Rīgā oficiāli sāk Čaka ielas pagaidu velojoslu eksperimentu 15

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 2.decembris 2020 10:36

Lai gan faktiski velojoslas Rīgā, Čaka ielā, ir uzkrāsotas un tiek izmantotas jau divas nedēļas, šodien ir oficiāli sākts Čaka ielas pagaidu velojoslu eksperiments, kas turpināsies līdz nākamā gada 1.aprīlim, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā.

Eksperimenta mērķis ir veikt satiksmes kustības un iedzīvotāju apmierinātības mērījumus, lai pavasarī pieņemtu datos un mērījumos balstītu lēmumu par pastāvīgas veloinfrastruktūras izveidi Čaka ielā.

Eksperimenta mērķis nav pretnostatīt satiksmes dalībniekus, bet atdzīvināt Rīgas centru, norāda Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV).

Viņaprāt, vide Rīgā jāpadara cilvēkiem draudzīgāka, lai neturpinātu samazināties iedzīvotāju skaits. Ar to neesot domāti tikai veloceliņi, bet visa pilsētvide kopumā. Kur ir intensīva satiksme, tur ir maz cilvēku, bet kur maz cilvēku, tur nav iespējas attīstīties veikaliņiem, kafejnīcām un citai mazajai uzņēmējdarbībai, skaidroja deputāts.

"Šis ir tikai pirmais pieturpunkts plašākā ielas un pilsētvides uzlabošanas darbu sarakstā. Nākamā gada budžetā tiks paredzēti līdzekļi, lai uz Čaka ielas tiktu izvietoti soliņi, koki un veikti citi labiekārtošanas darbi. Mums šī iela ir jāpadara ne tikai funkcionāli ērta, bet arī vizuāli pievilcīga," sacīja Ķirsis

Savukārt Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV) uzsvēra: "Šobrīd svarīgākais ir izzināt iedzīvotāju viedokļus, tai skaitā, arī gājēju viedokļus, kas, pateicoties velojoslu eksperimentam, ir ieguvuši no riteņbraucējiem un elektroskrejriteņiem brīvas ietves. Nākamā prioritāte būs sabiedriskā transporta kustības grafika izpēte un eksperimenta norises ietekme uz to."

Satiksmes departaments informē, ka Čaka ielā turpināsies darbs arī pie satiksmes organizācijas pilnveidošanas, lai iespējami mazinātu sastrēgumu veidošanos pīķa stundās.

Kā ziņots, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti atbalstīja eksperimentālu pagaidu velojoslu izveidi Čaka un Marijas ielā, lai gan speciālisti brīdināja, ka šāds solis būtiski palielinās sastrēgumus, kuros nāksies kavēties arī sabiedriskajam transportam.
 

 
Visi komentāri
 
nu 2.decembris 2020 11:01
3 2 Atbildēt

Cik ir sanācis iet pa Čakmarijas ielu, tā satiksme, nokvēpušās fasādes un tolai vēl vecais asfalts to padarīja par nepatīkamu vietu, bez vajadzības tur nelīdu. Jābūt stulbam, lai izbaudītu pastaigas gar tranzīta ielu.

Tāpēc ja ielu grib atdzīvināt priekš gājējiem un veikaliem - protams, ka tranzīta satiksme jānovirza citur. Vai konkrēti Čaka ielai vajag tieši gājējus un rosību uz ietvēm/veikalos - lai lemj paši rīdzinieki. No otras puses, varbūt arī nevajag pakļauties iebraucēju prasībām, kam ir ērti pa taisno vīlēt cauri pilsētai, indējot rīdziniekus.

?? 3.decembris 2020 12:57
0 0 Atbildēt

1) Vai ar iebraucēju prasībām Tu domā tos pāķu hipsterus, kas noīrējuši istabiņu centrā?

2) vai tie 90% Rīdzinieku, kas nedzīvo centrā arī ir "svešie"?

iebraucēji 4.decembris 2020 10:02
0 1 Atbildēt

ir tie, kas ikdienā pisinās cauri pilsētai savā auto, neatkarīgi no viņa politiskās piederības vai seksuālās orientācijas.

Raivis 2.decembris 2020 11:02
3 4 Atbildēt

Pieprasām atcelt visus ministra Pūces rīkojumus - par administratīvo reformu, par atkritumu haosa ieviešanu Rīgā, bet pats galvenais, par Rīgas Domes atlaišanu. Mums jau pietiek ar Marsa parka ciršanu, ar jaunām maksas stāvvietām ielās, ar Čaka ielu, ar 3 vice-mēriem par pusmiljonu Eiro gadā, ar Staķa krēslu par tūkst. Eiro, ar trīskāršējo algu administratoriem- bezģeļņikiem utt. Ja tas viss ir noticis 2 mēnešu laikā, ko var sagaidīt 5 gadu laikā? Atdodiet atpakaļ veco Domes sasaukumu!

aha 2.decembris 2020 11:26
4 1 Atbildēt

Atdodiet zviedru valdību ar Rīgas rāti!

imzz 2.decembris 2020 13:31
3 1 Atbildēt

Tam daudzinātajam Marsa parkam tak bija sēta uz riņķi. Tur vispār kāds tika iekšā, izņemot dažus vietējos zinātājus un bomžus, kuri jau nu pratīs sētā caurumu atrast vai iztaisīt? Arī narkomāniem šādas vietas patīk.

www.la.lv/prezidents-ko...mus/galerija/1

Krotow 2.decembris 2020 13:35
1 1 Atbildēt

Pako vien koferus un brauc uz kādu jaroslavļu vai orlu. Tur varēsi brist pa dubļiem ar polšu rokā, pa ceļam atraujoties no menrta, kuram laicīgi nebūsi kukuli iedevis un urlām, kuri tev polšu atņems.

Iela 2.decembris 2020 23:43
5 1 Atbildēt

Arī Brīvības ielā vajag veloceliņus sākot no gaisa tilta uz centru. Tad pamazam saksim līdzināties vecajai Eiropai.

Un tad visa pilsēta būs kā parks.

Oxford street arī var braukt tikai autobusi, takši un velo.

Un visi ir priecīgi.

Drīzāk problēma ir tajā, ka nebūs vairs kur izrādīt savus tikko no Vācijas nopirktos ar Mogo starpniecību lielos - Volvo, BMW, Mercedess.

Un tas protams stipri sit pa pašcieņu maza pimp*a īpašniekam.

... 3.decembris 2020 15:04
0 0 Atbildēt

Varbūt Eiropas pilsētas sāka ar to, ka uzbūvēja metro priekš tiem kas lieto sabiedrisko transportu un apvedceļus mašīnām?

Tad var arī atbrīvot ielas... Pie mums nez kāpēc ir vēlme sākt visu no pakaļas.

,,, 4.decembris 2020 10:04
0 0 Atbildēt

metro būvēšanai ir jēga sākot ar noteiktu kvadratūru, iedzīvotāju skaitu un attīstības perspektīvām.

tu redzi Rīgu ar metro? brillītes tak noņem, rozā.

... 4.decembris 2020 16:08
0 0 Atbildēt

Pēc izmēra un iedzīvotāju blīvuma ar Rīgu ir salīdzināmas Amsterdama, Helsinki, Stokholma...

uupis 3.decembris 2020 7:19
2 2 Atbildēt

Malači!

Vēl viena iela būs ar sakārtotu satiksmi! Es tikai par!

pietiek lasītājs 3.decembris 2020 16:54
4 0 Atbildēt

Nav ko braukalēt lieki!Ierosinu Rīgu sadalīt sākumā pa Daugavu.Tad pa dzelzceļeim.Tad pa bandām,kuras visu uzraudzīs..Un nav ko līst ārpus savas teritorijas.Interneta laikmets!Iepirkšanās,pakomāti,šmiga Internetā.Ražotņu mitekļi.Tiešsaistes apmācība.Telemedicīna.Virtuālais sekss.Utt,...Nost ar tranzītu Berģi-Rumbula!

lauķis 3.decembris 2020 16:57
2 0 Atbildēt

Nu,rādiet,kā progresīvie velo drūzmējas šajos celiņos!Bet kādēl viņas brauc pa ietvēm?

hm 4.decembris 2020 10:05
0 0 Atbildēt

pa ielām, kur nav velocelu, tantes tiešām brauc pa ietvēm.

nekas, pa Čaka ielu tagad brauks pa velojoslu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 34

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti