas amerikāņu baržas, kas rija degvielu vairāk par fūri. Tagad normāls skaitās 1.5 litru motoriņš.

msh 13.maijs 2019 22:33
1 0 Atbildēt

Normāls? Tu neticēsi, bet bez lielajām saimniecībām ir arī vidējās un mazās saimniecības. Vidējās lielākoties lieto lietotu tehniku, 10-20 gadus vecu, sīkzemnieki vispār viskautko - teiksim, ielas otrā pusē vienam kaimiņam ir T-40, MTZ-820 un jumza, otram divi MTZ-82, viena šasija un viens kaut kāds jaunāks belaruss...

Kad tu te dziedi par "biodīzeli", atceries ka to biodīzeli, ar valsts atbalstu, un dārgāku, izaudzē apstrādājot zemi [kurā savādāk varētu audzēt pārtiku], izmantojot traktorus, kuru bākās lej fosilo degvielu. Nekā "bio" iekš tā biodīzeļa nav, tas ir tikpat zaļš pasāciens kā "biogāze", kur ir tieši tas pats princips.

Un normāla mašīna joprojām ir ar adekvāta izmēra un adekvātas forsāžas līmeņa motoru - tik tā problēma ka tādas vairs praktiski nevar nopirkt...

DALJNOBOJS 13.maijs 2019 22:58
1 2 Atbildēt

Belarus nav traktors, tas ir moku kambaris no personīgā pieredzes.

Nezinu cik procentuāli no visa apjoma ES saražo mazās saimniecības un sīk zemnieki, ja kautkur uzraksi statistiku būšu pateicīgs.

Pagājušo gad staipīju vienam lielzemniekam graudus (bigbagos) uz poļiem, kopumā ar večiem pārvedām 1200 tonnas. Par normālu mašīnu ja ar fosilo degvielu, galvenais lai ir mazāki izmeši ne tikai CO2.

msh 14.maijs 2019 12:53
0 1 Atbildēt

Moku kambaris? Nu varbūt. Bet iedosim tev piemēru - iedomājies ka tev jāved tie graudi uz poliju, un tev ir izvēle - vai nu brauc ar gaziku, vai stum ar ķerru. Ko izvēlēsies? Maziem apjomiem un mazām naudas plūsmām tie vecie krievu dzelži ir daudz izdevīgāki nekā jaunāki rietumu ražojumi ar savu cenu, detaļu cenu, degvielas patēriņu un iekārojamību zagļiem. Vēl vairāk - tos var iepirkt vairākus, kā maniem kaimiņiem [abās mājās pa diviem braucējiem] un var vai nu vairāki vienlaicīgi tikt lietoti, vai katrs savam uzdevumam.

Cik procentus pārtikas saražo sīkzemnieki, nav sevišķi svarīgi - tas kas ir svarīgi ir tas, ka to ienākumi apgādā cilvēkus un notur iedzīvotājus laukos, kamēr lielzemnieka ienākumi aiziet jaunam džipam. Paturpinot par tiem elektriskajiem traktoriem - vai tad tirgū ir kāds elektrisks traktors, spējīgs strādāt no vietas 8-10-12-14 stundas? Tā diršana, ko stumj elektriskie demagogi par mašīnām "parasti tik lieli nobraucamie attālumi ikdienā nav vajadzīgi, visās malās drīz būs uzlādes aparāti un ātra uzlāde" uz traktoru nebūs attiecināma pilnīgi nekādīgi - traktoram ir jābrauc pa lauku, ilgs darbības laiks bez apstājas lielzemnieku tehnikai ir obligāts, jaudas pavisam citas nekā mašīnai, tāpēc spēlēšanās ar uzlādes aparātiem būs problemātiska.

Bez tam - tu tak mums esi fūrists - kā tev patīk Tesla Semi parametri, sevišķi nobraucamais attālums?

DALJNOBOJS 14.maijs 2019 17:13
0 0 Atbildēt

1)traktoram akumulatorus var nomainīt uz lauka izmantojot tipa kravinieku/pikapu(VW transportetr) ar manipulātoru, vienalga tagad tiek pievesta sēkla, degviela un cits nepieciešamais. Teorētiski pat nav vajadzīga jauna tehnikas vienība. Nezinu kā traktori, bet veči noliktavā saka ka elektroforklifam, bačas pietiek 2 dienām.

2) dienā ar atpūtas un darba režīmu vari nobrauk Max 10 stundas, pašam nobraukuma rekords 793 km. Pa pustukšu bāni. Vidējais dienas nobraukums 600km ar astīti. Taka ar 600-800km gaitas rezervi pietiks. Galvenais uzbūvēt/aprīkot truck stopus ar pietiekamu skaitu lādējamo staciju. Un vēl viens elektru plus elektrību atšķirība no dīzeļa pans Muhameds nenolies.

Visi kas žēlojas par attālumu ir skopi firmu īpašnieki un trudaģoļiki zombiji vodilas ar sagrozītu tahogrāfu. Divatā arī reti kas brauc. Nezinu kā dalnobojā, bet pilsētā vajadzībām piegade, akritumvedēji, komonālalā tehnika pietiek pat ar šodienas parametriem.

Bradypus 15.maijs 2019 10:33
0 0 Atbildēt

Jā, nešaubīgi - zemniekam vēl ceļamkrānu jāiegādājas akumulatoru maiņai uz laika. Tev ir kaut mazākā nojausma, cik tāds traktora akumulators sver? Pat parasts startera akumulators traktoram ir smagāks par 20l kannu, ar ko var ieliet degvielu.

Bet to fūru atpūtas režīmu vispār ir jānorauj podā - fūrēm atpūta NAV nepieciešama - tā ir vajadzīga šoferiem - ir jālikvidē debilismu, kas uzspiež tehnikas dīkstāvi. Ja "skopajam īpašniekam" nebūs jāmaksā līzings par to ka dārgā tehnika "atpūšas", paliks vairāk naudas šoferu algām. Ir jādomā ar galvu, nevis jāmēģina debila sistēma papildināt ar propagandas tehnoloģiju.

DALJNOBOJS 14.maijs 2019 17:21
0 0 Atbildēt

Saprotu ka tehnoloģija ne šodienas, pēc gadiem 10 ceru uz to.

Bradypus 14.maijs 2019 13:12
0 0 Atbildēt

Lielās saimniecībās inensīvā darba periodos (sēja, novākšana) mēdz degvielu pat pievest klāt uz lauka. Elektrotehnika varētu būt piemērota tāda pat mēroga saimniecībās, kas var atļauties mainīt traktorus, nevis agregātus - vieglajiem regulārajiem darbiņiem, kā vagošana u.tml. Mazām saimniecībām, kur visi darbi ir jāpaveic vienam traktoram, elektro arī nav opcija, jo tam vienīgajam traktoram ir kritiski būt bez lietošanas ierobežojuma tās pašas 2x gadā.

DALJNOBOJS 13.maijs 2019 20:07
0 0 Atbildēt

Ko mums tagad autobusi, tramvaji un trolejbusi ir kabrioleti?

DALBAJOBS 14.maijs 2019 14:16
0 0 Atbildēt

Ja pilsētā būtu sakārtota infrastruktūra, vietas pietiktu visiem.

sūnciemietis 15.maijs 2019 13:24
0 0 Atbildēt

Ja pilsētā būtu sakārtota infrastruktūra-bet vajadzēja taču to laikus pateikt,kādus 150 gadus iepriekš!

Bradypus 15.maijs 2019 15:56
0 0 Atbildēt

Nē, nevar sakārtot infrastruktūru tā, lai pietiktu visiem, ja pilsēta tiek pārpludināta ar cilvēkiem un transportlīdzekļiem, kam tur nav jābūt. Saulkrastu apvedceļu varēja celt par valsts, nevis pašvaldības naudu, bet ceļš no Ainažiem uz Dundagu jābūvē Rīgai... Un ierēdņus ar varu spiež braukt uz Rīgu, jo neapšaubāmi mistrijas referents piecgades stratēģiju var sacerēt tikai sēžot pie datora Rīgas vēsturiskajā centrā.

Vernons 13.maijs 2019 11:57
3 2 Atbildēt

Katrs prikšā esošai nobraucams, kā spainis!

reku 15.maijs 2019 9:57
1 0 Atbildēt

Ar piebildi tas kuram nebūtu priekšā jāatrodas.Iesaku kapu pieminekļu ražotājiem jau laikus izgatavot dažas pieminekļu plāksnes ar elektro samokāta attēlu.

Yukki 13.maijs 2019 14:05
4 0 Atbildēt

Ideja atbalstāma, tikai nav saprotams, kāpēc tik šaurs skatījums: "elektroskrejriteņi"?

Ar elektrību tagad darbina arī slidas, dēļus, monociklus, velosipēdus, motociklus un mašīnas.

Arī jāņem vērā, ka ar kāju atsperties uz parasta skrejriteņa var ne sliktāk, kā ar elektroskrejriteni.

Ir skaidrs, ka uz ietvēm un veloceliņiem patiešām atrodams liels skaits CSN nedefinētu objektu, kas īsti nav pieskaitāmas pie bērnu rotaļlietām, ne arī sporta inventāra,- to jaudas mēdz būtiski pārsniegt mopēdu ar iekšdedzes dzinēju jaudas un ātrumus, -verķiem nav CE marķējuma, nav ID, vispār nav nekā patiesībā un brauc ar tiem frīki dažādos agregātstāvokļos bez ķiverēm un sapratnes par ceļu.

Jāņem vērā, ka šiem verķiem nav norādīts max ātrums, ne arī jauda, pie tam to visu, iespējams vada softs, kur parametri ir maināmi ar telefona app palīdzību.

Debīlākais gan būtu visu automātiski aizliegt, arī likt visiem nolikt kautkādas elektroverķa vadītāja tiesības ir mazreāli... bet ne neiespējami. Varētu sākt ar velo tiesību prasību visiem, jo tad rodas vismaz minimāla sapratne par attiecōibām uz ceļa

Ir pašvaldības, kas savos saistošajos noteikumos ir uzskaitījušas, šķiet, visa veida apzīmējumus šiem verķiem un aizliegusi visu lietot pludmalē nafig...Stulbi!

Bet ar kautko ir jāsāk, kautkā tie brīnumi jāsāk klasificēt un pieskatīt

Zinātājs 13.maijs 2019 15:01
1 0 Atbildēt

Latvija ir vienīgā Eiropas valsts, kas prasa velotiesības.

dArtanjans 13.maijs 2019 15:34
0 0 Atbildēt

Vienkāršākais-vienmēr vainīgs a/m vadītājs.

Vernons 13.maijs 2019 15:45
2 2 Atbildēt

Protams! Jo CSN jāzina un jāpilda katram otrajam! Auto vadītājam.

Kurš to ir izdomājis?

Palaidniex 14.maijs 2019 8:41
1 1 Atbildēt

Tu to izdomāji. Jo “pa priekšu braucējam” tak viss jāzina un jāpilda vēl vairāk, un nez kas jāgarantē, lai tik pakaļā braucējs, uz kuru, tavuprāt, CSN neattiecas, neaptaisas...

Bzh 14.maijs 2019 13:40
0 0 Atbildēt

Kāpēc mazreāli ir prasīt visiem (tajā skaitā arī tiem, kuriem ir moča/vieglā auto/autobusa u.c. vadītāja apliecības) nokārtot atsevišķas velo tiesības?

Internets pārklāj Latviju vismaz 98% apmērā - kāpēc to neizmantot?

Ir 10 jautājumi, kuri nemainās un jāatbild 100% pareizi- tādi kā, krustojumu šķērsošana pa ietvi, pa ielu, luksofori, kādā attālumā braukt no ielas malas, kādā virzienā utmldz., un vēl 10 jautājumi, kuri ir no vispārējas sadaļas - tipa - cik garš ir bremzēšanas ceļš, kā ir velosipēdam jābūt aprīkotam gaišā/tumšā laikā utmldz, kur var būt 1 kļūda, lai eksāmens būtu nokārtots.

Pieņēma/gribēja pieņemt lēmumu, kur vadītāja apliecību nevajag vadāt līdzi. Tas pats ar velo.

P.S. Tas viss nepieciešams, lai mūs-veloanarhistus varētu saukt pie kaut kādas kārtības

divpedāļnieks 14.maijs 2019 10:33
0 0 Atbildēt

Vispirms aizliegsim pa savam.Tad-eiropeiski.Bet abos gadījumos neko neievērosim.Un vēl-atbildību par šiem bezgalvaiņiem uzkrausim autobraucējiem ar CSN,nodokļiem,OCTA,apliecībām,veselības pārbaudi,TA,ziemas riepām,utt..

Palaidniex 14.maijs 2019 10:56
1 0 Atbildēt

nu vajadzētu visai principiāli pārbaudī tiem velosipēdistiem, iesākumam, kaut vai M katergrijas vadīāja apliecības esamību.

OCTA arī nenāktu par ļaunu, kad pašizdomāto CSN aizstāvji ar savun ciskudrilli sabojā kādam īpašumu...

imzz 14.maijs 2019 18:44
1 0 Atbildēt

īsie kursi gājējiem, papildinājums: X.1. ja tev pa ietvi vai taku pretī brauc riteņbraucējs ( skūterists utt. ) , tad pirmais, kas jādara -jāpārliecinās vai no aizmugures netuvojas otrs, kurš var tev uzbraukt, kad dosi ceļu pirmajam. X.2. Šķērsojot dzelzceļu "norādītajā vietā" jāpārliecinās: vispirms: vai no priekšas vai aizmugures netuvojas riteņbraucējs , tad vai no labās vai kreisās puses netuvojas vilciens, kad dzelzceļš šķērsots līdz pusei , vēlreiz jāpārbauda, vai netuvojas riteņbraucēji.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti