Rīgā oficiāli sāk Čaka ielas pagaidu velojoslu eksperimentu - iAuto

Rīgā oficiāli sāk Čaka ielas pagaidu velojoslu eksperimentu 15

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 2.decembris 2020 10:36

Lai gan faktiski velojoslas Rīgā, Čaka ielā, ir uzkrāsotas un tiek izmantotas jau divas nedēļas, šodien ir oficiāli sākts Čaka ielas pagaidu velojoslu eksperiments, kas turpināsies līdz nākamā gada 1.aprīlim, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā.

Eksperimenta mērķis ir veikt satiksmes kustības un iedzīvotāju apmierinātības mērījumus, lai pavasarī pieņemtu datos un mērījumos balstītu lēmumu par pastāvīgas veloinfrastruktūras izveidi Čaka ielā.

Eksperimenta mērķis nav pretnostatīt satiksmes dalībniekus, bet atdzīvināt Rīgas centru, norāda Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV).

Viņaprāt, vide Rīgā jāpadara cilvēkiem draudzīgāka, lai neturpinātu samazināties iedzīvotāju skaits. Ar to neesot domāti tikai veloceliņi, bet visa pilsētvide kopumā. Kur ir intensīva satiksme, tur ir maz cilvēku, bet kur maz cilvēku, tur nav iespējas attīstīties veikaliņiem, kafejnīcām un citai mazajai uzņēmējdarbībai, skaidroja deputāts.

"Šis ir tikai pirmais pieturpunkts plašākā ielas un pilsētvides uzlabošanas darbu sarakstā. Nākamā gada budžetā tiks paredzēti līdzekļi, lai uz Čaka ielas tiktu izvietoti soliņi, koki un veikti citi labiekārtošanas darbi. Mums šī iela ir jāpadara ne tikai funkcionāli ērta, bet arī vizuāli pievilcīga," sacīja Ķirsis

Savukārt Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV) uzsvēra: "Šobrīd svarīgākais ir izzināt iedzīvotāju viedokļus, tai skaitā, arī gājēju viedokļus, kas, pateicoties velojoslu eksperimentam, ir ieguvuši no riteņbraucējiem un elektroskrejriteņiem brīvas ietves. Nākamā prioritāte būs sabiedriskā transporta kustības grafika izpēte un eksperimenta norises ietekme uz to."

Satiksmes departaments informē, ka Čaka ielā turpināsies darbs arī pie satiksmes organizācijas pilnveidošanas, lai iespējami mazinātu sastrēgumu veidošanos pīķa stundās.

Kā ziņots, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti atbalstīja eksperimentālu pagaidu velojoslu izveidi Čaka un Marijas ielā, lai gan speciālisti brīdināja, ka šāds solis būtiski palielinās sastrēgumus, kuros nāksies kavēties arī sabiedriskajam transportam.
 

 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Iela 2.decembris 2020 23:43
5 1 Atbildēt

Arī Brīvības ielā vajag veloceliņus sākot no gaisa tilta uz centru. Tad pamazam saksim līdzināties vecajai Eiropai.

Un tad visa pilsēta būs kā parks.

Oxford street arī var braukt tikai autobusi, takši un velo.

Un visi ir priecīgi.

Drīzāk problēma ir tajā, ka nebūs vairs kur izrādīt savus tikko no Vācijas nopirktos ar Mogo starpniecību lielos - Volvo, BMW, Mercedess.

Un tas protams stipri sit pa pašcieņu maza pimp*a īpašniekam.

pietiek lasītājs 3.decembris 2020 16:54
4 0 Atbildēt

Nav ko braukalēt lieki!Ierosinu Rīgu sadalīt sākumā pa Daugavu.Tad pa dzelzceļeim.Tad pa bandām,kuras visu uzraudzīs..Un nav ko līst ārpus savas teritorijas.Interneta laikmets!Iepirkšanās,pakomāti,šmiga Internetā.Ražotņu mitekļi.Tiešsaistes apmācība.Telemedicīna.Virtuālais sekss.Utt,...Nost ar tranzītu Berģi-Rumbula!

aha 2.decembris 2020 11:26
4 1 Atbildēt

Atdodiet zviedru valdību ar Rīgas rāti!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti